5.1 op v7

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
gohigher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 jan 2013, 07:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als ik op de v7 decoder gewoon naar tv kijk terwijl de decoder op stand geen surround staat dan klinkt mijn geluid goed. Heb een onkyo homecinema 7.1. Deze zet dus dan het gewone 2.0 geluid om naar 5.1 . Tot zo ver geen probleem.

Als ik nu een film op netflix wil zien via de v7 dan krijg ik deze dus ook niet in 5.1 maar in een omgevormde 2.0. Dus dan zeg je ok zet de instellingen van het geluid in de decoder naar automatisch. Als ik dat doe , krijg ik 5.1 signaal via netflix zoals het zou moeten  , maar het geluid van de tv (pickx) is echt wel heel slecht dan. Ik krijg dan alle geluiden gewoon uit de linker , rechter en front speaker. Normaal gezien komt de spraak enkel uit het center en de omgevingsgeluiden door de rest van de speakers. Op deze instelling krijg ik zelfs geen geluid meer door de achterste speakers. Ook niet als er achtergrondgeluid zou moeten zijn. Hopelijk is er hier een oplossing voor. Beste oplossing zou zijn firmware aanpassen , zodat je kan kiezen welke app in surround mag uitzenden en welke niet. Want bv voor de app vlc hetzelfde probleem is alsook YouTube.
Bijlagen
Screenshot_20210126-190642_Gallery.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”