FritzBox 7490 Downgrade

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wquatan
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb een 7490 met daarop momenteel Labor-80086 waar ik (tijdelijk) terug de Belgische 7.12 zou willen installeren

Ik zie drie manieren om te downgraden, maar wat met de driver, het moet de juiste zijn :

1) Het installeren (op dezelfde manier als een Labor via System-->Update) van de huidige Belgische FRITZ.Box_7490-07.12.image die ik van de server haalde : http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-749 ... /fritz.os/ . Van deze ben ik 100% zeker dat het de goede versie is (want die gebruikte ik destijds om naar 7.12 te gaan), maar ik weet niet of je daarmee kunt downgraden.


2) Het gebruiken in System-->Update van de knop "Back to the official OS" : waarbij ik mij afvraag of dat dan de Belgische 7.12 is met de Version (device driver): 1.100.136.39


3) Het gebruiken van fritz.box_7490-07.12-recover_en.exe uit de fritzbox-7490-labor-80086.zip, waarbij ik mij afvraag of dat dan de Belgische 7.12 is met de Version (device driver): 1.100.136.39

Zijn alle 3 mogelijkheden ok ? Want dan kies ik bij voorkeur optie 1).

Dat ik achteraf in ALLE gevallen een backup moet inlezen weet ik, ik heb die backup, dat is geen probleem (denk ik)!

Kan men ergens (hexadecimaal) in zo een image-file zien welke Driver-versie aanwezig is ?

Alvast bedankt
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Een downgrade van een officiele naar een oudere officiele versie lukte mij in ieder geval niet. Ik had toen de optie 2 niet aangezien het om een officiele (niet gewhiteliste) versie ging, dus heb ik mijn downgrade via optie 3 moeten doen.

Ik zou in ieder geval de versiewijziging doen met de DSL kabel losgekoppeld, zodat je eerst de versie kunt bekijken vooraleer je modem terug probeert te syncen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

wquatan schreef:Ik heb een 7490 met daarop momenteel Labor-80086 waar ik (tijdelijk) terug de Belgische 7.12 zou willen installeren

Ik zie drie manieren om te downgraden, maar wat met de driver, het moet de juiste zijn :
  • 1) Het installeren van de huidige Belgische FRITZ.Box_7490-07.12.image die ik van de server haalde : http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-749 ... /fritz.os/
    2) Het gebruiken in System-->Update van de knop "Back to the official OS" : waarbij ik mij afvraag of dat dan de Belgische 7.12 is
    3) Het gebruiken van fritz.box_7490-07.12-recover_en.exe uit de fritzbox-7490-labor-80086.zip
Er bestaat geen "Belgische" firmware, alleen een Duitse en een internationale ...
De drivers zijn (toevallig) dezelfde in de Duitse en de internationale 07.12 versie, maar je kan geen Duitse versie op een internationale FritzBox flashen (dus kan je niets verkeerd doen).
  • - Methode 1 zal niet werken: via System > Update kan je een Firmware versie upgraden, niet downgraden.
    - Methode 2 zou moeten werken (tenzij de FritzBox een Duitse 07.12 probeert te installeren, maar dat zal niet lukken)
    - Methode 3 zal zeker werken, gezien dit de "internationale" recovery file is.
    - Ik zou methode 4 gebruiken: fritz.box_7490-07.12-recover.exe downloaden uit de map belgium: ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490 ... m/recover/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”