Proximus Epic - nieuwe combo met tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Beste,
Ik heb al van het begin de Epic combo met GSM, Internet en TV via de Pickx app. Mijn netwerk is hier zo op ingericht namelijk

BBOX 3V+ ->TP-link AC2300 (die de PPPoE sessie opzet) -> Switch. Van hieruit gaan netwerkkabels alle kanten uit en wireless.

Nu is er een nieuwe Epic combo met een tv decoder erbij, deze interesseert mij wel gezien vrouwlief graag gewoon tv kijkt.
Nu is mijn vraag kan ik dit simpel aansluiten en de tv decoder gewoon op het netwerk aankoppelen of hoe zit dit juist. De BBOX werkt momenteel als modem only gezien de PPPoE opgezet word door de router.

Ik weet dat ik het misschien kan vinden via het forum of google maar geraak er niet wijs uit of vind zo een situaties maar net iets anders.
Wie o wie weet het antwoord :-)

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 600
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

tv moet rechtstreeks naar bbox en mag niet achter router (in mijn geval via aparte VLAN)
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Beste,
Dat antwoord had ik ook al gevonden maar mijn eigenlijke vraag is kan ik mijn eigen router houden (die de PPPoE sessie) opzet voor internet. En de decoder aansluiten op de BBOX 3V+ die eigenlijk nu niets meer doet dan modem spelen. Of moet ik de router functionaliteit terug inschakelen op de router?

Dus mijn vraag is werkt deze constructie:

BBOX 3v+ ->router die PPPoE sessie opzet -> alle andere internetdingen
-> op een LAN poort de decoder

Mvg,
Bram
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Je kan je tv decoder rechtstreeks op je bbox3 aansluiten en tegelijkertijd je router via PPPoE aansluiten.

Je hoeft zelfs je PPPoE sessie niet aan te zetten op je bbox3 voor de TV decoder (tenzij NETFLIX), wel op je eigen router....

Normaal gezien kan je tot twee PPPoE sessies gebruiken bij een proximus abonnement.

Dus je constructie die je hierboven aan geeft werkt perfect....
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”