Na hestelling teruggevallen op veel lager profiel, wat kan ik eraan doen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik had met mijn Maxi-pack een heerlijke 100/10 verbinding (ik haalde effectief rond de 10MB/s down). Maar dan werd er een maand of twee geleden, wegens verloren pakketjes op de lijn, een herstelling uitgevoerd (in het kastje in de straat), en kwam ik terug op een 50mbps profiel te zitten.

Dat maakt natuurlijk belachelijk veel uit. Als er nu tegelijk televisie wordt gekeken, download ik nog maar aan 3.7MB/s, vroeger was dat, ook terwijl er televisie werd gekeken nog 8MB/s+. Ik surf nu dus meer dan de helft trager dan 2 maanden geleden, en dat voor precies dezelfde abonnementsprijs.

Kan ik daar iets aan laten doen? Worden profielen alleen automatisch opgewaardeerd, of kan ik mijn zaak aan Proximus voorleggen? Ik informeer liever hier even vooraleer ik bel en mij stoemelings uit een profielverhoging praat of zo.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Niet nodig om te panikeren.

Kan je even nakijken wat je lijnwaardes zijn (op welke modem/router is dat bij jou?), dan kan iemand met wat ervaring vertellen welke snelheden mogelijk lijken te zijn in jouw specifiek geval.

Meestal kom je na een ferme disconnect terug op een standaardprofiel om na enige tijd automatisch door de DLM verhoogd te worden tot wat je lijn aankan (of tot waar profielen maximaal reiken).
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Bedankt voor je antwoord!

Misschien een domme vraag, maar hoe kijk ik die lijnwaardes na? (Het is een BBOX3.)

Maar omdat ik al vóór de herstelling 10MB/s haalde, kan ik er toch vanuit gaan dat dat weer gewoon mogelijk moet zijn?

Misschien nog ter verdere info: de herstelling ging om het vervangen van een kabel in het kastje in de straat. Ik werd eerst op de reservekabel gestoken, maar omdat die het na enkele weken (wegens vergelijkbare ouderdom, zei men) ook begaf herstelden ze het nog een keer.

Dus mijn profiel zou automatisch verhoogd moeten worden? Zit daar een beetje een lijn in, of kan dat maanden duren? Zou bellen mij sneller aan een verhoging kunnen helpen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In de bbox3 zelf kan je geen lijnwaarden zien.
Als je een Sagem hebt (alternatief is een Technicolor), is er wel een tool beschikbaar op userbase, waarmee je de lijnwaarden via de tool kan uitlezen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Kan het ook zijn dat dlm niet meer actief staat?

Mijn basis profiel is 70/20 maar het heeft meer dan 2 maanden geduurd vooraleer dlm mij op 85/20 heeft gezet.
Misschien gewoon geduld hebben.

En zoals in de vorige post, probeer het tooltje eens als je een sagem hebt.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Als je tijdens werken op een andere poort geplaatst wordt dan "reset" dat jouw DLM verhogingen.
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ah, dus er is in feite niets anders te doen dan te wachten? :-(
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Tbf terug opstarten. Het 0800 nr dat heb ik ook moeten doen na vervanging van poort in de rop.

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”