Beste,
Ik heb een vrij technische vraag.
Als ik probeer te pingen van toestellen in mijn WiFi netwerk naar toestellen in mijn Ethernet netwerk dan krijg ik geen respons. Terwijl het pingen tussen WiFi en Ethernet toestellen zelf gaat perfect. Is er een instelling in mijn bbox3 die hiervoor zorgt? Of zie ik hier iets anders over het hoofd? Op dit moment is het alsof WiFi en Ethernet volledig gescheiden zijn...
(Ik heb dit eerst op het proximus forum gepost, maar men adviseerde mij om dit best hier eens te posten)
Alvast bedankt,
WiFi en Ethernet netwerk gescheiden Bbox3?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Misschien eens iets meer vertellen wat je juist hebt hangen aan je B-box 3 en of je soms zelfs iets hebt veranderd in de B-box3 ?
Ik lees ook dat je spreekt over meerdere toestellen zowel in je wifi als ethernet netwerk.
Als alles "standaard" is ingesteld moet je toch kunnen pingen in de twee richtingen !
Ik lees ook dat je spreekt over meerdere toestellen zowel in je wifi als ethernet netwerk.
Als alles "standaard" is ingesteld moet je toch kunnen pingen in de twee richtingen !
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Inderdaad, bekend probleem met de Technicolor BBOX3. Voor zover ik weet heeft de Sagem hier geen last van. Kan je eens controleren welke BBOX3 je hebt (staat op sticker)?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Ivm het technicolor model:
Wifi <--> Wifi werkt perfect
Wifi <--> Ethernet werkt niet door AP isolation
Ethernet <--> Ethernet werkt perfect
Dus de oplossing is vrij voor handen, mijn chromecast werkt perfect via wifi, laptop ook op wifi.
Enkel mijn PS4 en TV hangt aan ethernet kabel.
Wifi <--> Wifi werkt perfect
Wifi <--> Ethernet werkt niet door AP isolation
Ethernet <--> Ethernet werkt perfect
Dus de oplossing is vrij voor handen, mijn chromecast werkt perfect via wifi, laptop ook op wifi.
Enkel mijn PS4 en TV hangt aan ethernet kabel.
Het model dat ik heb is een Sagecom.
Zie afbeeldingen:
Moet ik anders mijn bbox volledig resetten?
Nog niet zolang gelden, heb ik naar proximus moeten bellen, omdat mijn internet van 30Mbps naar 2Mbps was gegaan zonder reden. Op de technische dienst heeft de dame aan de lijn mijn bbox dan geupdate en ze ging ook iets op de lijn doorvoeren. (wat het na 48u opgelost heeft)
Ik heb altijd al kunnen pingen tussen WiFi en ethernet op mijn bbox3, maar sinds deze gebeurtenis niet meer.
Voor diegenen die zich afvagen wat ik doe: Ik ping gewoon van mijn pc naar een raspberry pi of beaglebone in mijn ethernet netwerk. Ik krijg geen response. Mijn doel is om met deze toestellen te verbinden over ssh. Maar dit gaat ook niet aangezien ethernet en WiFi gescheiden zijn...
Zie afbeeldingen:
Moet ik anders mijn bbox volledig resetten?
Nog niet zolang gelden, heb ik naar proximus moeten bellen, omdat mijn internet van 30Mbps naar 2Mbps was gegaan zonder reden. Op de technische dienst heeft de dame aan de lijn mijn bbox dan geupdate en ze ging ook iets op de lijn doorvoeren. (wat het na 48u opgelost heeft)
Ik heb altijd al kunnen pingen tussen WiFi en ethernet op mijn bbox3, maar sinds deze gebeurtenis niet meer.
Voor diegenen die zich afvagen wat ik doe: Ik ping gewoon van mijn pc naar een raspberry pi of beaglebone in mijn ethernet netwerk. Ik krijg geen response. Mijn doel is om met deze toestellen te verbinden over ssh. Maar dit gaat ook niet aangezien ethernet en WiFi gescheiden zijn...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Heeft de nieuwe Technicolor (die met ac) ook die AP isolation? Nog niks van gemerkt in ieder geval.