Demon Games abo

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

OPPASSEN .............GSM afrekening kontroleren !!!!!!!....................
het is NIET ALLEEN bij Proximus dus ook bij andere providers !!!!
doorsturen naar vrienden en kennissen ( mij hadden ze dus beet zonder dat ik iets gedaan had)
-grtz

Yves


Proximus problemen......................

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19 ... 2020%20567.


oplossing:
Website voor terugvordering : [email protected]

https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0683253-82

Eigenlijk schandalig dat dit zo maar kan en dat de minister van economie hier niets aan doet
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Mja, m'n moeder beheert de mobiele abonnementen bij ons op het werk (zo'n 2400 nummers) en dit soort verhalen speelt al zo lang... Telkens is het iemand die komt jammeren van onverwachte kosten voor een of ander abonnement en dan beweren dat ze van niets weten...
Uiteindelijk is het toch elke keer de gebruiker geweest die op een banner of onbewust ergens op geklikt heeft en kan de aanbieder precies zien om hoe laat dat dat gebeurd is. Elke keer is er dan een commerciële geste waarbij een deel kosten terugbetaald worden, maar leuk is het niet.

Overigens werkt dat automatisch inschrijven niet op wifi, enkel op een mobiele dataverbinding. Ik heb geen idee welk protocol of payment-mechanisme er achter zit, maar het is in elk geval niet Proximus' schuld, zij bieden enkel de payment API's of whatever aan en kunnen zich niet inhoudelijk moeien. Meestal kunnen zij niet meer dan op basis van het shortcode-nummer achterhalen welk bedrijf er achter zit en hun STOP-keyword achterhalen en hun contactgegevens.

Is dit nalatigheid? En van wie dan? Ik weet 't niet, maar 't is naar mijn mening toch té eenvoudig om zomaar ingeschreven te raken zonder bevestiging, iets wat je pas een maand later merkt op je afrekening. Dat die "diensten" uberhaupt kunnen bestaan zonder duidelijke dienstverlening is natuurlijk nog eens iets anders, maar da's uiteindelijk gelijk mobiele games die je voor 3,75 euro per week een glanzend effectje op jouw digitale knikker verkopen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Wij weten van niets kijk maar eens naar onze smsjes :eek:

Mpay standaard uitschakelen daar zullen ze wellicht te weinig aan verdienen.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

9livesuni schreef:Wij weten van niets kijk maar eens naar onze smsjes :eek:

Mpay standaard uitschakelen daar zullen ze wellicht te weinig aan verdienen.


Het gaat er mij om
Ik heb NOOIT mijn akkoord gegeven om WAT dan ook met mijn GSM te betalen.
Laat staan dat ik dat via Proximus zou regelen , zij kunnen hun eigen zaken nog niet goed regelen(heb bv gisteren MEER dan 1 uur in de wachtrij gezeten om deze ROTZOOI M PAY te laten afzetten). :bang:
Dus een raad laat Proximus zich bezig houden met goede en snelle verbindingen te maken dan zullen ze hun handen mee vol hebben.
Gefrustreerde Proximus klant en ben zeker niet de enige als ik dat op internet lees !
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

de schuld op het hele m-pay steken is wat kort door de bocht, dat is iets dat alle providers gebruiken en dient o.a. ook om je ticket van de lijn mee te betalen, sms-parkeren, muziek aankopen, ...
dus voor de meeste mensen moet dat tegenwoordig aanstaan.

het is misschien nog steeds (te) makkelijk om "per ongeluk" ingeschreven te raken op zo een k*tdiensten, maar dan moeten ze
1) dat soort diensten gewoon verbieden, zodat providers het van hun netwerk kunnen weren
2) de mensen maar beter opleren (als je ransomware op je pc krijgt, maar daar steek je de schuld toch ook niet bij je provider? of valt voor phishing, of ...)

je kan trouwens mpay normaal ook uitschakelen via de myproximus site of app dacht ik, dan hoef je helemaal niet in de wacht te hangen.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

2) de mensen maar beter opleren (als je ransomware op je pc krijgt, maar daar steek je de schuld toch ook niet bij je provider? of valt voor phishing, of ...)[/quote]


Als er iemand voorzichtig is voor al die troep ben IK dat wel.
Ik weet zelfs niet HOE HET JUIST is gebeurd in mijn GSM. Dus ONDUIDELIJKHEID om vast te zitten aan een ABO is TROEF.
Anderzijds heb IK geen telefoon provider nodig OM WAT te betalen ook. Om te betalen zijn er andere specialisten
(mijn spreekwoord :...........blijf bij je leest)
Anderzijds vind ik het zelfs onproffessioneel dat het NIET MOGELIJK is dat PROXIMUS mij de gelede schade TERUGBETAALD !!!!
(zij treden toch op als tussen persoon , juist hetzelfde als een reisbureau die nu ook ALLES moet terugbetalen als de reis geannuleerd is/wordt)
Vandaar dat ik niet snap dat economische zaken hier nog geen aktie heeft ondernomen ? :roll:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Je bent dan toch bij proximus weg gegaan? Dat is de enige 'protest' dat ze voelen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

yvesvn schreef: Anderzijds heb IK geen telefoon provider nodig OM WAT te betalen ook.
mooi voor jouw, maar ik wil graag kunnen parkeren en er geen boete voor krijgen omdat ik niet zou kunnen sms-parkeren.
en hoe langer hoe minder van die dingen aanvaarden cash of kaart (ook al moeten ze het in theorie wel...)
yvesvn schreef: Anderzijds vind ik het zelfs onproffessioneel dat het NIET MOGELIJK is dat PROXIMUS mij de gelede schade TERUGBETAALD !!!!
(zij treden toch op als tussen persoon
neen, zij treden in deze gevallen op als payment provider, die jij niet hebt uitgeschakeld.
als een standaardoptie (die de meesten zullen gebruiken) iets is dat jij, als individu, NIET gebruikt, moet je dat ook zelf uitschakelen.
men moet zich ook een minimum inlezen in voorwaardes en opties natuurlijk.

gezien jou geld niet naar proximus gaat, is het ook niet aan hen om je terug te betalen (in tegenstelling tot een reisorganisatie, die wel jouw geld in handen neemt)
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

[

neen, zij treden in deze gevallen op als payment provider, die jij niet hebt uitgeschakeld.
als een standaardoptie (die de meesten zullen gebruiken) iets is dat jij, als individu, NIET gebruikt, moet je dat ook zelf uitschakelen.
men moet zich ook een minimum inlezen in voorwaardes en opties natuurlijk.

gezien jou geld niet naar proximus gaat, is het ook niet aan hen om je terug te betalen (in tegenstelling tot een reisorganisatie, die wel jouw geld in handen neemt)[/quote]


Sri daar ben ik het niet mee eens , ik heb NOOIT hun opdracht hiervoor gegeven laat staan een overeenkomst aangegaan.
Zij hebben ONGEVRAAGD dit aan mij OPGEDRONGEN.

Soit Proximus s**** gezien het aantal reacties en ook de inmenging van bv Testaankoop is hier vrij duidelijk

Ik zal toch gaan uitkijken naar andere provider.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Splitter schreef: 2) de mensen maar beter opleren
Het lijkt mij niet altijd evident om je te wapenen tegen deze slinkse ondernemers. De moderatie, ik veronderstel toch redelijk techneuten, had het een aantal jaar geleden ook vlaggen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

evident is het zeker niet, en dat is op elk niveau zo.
en je kan de lijn doortrekken: als er bv een kind je gsm even 5 minuten vastheeft, kan die al per ongeluk zulk abbo geactiveerd hebben en weet je zelf ook van niets, net zoals 1 iemand binnen een bedrijf maar een verkeerde link hoeft te openen om ransomware binnen te halen.

ik ben dan ook fervent tegenstander van dit soort mobiele aanbiedingen (net zoals ik tegen die tv spelletjes van vroeger was),
maar je kan de fout niet bij je provider leggen - als je dan toch iemand de schuld wil geven, geef dan europa de schuld voor het niet (deftig) reguleren ervan.
(hoewel de meeste van die spelletjes-constructies waarschijnlijk manieren hebben om buiten de greep van europa te opereren)

net zoals dus ook die tv spelletjes: het is niet aan de operator om jou ervoor te behoeden (er zouden dan mensen volgens mij zelfs 'censuur' gaan roepen), maar als je dan toch het wil blokkeren, dan is het zo simpel als even bellen (of tegenwoordig in de online omgeving van je provider dit uit te schakelen)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou eigenlijk denken dat de fout dan bij het Operating System ligt ?
Het kan toch niet zo zijn dat eender welke app of website enkel maar een API call moet doen om Direct Carrier Billing te doen, zonder dat er automatisch iets aan de gebruiker getoond wordt ? Dus zou eigenlijk best zijn als er door het OS dan een popup gegenereerd wordt (dus buiten de controle van de app/website) die zegt dat je een betaling doet of abonnement afsluit. Maar misschien gebeuren die API calls zelfs niet eens aan client maar aan server kant ? (hoe weten die dan eigenlijk je telefoonnummer ?)

Nu, zoals gezegd zit je eigenlijk met iets gelijkaardig met SMS diensten, en daarvan is het alleszins aan server kant dat de billing geïnitieerd wordt.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volledig eens met U.
Het kan toch niet dat een wijziging aan een kontrakt door één partij wordt aangebracht zonder de andere hiervan op de hoogte te brengen.
Anderzijds als ik mijn goedkeuring 'zou' geven moet ik toch kunnen aanduiden van welke partijen/diensten ik wil gebruik maken en ook andere kan uitsluiten.
Dus bv als ik ALLEEN parkingsrechten wil betalen met mijn GSM moet ik dat toch kunnen aanduiden. Zelfs beter zou zijn met welk bedrijf ik zaken wil doen.
Vandaar ik zeg de software bij Proximus s**** ......en het wordt DRINGEND tijd hier iets aan te veranderen.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

yvesvn schreef: Dus bv als ik ALLEEN parkingsrechten wil betalen met mijn GSM moet ik dat toch kunnen aanduiden. Zelfs beter zou zijn met welk bedrijf ik zaken wil doen.
Vandaar ik zeg de software bij Proximus s**** ......en het wordt DRINGEND tijd hier iets aan te veranderen.
volgens mij besef je niet hoe de zaken werken.... het enige wat je boeit, is roepen dat proximus de slechterik is.
zelf zaken lezen of nakijken, zal voor jou dan ook wel teveel moeite zijn (anders had je deze optie bv wel uitgezet).

is het hele direct billing verhaal helemaal correct? nee, er zitten gaten in (zoals bij zoveel zaken)
is het de fout van proximus? nee
is het dan automatisch de schuld van een ander? nee... maar dat is zoveel eenvoudiger om te roepen dan om zelf bij te leren natuurlijk.


wat tomby aanhaalt is wel een interessante denkpiste, zou het OS (android of ios) een manier moeten hebben om dit op te merken,
en duidelijker aan te geven?
zou de gebruiker dit dan ook apprecieren en nakijken? (gezien de grote 'klik het gewoon weg' mentaliteit, die ook door de cookiewetgeving niet geholpen is geweest)

ik vraag me dan af of het OS dit technisch zou kunnen onderscheppen, gezien het me sterk lijkt dat het toestel zelf in dit proces betrokken zou worden.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij besef je niet hoe de zaken werken.... het enige wat je boeit, is roepen dat proximus de slechterik is.
zelf zaken lezen of nakijken, zal voor jou dan ook wel teveel moeite zijn (anders had je deze optie bv wel uitgezet).

Sri he.........ik denk dat jij voor hen werkt.
Om te beginnen zit ik niet regelmatig op de website van mijn provider om te kijken wat hij uitspookt.
Het lijkt me toch logisch zoals al aangehaald dat als er iets veranderd 'de klant' (maar ja wat is die nog waard he) op de hoogte wordt gebracht en
ook een beetje tekst en uitleg wordt gegeven.
Ik blijf erbij ZIJ hebben het contract aangepast, IK NIET.
sri kan je zienswijze niet bijtreden.
Maar ja jij werkt er misschien en dat geeft een ander licht op de zaak.
soit ik blijf hier geen energie en tijd insteken.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

yvesvn schreef:Ik blijf erbij ZIJ hebben het contract aangepast, IK NIET.
sri kan je zienswijze niet bijtreden.
Maar ja jij werkt er misschien en dat geeft een ander licht op de zaak.
maar het punt is dus dat het contract niet aangepast is....
het contract tussen jou en proximus is hetzelfde als het altijd geweest is, met de (standaard actieve) optie voor betaling aan derden,
die jij nooit hebt uitgezet.
en daardoor heb je nu dit probleem.

en nee, ik werk niet bij pxm of diens aannemers, en ik heb zelfs geen pxm producten meer in huis :)
en ik zal een provider niet zomaar verdedigen, maar zomaar aanvallen doe ik evenmin. je moet het allemaal in het correcte perspectief steken.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oke voor mij
ik hoop dat ik toch weer enkele mensen heb kunnen informeren/attent maken om hun GSM afrekeningen te kontroleren. :beerchug:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Ter info, men kan bij Proximus volgende blokkeringen aanvragen:

Deze kunnen zowel via MyProximus (web) en klantendienst aangevraagd worden:
- Gaming & Entertainment blokkering
- Information blokkering
- Adult blokkering

Bij blokkering van ofwel Gaming & Entertainment ofwel Information worden alle betalingen geblokkeerd voor aankopen via Google App Store, Apple Store, MS Store, de abonnementen van derden waarover deze post gaat, ...

Deze kan enkel via klantendienst worden aangevraagd:
- Payment blokkering

Bij deze blokkering worden alle betalingen van SMS Parking, De Lijn ticketing geblokkeerd

Daarnaast kan u zowel via MyProximus (web) als de klantendienst de optie mobiele betalingen (laten) uitschakelen of een lagere maandelijkse limiet zetten.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op het Px forum blijkt duidelijk dat ik niet de enigste ben die aandringt om dit soort zaken te staken als telecom provider.
Dit akkefietje is dus al 2 jaar bezig en laat nu weer zijn sporen na.
Het schijnt dus wel degelijk dat Px de ENIGE is die met Demon games in zee is gegaan.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”