Dag mensen,
Ik heb een onervaren technieker gehad die me deed overschakelen van Scarlet naar Proximus. Dat gebeurde vrijdagochtend de overschakeling van scarlet naar proximus bij mij.
sindsdien duiken er vreemde problemen op bij een buurman van mij(appartement) en ik.
Hij heeft sinds die dag geen TV meer(vrijdag) en sinds vandaag ook geen internet meer. zijn verbruik van internet van gisteren en eergisteren zijn niet te vinden.
het internetverbruik van Scarlet bij mij is wel nog lopende ook vandaag nog. En het is erg verschillend.
Kan het zijn dat die proximus technieker iets serieus verkeerd heeft gedaan?
Scarlet kon ook geen lijntest uitvoeren bij buurman zijn lijn.
Proximus schakelt buur uit?
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb het ook al meegemaakt. Toen ze Proximus kwamen installeren voor een bovenbuur hadden ze mijn telefoonlijn (ik zit bij dommel) gewoon afgesloten (en gebruikt voor de bovenbuur?). En dat natuurlijk op een vrijdagnamiddag . Er is een technieker langs moeten komen later in de week om mij weer aan te sluiten op het telefoonnetwerk.
Als de lijn niet op naam staat van een Proximusklant denken ze zeker dat die lijn niet in gebruik is. Hier nog een voorbeeld.
Als de lijn niet op naam staat van een Proximusklant denken ze zeker dat die lijn niet in gebruik is. Hier nog een voorbeeld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wel het probleem is zelfs groter dan dat.
Die technieker heeft de kabel verstoken van mij bij de buur en omgekeerd.
Ik heb mijn product daarna opgezegd en nu blijkt dat bij men buurman de opzegprocedure uitgevoerd is geweest.
Dus die krijgt van Scarlet een schadevergoeding want het kan nog een week duren bij hem eer ze alles actvieren en als de technieker is gekomen.
Die technieker heeft de kabel verstoken van mij bij de buur en omgekeerd.
Ik heb mijn product daarna opgezegd en nu blijkt dat bij men buurman de opzegprocedure uitgevoerd is geweest.
Dus die krijgt van Scarlet een schadevergoeding want het kan nog een week duren bij hem eer ze alles actvieren en als de technieker is gekomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
The Story continues.
Mijn installatie is deftig gelukt. Die buurman heeft waarschijnlijk meer dan 2 weken geen internet en TV door die fout. Scarlet wil hem wel compenseren maar ik vind eigenlijk dat ze dit met spoed moeten behandelen.
Wat vinden jullie? Want hij heeft niets zelf opgezegd scarlet heeft zelf dei procedure geopend op zijn lijn terwijl ik denk dat ze ook naar klantennummer moeten kijken en niet enkel naar de lijn?
Want anders was dit nooit gebeurd persoonlijk.
Mijne is sinds gisteren opgezegd.
Ik moet zeggen dat het wat amateuristisch is...
Mijn installatie is deftig gelukt. Die buurman heeft waarschijnlijk meer dan 2 weken geen internet en TV door die fout. Scarlet wil hem wel compenseren maar ik vind eigenlijk dat ze dit met spoed moeten behandelen.
Wat vinden jullie? Want hij heeft niets zelf opgezegd scarlet heeft zelf dei procedure geopend op zijn lijn terwijl ik denk dat ze ook naar klantennummer moeten kijken en niet enkel naar de lijn?
Want anders was dit nooit gebeurd persoonlijk.
Mijne is sinds gisteren opgezegd.
Ik moet zeggen dat het wat amateuristisch is...
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als men klantvriendelijk zou zijn dat zouden ze dat met haastige spoed in orde brengen en de klant 3 maanden gratis abonnement geven en een jaar gratis de premiumkanalen.
Realistischer zal zijn dat ze een technieker sturen via de gewone planning. Dat je niet moet betalen gedurende de periode dat de dienst niet werkte. En 15 euro korting 'commerciële tegemoetkoming'.
Er is nu eenmaal bij zo'n consumentenproduct geen garantie van dienstverlening.
Realistischer zal zijn dat ze een technieker sturen via de gewone planning. Dat je niet moet betalen gedurende de periode dat de dienst niet werkte. En 15 euro korting 'commerciële tegemoetkoming'.
Er is nu eenmaal bij zo'n consumentenproduct geen garantie van dienstverlening.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Nee dat is waar.
Maar zij zijn in fout niet de klant.
Dan vind ik niet dat de klant mag het ondervinden en dat hij 3 weken moet wachten voor alles terug verwerkt is.
Dit is puur een four van Scarlet en Proximus. Proximus die de verkeerde lijn omwisseld en scarlet die dan niet kijkt naar klantennummer en gewoon de lijn opzegt...
Terwijl hij er niets aan kon doen. Sowieso gaat hij terug overstappen wanneer hij kan want 3 weken zonder internet en tv is wat teveel voor hem.
Maar zij zijn in fout niet de klant.
Dan vind ik niet dat de klant mag het ondervinden en dat hij 3 weken moet wachten voor alles terug verwerkt is.
Dit is puur een four van Scarlet en Proximus. Proximus die de verkeerde lijn omwisseld en scarlet die dan niet kijkt naar klantennummer en gewoon de lijn opzegt...
Terwijl hij er niets aan kon doen. Sowieso gaat hij terug overstappen wanneer hij kan want 3 weken zonder internet en tv is wat teveel voor hem.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tip voor uw buur;boonpwnz schreef:Sowieso gaat hij terug overstappen wanneer hij kan want 3 weken zonder internet en tv is wat teveel voor hem.
Er is een goede kans dat zijn TV een ingebouwde DVB-T tuner heeft (kan DTT noemen in het menu). Antenne aansluiten en dan kan hij toch al naar het nieuws en 'Thuis' kijken.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik mag hopen dat internet dezelfde status krijgt als stroom, water, ... en dat er 24/7 technici gestuurd worden om al die dingen te fixen als men ze verknoeid heeft. De waarheid zal echter naw veel minder zijn.
Je kan dan wel (een gebrek aan) SLAs argumenteren, maar op alles zou een max downtime moeten staan alvorens men verplicht is alternatieven te voorzien (stroomgenerator, waterzakjes, 4g router, ...)
En al zeker zo wanneer het de fout van de technici zelf is.
Je kan dan wel (een gebrek aan) SLAs argumenteren, maar op alles zou een max downtime moeten staan alvorens men verplicht is alternatieven te voorzien (stroomgenerator, waterzakjes, 4g router, ...)
En al zeker zo wanneer het de fout van de technici zelf is.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 15 keer
De kost van al die SLA's wordt natuurlijk gewoon doorgerekend aan de klant hé
Als uw internet eruit ligt, vraag aan uwe gebeur of je ff een kabeltje mag leggen of op zijn wifi mag verbinden?
Als uw internet eruit ligt, vraag aan uwe gebeur of je ff een kabeltje mag leggen of op zijn wifi mag verbinden?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat kan wel maar het grotendeel van zijn TV mist hij wel(en dat bekijkt hij vaak) ja je hebt stievie enzo maar ik bedoel maar dat niet iedereen ook internetgebruik toelaat op iemand anders abboheist_175 schreef: Als uw internet eruit ligt, vraag aan uwe gebeur of je ff een kabeltje mag leggen of op zijn wifi mag verbinden?