Berichtdoor philippe_d » 11 Feb 2016, 11:39
serialchiller schreef:Blino schreef:Aanvankelijk ging ik ervan uit dat vectoring actief was geworden. Maar het lijkt me nu eerder dat ik van zone 3 (8d, 25/4) verhuisd ben naar zone 1 en momenteel het basisprofiel van 30/10 heb met vectoring nog niet actief op de lijn (maar wel in de centrale)? De proximus lijntest geeft nu ook +90Mbps weer als maximale snelheid.
Uit wat ik kan opmaken, ben je idd van 8d naar 17a verhuisd, én op een ROP met vectoring-lijnkaarten aangesloten. De vectoring staat echter nog uit in beide richtingen (G.INP = off). Zodra de vectoring wordt geactiveerd zal je met een basisprofiel 70/20 starten en vervolgens zal DLM mogelijk nog aanpassingen doen. Nu gewoon geduld hebben.
Een "verhuis" van zone 3 naar zone 1 is onmogelijk, tenzij de ROP verhuisd werd

.
Een "verhuis" van zone 3 naar zone 2 is wel mogelijk, gezien zone 2 op een vectoring ROP nu tot 900m gaat (in plaats van 700m).
Ik denk dus dat jij inderdaad in zone 3 zat, en met de hardware swap van jouw ROP in zone 2 terecht gekomen bent.
Waarschijnlijk heb je nu een zone 2 DLM profiel (30/10), en moet je inderdaad geduld hebben tot vectoring actief wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.