Gebruik van NETGEAR AC1600 bij Proximus als modem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
draxaris
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2019, 16:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo dag iedereen,

aangezien de Proximus modem nogal redelijk beperkte functies heeft ben ik van plan om een nieuwe modem aan te schaffen. Ik heb gezien op de Proximus support website dat een Fritzbox wel wordt ondersteund en gecertificeerd is door Proximus. Blijkbaar moet je modem ADSL/VDSL hebben wat die Fritzbox en die NETGEAR AC1600 (die ik wil kopen wel heeft) is het is dus mogelijk om een NETGEAR AC1600 te gebruiken als modem en toch nog alle functies van Proximus te gebruiken zoals Tv en het internet?

Groeten,
Draxaris
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Nee, enkel de Fritz!box'en die op de Proximus whitelist staan kan je gebruiken (dus ook niet alle Fritz!box vdsl modems)
Een andere mogelijkheid is om een Fritz!box of Bbox als modem te gebruiken en dan jouw Netgear daar achter te hangen als router.
PS: ook even vermelden, je moet ook de juiste firmware hebben op je Fritz!Box want die moet ook Proximus approved zijn dus je kan niet altijd de nieuwste firmware draaien.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Gewoon voor die fritzbox gaan. Heb hier al dik spijt van mijn netgear nighthawk. Rete trage interface, trage ( of geen ) updates en zelfs dingen die gewoon niet werken.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Dat soort routers wordt toch ook niet verkocht voor de specs, maar voor de looks?
Veel antennes, liefst in duzend richtingen, met RGB LED's als het kan etc.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Ik zou de NETGEAR nighthawk achterwege laten.
Ik heb zelf een AC1900 gehad. Buiten wat simpele port VLAN's was het verder echt basic, met een baggere , trage UI.
Zelfs het wifi bereik was vreselijk.

Uiteindelijk verkocht hier op UB, en de upgrade naar unifi gedaan.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

draxaris schreef: is het is dus mogelijk om een NETGEAR AC1600 te gebruiken als modem en toch nog alle functies van Proximus te gebruiken zoals Tv en het internet?
Je kan de Netgear AC1600 niet gebruiken als VDSL2 modem, maar wel als router.
  • - Je verbindt de WAN poort van de Netgear met de Proximus B-Box3
    - Je verbindt al jouw lokale netwerk apparten met de Netgear (via LAN kabel of WiFi)
    - De TV decoder moet je rechtstreeks met de B-box3 verbinden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Ik ben ook nogal teleurgesteld over Netgear. Anderhalf jaar dat ik een Nighthawk X4S heb: de interface lijkt aan het begin van de eeuw uit te komen, het aantal opties is sober, echt weinig updates en als je contact met hen opneemt voor een probleem of voorstelt om een optie toe te voegen (TurboQAM uitschakelen).... bijna geen ondersteuning of follow-up.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”