prijsverhoging

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vanaf januari 2021 is het terug prijs.
Dan zal proximus op hun beurt zoals jaarlijks hun tarieven verhogen.
meer bepaald Tuttimus, Familus, Minimus

bron : https://www.lecho.be/monargent/budget/p ... 63977.html
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Nederlandstalige pagina: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnla ... /pricelist
(Via gebruiker streulma)
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is Nieuwjaar 2021. Dus Proximus heeft de prijzen opgetrokken van oude pakketten.

Voor wie nog een oud pakket bezit of enkel Internet Maxi, kijk uw pakket eens na om eventueel te upgraden naar Flex.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

streulma schreef:Het is Nieuwjaar 2021. Dus Proximus heeft de prijzen opgetrokken van oude pakketten.

Voor wie nog een oud pakket bezit of enkel Internet Maxi, kijk uw pakket eens na om eventueel te upgraden naar Flex.
Of naar Flex Fiber indien men wil en kan overschakelen naar glasvezel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Zal Telenet nog eens volgen?? men heeft het daar al meermaals over een traditie gehad.
De vraag is echter wat met Scarlet?? vorig jaar heeft Scarlet zeker al geen prijsverhoging doorgevoerd,Scarlet zit in ook wat een speciale situatie,zijn beste klanten zijn ongetwijfeld nog de Scarlet One klanten die betalen 53€ p/m.als men de prijzen daar verhoogd,zou het kunnen dat ze hun best betalende klanten verliezen aan andere providers,iemand een idee daarover??
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

goh ik denk dat je daar nu nieveel kan over zeggen. Al de prijzen gaan omhoog.
Ik denk maar luidop alles om scarlet in de lucht te houden draait toch op electriciteit en laat nu dat zijn die heel veel duurder is geworden ook gas enzo denk maar aan de winkels (ook al zijn er niet veel) ge kunt toch moeilijk zonder verwarming enz enz ! alles zal stijgen !
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Scarlet heeft geen winkels, de elektriciteitsprijs is niet zo hard gestegen.
De reden van de prijsverhoging is veel simpeler: omdat de Belg/Vlaming toch niet "op een ander" gaat.
En dus is het logische besluit dat de huidige prijs te laag is, waardoor de prijs omhoog gaat.

Opnieuw: vergelijk met het buitenland, dan weet je dat de argumentatie voor én hoge prijzen én jaarlijkse prijsverhogingen, compleet van de pot gerukt zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De jaarlijkse prijsstijgingen bij de andere dochter van LG is nochtans aanwezig en wel gaat dat meestal gepaard met een snelheidsverhoging zelfde met kpn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hier krijg je ook een snelheidsverhoging, de facturen komen voortaan 2 dagen vroeger aan!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoezo facturen komen 2 dagen eerder aan?

Ik vind trouwens de betalingstermijnen echt gek.

Bv bij Orange krijg je op 29/10 je factuur en moet je betalen tegen 8 november.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

heist_175 schreef:Scarlet heeft geen winkels, de elektriciteitsprijs is niet zo hard gestegen.
De reden van de prijsverhoging is veel simpeler: omdat de Belg/Vlaming toch niet "op een ander" gaat.
En dus is het logische besluit dat de huidige prijs te laag is, waardoor de prijs omhoog gaat.

Opnieuw: vergelijk met het buitenland, dan weet je dat de argumentatie voor én hoge prijzen én jaarlijkse prijsverhogingen, compleet van de pot gerukt zijn.
Dat niet alleen als men in Nederland moet zeggen dat bijv. Telenet een easy internet heeft, voor 30€ en een volume van 150 gb gaan ze U bijna niet geloven,in Nederland zijn alle formules met een onbeperkt volume en dan hebben we het nog niet gehad over de prijzen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is toch wel het ergste:
Tot slot verhoogt Proximus onder meer nog de prijs van een tweede decoder, van 6 naar 8 euro per maand, en het tarief van TV Replay+, van 5 naar 6 euro. De prijzen van gsm-abonnementen veranderen niet.

Dat is een stijging van respectievelijk 33 % en 20 %. De decoders zijn sowieso al lang melkkoeien. Voor 2e en 3e decoder is het zeker interessant om te gaan een 2e handse koopdecoder voor zover je die nog vindt want men verkoopt ze niet meer nieuw.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Goztow schreef:Dit is toch wel het ergste:
Tot slot verhoogt Proximus onder meer nog de prijs van een tweede decoder, van 6 naar 8 euro per maand, en het tarief van TV Replay+, van 5 naar 6 euro. De prijzen van gsm-abonnementen veranderen niet.

Dat is een stijging van respectievelijk 33 % en 20 %. De decoders zijn sowieso al lang melkkoeien. Voor 2e en 3e decoder is het zeker interessant om te gaan een 2e handse koopdecoder voor zover je die nog vindt want men verkoopt ze niet meer nieuw.
Dat zal enkel de stroom naar enkel internet versnellen. Merk ook op dat ze internet only ook in prijs verhogen. Tegen dat de grote hoop overstapt kost internet only meer dan nu de decoder packs, geen probleem want Belgen betalen graag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Vroeger had je korting als je een eigen decoder had, die korting is met Flex ook afgeschaft.
Dus heb ik een decoder gevraagd, vermits ik er voor betaal.

Voor de extra tv's heb ik nog een eigen decoder. Als die het ooit begeven, zal het op die tv enkel via streaming zijn.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier nog steeds Tuttimus (ik dacht initieel Familus maar was mis). Mits korting via het werk komt dat op 89 Euro per maand, anders 99. Hetzelfde bij Flex kost 109 Euro, dus ze kunnen dan wel willen dat ik naar Flex ga, maar dat is al 10 Euro per maand meer voor hetzelfde. Dus dat zit er sowieso niet in.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

De 2022 prijsverhogingen zijn bekend. Iets van een 4 euro erbij voor meeste Flex- en Epic-bundels

https://tweakers.net/nieuws/193782/prox ... maand.html
-*-
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

4€ is wel erg veel! Ik zal mijn strategieën voor later toch eens moeten herbekijken...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Mijn huidige situatie:
Proximus Flex S: internet, tv en twee mobiele abonnementen €84 gaat naar €88

Mogelijke situaties met cord cutting, waarbij de snelheid van zowel upload als download minstens hetzelfde moet zijn:
Proximus internet maxi, 2 x youfone 5GB €72, besparing €16
EDPnet VDSL XL, 2 x youfone 5GB €56, besparing €32

Het zal niet op iedereen toepasbaar zijn, maar de verschillen laten zich voelen.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Flying schreef:Mijn huidige situatie:
Proximus Flex S: internet, tv en twee mobiele abonnementen €84 gaat naar €88

Mogelijke situaties met cord cutting, waarbij de snelheid van zowel upload als download minstens hetzelfde moet zijn:
Proximus internet maxi, 2 x youfone 5GB €72, besparing €16
EDPnet VDSL XL, 2 x youfone 5GB €56, besparing €32

Het zal niet op iedereen toepasbaar zijn, maar de verschillen laten zich voelen.
Zeer zeker een verschil. Voor mij zal epic combo dit jaar met 14 euro opgeslagen zijn, het schrapen van shadow cloud zonder alternatief aan te brengen reken ik hier immers bij.

Ik moet mijn aansluitingen dus dringen eens herbekijk. Een alternatieve vinden voor internet en mobiel is nog niet zozeer het probleem, maar een tv oplossing waar iedereen in huis tevreden is wel...
-*-
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vaganzza schreef:4€ is wel erg veel! Ik zal mijn strategieën voor later toch eens moeten herbekijken...
En toch zal het vooral kassa-kassa zijn voor Proximus.
Als het percentage opzeggingen niet hoger ligt dan een paar procenten (wat al gigantisch zou zijn), gaat hun positie er keihard op vooruit :).

Proximus maakt gewoon de logische afweging: wat wij leveren vinden klanten zo speciaal, dat ze met een grote prijsverhoging toch niet overstappen. Het helpt wel dat Telenet nog een pak duurder is :).

Voor de zekerheid: EDPnet kost €36 - voor écht onbeperkt internet.
Telefonie via VOIP.
Doe daar nog wat VTM-Go en VRT-Nu bij en klaar.

Afbeelding
:eek:
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Goed gezien. Enkel SBS België blijft achter met een app waaruit je kan casten.

Je moet enkel nog rekening houden met de extra kost bij EDPnet: 50 euro activatie en eventueel een Fritzbox 7530 voor 99 euro. Ik haal dit er vijf maanden na overstappen uit.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Flying schreef:Goed gezien. Enkel SBS België blijft achter met een app waaruit je kan casten.

Je moet enkel nog rekening houden met de extra kost bij EDPnet: 50 euro activatie en eventueel een Fritzbox 7530 voor 99 euro. Ik haal dit er vijf maanden na overstappen uit.
Ik heb exact dezelfde overweging gemaakt als jij, maar dan anderhalf jaar geleden en vanaf telenet.
Ik heb het mij nog niet beklaagd.
Tijdens die overstap is TV dus weg gevallen, maar is disney+, netflix, VRTnu en VTMgo in de plaats gekomen.
Ik heb bij de investering wel nog een chromecast met google TV bij moeten tellen.
Maar toch, veel meer entertainment voor veel minder geld.

Mobiel zat ik even bij edpnet, maar daarvoor ben ik vertrokken naar youfone. Perfect.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Wat zijn de huidige ervaringen met Tadaam? Zijn die de kinderziekten al ontgroeid?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Misschien licht of topic, maar aangezien Proximus ook hun fiber uploads gaat verhogen, gaat EDPnet daar dan automatisch in mee?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Tijd 1/3/2022 10:42
ING: 'Prijsverhoging Proximus positief voor hele sector'
Beleggers weten de stevige prijsverhogingen van 5 à 6 procent die Proximus vanaf mei doorvoert voor enkele populaire bundels (zie ook post van 8u56) te appreciëren: het aandeel van de telecomoperator behoort tot de koplopers in de Bel20, met een winst van 1,4 procent tot 18,01 euro.

ING handhaaft weliswaar het verkoopadvies voor de marktleider, maar merkt op dat de beslissing positief is voor de hele Belgische telecomsector - en dus ook voor Telenet en Orange Belgium - omdat ze een 'rationale prijszetting' impliceert. Lees: er komt geen prijzenslag waar de consument beter en de cashflow van de operatoren slechter van wordt.

Wie zich nog afvroeg hoe Proximus over 2022 een 1 procent hogere ebitda kan beloven, heeft nu het antwoord

DAVID VAGMAN
ING-ANALIST
'Wie zich nog afvroeg hoe Proximus over 2022 een 1 procent hoger ebitda (bedrijfswinst voor afschrijvingen, red.) kan beloven ondanks automatische loonindexeringen en fors hogere kosten voor telecomapparatuur, heeft nu het antwoord', schrijft analist David Vagman.

Net als KBC Securities vraagt ook de iNG-analist zich af of er geen politieke reactie zal komen op de prijsverhogingen, met potentieel een nieuwe oproep voor meer concurrentie op de telecommarkt. 'We veronderstellen echter dat het management de prijsverhoging voorgelegd heeft aan de raad van bestuur, waar de Belgische regering vertegenwoordigers heeft.'

Vagman ziet potentieel Telenet
TNET
-1,93%
- die voorlopig als enige van de grote drie geen prijsverhogingen heeft doorgevoerd - als grote winnaar. 'Het managemeent heeft nu de keuze om ofwel tijdens de zomer ook een grote prijsverhoging door te voeren en zo de outlook voor 2022 te verhogen, ofwel via een beperktere prijsverhogingen commercieel sterk te staan en in Vlaanderen en Brussel marktaandeel te winnen'.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Heb TADAAM 18 maand gebruikt. Snelheid ok (50 down of meer, 30 up, Ping 30-35) als je dicht bij een Base antenne zit, tv app is ok op bijv. Apple TV. Enig minpunt is de FUP van 300gb. Gedurende covid hebben ze voor 15 maand die niet toegepast, maar dan plots toegepast vanaf 600gb (was 10 maand terug of zo). Aangezien de tv app ook internet verbruikt, zaten we vlug aan 600gb/maand en meer, dan overgeschakeld naar edpnet en het nog geen seconde beklaagd.
johcla schreef:Wat zijn de huidige ervaringen met Tadaam? Zijn die de kinderziekten al ontgroeid?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

kversta eigenlijk niet waarom iedereen zit te zeuren, jah alles zal duurder worden. 4€ x12 = 48€ per jaar.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

@proximusboyke,

Omdat Telecom in ons land al duur was, en nu dus nog duurder..
Het ergste is nog het fiber gedeelte, we besparen veel geld uit aan onderhoud, stroom, kunnen koper recycleren,... dus daarmee wordt het duurder....

Internet wordt gezien als een basis behoefte, probeer maar eens in 2022 te leven zonder internet...
- schoolgaande kinderen, die op eens thuis zaten en van thuis moesten les volgen..
- bankzaken regelen
- belastingszaken regelen
- covid pass, vaccinatie, ...
- ....

Deze kost komt ook nog eens boven op de bijna onbetaalbare stroom en gas factuur..
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

icekiller2k6 schreef: Het ergste is nog het fiber gedeelte, we besparen veel geld uit aan onderhoud, stroom, kunnen koper recycleren,... dus daarmee wordt het duurder....
Ge vergeet wel dat de uitrol van fiber miljarden kost, terwijl het kopernetwerk enkel onderhoud kost. Die miljarden moeten ergens vandaan komen natuurlijk.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef:kversta eigenlijk niet waarom iedereen zit te zeuren, jah alles zal duurder worden. 4€ x12 = 48€ per jaar.
Typische opmerking van een wereldvreemd iemand.

Deze verhoging komt bovenop de gestegen aardgas, elektriciteit, huishoud aankopen, prijzen aan de pomp, ....

Besef ook dat we het hoogste belasting beslag hebben op ons inkomen, het slechtste wegennet, de laagste pensioenen, de meeste graaiende politiekers, de hoogste telecom prijzen, slechtste ruimtelijke ordening, onbetrouwbaarste OV ... Kortom we staan overal bovenaan (of in de top 3) van duurste en meest inefficiëntste land in Europa / wereld.

Dus ja die 4 euro per maand is er teveel aan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niet vergeten:
- de abonnementsbijdragen van hun klanten, op een volledig afgeschreven kopernetwerk, zijn pure winst
- de miljardeninvesteringen in glasvezel, worden geactiveerd/afgeschreven op 30+ jaar, geen reden om die kost nu volledig ten laste te nemen

Of gaan ze de Telenet toer op?
Bij de aankondiging van de "Telewerf" het abo-geld verhogen: ahja, want we investeren.
En eens de investering gebeurt is, het abo-geld opnieuw verhogen: ahja, want je krijgt een hogere snelheid (voor de écht hogere snelheid moet je daar bovenop nóg eens extra betalen natuurlijk)

Hoe je het ook draait of keert, de reden van de prijsverhoging is héél simpel: omdat het kan.
Veel mensen hebben internet nodig & veel mensen zien op tegen een "verhuis" van ISP.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Die investering wordt in de balans op het actief genomen en jaarlijks afgeschreven (t.t.z. in kost opgenomen). Hoe lang zou zo’n fiber netwerk meegaan? 20-30-50 jaar? Dus die som van de investering kan je door het aantal jaar delen om de jaarlijkse kost voor hen te kennen. Ben zeker dat px dit zou aankunnen zonder die verhoging.

Het is een feit dat de prijzen in België te hoog zijn en dat het duopolie moeilijk te doorbreken is.
Fallschirmjaeger schreef: Ge vergeet wel dat de uitrol van fiber miljarden kost, terwijl het kopernetwerk enkel onderhoud kost. Die miljarden moeten ergens vandaan komen natuurlijk.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Muziekbos schreef:
proximusboyke schreef:kversta eigenlijk niet waarom iedereen zit te zeuren, jah alles zal duurder worden. 4€ x12 = 48€ per jaar.
Typische opmerking van een wereldvreemd iemand.

Deze verhoging komt bovenop de gestegen aardgas, elektriciteit, huishoud aankopen, prijzen aan de pomp, ....

Besef ook dat we het hoogste belasting beslag hebben op ons inkomen, het slechtste wegennet, de laagste pensioenen, de meeste graaiende politiekers, de hoogste telecom prijzen, slechtste ruimtelijke ordening, onbetrouwbaarste OV ... Kortom we staan overal bovenaan (of in de top 3) van duurste en meest inefficiëntste land in Europa / wereld.

Dus ja die 4 euro per maand is er teveel aan.


mmm wereldvreemd +48€ voor een gans jaar
maar mensen die kinderen hebben of jonge gasten zelf zitten nooit te kankeren dat die festivals +20 +30€ omhoog gaan voor 2 3 dagen plezier :oops:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

@Fallschirmjaeger,
*uhm*, gaat in lector mode, zoals een goede huisvader moet een bedrijf zorgen dat het investeringen kan doen door reservers aan te leggen.
Dit wordt fiscaal voorzien als over te dragen winst als voor toekomstige onkosten te bekostigen.

Dus concreet, ik weet dat ik een nieuw dak nodig heb, dus ik zorg dat ik tegen de tijd dat ik het dak moet vervangen het geld heb. Of ga jij naar je baas en zeg je, he baas ik moet een nieuw dak hebben dus kun je aub mijn loon verhogen met 100 euro per maand zodat ik die lening kan af betalen? merci.

@proximusboyke, ai de klassieke kaart, maar ze kunnen wel nog roken en bier drinken! Uitkering verminderen en wel NU!
Ik hoop dat je beseft dat voor elke n=1 voorbeeld dat je kunt aandragen er ergens een kind met honger naar bed gaat. Of een ouder die niet gegeten heeft zodat zijn kinderen kan eten. Iemand die door welke reden dan ook *pech* heeft en momenteel niet kan werken.
En dit komt van iemand die nooit rood zou stemmen.
Ik hoop dat je beseft dat als de middenklasse verdwijnt dat dat geen goed doet ? Of ben je een 'we leven boven onze stand' gelover?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

icekiller2k6 schreef:@Fallschirmjaeger,
*uhm*, gaat in lector mode, zoals een goede huisvader moet een bedrijf zorgen dat het investeringen kan doen door reservers aan te leggen.
Dit wordt fiscaal voorzien als over te dragen winst als voor toekomstige onkosten te bekostigen.

Dus concreet, ik weet dat ik een nieuw dak nodig heb, dus ik zorg dat ik tegen de tijd dat ik het dak moet vervangen het geld heb. Of ga jij naar je baas en zeg je, he baas ik moet een nieuw dak hebben dus kun je aub mijn loon verhogen met 100 euro per maand zodat ik die lening kan af betalen? merci.

@proximusboyke, ai de klassieke kaart, maar ze kunnen wel nog roken en bier drinken! Uitkering verminderen en wel NU!
Ik hoop dat je beseft dat voor elke n=1 voorbeeld dat je kunt aandragen er ergens een kind met honger naar bed gaat. Of een ouder die niet gegeten heeft zodat zijn kinderen kan eten. Iemand die door welke reden dan ook *pech* heeft en momenteel niet kan werken.
En dit komt van iemand die nooit rood zou stemmen.
Ik hoop dat je beseft dat als de middenklasse verdwijnt dat dat geen goed doet ? Of ben je een 'we leven boven onze stand' gelover?
dacht ik ook van de middenklasse maar ge zou het nie zeggen als je ziet hoe vlug ze uitverkocht zijn :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wie zit er op die festivals? Vooral jongeren die "gratis" geld krijgen. Zakgeld. Of die werken met een studentenjobke voor hun geld, maar voor de rest geen grote uitgaven hebben zoals leningen/huishuur/... Dan kan je je dat permitteren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mmz, in november overgenaan van Internet+TV naar Flex S om die 1,5 euro verhoging te voorkomen.
Nu slaan ze de Flex S op met 4 euro... :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

proximusboyke schreef:mmm wereldvreemd +48€ voor een gans jaar
maar mensen die kinderen hebben of jonge gasten zelf zitten nooit te kankeren dat die festivals +20 +30€ omhoog gaan voor 2 3 dagen plezier :oops:
Wat heeft het ene nu met het andere te maken? :bang:
Ja, ik kan die €4 betalen (maar moet dat niet doen, ik ben al lang bij edpnet)
Maar neen, een prijsverhoging van die klasse vind ik niet normaal.

En neen, ik ga nooit naar festivals. Ah nee, want de OSB kost in den hubo €19. (even relevant)
x0f
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Ik was al een tijdje aan het twijfelen maar door deze prijsverhoging gaat mijn lineaire TV eruit en er komt google tv in de plaats.

Nu ben ik ook aan't kijken naar EDPnet VDSL om PX internet maxi te vervangen. Kan iemand me vertellen waar het verschil tussen die 2 juist zit?
Op het eerste zicht lijken het vrijwel identieke producten. Heeft PX een beter support (onsite en offsite) om het prijsverschil te verantwoorden? Zijn er minder onderbrekingen bij PX? ...

alvast bedankt voor de antwoorden en ervaringen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”