Bij een BBox3 maakt het niet meer uit in welke LAN-poort je een pc of een TV decoder aansluit, maar hoe zit dat met powerlines?
Ik wil een adapter aan mijn BBox3 hangen, en de andere adapter bij mijn TV plaatsen. Als die adapter meerdere LAN-poorten heeft, kan ik er dan 1 gebruiken voor de TV decoder en een andere voor de Smart TV of de Bhaalu stick?
Alvast bedankt!
BBox3 en powerline
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3739 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ja, die 2 poorten op dezelfde adapter zijn eigenlijk een "switch" ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Bedankt Philippe voor de bevestiging.
Meestal werkt het allemaal wel, maar van tijd tot tijd hapert decoder, netflix of Bhaalu toch.
Ik zal maar een powerline aanschaffen, dan wordt de fritzbox ook wat ontzien en zijn die toestellen nog beter afgescheiden van het interne netwerk, dat aan de fritzbox hangt.
Meestal werkt het allemaal wel, maar van tijd tot tijd hapert decoder, netflix of Bhaalu toch.
Ik zal maar een powerline aanschaffen, dan wordt de fritzbox ook wat ontzien en zijn die toestellen nog beter afgescheiden van het interne netwerk, dat aan de fritzbox hangt.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Johcla : misschien eens kijken naar 2 powerline's (één aan modem, één aan je TV) en bij je TV een goedkope switch zetten. Ik denk dat dit goedkoper zal uitkomen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Dat was ik ook al aan het overwegen. Ik zat nu te kijken naar de devolo 500 AV Wireless+ Starter Kit, en die kost 135 euro. Ga ik de tv-decoder dan ook aan die switch kunnen koppelen? Ik vermoed van wel, vermits die devolo ook gewoon een ingebouwde swits heeft, zoals Philippe zegt.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Normaliter wel, aangezien het niet meer uitmaakt op welke poort je de decoder aansluit.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3739 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ik dacht dat de ingebouwde WiFi bridge op 5 GHz werkt?
De Sitecom WLX-2000 van vorige post is single band 2.4 GHz.
[EDIT]
Wat bedoelen ze eigenlijk met de "ingebouwde WiFi bridge" in de b-box3?
Volgens mij is dit niet meer dan de normale WiFi radio van de B-box3!
In die zin zou het toch mogelijk moeten zijn, denk ik, om de Sitecom WLX-2000 als client te laten registreren op de B-box3 (2.4 GHZ) en die als bridge gebruiken (voor 5 bedrade toestellen) ??
De Sitecom WLX-2000 van vorige post is single band 2.4 GHz.
[EDIT]
Wat bedoelen ze eigenlijk met de "ingebouwde WiFi bridge" in de b-box3?
Volgens mij is dit niet meer dan de normale WiFi radio van de B-box3!
In die zin zou het toch mogelijk moeten zijn, denk ik, om de Sitecom WLX-2000 als client te laten registreren op de B-box3 (2.4 GHZ) en die als bridge gebruiken (voor 5 bedrade toestellen) ??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
wow, hier worden wel een aantal scenario's gewoon door elkaar gehaspeld volgens mij
1) zou ik aanraden mits een PLC te nemen die met homeplug AV2 werkt en dus ook van de aardingspin gebruikt maakt. Je moet bovendien opletten dat de QoS instellingen van de PLC juist zijn indien je verschillende types van data tegelijk overstuurt (unicast, multicast)
2) werkt volgens mij niet om de Proximus IPTV te bridgen (VLAN30 alleen op e-net en 5GHz) maar Stevie's, Netflixen etc die op VLAN10 zitten zijn wel mogelijk
3) de bedrijfszekerste oplossing, want de wifi bridge is ontworpen om gelijktijdig 3 videostreams aan te kunnen
Code: Selecteer alles
1) bbox3 --- PLC ---------------- PLC --- switch --- STB
|___ smart TV
2) bbox3 (2.4GHz) ----------------- Sitecom --- STB
|___ smart TV
3) bbox3 (5GHz) ------------------ Proximus WiFi bridge --- switch --- STB
|___ smart TV
2) werkt volgens mij niet om de Proximus IPTV te bridgen (VLAN30 alleen op e-net en 5GHz) maar Stevie's, Netflixen etc die op VLAN10 zitten zijn wel mogelijk
3) de bedrijfszekerste oplossing, want de wifi bridge is ontworpen om gelijktijdig 3 videostreams aan te kunnen
Laatst gewijzigd door flupke19 23 okt 2014, 06:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Het is inderdaad scenario 1 dat ik wil doen, waarbij de PLC dus ook de switch-functie vervult.
Momenteel gebeurt de verbinding draadloos via Ruckus, dat is prima voor SD, maar sinds deze zomer hebben we een nieuwe tv en dat geeft bij HD af en toe blokjes op het scherm.
Is Ruckus ook niet op 5 Ghz?
Momenteel gebeurt de verbinding draadloos via Ruckus, dat is prima voor SD, maar sinds deze zomer hebben we een nieuwe tv en dat geeft bij HD af en toe blokjes op het scherm.
Is Ruckus ook niet op 5 Ghz?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
VLAN20 alleen op e-net en 5GHz
VLAN30 bedoel je waarschijnlijk
Ruckus (niet meer te koop bij Proximus) inderdaad ook 5GHz, wifi-bridge is de opvolger die Proximus nu verkoopt
Oude eerste Ruckus was voor SD en de laatste voor HD
VLAN30 bedoel je waarschijnlijk
Ruckus (niet meer te koop bij Proximus) inderdaad ook 5GHz, wifi-bridge is de opvolger die Proximus nu verkoopt
Oude eerste Ruckus was voor SD en de laatste voor HD
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
Oeps, idd VLAN30
En Proximus heeft voor de WiFi bridge voor een 4x4 oplossing gekozen om de HD bandbreedte te kunnen garanderen. En bij de volgende sw versie kan je de bridge ook als repeater gebruiken.
[
Post made via mobile device ]
En Proximus heeft voor de WiFi bridge voor een 4x4 oplossing gekozen om de HD bandbreedte te kunnen garanderen. En bij de volgende sw versie kan je de bridge ook als repeater gebruiken.
[