Proximus: Trouwe klanten niet meer beloond

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

er was weer een jaartje voorbij, dus ik zie de trouwe klantenkorting weer verdwijnen.
vraag gesteld om deze terug te krijgen, en het antwoord was het deksel op de neus.
Ik heb je vraag aandachtig bekeken en ben tot de volgende oplossing gekomen:

- helaas moet ik meedelen dat een korting niet zomaar kan toegekend meer worden.

We kunnen dit niet als een promo toekennen en we moeten ons aan bepaalde procedures houden om kortingen toe te kennen, jaarlijks dezelfde korting terug vragen om minder te moeten betalen zit hier niet in.

Ik ga dan ook de korting niet terug heractiveren.
sja, het is maar wat je een oplossing noemt?

aansluitend hierbij: iemand ervaring met de live tv van tvvlaanderen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Stem met uw voeten:
- Scarlet Trio €40 = internet + TV + vaste lijn
- EDPnet €35 = internet + vaste lijn
- Orange Love Duo €44 internet + GSM (eindprijs hangt van type GSM abo af)
- Orange Love Trio: €59 internet + GSM (eindprijs hangt van type GSM abo af)
(al zal Orange de prijs moeten aanpassen, na de kemel van het BIPT: zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 22#p819422)

Alles zal afhangen van wat je wil.
- TV kijken via VRTnu en VTM-Go, is dat voldoende voor u, of niet?
- Is het zenderaanbod van Scarlet genoeg voor u, of niet?

Je zal vermoedelijk wel nog enkele weken of maanden moeten wachten om over te schakelen, want niemand doet nog/al nieuwe aansluitingen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Je zit bij proximus dus overzetten van een DSL lijn als ze nog actief is zal wel lukken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

daarom dat ik informeer over de TVV kwaliteit van live tv.
in principe zou het dan edpnet lijntje + tvv worden, maar thuis via live tv op de android box,
wegens geen zin (terug) een schotel te hangen.

scarlet zal waarschijnlijk wel voldoen, maar dan zit je nog steeds direct aan proximus te betalen,
dus als ik switch is het niet naar scarlet.

orange zelf vind ik te duur voor wat het is (en het zal duurder worden...), maar bovendien heb ik een zure nasmaak gehad van mobistar in de beginjaren, iets dat ik ze gewoon niet vergeef, dus die vallen zowiezo af.

met easy switch verwacht ik trouwens een vlotte switch, ik heb de easy switch id en het CID van de lijn.
bovendien zit er op het 2de paar (dat ook rechtstreeks is) volgens mij ook nog signaal.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tadaam: €40

EDPnet + OTT TV -> VRTnu, VTM Go, ... etc?
Voor zolang het duurt en de VTM/HLN/DPG lobby de VRT verplicht om VRT nu af te sluiten etc, ik heb geen glazen bol.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe zit het eigenlijk met tadaam en gamen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bij gamen is toch vooral de ping van belang, niet?

In het Tadaam topic (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=56167) zie ik schrikbarend hoge pings passeren:
- 24/30 ms https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ng#p808806
- 26/63 ms https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ng#p808248

Mijn EDPnet lijn (DSL dus) doet 9ms
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat vermoedde ik al. Dank je
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar misschien maak je bij mixtus nog wel de meeste kans om zeer snel over te zijn :) heb er zelf niks aan dus je doet maar natuurlijk. Als je even persoonlijk contact zoekt met deze kleine speler zum je makkelijk aan 30 eur voor enkel internet raken. De service is erg persoonlijk.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik zal eerder edpnet zelf ofwel fastic nemen.
denk niet dat er veel andere spelers een kans maken voor mijn internet, of telenet moet ineens een deftige prijs hebben voor zijn aanbod.
maar de hel is nog niet bevroren, dus dat zie ik niet gebeuren.

scarlet => pxm dochter, dus nope
fluvius (of eender welke speler op hun fiber) => niet beschikbaar
telenet => te duur voor wat het is
tadaam => CGNAT, hoge pings, in vergelijking redelijk lage snelheid + afhankelijk van bezetting op de mast
orange => te duur en persoonlijke bias naar het oude mobistar houden me weg
united telecom, mixtus, tvv internet, en nog een hoop anderen => resellers van edp waar ik weinig van verwacht/nog niet op vertrouw
fastic => internet is ook basically edp lijnen, maar een eigen ip met eigen reverse is mooi. (en degenen hierachter scheppen voor mij wat meer vertrouwen)
edpnet zelf => maakt ook een kans, enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ze niet genoeg capaciteit zouden hebben en ik mijn snelheden niet haal

ik vraag me af of ik eigenlijk nog een partij mis?

het meest interessant lijkende is internet van edpnet + tvv hun basic(+) pakket, waarmee ik dan gewoon live stream naar de tv...
maar het moet dan wel betrouwbaar en eenvoudig werken (want het tv gedeelde is niet voor mij, maar mijn mindervalide nogal ontechnische moeder)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Wat Fastic betreft: daar kan je voor €2.5 een vast extern IP-adres nemen, maar op welke manier wordt dat toegewezen? Zoals bij EDP op basis van de PPPoE-login zodat je eigenlijk maar één PPPoE-verbinding tegelijkertijd actief kan hebben of anders?
€35 + €2.5 klinkt anders wel heel mooi...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Sinna schreef:Wat Fastic betreft: daar kan je voor €2.5 een vast extern IP-adres nemen, maar op welke manier wordt dat toegewezen?
eigenlijk best een goede vraag waar ik het antwoord op dit moment ook nog niet op heb...
afhankelijk van proximus hun antwoord op mijn respons, binnenkort misschien wel.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

altijd dat gezaag en gemelk over te duur zijn.
Kijk in pricipe tv internet gsm heb je niet nodig om te leven dus al het te duur is begin er niet aan.
We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is. Dat heeft zijn prijs. alles is hier duurder ook alles wat een provider nodig heeft om dit in stand te houden beginend van electriciteit water lonen tot de belastingen.
Kijk als iemand zegt dat tv internet en gsm 59€ te duur is dan neem je beter niks dat is het goedkoopste.
Je kan proberen die promo te krijgen maar ze zijn niet verplich 20 jaar dezelde prom te geven.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is.
Dat is een zeer sterke vereenvoudiging van de feiten. 20/4 noem ik geen rap internet maar in een randgemeente van Brugge kan ik niet sneller krijgen... En zeggen dat er nog gebieden zijn die alleen op ADSL aangesloten kunnen worden omwille van de afstand.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef:altijd dat gezaag en gemelk over te duur zijn.
Kijk in pricipe tv internet gsm heb je niet nodig om te leven dus al het te duur is begin er niet aan.
We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is. Dat heeft zijn prijs. alles is hier duurder ook alles wat een provider nodig heeft om dit in stand te houden beginend van electriciteit water lonen tot de belastingen.
Kijk als iemand zegt dat tv internet en gsm 59€ te duur is dan neem je beter niks dat is het goedkoopste.
Je kan proberen die promo te krijgen maar ze zijn niet verplich 20 jaar dezelde prom te geven.
De duopolisten horen het u graag vertellen, maar het tegendeel is natuurlijk waar.
EDPnet, en wat resellers, bewijzen dat we de prijzen van Telenet en Proximus niet voor lief hoeven te nemen.
Daarbij dient opgemerkt te worden dat EDPnet (wss) een tarief aan Proximus moet betalen dat veel te hoog ligt, omdat het BIPT verplicht wordt te doen wat Proximus en Telenet willen (zie oa het voorstel rond wholesale tarieven van Orange).

Kijk dan naar het buitenland, bv NL en dan zie je dat het hier bij ons écht wel belachelijk is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinna schreef:
proximusboyke schreef:We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is.
Dat is een zeer sterke vereenvoudiging van de feiten. 20/4 noem ik geen rap internet maar in een randgemeente van Brugge kan ik niet sneller krijgen... En zeggen dat er nog gebieden zijn die alleen op ADSL aangesloten kunnen worden omwille van de afstand.

Dus in die gemeenten kan je geen telenet of orange krijgen ?


@ heist_175 je moet eens kijken naar radar kassa ed telecomproviders komen veel aan bod zelfd ganse uitzendingen worden aan gewijd omdat ze de snelheden enzo niet nakomen. Erger nog daar kan je intekenen op glasvezel 24 maand maar als er niet genoeg klanten zijn beginnen ze er nie aan maar ben je toch verplicht 24 maand te nemen en krijg je dan adsl ofzo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef: We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is. .
Centrum van een stad met ruim 28000 inwoners.

Max theoretische snelheid Download: 29 Mbps
Max theoretische snelheid Upload: 3,8 Mbps

Zo snel is dat toch niet anno 2020. Vorig jaar waren de snelheden nog lager op hetzelfde adres: 20 D op 1 U
Snelheden op het koper van Proximus. Waardoor alle koper herverkopers (Scarlet - dochter van, EDPnet, ...) niet aan de orde zijn.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Coax ligt binnen maar niet tegen de prijs die ik nu voor Scarlet Trio betaal. Mocht Telenet met beter aanbod komen tegen een scherpere prijs, dan stap ik over.
Laatst gewijzigd door Sinna 08 apr 2020, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Muziekbos schreef:
proximusboyke schreef: We leven in belgie waar we verwend worden doordat in kleinste uithoek rap internet beschikbaar is. .
Centrum van een stad met ruim 28000 inwoners.

Max theoretische snelheid Download: 29 Mbps
Max theoretische snelheid Upload: 3,8 Mbps

Zo snel is dat toch niet anno 2020. Vorig jaar waren de snelheden nog lager op hetzelfde adres: 20 D op 1 U
Snelheden op het koper van Proximus. Waardoor alle koper herverkopers (Scarlet - dochter van, EDPnet, ...) niet aan de orde zijn.
met wennen bedoel ik coax é, ja als de snheid u niet aanstaat neem je gewoon coax, maar blijk nie zagen en klagen.
@ sinna ja daar heb je het en heb ik al 100 den keren gezegt bij telenet heb je tot kleinse uithoek snel internet dat heeft zijn prijs.
als je dat niet wilt of kunt betalen, geen probleem maar blijven zagen melken en klagen zal het niet helpen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb mijn eerdere reactie verduidelijkt.
Ik heb geen zin om €80+/maand te betalen. Ik klaag ook niet en tot nu toe kan ik alles wat ik wil, alleen is het (misschien) wat trager. Ik werk nu 4 ipv 2 dagen van thuis uit en dat gaat vlot, zelfs met 'maar' 20/4.
Elk moet voor zichzelf beslissen hoeveel hij wil uitgeven aan telecom, maar vele kleintjes maken een groot en dat geld gebruik ik liever om met het gezin op vakantie te gaan.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:altijd dat gezaag en gemelk over te duur zijn.
laten we in belgie blijven, just for fun:

=> een pxm dochter kan int/tel/tv voor 40 euro aanbieden, en zij zullen geen verlies maken. dat maakt al duidelijk dat de 2 grote te duur zijn.
waarom? because they can, en dat is ook gewoon de enige reden: niemand zal ze tegenhouden.
vergeet ook niet dat geen van die 2 grote echt veel heeft moeten doen voor hun netwerk in handen te krijgen, en dat telenet jaren geleden fluvius (toen nog infrax) van de kabel heeft afgepest om maar geen concurrentie te moeten hebben (remember indi?)
fluvius heeft trouwens internet en telefonie aanbod (voorbehouden voor gemeentes en dergeljike) waarvan de prijs ook lager ligt dan TN.

voo: 125/6, zonder limiet, met tv, 1 gratis film per maand, en gsm met unlimited bellen/sms en 10gb data.
dat kost je bij hen net geen 73 euro.

sfr (het vroegere numericable): int+tv (500/50, geen limiet) voor 62/maand (en nu in promo 5 maand aan 25)

wat krijgt vlaanderen op zijn -door de intercommunales en dus ons betaalde- kabel?

voor net geen 82 euro (en 3 maand in promo aan "maar" 70) kan je genieten van...
300/20, "geen limiet" (al mogen ze je snelheid dichtknijpen when wanted), en tv zonder extras.

dus de 2 operatoren die niet aan de nek van telenet hangen bewijzen dat het anders kan.
ook kotnet vroeger bewees dat, tot het telenet werd.
dus is het te duur? ja, punt.
is het gras groener ergens anders? niet noodzakelijk, dat weet iedereen.

maar er is genoeg bewijs dat het duopolie kunstmatig in stand is gehouden, en dat ze mensen blijkbaar genoeg kunnen laten geloven dat dat noodzakelijk is.
proximusboyke schreef:Kijk in pricipe tv internet gsm heb je niet nodig om te leven dus al het te duur is begin er niet aan.
dat mag je eens tegen mijn moeder zeggen, die aan haar rolstoel gebonden is en de hele dag niets anders kan doen dan tv kijken, een boekje lezen, of wat op de tablet de krant lezen.
proximusboyke schreef:Je kan proberen die promo te krijgen maar ze zijn niet verplich 20 jaar dezelde prom te geven.
tgoh, ik weet niet wat ik daarvan moet denken... ze hebben het ooit uitgevonden, een "TROUWE KLANTEN KORTING".
in mijn ogen is dat GEEN promo en is dat effectief wel iets dat ze voor trouwe klanten mogen blijven doen... je bent nu eenmaal een trouwe klant of niet.

maargoed, ik huil er niet om he, en ik klaag er niet om... ik merk gewoon op dat proximus tegenwoordig minder geeft om klantenbinding dan vroeger.
en ik zal zelf wel mijn conclusies trekken en naar een ander trekken, alleen mocht het landschap er wat meer concurrentieel uitzien.
en als het BIPT gaat mekkeren dat de duopolisten gelijk hebben en "ze meer moeten vragen om te investeren", pak dan hun netwerk af,
geef het aan een netbeheerder die enkel het net mag beheren, en laat de duopolisten dan gewoon betalen voor toegang tot dat netwerk om het te financieren. iedereen blij (oh wacht... 2 bedrijfjes zullen daar niet mee eens zijn....)
proximusboyke schreef: en heb ik al 100 den keren gezegt bij telenet heb je tot kleinse uithoek snel internet dat heeft zijn prijs.
als je dat niet wilt of kunt betalen, geen probleem maar blijven zagen melken en klagen zal het niet helpen.
ahem. LOL.
look up, for starters, postel.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ Sinna ik spreek niet van 80€ ik spreek van 59€ internet tv en gsm

@ splitter bij orange kost dat 59€
de service de winkels pesoneel enzo moet allemaal betaald worden en zit in de prijs.
Voor u ma is dat heel erg !!! en ik ben ook gehandicapt maar dat wil niet zeggen dat dit en basisrecht is. Toen ik 15 jaar was zo een 35 jaar geleden bestond er ook geen internet enz en ik heb daar niemand aan dood weten gaan dus sorry het is geen basisbehoefte.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 08 apr 2020, 21:35, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

35 jaar terug waren de mensen ook heel anders...
de postbode kwam nog binnen, een koffietje en babbeltje.
de bakker kwam aan huis, zonder dat dat geld hoefde te kosten.
de buren stonden allemaal altijd op straat, en de buurtagent was nog effectief in de buurt.
alle gemeentelijke en federale diensten waren eenvoudig te bereiken.

sorry, maar als je nu gaat zeggen "vroeger konden we ook leven zonder internet, dat was er niet" kan je eveneens zeggen "we kunnen ook gewoon zonder huizen leven, want dat was er in den beginne ook niet"...
de wereld is (helaas!) niet meer zo, en zonder internet en tv ben je tegenwoordig erg weinig. (de verpleging van mijn moeder moest zelfs absoluut een emailadres hebben om het papierwerk naar te sturen, gewoon op papier kon niet meer!)

hoe jij trouwens aan 49 komt bij orange weet ik niet?
je bent bij orange verplicht een gsm abbo er bovenop te nemen, dus int/tv/(tel) kost je minstens 59 (nu met korting 3 maand aan 54),
met een gsm abbo dat limieten heeft (niet vergelijkbaar met voo dus) en internet dat geen boost heeft (not even close met sfr dus).

dat ze goedkoper moeten zijn dan telenet is nogal wiedes, anders zou niemand er nog maar aan denken bij hen te gaan.

als het puur aan mij lag trouwens, was die tv al lang buiten en zat ik al lang bij edp ofzo, dan zou de keuze niet moeilijk te maken zijn.
het is vooral met het tv aanbod dat het zwak gesteld is, je hebt pxm (of hun dochter), tn, orange, of een schotel aan je deur...
en stuk voor stuk (behalve tvv) met een mottige decoder die je nog eens moet hebben.
op dat vlak vind ik tadaam wel een mooie verademing, nog niet ideaal maar tenminste al geen decoder van de provider door je strot.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef: Toen ik 15 jaar was zo een 35 jaar geleden bestond er ook geen internet enz en ik heb daar niemand aan dood weten gaan dus sorry het is geen basisbehoefte.
Je zou eens moeten weten wat je ondertussen allemaal MOET doen via het internet. Uurroosters bekijken en aanpassen via het internet, web based opvolgsystemen invullen onderweg of thuis, Belastingen (kan ook wel op papier), je bankzaken (aan het loket is het veel duurder), Verzorg bedrijven (WG+, thuisverpleging, ...) die aan huis langs komen, de vele thuiswerkers in Coronatijden .... steeds meer word het hebben van internet verplicht om nog mee te kunnen tellen in deze maatschappij.
Om dan je te horen zeggen dat het geen basisbehoefte is anno 2020 .... dan vraag ik mij af onder welke steen je leeft?

Internet en smartphone (met data) worden of zijn het al, gemeengoed om te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja splitter 59€

ik had al gezegd, deze keer gewoon mistypt.

Nu de korting is afgelopn, klanten hebben het lang gekregen.
Staat het U niet aan niet over zeuren gewoon een nieuwe provider zoeken die wel aan uw eisen voldoet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef: Nu de korting is afgelopn, klanten hebben het lang gekregen.
Staat het U niet aan niet over zeuren gewoon een nieuwe provider zoeken die wel aan uw eisen voldoet.
alweer "trouwe klantenkorting" is niet hetzelfde als gewoon promo of korting.
ten tweede heb ik letterlijk hier de vraag gesteld of iemand ervaringen heeft met tvv hun live stream ding en geen enkel respons gehad,
enkel maar de opmerking dat ik moet rondkijken (wat ik dus aan het doen ben....)

trouwens, op facebook kreeg ik respons 1 dag nadat ik een case ervoor had aangemaakt (na maanden geen antwoord daar.... toeval? i doubt that?)
daar kreeg ik het antwoord dat ik dus nu een case had, en dat ik wel 5 euro korting kon krijgen, maar voor de 7 euro die ik had de case moest afwachten.
dus ik wacht de case af en die dame zegt doodleuk dat ze geen enkele korting kan toekennen... sja... dan weet je toch ook zelf dat het puur niet willen is en niet van niet kunnen?

in ieder geval, ik zal mijn vraag wel in een nieuw topic opnieuw stellen want hier gaat dat er toch niet meer van komen
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:@ Sinna ik spreek niet van 80€ ik spreek van 59€ internet tv en gsm
@ splitter bij orange kost dat 59€
Die €59 is dan een Orange Love Trio (Onbeperkt internet + Digitale TV) aan €49 + Orange Go Light (500 MB, 90 belminuten, Orange Circle) aan €10. Maar 'onbeperkt' is weer zoals Telenet deze definieert.
€59 is inderdaad redelijk, maar hoe lang zal Orange deze prijszetting kunnen aanhouden (zie ontwerpbesluit nieuwe groothandelstarieven)?
Een gelijkaardig aanbod bij Scarlet zou €48 kosten (Scarlet Trio aan €40 + Scarlet Red aan €8) of toch een stuk goedkoper dan Orange en stukken goedkoper dan Telenet.
Mocht blijken dat mijn Trio hier niet meer voldoet (kinderen zijn nu nog klein en minder online, zelfs in coronatijden) dan lijkt Orange een valabel alternatief te worden (tenzij ze ondertussen hun prijzen drastisch hebben moeten optrekken). Soit: op dat moment zal ik mijn huiswerk opnieuw moeten maken.
Computer(k)nul
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Voor internet oplossingen genoeg, edp volgens mij de interessantere.

Vermoedelijk heeft je moeder niet direct behoefte aan de 457 extra kanalen dus misschien is gewoon antenne tv bij tvv een oplossing? Lijkt me simpeler/klassieker dan android en app opstellingen. Is dan goedkoper dan netflix erbij...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

tien schreef:Voor internet oplossingen genoeg, edp volgens mij de interessantere.
Ja, maar dan heb je 9 van de 10 gevallen geen rap internet 8) . Maar als je daar mee kan leven...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

tien schreef:Voor internet oplossingen genoeg, edp volgens mij de interessantere.
klopt, het internetaanbod in belgie valt wel mee te leven qua keuze (althans als je kijkt naar aanbod op koper, en op fiber waar beschikbaar)
Sinna schreef:maar dan heb je 9 van de 10 gevallen geen rap internet 8) .
LOL :) ik klaag absoluut niet met mijn lijntje, speedtest van vandaag gaf 70/20, en vaak tik ik ook 80/90 down aan.
(de 20 up is wel maar recentelijk)
ik zit dan gelukkig ook niet ver van de KVD af.
tien schreef: Vermoedelijk heeft je moeder niet direct behoefte aan de 457 extra kanalen dus misschien is gewoon antenne tv bij tvv een oplossing?
zitten geen nederlanders bij (kijkt ze voor politiek, go figure) en ook geen duitsers (kijkt ze voor sturm der liebe en muziek)
via live tv zou ze nog steeds geen duitsers hebben, maar al wel de nederlanders.
mijn moeder heeft die (schlager)muziek en politiek nodig, mijn grootmoeder snooker... het zijn maar van die bizarre redenen om tv te hebben.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

schlagermuziek en snooker, dat had ik echt niet zien aankomen :lol: (en ik dacht dat mijn familie raar goestingen had)
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Hier andere ervaring: het Pack wordt opgezegd bij Proximus, bij de overgang gebeurde een kleine administratieve vergissing (Internet Start-abbo werd ingesteld ipv Maxi), dit werd telefonisch op 5 min netjes geregeld en finaal korting van 5€/mnd gekregen, zonder om te vragen... :-D
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

Sinna schreef:Wat Fastic betreft: daar kan je voor €2.5 een vast extern IP-adres nemen, maar op welke manier wordt dat toegewezen? Zoals bij EDP op basis van de PPPoE-login zodat je eigenlijk maar één PPPoE-verbinding tegelijkertijd actief kan hebben of anders?
€35 + €2.5 klinkt anders wel heel mooi...
Klopt, op basis van de PPPoE login.
Opzich draaien we een relatief klassieke LAC/LNS setup binnen onze datacenters, meerdere logins zijn dan alleen mogelijk voor lijn bundeling (al is dit eerder richting zakelijke gebruikers).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Bedankt voor de bevestiging.
Spijtig: ik had graag twee externe IP-adressen gehad, één vast toegewezen om services achter te draaien en één dynamisch zodat mijn vast IP niet geblacklist wordt als een of andere onverlaat begint te spammen (al dan niet bewust).
Computer(k)nul
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

Sinna schreef:Bedankt voor de bevestiging.
Spijtig: ik had graag twee externe IP-adressen gehad, één vast toegewezen om services achter te draaien en één dynamisch zodat mijn vast IP niet geblacklist wordt als een of andere onverlaat begint te spammen (al dan niet bewust).
Daarvoor zijn nog andere opties mogelijk welke geheel niet duidelijk op onze website staan maar wel bestaan binnen onze zakelijke dienstverlening:
- meermaals de vaste IP optie (krijg je een PPPoE account per IP, moet je wel een andere router/firewall achter je modem plaatsen)
- een subnet (al dan niet met een vast IP op je PPPoE adapter) kan vanaf een /31.
Gebruikersavatar
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2019, 21:31
Locatie: Gent (Ghent)
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb vroeger ook gelijkaardig een - tijdelijke - korting als 'trouwe klant' gekregen bij Proximus (€ 5) bij mijn mobiele factuur, waarmee ik toen aangenaam verrast was.

Toen ik een tijdje later (± 1 jaar later) eens wou upgraden naar het toen 'gangbare aanbod' (5 GB i.p.v. 2 GB data, geloof ik), was de vriendelijke medewerker in de winkel dan ook bereid mijn korting erbij mee te nemen. :wink:

Echter, in de herfst van 2018 bleek mijn korting vervallen te zijn... Ik heb toen uiteindelijk mijn mobieltje bijgevoegd bij Scarlet, waar ik ook Internet Loco heb staan.
Het staat uiteraard vrij om desgewenst ook een andere operator/provider te nemen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Pi.Degroote schreef:Het staat uiteraard vrij om desgewenst ook een andere operator/provider te nemen.
klopt, en ik ben dan ook iemand die de daad bij de woorden voegt.
mijn TV-vlaanderen abonnement is reeds geactiveerd en mijn internetaanvraag bij fastic is ook reeds gebeurd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb net mijn formule omgezet naar een flex. Ook nog eens gevraagd naar een korting als goede klant (sinds 2009). 5 euro korting vanaf volgende factuur.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Splitter schreef:mijn internetaanvraag bij fastic is ook reeds gebeurd.
nog nooit van gehoord.
Zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Afbeelding

edit, ik ben eens verder op zoek geweest naar hun pakketten, en kan toch klant worden:
Afbeelding
Exact dezelfde prijs als edpnet blijkbaar.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

aan de site moet er idd nog wel wat gewerkt worden denk ik, maar het is niet dat ze arm of rijk worden van particuliere users die op fastic inschrijven.
voor 2 euro extra heb je een fixed ip (heb ik erbij genomen) dus dat is wel een mooie extra.

voor de rest wel dezelfde prijs als edp, en ook natuurlijk dezelfde local loop die door alle dsl operatoren gedeeld is, maar wel een eigen achterliggend netwerk.
vermoedelijk wel gedeelde bandbreedte op de rop, dus als edp te weinig inkoopt zal je ook met fastic (en de rest) last hebben daarvan,
maar daar kan ik weinig over zeggen gezien ik hier eigenlijk (nog) nooit tegen die issues aangelopen ben.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”