Proximus TV en WIFI extender

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ters99
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2020, 09:35

Hallo,

Mijn vroegere netwerk setup was: een BBOX3 met daarop een PowerLine Adaptor aangesloten en in de slaapkamer de ander powerline adaptor dat naar een NetGear R7000 ging, mijn Proximus Tv decoder (v5) was daarop aangesloten met een kabel. Echter was de snelheid en stabiliteit (van wifi en ethernet) niet goed, dus heb ik het volgende gedaan.
Ik heb op mijn R7000 FreshTomato firmware geinstalleerd. De powerline adapters weggedaan. De 2.4 GHz band van de R7000 laten connecteren op de 2.4 GHZ band van mijn BBOX en in Wireless Ethernet Bridge mode gezet. De 5 GhHz band van mijn R7000 staat nog in Access Point config. Mijn tv decoder is terug via kabel aangesloten op de Netgear. Tussen BBox3 en de Netgear is de vervinding nu wireless.
Ik heb nu op de Netgear een stabiel wifi netwerk met snelheden die ik ook op de BBOX haal. Verder heb ik ook een stabiel netwerk op de ethernetpoorten van de Netgear (ik heb ook een raspberry pi en een android tv decoder erop aangesloten en deze zijn getest en werken perfect).
Wat echter niet lijkt te lukken is het opstarten van de TV decoder. Deze blijft steeds op het startscherm van Proximus Picks hangen. Ook een harde reset (opstarten met power en pijltje omhoog) om een volledige herinstallatie lukt niet, daarna krijg ik een error 500.

Mijn vraag is: ben ik nog ergens in de Netgear configuratie iets vergeten te doen? Of is et niet mogelijk om een tv decoder aan te sluiten op een met WiFI geconnecteerd netwerk?
Maar: op de site van Proximus verhuren ze wel een wifi booster, waar wel vermeld staat dat het aansluiten op een wifi booster mogelijk is (en deze is ook gewoon over wifi geconnecteerd met de bbox 3)?

Is er iemand die een dergelijke setup heeft en mij hierbij zou kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Tom
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”