Omdat het WiFi-signaal op bepaalde plaatsen in mijn woonst wat tegenvalt met enkel de BBox3 en 2 WiFi-boosters van Proximus, heb ik een Mesh systeem van Asus aangeschaft. Ik ben tevreden met het resultaat maar ik ben nog opzoek naar een oplossing.
Op de BBox3 heb ik WiFi uitgezet. DHCP en PPPoE staan nog actief want deze is via de LAN-poorten verbonden met 2 decoders en de ASUS Router. De BBox3 is op de WAN poort van de Asus Router aangesloten. Op de Asus Router creëer ik een apart netwerk met DHCP en start een PPPoE sessie. Met de Asus Router zijn dan nog 3 nodes verbonden via Asus 'AirMesh' om het WiFi bereik uit te breiden.
Ik zou in de toekomst mijn decoders willen loskoppelen van mijn BBox3 en toevoegen aan mijn eigen netwerk. Ik beschik over de V7 decoders van Proximus met AndroidOS en kan momenteel dus geen gebruik maken van GoogleCast omdat deze zich bevinden in een ander netwerk. Als ik de decoders verbind met mijn eigen netwerk (via de Asus Router) werkt dit natuurlijk wel. Via mijn eigen netwerk werken de decoders wel en zijn ook de zenders beschikbaar maar toch ontbreken er aantal diensten van Proximus-TV zoals pauzeren, doorspoelen,...
Weet iemand hoe ik deze wel volledig kan doen werken in mijn eigen netwerk (via de Asus Router)? Instellingen voor IPTV?
Alvast bedankt!
Proximus TV met eigen Router.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Je kan de decoders niet gebruiken in je eigen netwerk. Alle je kan ze gebruiken, maar de Proximus tv functionaliteit gaat gewoon niet werken als die niet binnen het netwerk van de bbox zit.
Tenzij Proximus wijzigen heeft aangebracht, maar dat betwijfel ik.
Tenzij Proximus wijzigen heeft aangebracht, maar dat betwijfel ik.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3746 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Is het nodig voor jouw Mesh systeem dat de Asus in "router" mode staat?Synchronite schreef:Op de Asus Router creëer ik een apart netwerk met DHCP en start een PPPoE sessie. Met de Asus Router zijn dan nog 3 nodes verbonden via Asus 'AirMesh' om het WiFi bereik uit te breiden.
Jouw probleem zou opgelost zijn, als je de Asus in "bridge" mode kan laten werken, want dan is jouw hele netwerk binnen de B-box3 LAN.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.