AVM modem

Marsmillo
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

AVM modem

Berichtdoor Marsmillo » 16 Dec 2019, 14:14

Hi,

Mijn oude bbox3 heeft zo af en toe wat kuren, vergeet instellingen of wil bepaalde instellingen niet aanvaarden, daarnaast is het ook het type dat mij geen lijninformatie kan geven, wat op zich niet zo erg is als alles werkt, maar nu ik wat trager internet heb toch wel mis. Dus zat ik zo even te denken om eventueel een andere modem te gaan zoeken.

Dankzij EDPnet staan enkele AVM modems tegenwoordig op de whitelist.

EDPnet support website - Last updated on Nov 12, 2019 schreef:
  • FRITZ!Box 3490 (firmware FRITZ!OS 6.52, 7.01 en 7.12)
  • FRITZ!Box 7360 (v1 firmware FRITZ!OS 6.31, v2 firmware FRITZ!OS 6.52)
  • FRITZ!Box 7430 (firmware FRITZ!OS 6.52, 7.01 en 7.12)
  • FRITZ!Box 7490 (firmware FRITZ!OS 6.52, 6.53, 7.01 en 7.12)
  • FRITZ!Box 7530 (firmware FRITZ!OS 7.02, 7.03 en 7.12)
  • FRITZ!Box 7590 (firmware FRITZ!OS 7.01 en 7.12)
  • FRITZ!Box 6890 LTE (firmware FRITZ!OS 7.01 en 7.12)

Dus ik dacht eventueel zo'n toestel te gaan overwegen. EDPnet zelf gebruikt de 7530, dus ik ga er vanuit dat dit toestel de meeste support zal krijgen. Toch vraag ik mij af welk toestel de betere keuze is. Ik las toch in het ander topic dat er wat Fritz boxen zijn die soms ook eens moeilijk durven doen, uitvallen als je ze aanraakt enzo. Is dat nog een probleem?

Daarnaast zit ik wel volledig bij Proximus.
Kan ik zo'n FRITZ!Box gemakkelijk instellen om ook Proximus TV te ondersteunen en kan ik dan ook nog gebruik maken van Netflix via decoder?

Zijn wat vraagjes die ik had voor ik zo'n toestel zou durven aankopen.
Ze zijn toch redelijk prijzig. En in welke mate zijn ze toekomst gericht (ondersteuning voor glasvezel op het Px netwerk?)
*-*

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: AVM modem

Berichtdoor vverbeke » 16 Dec 2019, 15:28

Proximus TV met Netflix op de decoder is niet mogelijk, enkel Proximus TV wel.

Als je bij Proximus zit heb je de bbox in bruikleen en kan je die als die defect is gratis omruilen dacht ik, dan moet je de investering in een fritzbox niet doen tenzij je die achter de bbox wil zetten als router. In dat geval kan je de Proximus decoder rechtstreeks aansluiten op de bbox voor volledige functionaliteit en de rest van uw netwerk op de fritzbox aansluiten. Dat kan mits uw abonnement minstens 2 PPPoE sessies toelaat.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + VDSL 70/20 + cable 240/30

Marsmillo
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor Marsmillo » 16 Dec 2019, 22:16

vverbeke schreef:Proximus TV met Netflix op de decoder is niet mogelijk, enkel Proximus TV wel.

Als je bij Proximus zit heb je de bbox in bruikleen en kan je die als die defect is gratis omruilen dacht ik, dan moet je de investering in een fritzbox niet doen tenzij je die achter de bbox wil zetten als router. In dat geval kan je de Proximus decoder rechtstreeks aansluiten op de bbox voor volledige functionaliteit en de rest van uw netwerk op de fritzbox aansluiten. Dat kan mits uw abonnement minstens 2 PPPoE sessies toelaat.

Overwoog de FritzBox om wat meer opties te hebben ipv de afgesloten bbox van Px
Maar geen Netflix hebben op de decoder is wel wat onhandig, onze tv ondersteund immers geen Netflix meer en de chromecast draadloos is niet dat. Zal maar eerst een keer proberen die bbox vervangen te krijgen...

Mocht ik toch naar een fritzbox overgaan, zijn er bepaalde modellen die eerder de voorkeur krijgen dan andere?
Zijn er in grote verschillen?
*-*

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor liegebeestig » 16 Dec 2019, 23:18

De fritzbox 7590 is een allround krachtpatser met twee usb poorten onder meer. Je kunt ook telefonie doen incl fax antwoordapparaat enzovoort. Ik gebruik zelf ook vpn.

Je kunt de fritzbox zijn eigen ppoe sessie laten opbouwen achter de bbox. Zo heb ik het een tijdje gedaan. Maar omdat ik proximus tv helemaal vervangen heb door kijken via Apps op een smart TV kan ik dus alles in 1 op de Fritzbox doen. Van modem over router en telefonie tot stroomleverancier voor enkele USB spulletjes. Wifi heb ik zelf apart gehouden via unifi.

Netflix kan met een aparte Android tv box zoals Xiaomi Mi S.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 318 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer

Berichtdoor MClaeys » 17 Dec 2019, 08:25

Let er ook op welke decoder van ProximusTV je hebt. Versie 6 werkt niet achter een Fritzbox en dan moet je dus alsnog je BBox plaatsen.

Zelf een 7490 in gebruik al enkele jaren. Geen problemen mee eigenlijk. Momenteel 99,99Mbit/s down, 29,99Mbit/s up. Firmware 07.01. De USB poorten gebruik ik om een Pi-Hole te voeden en een extra pluspunt is dat hij supported is in Home Assistant dus hij ziet wie thuis is.
Xbox Live: MClaeys

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”