Snelheidsissues ? (100/30 profiel)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
proxident
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2015, 11:14
Bedankt: 1 keer

Vraagje, vandaag merk ik dat mijn internet zeer traag gaat (10 ~~ 12 Mbit) volgens de bboxtool zit ik nog steeds op een 100/30 profiel.

Ik heb mijn modem al eens herstart, zit niet op smallband. Iemand een suggestie ? (wired & wireless getest)

Ik heb mijn huidige bboxtool resultaten als bijlage eraan gehangen.
Bijlagen
bbox.PNG
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Met de VDSL synchro is niets mis. Ik denk eerder aan backbound problemen. Bijvoorbeeld op de LEX? Is daar nog genoeg bandbreedte? Je zal dat eens bij PX moeten navregen.
proxident
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2015, 11:14
Bedankt: 1 keer

Ik probeer uit te sluiten of het niks bij mij thuis is , maar deze ochtend had ik geen internet , ik heb toen de modem eens herstart (en de telefoonplug eens uitgetrokken en ingestoken want het kabeltje zal wat slecht).

Ik ga straks nog eens kijken is vreemd dat het zo ineens is (nu ja, problemen moeten natuurlijk "ooit" wel eens beginnen :))
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Vreemd, ik dacht dat dit een probleem was bij edpnet (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=55187) door de plotse toeloop van Dommel klanten, maar dat verklaart niet waarom ook Proximus hier last van heeft. Misschien is er zowel bij edpnet als Proximus nog een andere reden waarom dit probleem voorkomt.
proxident
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2015, 11:14
Bedankt: 1 keer

Net alles nog eens netjes afgesloten, alles afgekoppeld en enkel getest op wifi zodat er zeker niets op de lan poorten voor een issue zou zorgen.

~10 Mbit.

Moet toch iets @ Proximus zijn, morgen is het een feestdag, hopelijk dinsdag een oplossing... :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier alles OK.
Sync = 100/30, Speedtest = 57/3.8 (Proximus Internet Start)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proxident
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2015, 11:14
Bedankt: 1 keer

Ik snap het niet zo goed wat het zou kunnen zijn, ik ga nog een dagje of 2 afwachten voor ik hier veel ga veranderen/testen maar zoals ik al zei testte ik het al even met enkel de Power en DSL connected en via de wifi ook maar 10~~11 Mbit. (getest met 2 apparaten)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”