Verhoging Adsl snelheid?

Weetgraag
Erelid
Erelid

Verhoging Adsl snelheid?

Berichtdoor Weetgraag » 18 Sep 2002, 15:07

Vrij overgenomen
-------------------------------------------------------------------------
- Pers -
Belgacom verhoogt ADSL-snelheid. 18/09/2002

Belgacom telt reeds meer dan 400.000 ADSL-klanten. ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) is een asymmetrische technologie: het dataverkeer van het internet naar de gebruiker (downstream- of downloadsnelheid) verloopt sneller dan het dataverkeer van de gebruiker naar het internet (upstream of uploadsnelheid).
Eerder dit jaar verhoogde Belgacom reeds de capaciteit van haar netwerk, waardoor de maximum transmissiesnelheid naar het internet aanzienlijk toenam voor verschillende ADSL-abonnementen.
Vanaf 1 november start Belgacom met bijkomende aanpassingen van haar netwerk, waardoor alle ADSL-klanten (ADSL Go-Plus-Pro-Office-Premium) hogere snelheden zullen kunnen halen. Het betreft concreet de downstreamsnelheid die zal worden opgetrokken tot 3Mbit/s.

Snelheidsverhoging: alle Belgacom ADSL-abonnementen

De maximum downstreamsnelheid bedroeg sinds de lancering 750 Kbit/s (ADSL GO) en 1Mbit/s (ADSL Plus-Pro-Office-Premium).

Door de bijkomende investeringen en netwerkaanpassingen van Belgacom zal de meerderheid van de klanten pieksnelheden kunnen halen tot 3Mbit/s. Deze werkzaamheden zullen vermoedelijk voltooid zijn in het eerste kwartaal van 2003.

De mate waarin de klant de toegenomen snelheid effectief zal merken hangt af van een aantal factoren: afstand van de klant tot de telefooncentrale; configuratie van computer van de klant (o.a. zijn browserversie, capaciteit interne geheugen,…); het netwerk van de Internet Service Provider (dat de aanpassingen in het Belgacom-netwerk moet opvolgen); beperkingen inherent aan het internet; kwaliteit van de interne bekabeling …

Strikte opvolging van het gegevensverkeer voor ADSL Go- en Plusabonnementen

Voor de klanten die een ADSL Go of Plus abonnement hebbenbij Belgacom en die Skynet als ISP hebben, zal voortaan wel worden overgaan tot een strikte opvolging van het gegevensverkeer. Immers, om het ADSL-netwerk niet te overbelasten en voor alle klanten een zo hoog mogelijke snelheid te garanderen is het van belang dat klanten het per maand in het ADSL-abonnement inbegrepen volume niet overschrijden. Het inbegrepen volume betreft 10 Gbyte voor het Go-abonnement en 15 Gbyte voor het Plus-abonnement. Vandaag overschrijdt een miniem aantal klanten het volume, maar dit zou nu kunnen toenemen door de snelheidsverhoging (er kunnen sneller en dus meer gegevens verstuurd en gedownload worden).

Een ADSL Go of Plus klant die Skynet als ISP heeft en in de buurt komt van zijn maandelijks inbegrepen volume, zal vanaf november per email worden verwittigd dat hij 3 Gbyte is verwijderd van het einde van zijn volume en zal kunnen kiezen:

ofwel online bijkomend volume aankopen (een volume pack) van 5 Gbyte tegen 5 € en tegen ADSL-snelheid verder surfen;

ofwel tot het einde van de maand verder surfen tegen een lagere snelheid (vergelijkbaar met Belgacom TWIN/ISDN-lijnen) eens de volumelimiet is bereikt.

Dit systeem zal van toepassing zijn vanaf 1 november 2002.
De andere ISP’s dienen afzonderlijk te beslissen of ze deze strikte opvolging en de bijkomende maatregelen ook zullen doorvoeren.

400.000 klanten

Einde augustus telde België meer dan 400.000 ADSL-klanten, of 2 keer zoveel als op 31 december 2001. Vijf maanden eerder dan gepland is het streefcijfer voor 2002 gehaald. De doorbraak van Belgacoms breedbanddiensten zet zich dus versneld door.

De ADSL-technologie biedt uitkomst aan particulieren en bedrijven die heel wat uren op Internet willen doorbrengen, zonder dat gelijke datatoevoer in de twee richtingen voor hen prioritair is. Naast klassiekere toepassingen zoals snel Internetten wordt ADSL ook steeds meer gebruikt voor telewerken.

Meer info op http://www.belgacom.be/adsl of op 0800 22 800.
-----------------------------------------------------------------------------
Hopelijk komt dit vlug tot stand en de €5 voor 5 gig is ook niet zoveel vind ik.

Greetz
Weetgraag :D

Erik
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

wel

Berichtdoor Erik » 18 Sep 2002, 17:56

waarom moeten de pro en de premimum ook weer wat krijgen ? die hebben pas een verhoging gekregen.Het zijn altijd zij die het meeste betalen dat het meeste gedaan krijgen zowel de download als de upload moet sneller !! en 5 euro voor 5 gb extra is voordeliger als de prijs die mij indertijd meegedeeld werd toen ik adsl gekocht heb.Ik geloof dat er al een gelijkaardige thread is op het skynet forum zelf eindelijk goed nieuws zou ik zeggen maar ik begrijp niet goed hoe skynet het dataverkeer van zijn klanten gaat tellen zij kunnen zeggen "opgelet nog 3 gb" maar ik wil wel bewijzen zien voor ik bijbetaal hehehe en mee diene "buggy" teller moeten ze nie afkomen zenne ze zullen iets beters moeten verzinnen.

greetz

Erik
Registered Linux user #286313

Sub Zero
Administrator
Administrator
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Berichtdoor Sub Zero » 18 Sep 2002, 18:38

Als ik mij niet vergis, kan zijn dus, werd dit gepost door Flameboy, dus het zal wel waar zijn. Het goede nieuws moet je dan ook weer met het slechte nemen. De down omhoog, maar ook de limiet die van kracht wordt. De prijs valt wel mee. 5€ is niet overdreven.

Cheers

Weetgraag
Erelid
Erelid

Berichtdoor Weetgraag » 18 Sep 2002, 20:31

Ja ik weet het Erik daarom zegt men ook " BelgaSOM"
maar ik denk toch beter dit dan hetzelfde als vroeger.
En die € 5 is toch niet zoveel, als we maar de snelheis krijgen die ze beloven.

Greetz
Weetgraag

Sub Zero, dit bericht werd inderdaad door Flameboy gepost dus het zal wel ergens op waarheid berusten.
:wink:

Nob
Erelid
Erelid
Bedankt: 78 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor Nob » 18 Sep 2002, 23:53

is rekenen... damn 35 euro per maand opleggen :p :)

Nu ja, 5 euro per 5 GB is te doen, ik zal maar niet teveel klagen. Alhoewel ik vind dat de datalimiet toch mocht vastgesteld worden op 30 GB ofzo.

greetz

Nob

SomeUser

bevestiging

Berichtdoor SomeUser » 19 Sep 2002, 17:14

Hogervermeld bericht wordt bevestigd op http://www.zdnet.be/News.cfm?id=21032

Persoonlijk zou ik liever nog een extraatje zien bijkomen. Namelijk een nachttarief zoals bij Telenet. Daar wordt het 's nachts gedownloadde volume maar voor de helft van je maandlimiet meegerekend. Zo kan je dus ( door enkel tijdens de nacht te downloaden ) tot 20 GB per maand versluizen...

Nob
Erelid
Erelid

Berichtdoor Nob » 20 Sep 2002, 15:09

skynet communicatie
Ik vind het wel straf dat ik op deze site moet lezen dat ze die nieuwe maatregelen gaan doorvoeren. Een mailtje van skynet zelf had ik wel geapprecieerd. Dat zou zoeens iets anders zijn dan hun telefonische enquetes.

Persoonlijk zou ik liever mijn snelheid behouden en de download limiet verhoogd zien worden, naar 15 GB ofzo.
Alhoewel die 5euro niet onoverkomelijk is.

ps.: ik wil een officieel en gratis ADSL bommading metertje!

Dit komt van een gebruiker van zdnet. En dat is nu precies wat ik ook aanklaag bij skynet! Wij (skynet-gebruikers) moeten op andere sites gaan lezen over de toekomst van Skynet, terwijl dit niet eens gemeld wordt aan ons (door skynet). Ik vind dat een beetje schandalig.

Nob

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

dito

Berichtdoor The Oddity » 20 Sep 2002, 15:23

De communicatie naar de klant toe is inderdaad niet zo snel en goed. Ik vind dat wij als eerste zouden moeten ingelicht worden in plaats van de anderen. Wij zijn tenslotte Skynet-gebruikers!!!

Tja, weer iets waar ze mogen aan werken.
I love it when a plan comes together!

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 20 Sep 2002, 18:53

Ook niet overdrijven he, die communicatie komt er binnenkort wel.

Nob
Erelid
Erelid

Berichtdoor Nob » 21 Sep 2002, 00:13

Hoe niet overdrijven? Vindt gij dat overdrijven? Als gebruiker wil ik wel op de hoogte gesteld worden door skynet en ik wil dus niet dat ik dat moet vernemen van een externe bron.

Effe vgl: zoon rijdt zich dood en ma komt via de krant te weten dat zoon zich heeft doorgereden terwijl het eigenlijk de politie moet zijn die de ma EERST verwittigt!

Nob

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 22 Sep 2002, 13:10

Vind je dat een vergelijking? Zeg dat dan maar nooit tegen een moeder die haar zoon verloren heeft.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

re: communicatie

Berichtdoor The Oddity » 22 Sep 2002, 13:30

Ik vind dat de communicatie niet helemaal goed loopt. We hebben immers de eerste berichten vb. ivm de snelheidsverhoging naar 3Mbit/s te weten gekomen via de newsgroup be.providers. Skynet is anders vrij snel in het plaatsen van Hot-news, maar deze keer kwam die er niet, en nog steeds niet. (wel de post van All your base!, waar we zeer blij om zijn!).

Ik denk dat die communicatie-probs het gevolg zijn van het feit dat we voor ADSL afhankelijk zijn van 2 bedrijven Skynet en Belgacom. Nu deze onder 1 koepel gaan samenwerken (cfr newsletter) zal er hopelelijk een betere communicatie naar de klant toe gebeuren.

Ik ga niet zeggen dat de communicatie superslecht is, maar er kan nog véél beter.

Nob
Erelid
Erelid

Berichtdoor Nob » 22 Sep 2002, 14:14

All your base, ik weet het dat van die moeder is oneindig veel erger, maar de logica erachter is dezelfde.

Nob

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 23 Sep 2002, 11:55

Wel ik snap gewoon niet goed waar jullie je in druk maken. Of je dat nu eerst via zdnet of eerst via een mailtje van Skynet te weten komt doet er toch niet toe? Trouwens, nob, een fundamenteel verschil tussen dit en jouw voorbeeld is toch dat het hier gaat om goed nieuws (dacht ik toch zo bij mezelf) en geen dieptepunt in je leven. Andere vergelijking: als er morgen wordt beslist dat je geen belastingen meer moet betalen ga je toch ook niet zagen als je dit via VTM verneemt en niet via aan briefje van de overheid.

Moest Skynet nu een factuur opsturen naar klanten die over de limiet gaan zonder enige officiele mededeling vooraf zou ik de drukte kunnen begrijpen, maar die communicatie komt er wel, dus is deze heisa toch wel een beetje voorbarig, niet?

Gast

Berichtdoor Gast » 23 Sep 2002, 14:42

En toch wens ik op de hoogte gehouden te worden door het bedrijf waar ik nota bene voor betaal. Da's toch niet teveel gevraagd als klant zeker ? Ik mag toch weten waarvoor ik nu (of in de toekomst) betaal, of niet ?

Nob

Nob
Erelid
Erelid

Berichtdoor Nob » 23 Sep 2002, 14:44

oei, ik was niet ingelogd ;)

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 23 Sep 2002, 17:23

Maar wie zegt dat ge niet op de hoogte gehouden wordt? Eerst en vooral ge weet het nu toch, en ten tweede zal er een officiele communicatie zijn voordat de aanpassingen van kracht gaan.

Nob
Erelid
Erelid

Berichtdoor Nob » 23 Sep 2002, 18:07

Ik weet het nu, maar de manier waarop is niet echt ideaal he!
Ok, het komt er op neer dat ik het weet en waarom ? omdat ik surf en moeite doe om die dingen op te zoeken.

Maar mensen die ook betalen voor zo'n abbo en die die moeite niet doen (om ze bv te weinig tijd hebben) die hebben toch ook het recht om dat te weten he of niet soms ?

En ja, ze gaan het weten, maar lang nadien het eigenlijk nog nieuws is. Dus skynet zou dat eerst tegen zijn klanten mogen zeggen om er alvorens mee naar de buitenwereld te treden.

Nob

Sensei Zeon
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sensei Zeon » 23 Sep 2002, 18:21

All Your Base: ik vind toch ook dat er iets scheelt aan de communicatie van Skynet want de meeste adsl gebruikers die ik ken wisten het nog niet, zelfs nu zijn er nog veel die het niet weten!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

same here

Berichtdoor The Oddity » 23 Sep 2002, 20:06

Veel van mijn kennissen via ADSL zijn nog niet op de hoogte van de snelheidsverhoging. Dusja ....

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”