Wanneer gaat proximus de upload snelheid eens verhogen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

proximusboyke schreef:op voorwaarde dat uw lijn het aankan :-D
Natuurlijk :-D
Laatst gewijzigd door alloja 07 feb 2020, 10:44, in totaal 1 gewijzigd.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Fullquote van de post boven je hoeft niet ;).

20Mbit upload halen genoeg mensen ondertussen denk ik hoor...

Beter zouden ze gewoon attainable == sync en uiteindelijke snelheid, en de modem het zware werk laten doen.
Maargoed, daar kunnen we nog een eeuwigheid op wachten.

Ik ben al blij dat ze ook de lagere abbo's als Comfort gelijktrekken en 20Mbit geven.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

ikzelf heb een 100/30 sync maar krijg er krijg er amper 15 mbit door...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

GuntherDW debk ik niet hoor. Ik ken er genoeg. Paar minuten opzoekingswerk en voila :

Maximumsnelheid beschikbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie

27,9 Mbps download - 9,4 Mbps upload vichte
27,3 Mbps download - 7,4 Mbps upload avelgem
23,3 Mbps download - 3,8 Mbps upload heestert
15,4 Mbps download - 1,9 Mbps upload ledegem
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Grappig dat ze alle 4 in west-vlaanderen liggen... Ik moet me inhouden voor een oude Alex Agnew grap voor de mond te nemen :lol: .

Maargoed, omdat je enkele straten kan opnoemen op "den buiten" waar je in zone 3/4 of op een LEX hangt heeft niemand 20Mbit upload. Goed om te weten.
Waar is je woede voor de mensen die geen kabelinternet kunnen krijgen?

Ik heb gezegd dat er voldoende mensen 20Mbit up hebben, je gaat altijd plekken hebben waar het niet uitkomt voor proximus om een extra ROP te zetten "voor 2 man en een paardekop".
Zelfs in onze straat heb je Zone 3, echter heb je dan lange stukken velden e.d. ertussen. Voor 1 of 2 huizen gaan ze geen extra ROP zetten.

EDIT: voldoende, niet "genoeg", 100% zone 1 is natuurlijk beter voor de eindgebruiker maar commercieel niet viable.

Heb er ook even het jaarverslag van Proximus van 2018 bijgehaald, (van 2019 was nog niet beschikbaar).
Screenshot_20200207_124957.png
Ze verbeteren hun netwerk nog altijd, door meer ROP's bij te plaatsen en LEX'en te ontmantelen. Alsook is zoals je kan zien de vectoring rollout ook nog altijd niet volledig gedaan.

Zoals ik dus zei, is het perfect? Nee, maar het is beter dan je doet uitschijnen ;)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zul je in ieder provindie hebben hoor. Ik wil gewoon aangeven er zijn nog meer plaatsen dat wat je zou denken dat ze geen 20 upload halen.

om u een plezier te doen :-D

27,9 Mbps download - 9,4 Mbps upload horebeke oost vlaanderen
45,3 Mbps download - 14 Mbps upload bornem antwerpen
62,4 Mbps download - 14 Mbps upload bovelingen limburg
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

proximusboyke schreef:27,3 Mbps download - 7,4 Mbps upload avelgem
Ik haal 100/40 in Avelgem, zit nochtans niet in het centrum. Je moet gewoon geluk hebben. In een stadscentrum kan je ook een belabberd profiel hebben als je pech hebt, al is de kans wel kleiner.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

vverbeke schreef:Ik haal 100/40 in Avelgem
Snel, onder de mat, jij bestaat niet :lol: .

EDIT: Wat serieuzer, het steekt me al wat langer tegen dat hij nogal vaak heel... "critisch" om het mooi te zeggen staat naar al wat proximus doet. Alsof er maar 1 op de 1000 een deftig profiel hebben.
Het is nu eenmaal eigen aan DSL (eigenlijk elke technologie heeft er last van) dat hoe verder je van een punt zit des te minder je signaal wordt, dat heb je overal, maar zoals ik al zei is het aantal mensen dat 20 up haalt veel hoger dan je doet uitschijnen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kunnen we a.u.b eens on-topic blijven.
Deze topic gaat over de upload snelheid (die tot op heden door Proximus gecapt werd).

Vanzelfsprekend is de voorwaarde dat je een voldoende hoog profiel haalt op jouw lijn
Maar over profielen en ROP's lopen al genoeg andere topics ...
alloja schreef:De informatie is al op sommige klantenrekeningen verschenen: volgende maand zal de uploadsnelheid voor bepaalde Proximus-abonnementsformules toenemen:
  • Internet Maxi verhoogt van 15 naar 20 Mbps
    Internet Comfort gaat van 6 tot ook 20 Mbps
    Bizz Internet gaat van 20 tot 30 Mbps
Het goede nieuws is dus dat zowel Maxi en Comfort opgetrokken worden naar 20 mbps (max).
Slechte nieuws:
  • - geen wijziging voor Start (4 mbps upload) :-( ?
    - de "bug" waardoor bij sommigen de upload cap niet toegepast werd, zal nu wellicht opgelost zijn :-( ?
Ik vraag me af wat het verschil dan nog is tussen Internet Comfort en Maxi (beide hebben dus 100/20 max en onbeperkt)?
Hopelijk doen ze ook nog iets voor de Internet Start klanten (10 mbps zoals Telenet Basic ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Helaas heb ik geen informatie over de evolutie van Internet Start.
Voor de upload "bug", moet het verdwijnen bij het migreren naar TITAN.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Dat is nu eens interessant nieuws, ik vraag mij af of ze dan ook de upload gaan verhogen van hun Internet + TV pack dat nog altijd een schamele 6 mbps krijgt. Idem voor hun minimus pack.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

philippe_d schreef: Hopelijk doen ze ook nog iets voor de Internet Start klanten (10 mbps zoals Telenet Basic ...)
Dat hoop ik ook. Want dan keer ik terug naar Proximus (start) en gaat internet over 4g (Orange) hier even de koelkast in tot wanneer:
- het signaal beter is
- ik mijn eigen LTE modem mag gebruiken en niet verplicht ben om een modem van de provider te gebruiken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Too little, too late...


Intussen TN Fibernet Business.
Kost iets meer per maand (€62,92/maand), maar geen gezeik over:
  • snelheid (up- en download zeer redelijk: 30 en 300 mbps)
  • volume (altijd toereikend wegens ongelimiteerd)
  • piek- en daluren zijn niet van toepassing
  • zowat overal verkrijgbaar
Nog één Px start dewelke wellicht ook de schup op gaat.
De theoretische 4mbps upload is echt niet meer van deze tijd.
Het jarenlange wachten op "een betere lijn" eist zijn tol...

Het lijkt er op dat Px zijn "slechtere" lijnen op deze wijze gaat uitfaseren.
Mogelijks zonder dat ze het zelf écht beseffen.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

philippe_d schreef: Ik vraag me af wat het verschil dan nog is tussen Internet Comfort en Maxi (beide hebben dus 100/20 max en onbeperkt)?
Comfort is als los product al jaren niet meer verkrijgbaar, maar werd enkel in de 2p packs (int+tel, int+tv, minimus, epic combo zonder decoder) verkocht. Maxi was los of als Familus/Tuttimus en epic combo met decoder verkrijgbaar.

Duidelijk dat ze nu wat meer de packs willen aligneren naar 1 principe waarbij enkel de type producten (wel of geen vaste lijn, internet, tv, gsm) nog verschillend zijn, alsook de upselling van maxi los naar een pack gemakkelijker maken door niet meer te moeten inboeten op upload.

Zie ook het feit dat ze sinds nieuwjaar ook alle mobiele abonnementen bij de Minimus een data boost gegeven hebben, terwijl dat voorheen enkel voor de Tuttimus van toepassing was.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 07 feb 2020, 18:21, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

vverbeke schreef:ik vraag mij af of ze dan ook de upload gaan verhogen van hun Internet + TV pack dat nog altijd een schamele 6 mbps krijgt.
Daar gaat het over.
Die 6mbps wordt volgende maand 20mbps (voor zover je modemprofiel het toelaat).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik kan dat inderdaad bevestigen. Bij mij is de 20 Mbps actief, tot enkele weken geleden zat ik op 6Mbps.
Afbeelding
Ik heb het pack internet+tv. De MyProximus-app is wel nog niet aangepast.
Bijlagen
Screenshot_20200221-163915.png
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Internet Comfort-abonnement toenemen van max. 6 tot max. 20 Mbps
voor Internet Maxi van max. 15 tot max. 20 Mbps
Bizz Internet-abonnement van max. 20 tot max. 30 Mbps.

Meer is altijd beter...
Maar als je uw internet verkoopt als "maxi" en je geeft evenveel als comfort is het de naam maxi niet waard...
Ze hadden die ook beter naar 30 Mbps getrokken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

TiTanium schreef:
Meer is altijd beter...
Maar als je uw internet verkoopt als "maxi" en je geeft evenveel als comfort is het de naam maxi niet waard...
Ze hadden die ook beter naar 30 Mbps getrokken.
Zekers waar + ik vind ook dat ze daardoor eigenlijk internet maxi totaal onaantrekkelijk maken.

Want kijk veel twijfelden om internet comfort(die zit in light tv experience epic combo en internet + tv + minimus) en nu maak je dus de keuze veel makkelijker en de inkomsten lager. Dus puur business vind ik het ook wel heel vreemd.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Blij dat ze de upload verhoogd hebben, maar ergens is het toch ook wel jammer dat ze toch blijven hangen op 20 / 30. Ik dacht begrepen te hebben dat de technologie theoretisch toch op zijn minst gemakkelijk tot 50 kon. En waarschijnlijk nog veel meer, met de nieuwere ontwikkelingen. Je ziet ook bij de glasvezelverbindingen dat ze asymmetrische blijven werken.

Er zullen daar ongetwijfeld wel beweegredenen voor zijn, maar zelf denk ik dat dit enorm jammer is. Hoop op verandering en blijvende investeringen zodat we binnenkort opnieuw een verhoging mogen ontvangen. Vraag me trouwens af of we in België Vplus/35b profielen in gebruik hebben? Lees over theoretische snelheden van 300/100. Met een BBox3V+ zou je denken dat ze daar toch mee bezig zijn of is dat maar een toevallig toeval?
-*-
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk dat proximus meer op fiber gaat focussen zoals KPN dat doet in NL ipv koper te gaan verbeteren.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Marsmillo schreef:Vraag me trouwens af of we in België Vplus/35b profielen in gebruik hebben? Lees over theoretische snelheden van 300/100. Met een BBox3V+ zou je denken dat ze daar toch mee bezig zijn of is dat maar een toevallig toeval?
Ze (proximus) zijn wel bezig met een paar kleine field tests voor supervectoring, echter gaat het waarschijnlijk nog een lange tijd duren voor we die technologie bij ons allemaal krijgen.
Vooral aangezien de bbox3 (momenteel) die dingen niet aankan. Of ze dat zullen aankunnen met een firmware update is maar de vraag, maar de kans zit er goed in dat ze gewoon nieuwe modems zullen moeten uitgeven.
Zolang dat het geval is denk ik niet dat we snel supervectoring zullen zien. Ze gingen voor zover ik weet eerst beginnen met fiber voor de steden en dichtbevolkte gebieden en Vplus voor de "buitengebieden".

Al is dat nog een verhaal van lange adem. Zal makkelijk nog paar jaar duren eer we daar iets van te zien krijgen waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door GuntherDW 26 feb 2020, 17:02, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor de informatie.
Het is dus volledig toevallig dat de BBox3 een opvolger heeft met V+ in de naam?

Ah, in ieder geval goed dat ze blijven investeren in hun netwerk. Jammer dat ze nog niet alles openzetten wat ze kunnen met de huidige technologie. Maar dat zal wel de nodige redenen hebben. Enkel jammer dat die redenen wel een grote invloed hebben op de mogelijkheden die wij als Belgen hebben met cloud computing, home hosting e.d.

Als we naar het glasvezelaanbod kijken in België is de upload snelheid momenteel ook huilen met de pet op. Ze houden vast aan de asymmetrische snelheden waar ze kunstmatig de upload tot 25 beperken (of is de GPON techniek de boosdoener hier?). Als Proximus zoals KPN inzet op glasvezel, dan zullen ze toch een versnelling hoger moeten schakelen want daar werken ze wel met symmetrisch snelheden tot 500...

Alle, om niet teveel offtopic te gaan.
Het is jammer dat de Belgische providers de uploadsnelheid teveel als nieuwe melkkoe willen aanzien. Het voelt aan dat dit de nieuwe downloadlimieten zullen worden; upload snelheidslimiet
-*-
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ligt aan het verschil in techniek ja waarom glasvezel bij ons ook niet symmetrical is.

GPON kan je vergelijken met hoe telenet werkt, 1 fiber voor een straat waar iedereen tegelijk op zit, met maar 1 "receiver" dus op het einde. Dat in tegenstelling tot in Nederland waar je echt een eigen fiber tot in je huis hebt.
Ze zullen waarschijnlijk ook wel op plekken GPON gebruiken bij KPN, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Je zou meer upload kunnen krijgen via GPON, maar het is inderdaad huilen met de pet op. Alleszins is het beter dan niets...

De V3+ is voornamelijk voor wat betere telefonie (DECT spullen) support. Alsook ben je zeker dat je dan een sagemcom hebt en geen technicolor.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47474
boonpwnz1
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:44
Bedankt: 1 keer

Denk dat KPN bij buitengebieden op gpon werkt maar dat kan ik niet bevestigen.

Wat je in NL hebt en hier minder is dat onafhankelijk partijen ook voor glasvezel zorgen waardoor er behoorlijk concurrentie is.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Klopt, tot KPN natuurlijk omdat ze niet graag competition hebben de boel opkoopt en alles zo goed als stillegt natuurlijk... :lol:

Initiatieven zoals daar zie ik hier niet gebeuren. In nederland zijn ze veel beter bij mbt internet en alles tech.
Wij zijn veel bourgondischer en trouw aan onze zaken.

Nuja je gaat natuurlijk wel mensen vinden maar ik geloof niet dat het hier zo een vaart zou lopen.

Al heb je natuurlijk uitzonderingen als dxadsl. Ik kan het fout hebben maar was dat geen west vlaamse deal?
Nuja na wat zoeken vind ik niet zodirect wat dat me daar op wijst maar herinner me zoiets.
EDIT: Ah zie het al ze waren gebaseerd uit harelbeke in w-vl, misschien daarom dat ze zo populair waren daar :P
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

KPN rolt nu ook een GPON variant uit, met upload en download gelijk, dat is afhankelijk van welke generatie en type GPON wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Na een reboot vanmiddag van de b-box 3…

Afbeelding
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Hier hetzelfde :beerchug:
Screenshot_20200315_101832.jpg
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

hier ook een hoger upload
Afbeelding
MisterFiLou
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Zelfde hier :-) Dank u Proximus.
Internet Comfort.
proximusspeed.png
Laatst gewijzigd door MisterFiLou 17 maa 2020, 14:44, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Een speedtest publiceren, zonder erbij te zeggen over welk abonnement het gaat (en eventueel welke sync je hebt) is weinig informatief ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Ik gok dat sky een fiber start (de oude comfort) heeft, gebaseerd op zijn downloadsnelheid en locatie.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

sky schreef:hier ook een hoger upload
Afbeelding
@fallschrimjaeger

Dat klopt.
Fiber start 110/10 nu 110/20 blijkbaar.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zou de download ook verhoogd zijn?
Want ik merk ( met cod warzone) te installeren dat ik die binnentrek aan 400 mbit. Terwijl ik anders maar 200 mbit had..
Tuttimus Fiber hier.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Hier internet maxi Fiber over de bbox 3 WiFi (met minder dan optimaal ontvangst) op gsm, duidelijk ook verhoogd.
3C46440E-4D31-49DC-A07A-BEDE4FF27464.png
3C46440E-4D31-49DC-A07A-BEDE4FF27464.png (16.8 KiB) 1324 keer bekeken
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod]
Deze (oude) topic, gestart in 2017, gaat over Proximus.

Tijdelijke bandbreedte verhogingen naar aanleiding van Corona horen hier niet thuis, maar in de bestaande tread:
Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Graag uw medewerking om te posten in de correcte topics
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2967
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Mooi maar weer véél PR. Veel lijnen kunnen die verhoogde upload niet aan...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

mja klopt wel, zelf heb ik maxi en sync max aan 50/10 (wegens geen vectoring in mijn centrale) ik blijft dus op 50% steken van de 20mbit
Hopelijk komt hier ooit glasvezel, of word de centrale waar ik op zit gesloten, en kom ik op een ROP terecht.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Deed orange ook maar zoiets maar Telenet zal nog liever doodvallen denk ik :(.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”