In 't zak gezet ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Anomalie schreef:Het gaat hier niet om een foute factuur. Het gaat hier om het éénzijdig aanpassen van een bestaande afspraak waar ze vanaf willen dmv een paar smoesjes. Vind ik niet kunnen en ik wou hier graag jullie mening over.
Ik ken jouw situatie niet, maar als er effectief fouten zijn gebeurd, dan moet dat correct rechtgezet worden, da's mijn mening.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Anomalie schreef:Is dat dan 53.95 met daar bovenop de huur van de decoder ?
Je kan zelf uw pack samenstellen via deze link.

Ik zou iedereen aanraden om een Pack "Start" te nemen, tenzij specifieke gevallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Decoder: Beschikbaar tijdens de volledige duur van het contract. Als u ervoor kiest om de decoder te kopen, krijgt u een korting van € 8/maand op de prijs van uw Pack.
Dus in bovenstaande pack-prijs van €45,95 zit de prijs van de decoder al in.

Waarom zou je toch een duurder abonnement nemen dan Start
- Een hogere maximum upload en/of downloadsnelheid, maar niemand zal u kunnen garanderen dat u dat ook kan halen (obv uw adres kan dat wel achterhaald worden, online of in een Proximus Center)
- Meer internetvolume op uw GSM via een gratis SIM-kaart
Afbeelding
Ik kan hier heel de website van Belgacom kopiëren natuurlijk, maar ik denk dat het handiger is dat u zelf eerst op zoek gaat en dat wij u wel in die zoektocht kunnen begeleiden: opties en packs vergelijken, informatie verduidelijken, ... Maar gans de website kopiëren, gaat ons te ver leiden...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

zou het niet kunnen zijn dat u indertijd het abo had met gratis tv
mensen vanaf 2 producten kregen gratis tv bij.

Belgacom verlengt uniek aanbod: gratis digitale tv
Wie met Belgacom belt en surft, krijgt Belgacom TV er gratis bovenop (nieuw Pack). Belgacom verlengt het unieke aanbod dat zij op 11 juli lanceerde: een nieuw Pack, waarmee de klant elke maand het abonnement op Belgacom TV uitspaart: wie een abonnement heeft op Belgacom Internet en op de klassieke vaste telefoonlijn of een mobiel abonnement (Belgacom Smile Together 20 of Smile Together 35), krijgt er Belgacom TV Comfort gewoon gratis bij (inclusief decoder). Nieuwe en bestaande klanten die kiezen voor dit Pack betalen voortaan niets meer voor televisie (behalve de eenmalige activeringskost). Geen enkele andere operator in België biedt vandaag een interessanter aanbod.

was zo in 2009

Door die wisseling van decoder dat hij een ander pack heeft aangevinkt.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Anomalie
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Mercikes allemaal. Na meer dan 20 jaar trouwe en blije klant stap ik over naar Telenet.

Ik wil niet langer klant zijn van een firma die zijn klanten voor achterlijke debielen pakt.
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Anomalie schreef:Mercikes allemaal. Na meer dan 20 jaar trouwe en blije klant stap ik over naar Telenet.

Ik wil niet langer klant zijn van een firma die zijn klanten voor achterlijke debielen pakt.
Daar zult ge nog veel meer geld kwijt zijn hoor... Interne start met proximus tv en OVH is de beste en goedkoopste combinatie.
En laat ons eerlijk zijn, ieder bedrijf kan wel eens een fout maken. En de oplossingen hierboven vind ik persoonlijk echt wel waardevol.

En je kan natuurlijk ook nog voor Scarlet opteren.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Laat maar. Zelfls als er hier valabele alternatieven abonnementsvormen voorgesteld worden die op de koop toe goedkoper (!) zijn dan hetgeen de TS voordien had, wordt dit gewoon door de TS genegeerd. Dit was louter een topic waar de TS eens goed zijn gal kon spuien in plaats van op zoek te gaan naar een constructieve oplossing of alternatief.

Veel plezier bij Telenet dan zou ik zeggen. Nu afwachten of ze u daar ook als een 'achterlijke debiel' gaan behandelen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Maglor schreef:Laat maar. Zelfls als er hier valabele alternatieven abonnementsvormen voorgesteld worden die op de koop toe goedkoper (!) zijn dan hetgeen de TS voordien had, wordt dit gewoon door de TS genegeerd. Dit was louter een topic waar de TS eens goed zijn gal kon spuien in plaats van op zoek te gaan naar een constructieve oplossing of alternatief.

Veel plezier bij Telenet dan zou ik zeggen. Nu afwachten of ze u daar ook als een 'achterlijke debiel' gaan behandelen.
Ik denk dat iedereen al eens een probleempje heeft gehad met zijn huidige ISP. Geen enkele ISP is perfect. Zoals elk bedrijf wel al eens een fout begaan is.
Ik denk niet dat Anomalie nog geen enkele fout op zijn geweten heeft staan.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

Anomalie hou er rekening mee dat ge universiteit moet gedaan hebben om de fakturen van telenet te snappen :-D
en dat de eerste faktuur bijna nooit juist is, altijd teveel aangerekend. :banana:
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

proximusboyke schreef:Anomalie hou er rekening mee dat ge universiteit moet gedaan hebben om de fakturen van telenet te snappen :-D
en dat de eerste faktuur bijna nooit juist is, altijd teveel aangerekend. :banana:
't Is dat. Elke provider heeft zijn nadelen. En zoals je zegt, 20 jaar blije klant en één keer en probleem en je stapt al over naar een andere ISP........
Anomalie
Starter
Starter

Het gaat hier niet om gal spuien. Ik heb wel al meer problemen gehad maar altijd trouw gebleven aan Belgacom nu Proximus. Maar dit is er voor mij over. Het gaat om onrechtvaardig behandeld worden en dat niet pikken. Ik had een heel goede deal, waarom mag die zomaar opgeblazen worden door één partij omdat ze ervan af willen ? En hoeveel klanten die destijds dezelfde deal hebben ondertekend hebben ze intussen al hetzelfde opgelepeld ? Geen van jullie zo blijkt, wat jammer is want dan had ik vast iets meer begrip gekregen.
Anomalie
Starter
Starter

En als ik fouten maak ben ik man genoeg om ze toe te geven. De gehuurde decoder die ze niet vonden is normaal. Werd niet geregistreerd wegens inbegrepen in het pakket. Zo ging dat toen maar veel archiveren doen ze daar precies niet.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

En daar gaat het hem juist om. Ofwel was er een pack met gratis decoder, wat ik geloof (en bestaat dit niet meer of heeft bediende nu iets aangevinkt dat niet ongedaan kan worden) ofwel is dit ooit vergeten aan te rekenen, wat ik betwijfel, maar dan is er, afhankelijk van de termijn, een stizwijgende toestemming, of ze moeten zich maar beter organiseren, om die gratis te gebruiken.
Zoals vermeld is één van beide voorwaarden vervuld dus gaan ze in de fout.
Vermoedelijk is de bediende niet van proximus zelf vandaar de moeilijkheid. En niet de klant maar de bediende, if zijn baas, is den dommen. Indien zijn baas dan is het omdat deze anders zijn commissie kwijt is en zijn bediende voor niks heeft moeten werken.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Anomalie schreef:Het gaat hier niet om gal spuien. Ik heb wel al meer problemen gehad maar altijd trouw gebleven aan Belgacom nu Proximus. Maar dit is er voor mij over. Het gaat om onrechtvaardig behandeld worden en dat niet pikken. Ik had een heel goede deal, waarom mag die zomaar opgeblazen worden door één partij omdat ze ervan af willen ? En hoeveel klanten die destijds dezelfde deal hebben ondertekend hebben ze intussen al hetzelfde opgelepeld ? Geen van jullie zo blijkt, wat jammer is want dan had ik vast iets meer begrip gekregen.
We tonen wel begrip. We hebben verschillende oplossingen getoond. Internet start en proximus tv (en OVH) of Scarlet Trio (en OVH),...

Maar als u per se naar Telenet wil overstappen dan wensen wij u veel plezier toe bij uw nieuwe ISP en hopen wij da ze u daar beter zullen behandelen.
Anomalie
Starter
Starter

Met alle respect maar het is niet aan de klant om op zoek te gaan naar alternatieven, ik was blij met wat ik had en dat werd nu ineens éénzijdig opgedoekt omdat ze het kwijt willen. Ik heb niet eens zin om alternatieven te bestuderen wegens vast addertje onder het gras. Iemand moet de nieuwe vlaggen betalen. Ik blijf erbij : ik moet niet bijbetalen omdat ze zelf niet nagedacht hebben bij het opmaken van een deal, toch ? Anyways : ik laat zeker weten wat voor reactie ik krijg van de ombudsdienst voor telecommunicatie. Gewoon de feiten hebben ze gekregen, gedocumenteerd en zonder gal. Ik ben benieuwd.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Anomalie schreef:Met alle respect maar het is niet aan de klant om op zoek te gaan naar alternatieven, ik was blij met wat ik had en dat werd nu ineens éénzijdig opgedoekt omdat ze het kwijt willen. Ik heb niet eens zin om alternatieven te bestuderen wegens vast addertje onder het gras. Iemand moet de nieuwe vlaggen betalen. Ik blijf erbij : ik moet niet bijbetalen omdat ze zelf niet nagedacht hebben bij het opmaken van een deal, toch ? Anyways : ik laat zeker weten wat voor reactie ik krijg van de ombudsdienst voor telecommunicatie. Gewoon de feiten hebben ze gekregen, gedocumenteerd en zonder gal. Ik ben benieuwd.
OK. Maar hou er rekening mee dat je sowieso bij Telnet 20 euro oer maand meer kwijt bent. Resultaat: Meer dan 240€/jaar meer kwijt.
Anomalie
Starter
Starter

Oeps, wist ik niet.... en blijkbaar moet ik langs bij een verdeelpunt om over te schakelen op Telenet. Het kan niet zo snel geregeld worden als ik van plan was, zo precies. Kan ik nog een nachtje slapen over de pro's en con's. :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Anomalie schreef:Oeps, wist ik niet.... en blijkbaar moet ik langs bij een verdeelpunt om over te schakelen op Telenet. Het kan niet zo snel geregeld worden als ik van plan was, zo precies. Kan ik nog een nachtje slapen over de pro's en con's. :roll:
Kijk zeker nog eens bij Scarlet.be voor Scarlet Trio, naar Internet Start+Proximus TV en voor telefonie naar ovhtelecom.fr .

We zeggen dit niet voor niets want we kennen de prijzen bij Telnet maar al te goed.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Anomalie schreef:Mercikes allemaal. Na meer dan 20 jaar trouwe en blije klant stap ik over naar Telenet.

bye bye zwaai zwaai
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Zal het met die tv in dat pack een contract van bepaalde duur geweest zijn (2 jaar)? Misschien was er dan niet echt nagedacht over welke delen van de promotie konden verlengd worden.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Het is dus kiezen tussen een nieuw pack nemen en op een paar dagen gesteld zijn zonder dat er iets aan je situatie hoeft te veranderen, of overschakelen op Telenet die ten eerste duurder zijn en een hele nieuwe installatie moeten komen doen. Moeilijke keuze, ja... Dat er een fout gemaakt is gaat niemand tegenspreken denk ik, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat ze je in het zak willen zetten. Hoogstwaarschijnlijk is het ergens misgelopen in de communicatie en dan is de reactie van de klantendienst niet onlogisch. Overstappen lijkt mij in dit geval toch echt niet de oplossing, maar niemand gaat je tegenhouden natuurlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Lord Utopia schreef:
Anomalie schreef:Het gaat hier niet om een foute factuur. Het gaat hier om het éénzijdig aanpassen van een bestaande afspraak waar ze vanaf willen dmv een paar smoesjes. Vind ik niet kunnen en ik wou hier graag jullie mening over.
Ik ken jouw situatie niet, maar als er effectief fouten zijn gebeurd, dan moet dat correct rechtgezet worden, da's mijn mening.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Blijkbaar is er weinig begrip voor de situatie van de TS, waarschijnlijk omdat zijn bijdragen het gevoel geven dat hij zijn gal wil spuwen, meer dan naar een oplossing te zoeken (zoals de titel van de topic) ...
Maar toch vind ik dat de TS gelijk heeft.
Indien (ik zeg wel "indien") in zijn vroegere pack de huur van de decoder inbegrepen was, dan zou een decoder swap geen wijziging van dit contract mogen triggeren, zelfs als dit pack nu niet meer aangeboden wordt.
Als de Proximus shop medewerker dit verkeerd heeft ingebracht, dan moet dat, zoals Lord zegt, correct rechtgezet worden.
De TS heeft dus het volste recht om aan te tonen welke formule hij vroeger had, en te eisen dat hij deze formule wil behouden.

Pas op: onlangs heeft Proximus de prijzen van de oude packs verhoogd met 2€. Misschien is de TS nu dus goedkoper af met een van de nieuwe Packs (zoals door sommigen hier voorgesteld).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Als het dan toch zo nauw steekt reken je best eens uit hoeveel geld je al in die maandelijkse Norton Internet Security hebt gestoken na al die jaren. Dat is pas weggesmeten geld aangezien er genoeg gratis alternatieven zijn. Ik zou er persoonlijk toch enkele nachten van wakker liggen. :wink:
Anomalie
Starter
Starter

Merci mannen.

Deal was voor onbepaalde duur en zou pas opgeblazen worden bij het opzeggen van één van de elementen van het pack en daar heb ik me mooi aan gehouden, wat niet langer in hun kamp past. Ze waren formeel hoor, in de winkel. Bij Proximus willen ze af van die oude deals. Et voila, het is ze met een smoes gelukt om me ineens meer geld af te troggelen. Sorry, maar zo is het en niet anders. Ik betaal straks zonder morren elders het dubbele als het moet en dat tot ze me ook daar een loer proberen draaien. Ik ga niet nog eens shoppen bij een winkel waar ze gaan dreigen met het aanrekenen van achterstallige huur als je op je strepen staat.
Ik maak me echt niet druk om een foutje, het zijn gewoon wanpraktijken en heel wat bochten en tegenstrijdige informatie om alsnog hun gelijk te halen.
Bevestiging deal (brief) :
Het pack dat u gekozen hebt, bevat alle abonnementen op Belgacom ADSL Go zonder vaste lijn, Belgacom TV Classic + en Belgacom ADSL Multi en Security en de huur van de decoder.

Voor die 5 euro extra (Norton) heb ik zelf gekozen en daar hoef ik me niet voor te verantwoorden en het slikt ook makkelijker dan die 8 die ze me nu onterecht door de strot willen duwen.

Het gaat me sowieso meer om het principe dan om die 8 euro. Just is just. :cop:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

adsl go? sja, dan had je al JAREN geleden moeten kijken naar de nieuwe packs...
go = comfort als ik me niet vergis, en zoals eerder aangehaald zou je dus al jaren minder betalen dan dat je nu betaalt.

het zou me ook sterk lijken dat ze je in de winkel dan op een ander pack gezet hebben, maar gewoon de decoder hebben toegevoegd,
wat waarschijnlijk niet anders kan omdat het pack dat je had niet meer bestaat in het systeem.
wel hadden ze je dan moeten voorstellen om een pack met internet start te nemen (zou je goedkoper uitkomen).

op zich heb je over de jaren heen dan wel meer snelheid en volume gekregen, zonder daar prijsverhogingen op te hebben,
en daar klaag je toch ook niet over?
ik snap het principe van je klagen wel, maar iedereen weet toch dat je ZELF moet kijken naar wat je aan het betalen bent,
want niemand gaat dat voor jou doen, en geen enkel bedrijf gaat zomaar zeggen "he, wil je minder aan ons afgeven" - wat normaal is.

als je al 20j klant bent en over het algemeen tevreden, zou ik toch 2x nadenken over je principes en het willen overstappen:

1) het gras is altijd groener aan de overkant - ook als je aan de overkant staat
2) je kan niet een hele firma afstraffen op fouten van enkele personen
3) andere providers zijn niet heiliger en kan je eveneens zever mee hebben (zoals hier gezegd, bij TN bijna altijd bij je eerste factuur)
4) hoewel misschien niet fijn om toe te geven, is het deels je eigen fout omdat je je facturen niet toetst aan de werkelijkheid om de x tijd

ik wacht in ieder geval op je eerste post nadat je de eerste telenet factuur gekregen hebt.
gelukkig heb je dan wel alles redelijk klaar om terug naar proximus te gaan :p
Anomalie
Starter
Starter

“dan had je al JAREN geleden moeten kijken naar de nieuwe packs...
iedereen weet toch dat je ZELF moet kijken...
omdat je je facturen niet toetst ...”

Misschien ben ik extreem lui op dat vlak en misschien heb ik andere dingen aan mijn hoofd... en ja ik reageer pas als ik er vast van overtuigd ben dat ze me een loer draaien... Maar ik ben niet diegene die vindt dat ik ineens 2 x voor hetzelfde moet betalen ... en empathisch als ik ben kan ik me voorstellen dat ze zo heel wat mensen liggen hebben.
Ik heb mijn factuur getoetst aan de vorige (wat volstaat voor mij) en gemerkt dat ze ineens de huurprijs van een decoder hebben toegevoegd terwijl die reeds inbegrepen was in het pack waar ik destijds voor gekozen heb. Dan mag je nog lui zijn, daar kijk je niet naast. Het feit dat het zo maar ongestraft kan maakt mij boos.
Waarom zou ik in hondjesnaam klagen over meer snelheid en volume ?
Is het mijn probleem dat ze packs uit hun systeem willen ?
Buiten een paar die het echt vatten lijkt het hier net een forum van proximusaandeelhouders...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Als ik echt een goedkope deal mag voorstellen dan ga je voor onderstaande:
Internet start bij proximus zonder vaste lijn: 25,50 per maand
Telefoonlijn bij OVH frankrijk: 1,25 per maand
Parabool antenne tegen de gevel i.c.m goedkoop linux sat ontvanger en een share bij een of andere Chinees voor 20 à 30 Euro per jaar (dat is per jaar voor alle duidelijkheid) en je hebt een tienvoud aan tv zenders inclusief de Vlaamse met een veel betere kwaliteit en zonder beperkingen. Enige nadeel is de eenmalige investering in sat ontvanger maar dan zit je goed voor jaren.
Is die share legaal? Niet echt. Maar who gives a f***? Controleren is toch onmogelijk. Met mijn voorstel betaal je slechts het minimum aan proximus. De ontvanger betaalt zichzelf binnen het jaar terug met het geld wat je bespaart op je abonnementen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik kan ernaast zitten maar ik heb nog nooit gehoord van packs waar de huur van de decoder permanent inbegrepen is. (tenzij tijdelijk als promostunt voor het 1ste of heel miss ook het 2de jaar nog.) Kan iemand van Proximus dat bevestigen?

Maar als de OP gelijk heeft en daarvan ook nog het toenmalige contract => http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Anomalie
Starter
Starter

CapturePro.PNG
Merci Gray. Klacht werd gisteren al verstuurd.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Jack Daniels schreef:Als ik echt een goedkope deal mag voorstellen dan ga je voor onderstaande:
Internet start bij proximus zonder vaste lijn: 25,50 per maand
Telefoonlijn bij OVH frankrijk: 1,25 per maand
Parabool antenne tegen de gevel i.c.m goedkoop linux sat ontvanger en een share bij een of andere Chinees voor 20 à 30 Euro per jaar (dat is per jaar voor alle duidelijkheid) en je hebt een tienvoud aan tv zenders inclusief de Vlaamse met een veel betere kwaliteit en zonder beperkingen. Enige nadeel is de eenmalige investering in sat ontvanger maar dan zit je goed voor jaren.
Is die share legaal? Niet echt. Maar who gives a f***? Controleren is toch onmogelijk. Met mijn voorstel betaal je slechts het minimum aan proximus. De ontvanger betaalt zichzelf binnen het jaar terug met het geld wat je bespaart op je abonnementen.

Laatst gewijzigd door BertG3 28 jun 2015, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Anomalie
Starter
Starter

En ja hoor heist_175 volledige duur van het contract en onbepaalde tijd :
Bijlagen
Capturepro2.PNG
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

ik begrijp volledig Anomalie haar initiële reactie. Principekwestie is voor mij ook belangrijker dan een paar euro per maand en inderdaad op zen Vlaams 'just is just'.
Maar...na een momentje van bezinning is het misschien toch verstandiger om alle opties rustig te bekijken. Misschien heeft Belgacom je al die tijd veel meer doen betalen dan dat je gekregen hebt: ik zie dat er mss. nog twijfel is over ADSL <->VDSL, Norton geleverd voor 5€/mnd. terwijl dat dit eigenlijk weggesmeten geld is, etc.
Het lijkt mij zinvol om in afwachting van de Ombudsman reactie, eens jou situatie grondig te laten bekijken dankzij de technische kennis/ondersteuning die op dit forum geboden wordt:
* welke verbinding hebt je nu (mogelijk nog ADSL!!!??)
* welke lijnwaarden hebt je nu http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... sl2tool-22
* intensieve surfer?
* alle 60+ TV kanalen nodig, of zijn de 28 van Scarlet Trio voldoende
* GSM abo bij Proximus
* gebruik je een skynet email adres dat je liefst wil behouden (wegens op duizend plaatsen gekend en gebruikt)
* telecom-technisch kundig en avontuurlijk aangelegd?? Om evt. alle VOIP, satelliet, etc. combinaties direct in de kiem te smoren indien dit voor TS een brug te ver is. @TS: pas op met overstap naar Telenet, want als uw coax op een heel andere plaats zou binnenkomen dan telefoonlijn, kan dat een hele bekabeling/reorganisatie met zich meebrengen.
* etc.

Kan zijn dat je dan beseft dat je eigenlijk al lang teveel voor vanalles betaald hebt wat je niet gebruikt en/of technisch niet hebt kunnen gebruiken (surfsnelheid, bvb.). En qua principes: beseft dat je op elk moment van de dag in het zak gezet wordt, van het moment dat je de waterkraan opent, je gaat winkelen, een auto koopt en zeker als je jouw belastingbrief invult. En laat ons ook alles wat relativeren, nu je al niet meer ongestoord op een strand kunt liggen zonder vermoord te worden...
Anomalie
Starter
Starter

Beste Dibo,
Ik ben allesbehalve telecom-technisch kundig laat staan avontuurlijk. Ik kom hier niet alleen gewoon wat klagen. Ik had echt beetje input nodig van mensen die ECHT verstand hebben van dit soort dingen. Het lijkt wel alsof ze er bij Proximus voor getraind worden om mensen van de wijs te brengen. En ja ik draaf door maar ik ben wel zeker dat ik gelijk heb, ondanks het feit dat ik een noob ben.
Maar blijkbaar is er nog hoop, ondanks hopeloos te laat nu. Kom ik net terug van de Telenetwinkel en ineens weer bericht van Proximus. Staaft alleen maar wat ik dacht, die gasten kunnen niet eens mijn gemaakte afspraak opvragen wegens toegang tot amper 6 maand archief ...
Na :
In het verleden huurde u geen decoder. Mogelijk had u deze aangekocht....
En :
Beste Anne, Dan heeft u geluk gehad dat er nooit huurgeld aangerekend werd. Anders was het 8 euro meer geweest. Nu huurt u er een aan 8 euro. U kan wel altijd opteren om er een aan te kopen.
Met vriendelijke groeten, Davy
En :
Blijkbaar heeft u in het verleden al 1 of meerdere kosteloze wissels gehad.
Ik kan enkel mijn voorgaande berichten bevestigen.
We kunnen hier nu niets aan veranderen.
Met vriendelijke groeten,
Davy

Nu ineens :
Beste Anne, ik heb dit voor u nagekeken, maar kan helaas niet verder dan zes maanden in het verleden nagaan welk pack u juist had. Om deze reden heb ik dossier 22493942 aangemaakt, zodat onze collega's dit verder kunnen nakijken. U wordt hier binnen de 10 wekrdagen over gecontacteerd. Mvg, Yannick
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Anomalie schreef:Ik ben allesbehalve telecom-technisch kundig laat staan avontuurlijk
Anomalie schreef:Kom ik net terug van de Telenetwinkel
Zoals ik al aangaf, zouden uw 2 statements hierboven, serieus tegenstrijdig kunnen zijn.

Zoals ik al aangaf, in afwachting van Ombudsman (en nu ook dossier 22493942) kan je mss. jouw tijd en energie steken om de situatie en alle haalbare opties op een rijtje te zetten. En hoewel je wss. recht in jouw schoenen staat, als je blijft doordrammen met reacties van mensen in de telecomwinkel die noch de kennis, noch de mogelijkheden hebben om wat moeilijkere, oudere dossiers te doorgronden, dan is dit van mijn kant alvast de tweede en laatste post.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Anomalie schreef:Beste Dibo,
Ik ben allesbehalve telecom-technisch kundig laat staan avontuurlijk. Ik kom hier niet alleen gewoon wat klagen. Ik had echt beetje input nodig van mensen die ECHT verstand hebben van dit soort dingen. Het lijkt wel alsof ze er bij Proximus voor getraind worden om mensen van de wijs te brengen. En ja ik draaf door maar ik ben wel zeker dat ik gelijk heb, ondanks het feit dat ik een noob ben.
Maar blijkbaar is er nog hoop, ondanks hopeloos te laat nu. Kom ik net terug van de Telenetwinkel en ineens weer bericht van Proximus. Staaft alleen maar wat ik dacht, die gasten kunnen niet eens mijn gemaakte afspraak opvragen wegens toegang tot amper 6 maand archief ...
Na :
In het verleden huurde u geen decoder. Mogelijk had u deze aangekocht....
En :
Beste Anne, Dan heeft u geluk gehad dat er nooit huurgeld aangerekend werd. Anders was het 8 euro meer geweest. Nu huurt u er een aan 8 euro. U kan wel altijd opteren om er een aan te kopen.
Met vriendelijke groeten, Davy
En :
Blijkbaar heeft u in het verleden al 1 of meerdere kosteloze wissels gehad.
Ik kan enkel mijn voorgaande berichten bevestigen.
We kunnen hier nu niets aan veranderen.
Met vriendelijke groeten,
Davy

Nu ineens :
Beste Anne, ik heb dit voor u nagekeken, maar kan helaas niet verder dan zes maanden in het verleden nagaan welk pack u juist had. Om deze reden heb ik dossier 22493942 aangemaakt, zodat onze collega's dit verder kunnen nakijken. U wordt hier binnen de 10 wekrdagen over gecontacteerd. Mvg, Yannick
Wij willen je ook helpen. We hebben veel oplossingen aangeboden, maar als u per se naar Telnet wil gaan, dan zullen wij u niet tegen houden.

Geef zoals hierboven wel eens antwoord op
- Welke snelheid u n heeft (profiel-VDSL2Tool)
- Welke TV kanalen u bekijkt
- Uw belgedrag (vast-mobiel - internationaal/nationaal- aantal minuten)
- Uw surfgedrag (hoeveel GB/maand - Streamingdiensten zoals Netflix)

Dan kunnen wij al weer wat verder, maar we hebben toch een minimum aan informatie nodig.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

Buiten een paar die het echt vatten lijkt het hier net een forum van proximusaandeelhouders...

of misschien zijn zij het bezoek van één onzer laatste forumtrolls (mac_donaldo) nog niet te boven gekomen :wink:
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

TS heeft hier inderdaad al heel wat voorstellen en/of oplossingen aangeboden gekregen. Meer dan dat kunnen we niet doen. We kunnen niet in haar plaats beslissen. Het is aan haar of ze met de aangereikte voorstellen iets doet of niet. Het heeft geen zin om te blijven doordrammen over gelijk of ongelijk of principes.

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Jack Daniels schreef:TS heeft hier inderdaad al heel wat voorstellen en/of oplossingen aangeboden gekregen. Meer dan dat kunnen we niet doen. We kunnen niet in haar plaats beslissen. Het is aan haar of ze met de aangereikte voorstellen iets doet of niet. Het heeft geen zin om te blijven doordrammen over gelijk of ongelijk of principes.

Laatst gewijzigd door BertG3 28 jun 2015, 09:16, in totaal 1 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

BertG3 schreef:
Wij willen je ook helpen. We hebben veel oplossingen aangeboden, maar als u per se naar Telnet wil gaan, dan zullen wij u niet tegen houden.
Wat is er mis met naar telenet gaan voor informatie ? Als je wil overstappen kan je toch beter alle opties bekijken.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Ik begrijp de meeste reacties echt niet. Ieder van ons heeft meerdere contracten afgesloten voor de meest uiteenlopende diensten. In een dienstencontract staan alle verplichtingen van beide partijen.

Waar het hier om draait is dat 1 partij zijn verplichting om een 'werkende' decoder gratis ter beschikking stelt eenzijdig herroept door er huur voor aan te rekenen. Of je nu al of niet het goedkoopste, beste, snelste. ... hebt diet er niet tie je was en bent content met de dienstverlening indien je over de werkende decoder beschikt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”