Wanneer gaat proximus de upload snelheid eens verhogen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hi,

Dezer dagen wordt meer en meer gebruik gemaakt van cloud backup, mensen slaan hun foto's, muziek, filmpjes op in de cloud (kijk maar naar OneDrive, volledig geïntegreerd in Windows) maar toch blijven operators hun upload snelheid laag houden. Heeft dit te maken dat mensen hun eigen server niet zouden draaien?

Ik keek via de tool van EDPNet en het gaf aan dat ik 19+Mbps upload zou kunnen behalen, ook 100Mbps down. Mijn vraag is nu, waarom blijft Proximus achter? Is het de moeite om te wachten of om over te schakelen naar EDPNet en een (iets) hogere upload te hebben (20Mbps is nog schandalig laag vind ik). Ik heb nl. een msdn account via het werk en ik mag die gebruiken om Azure Backup storage te huren. Nu, ik heb zo'n 6TB aan "gegevens" en aan 5Mbps gaat dit echt wel weken duren om te backuppen.

Het alternatief is dat ik raid gebruik om dataloss te voorkomen, maar dan moet ik 4 * 4TB schijven kopen, terwijl ik de msdn account gratis mag gebruiken.

Iemand enig idee of die hogere upload snelheden er binnenkort zullen aankomen?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Max dat proxi geeft is 8mbps dacht ik.
hetegene dat je wel kan doen in de nacht alles laten sync maar hogere upload daar vrees ik voor.
=> eventueel kan je proximus zelf eens bevragen hierover?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

brechtb schreef:Iemand enig idee of die hogere upload snelheden er binnenkort zullen aankomen?
Ik denk niet dat je hierop moet rekenen.

De enige manier om bij Proximus aan een hogere snelheid te geraken is het combineren van 2 PPPoE sessies.
Dan krijgt iedere PPPoE sessie dezelfde cap van je abbo.

Ervan uitgaande dat jouw sync het toelaat, kan je op die manier de upload van Comfort verhogen naar 12 Mbps (2 * 6 Mbps), of je Maxi naar 16 Mbps (2 * 8 Mbps).

Je zou hiervoor gebruik kunnen maken van een dual WAN router.
Wat je ook kan doen is met 1 PC een parate PPPoE sessie aanmaken, en met 2 PC's gelijktijdig de back-up laten lopen (afzonderlijke folders back-uppen). Op voorwaarde natuurlijk dat je 2 parallelle sessies kan hebben met één msdsn account.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

brechtb schreef:Hi,
Het alternatief is dat ik raid gebruik om dataloss te voorkomen, maar dan moet ik 4 * 4TB schijven kopen, terwijl ik de msdn account gratis mag gebruiken.
/offtopic
raid is GEEN backup!

Je kan ook de disks shippen naar Azure; geen idee of dit ook met een MSDN account gaat...
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb de truuk met de twee PPPOE sessies deze week geprobeerd, ging goed voor 5 minuten, dan kwam de BBOX3 in een bootloop terecht (boot => alles rood => alles uit => boot :-s)

Ik heb het gewoon geprobeerd, nog niets van loadbalancing etc, maar misschien kon de modem niet overweg met deze config: 1PPPOE sessie op Proximus BBOX3, 1 PPPOE sessie op mijn server (Server 2012 R2).

Wat ik zou doen, indien mijn modem het aan kan, is RRAS configureren, 2 PPPOE sessies opzetten op de server en die loadbalancen (zou gemakkelijk zijn volgens MSDN: gewoon de metrics van je connecties op hetzelde zetten, in mijn geval 15).

Heeft iemand al 2 PPPOE sessies op de BBOX3 (technicolor) kunnen laten lopen zonder die crash?
Liber! schreef:
brechtb schreef:Hi,
Het alternatief is dat ik raid gebruik om dataloss te voorkomen, maar dan moet ik 4 * 4TB schijven kopen, terwijl ik de msdn account gratis mag gebruiken.
/offtopic
raid is GEEN backup!

Je kan ook de disks shippen naar Azure; geen idee of dit ook met een MSDN account gaat...
Tja, ik weet dat raid geen backup is, maar het is in ieder geval beter dan niets, vorige keer 2 3TB schijven de geest gegeven en zonder raid, ik was ALLES kwijt...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Laatste keer had dat ik nog een serieuze upload heb gedaan van 800GB had ik 10Mbs.
Heeft enkele dagen geduurd voor alles overgezet was. In Nederland zijn er mensen met 500/500 :-).
Voor 90% van de mensen is de bandbreedte voldoende. Er zal niet snel verandering komen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Liber! schreef:Je kan ook de disks shippen naar Azure; geen idee of dit ook met een MSDN account gaat...
Da's verre van een gratis optie :) ($2 USD per GB of data).
Ik weet niet of het een optie is om bvb je data mee naar het werk te nemen en daar te uploaden via een, neem ik aan, bredere pijp?

Overigens kost 6 TB aan cool storage in Azure zo'n 78 euro per maand volgens de pricing calculator. Als je dat aftrekt van je MSDN-credit is er niet veel 'speel'-ruimte meer.
Ik heb momenteel overigens zo'n 340 GB in een 'hot' page blob storage account steken en dat kost me volgens m'n subscription status niets, enkel de I/O uitgaand wordt me aangerekend. Ik snap niks van die Azure-prijzen :)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Die 6TB uploaden met je huidige internetverbinding gaat eerder gedaan zijn dan een verhoging van je uploadsnelheid. :banana:
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ok, dus ik zal overwegen om over te stappen op EDPNet, dan is het toch al iets hoger, en ik denk ook dat zij rapper mee gaan met de markt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Of Telenet.
Telenet Fibernet 200 (Fiber zonder glas, maar goed): €72/m - snelheid 200/20

Orange biedt ook maar 100/6 aan.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

heist_175 schreef:Orange biedt ook maar 100/6 aan.
Tegenwoordig zou dit ook 10 UL geworden zijn in de praktijk, hun website is nog niet aangepast dacht ik.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=47990
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Of Telenet.
Telenet Fibernet 200 (Fiber zonder glas, maar goed): €72/m - snelheid 200/20

Orange biedt ook maar 100/6 aan.
Orange heeft ook een boost optie tot 200/20.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ul zo belangrijk is bus abo van telenet 240/30
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

brechtb schreef:Ok, dus ik zal overwegen om over te stappen op EDPNet, dan is het toch al iets hoger, en ik denk ook dat zij rapper mee gaan met de markt.
EDP zet geen cap op de lijn, als je lijn intraint op 100/20 (vectoring + DLM) dan zou je die snelheid ook ongeveer moeten halen (PPPoE geeft altijd wat overhead). Mocht blijken dat de effectieve snelheid maar 50/20 is, dan kan het zijn dat EDP zelf de capaciteit van zijn VLAN bij Proximus moet verhogen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:Orange biedt ook maar 100/6 aan.
Orange geeft 100/10 en 200/20 ondertussen al!
*staat nog fout op hun site ;)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Sinna schreef:EDP zet geen cap op de lijn, als je lijn intraint op 100/20 (vectoring + DLM) dan zou je die snelheid ook ongeveer moeten halen (PPPoE geeft altijd wat overhead). Mocht blijken dat de effectieve snelheid maar 50/20 is, dan kan het zijn dat EDP zelf de capaciteit van zijn VLAN bij Proximus moet verhogen.
Yup, en na een mailtje is dat bliksemsnel in orde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ondertussen mijn eigen pfSense router gebouwd en loadbalancing multi wan opgezet ik merk geen verschil in download of upload, ze lijken wel verminderd te zijn...

Afbeelding

Nuja, de test was op speedtest.net, misschien werkt dat niet met meerdere connecties. Maar zelfs als ik uTorrent op zet heb ik max 7.4MB/s down gezien en max upload 1.3MB/s. Kloppen die waarden een beetje? Volgens mij zijn deze toch nog laag.

Ik heb internet maxi en de edp lijntest gaf 100Mbps - 20Mbps aan.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Op hoeveel synct je lijn effectief (checken met bbox tool)? Dat is je maximum snelheid, ook met meerdere pppoe sessies. De info op de website is niet bindend.
brechtb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:29
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Op hoeveel synct je lijn effectief (checken met bbox tool)? Dat is je maximum snelheid, ook met meerdere pppoe sessies. De info op de website is niet bindend.
Ik heb de BBOX3 technicolor versie, dus ik kan de tool niet gebruiken, of bestaat er al een andere tool?
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hi,

ik zou al blij zijn moesten ze de upload verhogen ik zit nog altijd op een 21Mb lijn... :(

tom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Internet comfort cap is verhoogd zeker?
Was bij iemand op bezoek en liet hem eens een speedtest doen, het was ongeveer 20 Mbps, vroeger iets minder dan 6 Mbps.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Volgens MyProximus zou ik 15 moeten halen.
In de praktijk is dit 12, maar goed.

ik vermoed dat dit het hoogste is dat ze particulier aanbieden.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Op het franstalige PX forum worden ook meldingen gemaakt van een verhoogde upload... er zitten er daar tussen met 35 Mbps
Lijkt of de cap er helemaal af is.
Anders moet ik eens mijn modem herstarten om te zien, maar de vrouw is tv aan het kijken.
Edit: herstart maar nog geen verandering.

Het zal een voorlopige test zijn van proximus, sommigen melden dat ze terug gezakt zijn en dat het dus een goeie dag meer upload was.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

PPPoE Disconnect gedaan.

Upload sync 20Mb.

Ik haal nu een 16Mb upload, cap lijkt verdwenen te zijn.


Ik zal maar één van dees dagen een TBF triggeren om op een hogere upload sync te geraken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef:Of Telenet.
Telenet Fibernet 200 (Fiber zonder glas, maar goed): €72/m - snelheid 200/20
[...]
Als enkel de upload belangrijk is, misschien toch een OLO overwegen. Momenteel heb ik een upload van 35 MBs aan de helft van de prijs van TN. Uiteraard is niet iedereen op de koper met zulke waarden gezegend.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

TBF getriggered.

Upload sync 30Mb.

Upload blijft 15Mb.

Lijkt me dat ze de PPPoE cap op 17Mb/18Mb hebben gezet.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik snap eigenlijk persoonlijk niet zo goed waarom die upload nog altijd zo laag moet blijven. Mensen uploaden meer en meer filmpjes in hoge resolutie... Ik heb een verbinding van 85/35, haalt gewoon die cap er af... Als ik een 4K film upload duurt dat erg lang!
Het is nu niet dat de concurrentie groot is tussen de gele en paarse partij, ik denk dat ze net niet samen lobbyen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Daar zijn wel een paar eenvoudige redenen voor te bedenken.

Voor het gele en paarse kamp:
  • Als je alles ineens geeft moet men langer wachten op de volgende upgrade en krijgt men het gevoel dat men stil staat en word men ongeduldig/ontevreden. Vergelijk het met een heel jong kind dat als je het elke dag een snoepje geeft, hou je het elke dag tevreden. Geef je elke week 7 snoepjes op de eerste dag, dan is het diezelfde dag allemaal op en is het teleurgesteld dat het de rest van de week niets krijgt.
  • Stijgen in kleinere stapjes wil zeggen dat je investeringen ook meer kan spreiden.
  • Upload traffic is waarschijnlijk duurder dan download traffic doordat de kans dat het niet intern blijft hoger is.
Voor het gele kamp:
  • De standaard die men gebruikt op de kabel (EuroDocsis) laat nog geen symmetrische snelheden toe, dus daar zijn hogere uploadsnelheden dan ±10-20% van de download niet mogelijk.
Voor het paarse kamp:
  • Afstand is de vijand hier, de verschillen in snelheid tussen de klanten kunnen veel groter zijn. Laat je de cap wat lager dan wat de beste lijnen aankunnen, dan worden die verschillen kleiner.
En mijn persoonlijke favoriet is de officiële uitleg van de providers zelf natuurlijk: "Er is helemaal geen vraag naar hogere upload, dat interesseert onze klanten niet, die wil enkel meer downloadsnelheid en aangezien wij luisteren nar onze klanten...". Toevallig wel dat het altijd is wat ze niet kunnen leveren waar zogezegd geen vraag naar is natuurlijk :twisted: .
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En daar zie je dat het paarse kamp echt vind dat mensen hogere upload niet belangrijk vinden.

Proximus biedt glasvezel aan maar is niet symmetrisch terwijl de techniek die mogelijkheid wel bied zie naar NL.

In NL kun je makkelijk een 100/100 lijntje hebben.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Voor het paarse kant is het quasi gratis en is enkel een reden voor product diferentiatie.

-> modems zijn asynchroon jouw sync en dat is de enige plek.

-> vlan rop = ehternet is up/down gelijk dus massa up capaciteit beschikbaar.
-> transits / peering = altijd symmetrich, voor een access isp is up zwaar ondergebruikt.

Dus de enige reden om het niet te doen is kunstmatige productdiferentiatie.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Is de cap er nu af op de upload of gewoon verhoogd naar 17Mbps? Momenteel idd wel een serieus verschil tov EDPnet bvb (15 vs 40Mbps)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Hier ook een proximus klant met een maxi abonnement en technicolor modem. Ik kan dus helaas ook geen waarden uitlezen maar ik weet wel dat ik 100/20 sync heb. Ik heb de bbox3 met daarachter een OpenWRT router die m.b.v. mwan loadbalancing over 2 ppoe sessies doet. Dit is mijn speedtest (ligt ietsje lager omdat internet radio actief is, mijn vrouw is aan het bellen via VoIP, etc):

Afbeelding

Ik heb het nog niet helemaal aangedurfd om een TBF te doen, uit schrik dat ik iets om zeep help. Een paar jaar geleden had ik ook een paar keer een TBF gedaan waardoor deze helemaal niets meer deed en ik ook geen DLM verhoging meer kreeg. Een vriendelijke PX medewerker hier op het forum heeft dit toen verholpen, de PX servicedesk gaf aan dat er niets aan de hand was :roll: Hij gaf ook aan dat de meeste bij PX niet echt weten hoe het systeem in elkaar steekt, en dat je dus inderdaad in een soort foutstatus terecht kunt komen waardoor je geen DLM evaluatie meer krijgt (geen idee of dat nu nog zo is).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

^^ De cap die Proximus oplegt is er nog altijd, moest die er niet zijn dan zou ik bijna 35 Mbps moeten halen en ik haal bijna 20 Mbps, dus is de cap voor mij verlegt van 6 Mbps (comfort abonnement) naar 20 Mbps.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Internet Start:
geen wijziging: 60/4 :-(

Afbeelding
MichelLoyen schreef:Ik heb het nog niet helemaal aangedurfd om een TBF te doen, uit schrik dat ik iets om zeep help.
Als je 100/30 wilt, zal je toch een TBF moeten gaan doen, vrees ik :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Wat is een TBF, als ik vragen mag? :-)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Test Bonne Fin,

Promimus term voor goed doorlopen van alle testen. Geeft dus effectief ook een schop aan het DLM process
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ok, dan blijft het hier zeker nog EDPnet :-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

MichelLoyen schreef:Ik heb het nog niet helemaal aangedurfd om een TBF te doen, uit schrik dat ik iets om zeep help.
philippe_d schreef:Als je 100/30 wilt, zal je toch een TBF moeten gaan doen, vrees ik :wink:

Ok, maar komt DLM niet sowieso om de zoveel tijd eens langs? Anders zal je toch altijd blijven steken op de snelheid die je hebt? Het is uiteraard logisch dat als het nu wil dat ik het dan kan forceren door een TBF te starten.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

MichelLoyen schreef:Een paar jaar geleden had ik ook een paar keer een TBF gedaan waardoor deze helemaal niets meer deed en ik ook geen DLM verhoging meer kreeg. Een vriendelijke PX medewerker hier op het forum heeft dit toen verholpen, de PX servicedesk gaf aan dat er niets aan de hand was :roll: Hij gaf ook aan dat de meeste bij PX niet echt weten hoe het systeem in elkaar steekt, en dat je dus inderdaad in een soort foutstatus terecht kunt komen waardoor je geen DLM evaluatie meer krijgt.
Exact hetzelfde meegemaakt (zowel het probleem als de hulp :-) )
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

jackho schreef:^^ De cap die Proximus oplegt is er nog altijd, moest die er niet zijn dan zou ik bijna 35 Mbps moeten halen en ik haal bijna 20 Mbps, dus is de cap voor mij verlegt van 6 Mbps (comfort abonnement) naar 20 Mbps.
Ik veronderstel dat dit nog steeds een testperiode is, want hier blijft de cap nog steeds op 6 na herstart modem.
Anders zouden er toch al meer meldingen geweest zijn, want de maxi ( in tutti en fami) zit ook nog steeds op 15.
Dus het vermoeden is dat ze kijken wat de belasting is op het netwerk enzo, voor ze het defenitief willen doorvoeren.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”