Prijsstijging PROXIMUS januari 2020

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

PROXIMUS voegt opnieuw een prijsstijging door:

Prijsaanpassing op 01/01/2020: packs (prijzen incl. BTW/maand).

Tuttimus/Familus: +1,5 EUR. Minimus: +1 EUR. Tel+TV: +2 EUR. Internet +TV: +1 EUR Bizz Office/Bizz All In: +1,21 EUR. Packs Enterprise Call & Surf: +1,21 EUR. Packs verkocht tot 17/10/2016: Internet Start +TV/TEL: max +3 EUR. Internet Comfort/Maxi +TV en/of Tel: +1,5 EUR. Bizz Pack Internet Comfort/Maxi + Tel: +1,21 EUR. Bizz Packs met Internet en ISDN(oIP)/Twin+1,21 EUR. Bizz Pack Telephony: max +1,21 EUR


Compleet belachelijk dat men opnieuw een prijsverhoging gaat doorvoeren. Maar zoals steeds zal de consument dit weer maar eens moeten slikken..
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Medlo schreef: Compleet belachelijk dat men opnieuw een prijsverhoging gaat doorvoeren. Maar zoals steeds zal de consument dit weer maar eens moeten slikken..
en het alternatief is?

voor tv kan je:

- tv via de schotel nemen (niet iedereen kan/mag/wil dit)
- of via de kabel (enkel telenet of orange)
- of bij proximus (of scarlet, wat ook pxm is)

en gezien het in de meeste instanties niet voordelig is om de 2 apart te nemen bij verschillende operatoren,
is je keuze dus al gelimiteerd tot maar 3 spelers: proximus, telenet, orange
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Niet enkel Proximus, kreeg gisteren mail van kind en gezin dat de kindtarieven ook met 1,45% geïndexeerd worden en hier kan je nog veel minder aan doen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De vraag is dan ook wat je exact wil bereiken met een eventuele overstap.
Als "wraak" het leitmotiv is, moet je idd niet bij Scarlet zijn.
Als prijs en features de hoofdreden is, zijn de opgesomde alternatieven prima.

Vergeet ook niet te kijken naar een internet-only met TV via internet (VRT NU, VTM Go, ...).
Familus (internet + TV + vaste lijn) kost €70 per maand, EDPnet maar €35.
Prox internet -> EDP internet (zelfs sneller, want de upload is niet gecapt)
Prox vaste lijn -> VOIP met betamax
TV -> zenders via internet bekijken
De vraag is dan of de zenders die je niet via internet kan bekijken wel €35 per maand (€420/jaar) waard zijn.

Het antwoord op die vragen (wraak ja/nee -- TV via internet ja/nee -- €420/jaar waard ja/nee) is voor iedere persoon en ieder gezin verschillend.
Ik kan alleen maar de suggestie doen :)

De reden van de prijsverhoging is zoals altijd: omdat het kan. De marketingafdeling heeft hetOrakel van Elasticiteit geconsulteerd en besloten dat de klant graag meer betaalt. En dus zo geschiedde.

@Kind&Gezin
Het bedrag dat in aanmerking komt voor belastingaftrek gaat ook 1,45% omhoog dan, veel verschil zal het dan toch niet maken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand

Is wel te zien wat je wilt é.
Is zoals orange als je niks aanbied dan kost het niets.
Maar bij scarlet heb je wel het voordeel dat je alles appart kunt krijgen in opties en als je zoals hier graag naar discoveries kijk +9.95 als ge ne keer programma wilt opvragen van vrt +5.95 dan zitje bijna aan 60€

Je kan maar zeggen als het goedkoper of duurder is als ze het juist hetzelfde aanbieden.
ze bieden ook maar 50 aan als vrouwlief hd hamilie kijkt en thuis opneemt en iemand zit te netflixen zal er voor de andere persoon niet veel meer overschieten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh, ik zit ook al even te denken om te beginnen met streaming tv, en telkens opnieuw twijfel ik volop. Reden is dat er redelijk (70% van de tijd) wat discovery en natgeo bekeken word, in combinatie met enkele series op de andere gekende zenders (Spoed, Ooit vrij, Luchtpolitie, Appel d'urgence, Allo bij de wegpolitie, Niveau 4, ...). Ook kijk ik niet alles persé "op dat moment" : kan evengoed zijn dat ik bvb "Ooit vrij" ga bekijken over 3 maand. Dus zou al Stievie moeten nemen gok ik. Maar dan nog kan je met Stievie niet zolang alles bewaren. Vervelende situatie dus...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

proximusboyke schreef:
wied schreef:Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand

Is wel te zien wat je wilt é.
Is zoals orange als je niks aanbied dan kost het niets.
Maar bij scarlet heb je wel het voordeel dat je alles appart kunt krijgen in opties en als je zoals hier graag naar discoveries kijk +9.95 als ge ne keer programma wilt opvragen van vrt +5.95 dan zitje bijna aan 60€

Je kan maar zeggen als het goedkoper of duurder is als ze het juist hetzelfde aanbieden.
ze bieden ook maar 50 aan als vrouwlief hd hamilie kijkt en thuis opneemt en iemand zit te netflixen zal er voor de andere persoon niet veel meer overschieten.
1 HD stream = 9Mbit
1 HD opname = 9 Mbit
1 4k netflix serie = 9 ~ 12 mbit

je komt dus nog steeds ruimschoots toe met 50 mbit. De marketingmachine van telenet werkt gewoon te goed. Iedereen denkt die gigabit snelheid nodig te hebben...

Als ik me niet vergis gaat TV ook niet af van je internet snelheid als je op het juiste profiel zit?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Klopt zaf. Met 50Mbit kan je vier 4K-streams tegelijk bekijken..
En die hogere snelheden zijn in de praktijk volledig nutteloos, want iedereen gebruikt Wi-Fi en haalt dus realistisch gezien 20Mbit op zijn smartphone
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik overweeg om tadaam te combineren met een fiber aansluiting. Fiber only dan zonder tv

Dan zou ik ook voor een 85 euro kunnen gesteld zijn, met als voordeel dat ik tadaam kan meenemen op vakantie. Een backup internet heb.

Momenteel wacht ik op de tutimus fiber aansluiting ( is aangevraagd, zodat ik gratis aansluiting kan krijgen) maar vrees dat ik proxi niet lang zal houden
de koe zegt boe
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Is om nieuwe ceo te kunnen betalen :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Meestal is tv hoe dan ook nog nog een must,mss, kan men er komen met een beperkt aanbod(Scarlet) maar er is ook nog Telenet,maar Telenet is duur,bijna 30€ p/m men zit er niet zover meer van.TV Vlaanderen is er natuurlijk ook nog,maar daar zit je nog altijd met die schotel.
Voor internet is er ook nog EDPnet.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb tadaam idd ook al een aantal keer overwogen... maar anderzijds...

zolang proximus me de "trouwe klantenkorting" blijft gunnen en gezien de decoder niet gehuurd is, zit ik feitelijk niet slecht.
voor de 44 euro dat ik op dit moment betaal (45 vanaf januari dus) kan ik geen betere optie vinden.

al bij al zijn de 1 euro prijsstijgingen / jaar wel slim gezien: het is te weinig om overstappen (snel) rendabel te maken.

stel:

ik heb nu proximus, kost me 44 / maand. als ze 1 euro stijgen maar de promo blijft behouden is dat 45 euro.
het goedkoopste alternatief dat me niet doet inboeten op snelheid en aanbod is tv vlaanderen aan 48.95/maand.
dus met de stijging zijn ze nog steeds goedkoper.
stel dat ik mijn korting van 7 euro zou verliezen + de 1 euro stijging: dan zou proximus me 52 / maand kosten: 3,05 euro / maand duurder.
maar, zelfs met de huidige tvv promo van een gratis installatieset heb je nog de installatiekost: 99,95 euro.
dus meer als 2j voor je terug break even doet.

er zou feitelijk een pure (legale...) iptv aanbieder moeten komen die gewoon een stream doorgeeft en je kan openen in een door jouw gekozen programma of mediabox. en dan bv 15 a 20 euro in de maand zou kosten (en gezien het een stream is, dus ook zonder activatiekosten of hardware)
dan pas zou er (misschien) schot in de zaak kunnen komen.

maar als je enkel maar 3 echte aanbieders hebt voor tv, die elk dan nog eigenaar zijn van hun netwerk, moet je niet verwachten veel scherpe prijzen te vinden.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

wied schreef:Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand
Men vergeet er altijd bij te zeggen dat er een activatiekost is van 2,5x de factuurprijs... over 2 jaar is dit nog altijd 4,16eur/maand extra. (Plus bij problemen wordt je niet verder geholpen, maar die frustratie is bijzaak). Voor de streamers kom je met Internet Loco trouwens net/net niet toe als je 5 dagen op de week s avonds (TV) streamt. Ik spreek uit ervaring, zat altijd rond de 500-600GB. Het is een alternatief met valkuilen.

Als student heb ik het geluk Telenet All Internet te hebben voor 25eur/maand zolang je ingeschreven staat in academie (2a3jaar meestal).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

zaf ik zeg niet dat het te weinig is ik zeg gewoon je moet totaalplaatje bekijken en als je dan nog wilt downloaden.
Je moet alles vergelijken en dat gaat hier nie bij tv radio wasmachine kan je kijken naar artikelnr en dan weet ge dat is krak dezelfde.
Natuurlijk zullen er mensen beter zijn bij scarlet. Iedere provider zal wel zijn klanten hebben.
En die gigaboost weet ik ook wel dat dat voor mensen zijn die ganse dagen hun snelheodsmeterke omhoog zien gaan.

Maar momenteel kan je geen enekel provider met elkaar vergelijk ze zijn allemaal verschillen
zelfs orange en telenet zijn verschillend, want als je minder aanbied is het veel gemakkellijker om goedkoper te zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

en het alternatief is?

voor tv kan je:

- tv via de schotel nemen (niet iedereen kan/mag/wil dit)
- of via de kabel (enkel telenet of orange)
- of bij proximus (of scarlet, wat ook pxm is)
Maar via TV Vlaanderen heb je wel een duidelijk betere beeldkwaliteit op HD, en als je dan nog eens een Linux ontvanger gebruikt ook nog eens een pak méér mogelijkheden (opnames bewaren, omzetten in MP4, doorsturen, programmeren op afstand, TVV-app, etc...). Zoals de situatie nu is zou ik NOOIT Proximus of Telenet TV willen! Nèh! :)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

heist_175 schreef:
@Kind&Gezin
Het bedrag dat in aanmerking komt voor belastingaftrek gaat ook 1,45% omhoog dan, veel verschil zal het dan toch niet maken?
Is al jaren €11,20 Max per dag. (Vermindering van 45% op dat bedrag wel te verstaan)


Vicieuze cirkel hé, prijzen stijgen, lonen geïndexeerd, prijzen stijgen, ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

KRL100 schreef: Maar via TV Vlaanderen heb je wel een duidelijk betere beeldkwaliteit op HD, en als je dan nog eens een Linux ontvanger gebruikt ook nog eens een pak méér mogelijkheden
dat *kan* je ook allemaal hebben met een deftige iptv aanbieder (die er nog steeds niet zijn, wat ik eigenlijk echt niet snap)
echter:
- voor mij is "gewoon" hd genoeg (hoe realistischer het beeld, hoe minder ik nog kan genieten van mijn film met die plastic achtergronden)
- als je ietsje fout gericht staat, of er teveel sneeuw valt, of het "ergens in keulen dondert" heb je storingen
- en je moet nog steeds een decoder hebben (weer een andere interface...) EN betalen *per tv* (als je het legaal en niet grijs wil doen)

en ook tvv kent wat van prijsstijgingen:
tot 2007: 8,95
in 2007 gaat het naar 9.95
2014: toen werd basic ineens al 15 euro 90
2017: basic naar 17 euro 90
en ondertussen is basic al 18 euro 90.
dat is dus ook bijna jaarlijks 1 euro erbij... (en dat dus voor *1* tv, anders is het nog eens 2 euro 50 erbij per maand, zonder de hardware, en voor minder zenders afaik.)
en dat is dan een stijging enkel voor je tv product.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik twijfel ook echt wat ik moet doen.

Kijk aan ene kant internet en tv gaat naar 60 euro. Dat is een stijging van 1 euro anderzijds 1,7 procent. Aan de andere kant is dat evengoed een prijsverhoging in evenredigheid met de inflatie. Is dat dan zo een probleem?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Medlo schreef: Compleet belachelijk dat men opnieuw een prijsverhoging gaat doorvoeren. Maar zoals steeds zal de consument dit weer maar eens moeten slikken..
Tijd om nog wat aandelen proximus en Telenet bij te kopen.
De winst stroomt binnen.....
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Het had inderdaad wel beter geweest mocht proximus het volgende meedelen:

"Onze voortdurende kostenbesparingen, hebben uiteindelijk toch nut gehad voor onze klanten. Dit jaar hoeven we dankzij deze zware inspanningen geen prijsverhoging door te voeren.
In tegendeel, onze trouwe klanten (langer dan 2 jaar klant) kunnen we belonen met een blijvende korting van 1€ per maand.
Hiermee zijn we front-runner in de sector en zullen we in staat zijn om de churn te verminderen, en de winst te cerhogen. "
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Het enige dat er achter zit is economisch :)
Prijs hoger en klanten blijven toch. Kan je nog een verhoging verwachten.

Bij discussie nieuwe ceo kwamen ze ook af met "een dure ceo is natuurlijk beter dan een goedkope". Moet pijnlijk geweest zijn voor de arme Leroy maar ook de redenering dat veel van hun klanten volgen :lol: Met zo'n statements moet je ook niet verder zoeken naar redenen als investeringen en kosten die stijgen. Duurder is gewoon beter.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik moet gewoon vaststellen dat J.Porter (Telenet) vorige jaren steeds met het zinnetje kwam dat prijsverhogingen in het nieuwe jaar een traditie zijn in Belgie,en dat Proximus blijkbaar daar hetzelfde over denkt..
Ik vrees ook dat Scarlet klanten hetzelfde te wachten staat.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

bollegijs schreef:
wied schreef:Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand
Men vergeet er altijd bij te zeggen dat er een activatiekost is van 2,5x de factuurprijs... over 2 jaar is dit nog altijd 4,16eur/maand extra. (Plus bij problemen wordt je niet verder geholpen, maar die frustratie is bijzaak). Voor de streamers kom je met Internet Loco trouwens net/net niet toe als je 5 dagen op de week s avonds (TV) streamt. Ik spreek uit ervaring, zat altijd rond de 500-600GB. Het is een alternatief met valkuilen.

Als student heb ik het geluk Telenet All Internet te hebben voor 25eur/maand zolang je ingeschreven staat in academie (2a3jaar meestal).
(Plus bij problemen wordt je niet verder geholpen, maar die frustratie is bijzaak).
Mijn ervaring is dat dit bij Proximus ook zo is... Ik heb meer dan 2 maanden een installatie proberen regelen. Die werd steeds door Proximus een paar dagen voor of de dag van de afspraak geannuleerd.
Ik durf de uren die ik toen met de support van Proximus aan de lijn gehangen heb niet op te tellen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

proximusboyke schreef:
wied schreef:Voor streamers: Scarlet Loco, 32€/maand...
Voor niet-streamers: Scarlet Trio, 40€/maand


Maar bij scarlet heb je wel het voordeel dat je alles appart kunt krijgen in opties en als je zoals hier graag naar discoveries kijk +9.95 als ge ne keer programma wilt opvragen van vrt +5.95 dan zitje bijna aan 60€

Je kan maar zeggen als het goedkoper of duurder is als ze het juist hetzelfde aanbieden.
ze bieden ook maar 50 aan als vrouwlief hd hamilie kijkt en thuis opneemt en iemand zit te netflixen zal er voor de andere persoon niet veel meer overschieten.
Klopt dat wel. Ik zit bij Scarlet en ik heb ooit, bij wijze van proef, twee decoders op twee verschillende HD zender gezet en dan een snelheidsmeting gedaan. Die was juist dezelfde als zonder de decoders.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod]
Topic tijdelijk gesloten

[EDIT]
Topic terug open
"Inflatie" discussie afgesplitst naar:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=110&t=56559
Discussie over de Proximus prijsverhoging, alternatieven, enz ... kan hier on-topic verder gezet worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Aangezien de consuptie prijzen index de laatste maanden nogal slapjes eraan toe is,moet men geen reactie verwachten vanuit politieke hoek,denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”