Vectoring rollout

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ken schreef:Niks te maken met Vectoring :idea: :!:
AndRo555 schreef:Met een enkele lijn over 1.5km ga je performance krijgen die vergelijkbaar (eigenlijk iets beter) is dan vectoring. Mits deftige apparatuur en geen aluminium lijn of iets vergelijkbaar.

Ik ben eens benieuwd naar wat je gaat halen.
1 enkel VDSL2 paar zonder dat die in een bundel tussen andere draden ligt gaat vergelijkbare performance halen als een VDSL2 lijn met vectoring die wel in een bundel VDSL2 lijnen ligt. (dat is het idee achter vectoring, de storing van andere lijnen op de ene tegengaan, en andersom)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

BBOX3 af en toe eens uit het stopcontact trekken kan blijkbaar enkel goed doen:

24/12 (gisteren had ik nog dezelfde snelheid)
Afbeelding

Na uittrekken:
Afbeelding

Zit in zone 2,dus ben heel tevreden
:banana:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

zorba volgens mij doet dat meer kwaad dan goed !
U zult geluk gehad hebben dat erverhoging werd doorgevoerd en van toepassing was bij een disconnecd.
Maar in vele gevallen zal hij dat zien als storing en zal je dalen in snelheid. (natuurlijk niet van 1x proberen)
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Tuurlijk, ik doel niet op elke week je BBOX uittrekken he :-) maar zo 2-3x per jaar lijkt me niet slecht.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Onlangs had ik via dlm een leuk 70/10 profiel maar er was een probleem met de bbox2 (geen toegang tot de webinterface) waardoor ik deze heb moeten resetten naar fabrieksinstellingen.

Gevolg -> ding zat terug op stokoude firmware waardoor het ding 1 voor 1 ging staan updaten naar een nieuwere versie. In de praktijk heb je 5 minuten internet en dan 5 minuten niks met steeds een disconnect tot gevolg. 3 uur updaten later zit ik op het 30/10 profiel. Voor je eigen goed, laat dat ding aan!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Bij een reset blijft de firmware onaangetast, je zal dus reeds op een oude versie gezeten hebben en TR-069 zal terug in gang geschoten zijn na 't resetten.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Ik dacht dat ook maar ik ging van de versie waar je je S/N moest ingeven naar een ouderwetse login om terug te keren naar de S/N login.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2969
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Zorba schreef:Tuurlijk, ik doel niet op elke week je BBOX uittrekken he :-) maar zo 2-3x per jaar lijkt me niet slecht.
Hier gaat ie al een jaar, elke nacht eruit voor een uurtje of 2, nog geen enkel probleem ondervonden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Al zo lang als de bbox2 bestaat wordt hij iedere nacht uitgezet en nog nooit problemen gehad.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb hier ooit eens van iemand gelezen dat modems een "dying breath" signaal uitsturen als de stroom uitgetrokken wordt, zodat de andere kant ziet dat het om een stroomprobleem gaat en geen instabiele verbinding.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Inderdaad , dat is de reden waarom het niet als fout aanzien wordt.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

en deze "HW dying gasp" is van cruciaal belang in geval van vectoring, omdat de ROP dan weet dat de overspraak van die bepaalde lijn gaat verdwijnen, en dus het anti-signaal op de overige lijnen van de bundel kan herberekenen. (als deze HW dying gasp niet gestuurd wordt - bvb, als je gewoon de DSL-kabel uittrekt - gaat de vectoring gedurende een korte periode extra overspraak, ipv minder overspraak creëren, waardoor in het slechtste geval naburige lijnen zelf uit sync kunnen geraken)

de periode dat een modem de gasp (in een vectoring scenario) moet uitsturen is gespecifieerd en wordt bepaald door de grootte van de dying gasp condensatoren in de modem. Aangezien de bbox-3 ontwikkeld is met vectoring in het achterhoofd, is daar mee rekening gehouden. Maar aangezien het bij de FritzBoxen om bestaande designs gaat, met alleen een SW-aanpassing, voldoen die NIET aan de dying gasp periode (caps te klein). Volgens PXM is het aandeel FB's op hun netwerk te klein om daar van wakker te liggen, en hebben ze die dan toch maar white-listed, ondanks deze HW tekortkoming. FB-bezitters hebben daar uiteraard zelf geen last van, het zijn hun buren in de bundel die hier mogelijks hinder van ondervinden.
augustm
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2015, 23:30
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Iemand zin om me te helpen bij het uitzoeken of ik vectoring heb of niet? :p + in welke zone ik zou moeten zitten. Ben nogal een beginner en snap er niet veel van ;). Ik kan alleszins niet klagen over onze verbinding!

Afbeelding

Met dit als speedtest:

Afbeelding

Bedankt!
Laatst gewijzigd door augustm 05 jan 2016, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Je kan vectoring krijgen (100mbit) en zit in zone 1 als ik het goed voor heb ;)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

augustm schreef:Iemand zin om me te helpen bij het uitzoeken of ik vectoring heb of niet?
Voortgaand op jouw speedtest zou ik zeggen:
  • * je zit in zone 1
    * je hebt vectoring (modem synct aan 100/10, of misschien reeds aan 100/20)
    * je upload is gelimiteerd tot 8 mbps (maxi)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Is er iemand die van een rop de vectoring planning kan inzien ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Je bent de enige niet die dit zou willen weten...

toch zijn er al een paar op het forum die te weten gekomen zijn dat het voor april is voor sommige :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Inderdaad, ik kreeg van de dommel helpdesk medewerker te horen dat het in april gepland was.
Hij gaf ook aan als tip van eens naar belgacom te bellen en te zeggen dat je klant wil worden, maar wil weten wat voor snelheid je zal krijgen.
Die mensen zouden ook (definitief volgens hem) kunnen aangeven of er een vectoring rollout voor je locatie gepland is.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Op de Proximus test pagina heb ik dezelfde resultaten als augustm; Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload en Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload. Ik heb wel nog een bbox 2 en daar zie ik dat mijn lijn op 70/10 staat en downstream training margin op 16.4 dB. Past mijn lijn zich ook nog aan naar 100/10 in de toekomst? Of is hiervoor een bbox3 nodig? Of zit ik al op de limiet?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Bbox2 ondersteunt geen vectoring. De max die je met een bbox2 kan halen is 70/10. Kans is groot dat als je een bbox3 plaatst dat er 85/10 of zelfs 100/10 in zit (of 85/15, 85/20, 100/15 of 100/20).
Dus omwisselen bij Proximus is de boodschap.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Als je nu al op 70/10 staat ga je heel zeker de 100 halen, want die DTM van 16 dB die je nu hebt is van die 70 Mbps en met vectoring komt daar dan nog eens een dikke 10dB bij.
Best contact opnemen met de klantendienst of eens bellen naar een px verkoop punt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

:beerchug:

Afbeelding

Zalig, nooit verwacht dat ik van 30Mbit naar 100Mbit zou stijgen.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

AndRo555 schreef:Bbox2 ondersteunt geen vectoring. De max die je met een bbox2 kan halen is 70/10. Kans is groot dat als je een bbox3 plaatst dat er 85/10 of zelfs 100/10 in zit (of 85/15, 85/20, 100/15 of 100/20).
Dus omwisselen bij Proximus is de boodschap.
Patje schreef:Als je nu al op 70/10 staat ga je heel zeker de 100 halen, want die DTM van 16 dB die je nu hebt is van die 70 Mbps en met vectoring komt daar dan nog eens een dikke 10dB bij.
Best contact opnemen met de klantendienst of eens bellen naar een px verkoop punt.
Super, dan weet ik wat ik moet doen, binnenkort eens werk van maken! Bijkomende (misschien stomme) vraag: valt mijn lijn dan eerst terug naar een lager profiel voor een tijdje, of blijft de huidige snelheid behouden, of wordt deze direct aangepast, of hoe gaat dat in zijn werk als ik een bbox3 heb aangesloten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Rverm schreef:Bijkomende (misschien stomme) vraag: valt mijn lijn dan eerst terug naar een lager profiel voor een tijdje, of blijft de huidige snelheid behouden, of wordt deze direct aangepast, of hoe gaat dat in zijn werk als ik een bbox3 heb aangesloten?
Je valt in principe terug op je basis profiel, maar zoals je in deze tabel kan zien is het vectoring basis profiel voor zone 1 gelijk aan 70/20
Daarna zal DLM jouw download - indien mogelijk - eventueel verhogen naar 85 of 100 mbps, en je upload - indien nodig - eventueel verlagen (vb naar 15 mbps.)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Deze morgen een reconnect gehad en een verandering in mn snelheid. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurt is.
Afbeelding
Aanvankelijk ging ik ervan uit dat vectoring actief was geworden. Maar het lijkt me nu eerder dat ik van zone 3 (8d, 25/4) verhuisd ben naar zone 1 en momenteel het basisprofiel van 30/10 heb met vectoring nog niet actief op de lijn (maar wel in de centrale)? De proximus lijntest geeft nu ook +90Mbps weer als maximale snelheid.
Zoiets, of interpreteer ik het nu helemaal verkeerd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens mij gaan ze er nog op achteruit hoor... Wanneer gaan ze eindelijk eens iets doen voor de lange lijnen.
Helaas teruggevallen van 30/3 naar 16,5/2 en dat is echt niet meer van deze tijd hoor als je TV kijkt, laat staan ook nog een opname hebt lopen.
Lijntest maakt ook niks uit spijtig genoeg.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Modbreak:
offtopic
Maandag wordt mobistar tv en internet gelanceerd ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Blino schreef:Deze morgen een reconnect gehad en een verandering in mn snelheid. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurt is.
Afbeelding
Aanvankelijk ging ik ervan uit dat vectoring actief was geworden. Maar het lijkt me nu eerder dat ik van zone 3 (8d, 25/4) verhuisd ben naar zone 1 en momenteel het basisprofiel van 30/10 heb met vectoring nog niet actief op de lijn (maar wel in de centrale)? De proximus lijntest geeft nu ook +90Mbps weer als maximale snelheid.
Zoiets, of interpreteer ik het nu helemaal verkeerd.
Uit wat ik kan opmaken, ben je idd van 8d naar 17a verhuisd, én op een ROP met vectoring-lijnkaarten aangesloten. De vectoring staat echter nog uit in beide richtingen (G.INP = off). Zodra de vectoring wordt geactiveerd zal je met een basisprofiel 70/20 starten en vervolgens zal DLM mogelijk nog aanpassingen doen. Nu gewoon geduld hebben.
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb hier altijd gelezen dat dat de vectoring rollout in zone 1 tegen eind 2015 zou uitgevoerd zijn.
Ik zit in zone 1, maar in de rop waarop ik aangesloten ben is nog altijd niets aangepast.

Is de planning gewijzigd? Kan ik ergens details vinden over geplande werkzaamheden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

serialchiller schreef:
Blino schreef:Aanvankelijk ging ik ervan uit dat vectoring actief was geworden. Maar het lijkt me nu eerder dat ik van zone 3 (8d, 25/4) verhuisd ben naar zone 1 en momenteel het basisprofiel van 30/10 heb met vectoring nog niet actief op de lijn (maar wel in de centrale)? De proximus lijntest geeft nu ook +90Mbps weer als maximale snelheid.
Uit wat ik kan opmaken, ben je idd van 8d naar 17a verhuisd, én op een ROP met vectoring-lijnkaarten aangesloten. De vectoring staat echter nog uit in beide richtingen (G.INP = off). Zodra de vectoring wordt geactiveerd zal je met een basisprofiel 70/20 starten en vervolgens zal DLM mogelijk nog aanpassingen doen. Nu gewoon geduld hebben.
Een "verhuis" van zone 3 naar zone 1 is onmogelijk, tenzij de ROP verhuisd werd :wink: .
Een "verhuis" van zone 3 naar zone 2 is wel mogelijk, gezien zone 2 op een vectoring ROP nu tot 900m gaat (in plaats van 700m).

Ik denk dus dat jij inderdaad in zone 3 zat, en met de hardware swap van jouw ROP in zone 2 terecht gekomen bent.
Waarschijnlijk heb je nu een zone 2 DLM profiel (30/10), en moet je inderdaad geduld hebben tot vectoring actief wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik had vandaag even de moed weer opgerakeld om te controleren of er verbetering in onze lijn zit via de lijntest, en bij wonder, ik zie ineens dit staan:

Details over de snelheid van je internetabonnement
Uw adres xx
Je internetabonnement Internet Maxi

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 54,2 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 27,9 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 54,2 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 27,9 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

- -

Voor zover ik mij herinner stond er vroeger max 16 download ofzo. Kan iemand duiden wat dit betekent?

Edit: EDPnet toont tegen de 60Mbps.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Fliz schreef: Voor zover ik mij herinner stond er vroeger max 16 download ofzo. Kan iemand duiden wat dit betekent?
Dit betekent dat vectoring eraan komt. Maar bij mij staat er al 3 maanden met verhoogde snelheden en nog steeds ikonos :/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dat wil gewoon zeggen dat je in "zone 3" zit, en dat vectoring nu actief is op jouw ROP.
Als je nu dus een vectoring approved modem gebruikt, dan zal je die hogere snelheden kunnen krijgen.
Je zal starten met het vectoring basis profiel (30/5), en DLM zal aanpassingen doen indien mogelijk (tot max 60/5).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Thanks. Zit nu nog bij Telenet (omdat ik dus niet anders kon), maar hoe sneller ik minder kan betalen, hoe beter :) Eindelijk beterschap. Sebiet eens prijzen vergelijken. Enkel "jammer" dat ik echt fan ben van de digitale tv van Telenet; die van Belgacom spreekt me een pak minder aan.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Hou dan je Digitale TV bij Telenet (coax) en neem internet via VDSL (Proximus,...)!
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb de indruk dat dat duurder uitkomt? Maar zoals gezegd, moet zelf nog kijken.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

clvictor schreef:Ik heb hier altijd gelezen dat dat de vectoring rollout in zone 1 tegen eind 2015 zou uitgevoerd zijn.
Ik zit in zone 1, maar in de rop waarop ik aangesloten ben is nog altijd niets aangepast.
je bent niet alleen :cry:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Hier ook niet, in geen enkele zone, als ik het vraag zeggen ze : nog niets gepland :-(
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Hier ook nog geen vectoring terwijl er toch storende overspraak moet zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Hier ook nog niet. :-(
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”