Proximus schakelt buur uit?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag mensen,

Ik heb een onervaren technieker gehad die me deed overschakelen van Scarlet naar Proximus. Dat gebeurde vrijdagochtend de overschakeling van scarlet naar proximus bij mij.

sindsdien duiken er vreemde problemen op bij een buurman van mij(appartement) en ik.

Hij heeft sinds die dag geen TV meer(vrijdag) en sinds vandaag ook geen internet meer. zijn verbruik van internet van gisteren en eergisteren zijn niet te vinden.
het internetverbruik van Scarlet bij mij is wel nog lopende ook vandaag nog. En het is erg verschillend.

Kan het zijn dat die proximus technieker iets serieus verkeerd heeft gedaan?

Scarlet kon ook geen lijntest uitvoeren bij buurman zijn lijn.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb het ook al meegemaakt. Toen ze Proximus kwamen installeren voor een bovenbuur hadden ze mijn telefoonlijn (ik zit bij dommel) gewoon afgesloten (en gebruikt voor de bovenbuur?). En dat natuurlijk op een vrijdagnamiddag :roll: . Er is een technieker langs moeten komen later in de week om mij weer aan te sluiten op het telefoonnetwerk.

Als de lijn niet op naam staat van een Proximusklant denken ze zeker dat die lijn niet in gebruik is. Hier nog een voorbeeld.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel het probleem is zelfs groter dan dat.

Die technieker heeft de kabel verstoken van mij bij de buur en omgekeerd.

Ik heb mijn product daarna opgezegd en nu blijkt dat bij men buurman de opzegprocedure uitgevoerd is geweest.


Dus die krijgt van Scarlet een schadevergoeding want het kan nog een week duren bij hem eer ze alles actvieren en als de technieker is gekomen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

The Story continues.

Mijn installatie is deftig gelukt. Die buurman heeft waarschijnlijk meer dan 2 weken geen internet en TV door die fout. Scarlet wil hem wel compenseren maar ik vind eigenlijk dat ze dit met spoed moeten behandelen.

Wat vinden jullie? Want hij heeft niets zelf opgezegd scarlet heeft zelf dei procedure geopend op zijn lijn terwijl ik denk dat ze ook naar klantennummer moeten kijken en niet enkel naar de lijn?
Want anders was dit nooit gebeurd persoonlijk.

Mijne is sinds gisteren opgezegd.

Ik moet zeggen dat het wat amateuristisch is...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als men klantvriendelijk zou zijn dat zouden ze dat met haastige spoed in orde brengen en de klant 3 maanden gratis abonnement geven en een jaar gratis de premiumkanalen.

Realistischer zal zijn dat ze een technieker sturen via de gewone planning. Dat je niet moet betalen gedurende de periode dat de dienst niet werkte. En 15 euro korting 'commerciële tegemoetkoming'.

Er is nu eenmaal bij zo'n consumentenproduct geen garantie van dienstverlening.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nee dat is waar.

Maar zij zijn in fout niet de klant.
Dan vind ik niet dat de klant mag het ondervinden en dat hij 3 weken moet wachten voor alles terug verwerkt is.
Dit is puur een four van Scarlet en Proximus. Proximus die de verkeerde lijn omwisseld en scarlet die dan niet kijkt naar klantennummer en gewoon de lijn opzegt...

Terwijl hij er niets aan kon doen. Sowieso gaat hij terug overstappen wanneer hij kan want 3 weken zonder internet en tv is wat teveel voor hem.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Sowieso gaat hij terug overstappen wanneer hij kan want 3 weken zonder internet en tv is wat teveel voor hem.
Tip voor uw buur;

Er is een goede kans dat zijn TV een ingebouwde DVB-T tuner heeft (kan DTT noemen in het menu). Antenne aansluiten en dan kan hij toch al naar het nieuws en 'Thuis' kijken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik mag hopen dat internet dezelfde status krijgt als stroom, water, ... en dat er 24/7 technici gestuurd worden om al die dingen te fixen als men ze verknoeid heeft. De waarheid zal echter naw veel minder zijn.

Je kan dan wel (een gebrek aan) SLAs argumenteren, maar op alles zou een max downtime moeten staan alvorens men verplicht is alternatieven te voorzien (stroomgenerator, waterzakjes, 4g router, ...)
En al zeker zo wanneer het de fout van de technici zelf is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De kost van al die SLA's wordt natuurlijk gewoon doorgerekend aan de klant hé
Als uw internet eruit ligt, vraag aan uwe gebeur of je ff een kabeltje mag leggen of op zijn wifi mag verbinden?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef: Als uw internet eruit ligt, vraag aan uwe gebeur of je ff een kabeltje mag leggen of op zijn wifi mag verbinden?
Dat kan wel maar het grotendeel van zijn TV mist hij wel(en dat bekijkt hij vaak) ja je hebt stievie enzo maar ik bedoel maar dat niet iedereen ook internetgebruik toelaat op iemand anders abbo ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”