1 abonnement op 2 adressen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Erick
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2013, 09:24

Hallo,

Kan dat?Ik heb geen proximus fon spot in de buurt .
Een 2'de lijn op mijn abonnement of moet ik een niewe abonnement maken?

mvg
Erick
Laatst gewijzigd door Erick 12 feb 2016, 09:04, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan op één klantnummer, op hetzelfde facturatie adres wel 2 aansluitingen hebben op 2 verschillende lokaties, maar dat zullen wel 2 afzonderlijke abonnementen zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Kan je misschien toelichten wat je wil bereiken?
Huurder in huis? Apart abonnement voor een zaak?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Twee vaste internetlijnen voor de prijs van één zal inderdaad niet lukken. Je kan wel zelf met eigen Wifi-apparatuur een draadloze verbinding opzetten tussen de twee locaties en het internetverkeer omleiden naar de locatie met de bestaande Proximus-lijn.

Voor informatie over een tweede abonnement, contacteer je Proximus: http://proximus.be/shop of http://proximus.be/contact
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

liggen de 2 locaties ver van elkaar ?
Afbeelding
Erick
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2013, 09:24

Bedankt allemaal voor de reacties,het is een tijdelijke woning (1 jaar) ver weg van thuis (60-70km).

Ik zou inderdaad contact opnemen met proximus .

ps: bbox(2/3) kan een active hotspot hebben zonder een pppoe session(als telenet) ?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

philippe_d schreef:Je kan op één klantnummer, op hetzelfde facturatie adres wel 2 aansluitingen hebben op 2 verschillende lokaties, maar dat zullen wel 2 afzonderlijke abonnementen zijn.
Hoe zit het eigenlijk met deze situatie want ik heb een kennis die dit doet:
- persoon 1 heeft comfort
- persoon 2 heeft start
- beide personen gebruiken 1 dezelfde PPPoE login (van comfort) op 2 locaties en wonen ongeveer op 250m van elkaar maar hebben wel een eigen klantnr/facturatie adres, geen idee of het dezelfde lus is

Persoon 2 zei dat hij vroeger enkel soms connecteerde op de comfort als hij tegen zijn limiet zat maar laat dit nu continu zo staan sinds netflix erbij is gekomen en hij zou hiermee toch wat besparen. Beide personen zijn wel familie dus ze vertrouwen elkaar maar in hoeverre is dit wel of niet toegestaan?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ja kan ook 1 locatie perfect tijdelijk opzeggen

er zijn veel zaken welke enkel in de zomer open zijn, deze sluiten hun telefonie en internet af gedurende de winter periode ....

ik dacht ook dat het de moeite niet was, maar blijkbaar loont het wel.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:Kan je misschien toelichten wat je wil bereiken?
Huurder in huis? Apart abonnement voor een zaak?
Ik denk dat de TS gewoon maar 1 keer wil betalen (één abonnement), maar op 2 plaatsen internet wilt :wink: .
Dat gaat natuurlijk niet :-( .
JoskeVermeulen schreef:Hoe zit het eigenlijk met deze situatie want ik heb een kennis die dit doet:
- persoon 1 heeft comfort
- persoon 2 heeft start
- beide personen gebruiken 1 dezelfde PPPoE login (van comfort) op 2 locaties en wonen ongeveer op 250m van elkaar maar hebben wel een eigen klantnr/facturatie adres, geen idee of het dezelfde lus is
Dat is perfect mogelijk, maar in dit geval betaal je toch 2 abonnementen.
Locatie 2 (Start) kan inderdaad inloggen met de PPPoE login van locatie 1 (Comfort).
  • - Locatie 2 zal echter niet de snelheden krijgen van de Comfort (snelheden zullen gecapt worden volgens het abbo van de lijn)
    - Locatie 2 zal wel het volume gebruiken van de Comfort abonnee. Hij kan dus inderdaad de andere login gebruiken als hij tegen zijn eigen limiet aanzit.
Het zal natuurlijk wel niet de bedoeling zijn van Proximus om onbeperkt volume te geven op 2 locaties, terwijl er maar één recht op heeft, in hoeverre dat toegestaan is weet ik niet, maar het werkt.

Vergelijk het met het doorgeven van jouw FonSpot en/of WiFree login. Hoeveel mensen zouden geen Hotspot met een login van iemand anders gebruiken (jij geeft jouw Proximus fon login aan een vriend Telenet klant, hij geeft jou zijn WiFree paswoord)?
Idem met YeloTV / TV Overal / Netflix?
Erick schreef:ps: bbox(2/3) kan een active hotspot hebben zonder een pppoe session(als telenet) ?
Neen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

JoskeVermeulen schreef:
Hoe zit het eigenlijk met deze situatie want ik heb een kennis die dit doet:
- persoon 1 heeft comfort
- persoon 2 heeft start
- beide personen gebruiken 1 dezelfde PPPoE login (van comfort) op 2 locaties en wonen ongeveer op 250m van elkaar maar hebben wel een eigen klantnr/facturatie adres, geen idee of het dezelfde lus is

Persoon 2 zei dat hij vroeger enkel soms connecteerde op de comfort als hij tegen zijn limiet zat maar laat dit nu continu zo staan sinds netflix erbij is gekomen en hij zou hiermee toch wat besparen. Beide personen zijn wel familie dus ze vertrouwen elkaar maar in hoeverre is dit wel of niet toegestaan?
Dat is perfect mogelijk.
Ik heb bij mijn moeder achter haar BBOX een Fritzbox en een NAS staan voor mijn backup.
Mijn moeder connecteert op de BBox met haar login, en de Fritzbox zet een eigen connectie op met mijn login, zodat mijn verbruik niet bij haar verbruik opgeteld wordt. We wonen 20 km uit elkaar, dus je hoeft niet op dezelfde lus ofzo te zitten.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

En wat met Fon verbinding ?

Indien er een Proximus Fon dichtbij uw nieuwe locatie zit
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”