Mogelijkheid om DLM status te kijken als non-belgacom klant?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik heb op m'n lijn jarenlang 30/2 gehad, soms met wat ups en downs (en verandering van paar toen het echt slecht werd).
Na de upgrade van zone 2 kreeg ik ook vrij snel een 30/6 (eigenlijk direct na de TBF), wat na een kleine maand 50/10 werd.

Rond begin juli ongeveer echter haalde ik maar 40/10 meer (volgens speedtest), en dacht "zal wel aan dommel+schoolvakantie liggen, node overbelast ofzo (zit met speedconnect+ op static IP range)". Echter kon ik het niet laten van rond 10 augustus toch eens te bellen voor een TBF te triggeren.
Hierna kreeg ik vrij direct een downgrade naar 9/512. Repair profiel dus. Ziende dat er niets aan de lijn veranderd was buiten de TBF trachtte ik na een kwartier ofzo opnieuw een TBF te starten. Deze keer kreeg ik een 20/6.
Nu, het zal ijdele hoop geweest zijn, maar volgens m'n belgeschiedenis had ik een half uur erna nog eens gebeld, met misschien de hoop op 30/6 te belanden, ziende dat TBF volgens hier toch rekening houdt met vorige positieve resultaten.

Echter bleef het uit, en zat ik na ~10d nog altijd op 20/6.
Hierna dus mailtje gestuurd naar dommel met de vraag of zij konden zien of DLM actief was, en om te zien of er iets aan m'n lijnwaarden veranderd was ofzo. (Ik heb een bbox3-T dus kan die dingen niet zelf nakijken).
Na een paar dagen kreeg ik opeens wat disconnects, met nadien een mailtje terug van dommel.
Volgens hun was DLM niet actief op m'n lijn, en zou 20/6 de max zijn dat ik zou kunnen halen.

Dat vond ik echter wel wat raar ziende de bovenstaande geschiedenis van jarenlang 30/2 en maandenlang stabiel 50/10 zonder enige DSL sync loss...
Omdat er echter iemand zei dat je best niet teveel TBF's na elkaar start, samen met de uitleg van dommel dat DLM niet actief zou zijn startte ik dus opnieuw een TBF...
Vandaag zijn we dus 12 dagen later, en zie ik nog altijd geen movement om me op een van m'n vorige profielen te gooien.

Heb ik nu gewoon te weinig geduld, kan iemand hier nakijken of DLM weldegelijk draait, of ben ik van de goodwill van dommel afhankelijk?

De resultaten van de lijntest die ze me stuurden was niet ZO hoopvol, maar een verhoging met deze lijnwaarden zou imo toch niet mogen uitblijven.

Code: Selecteer alles

LineProfile = vdsl2_20000_6000_IL8262_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DownstreamAttenuation = 19.0
UpstreamAttenuation = 24.6
DownstreamBitRate = 20064.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 17.0
UpstreamNoiseMargin = 13.2
Als er een technieker vriendelijk zou willen zijn zou ik de lijnnr wel kunnen PM'en, om wat meer "echte" informatie te krijgen.
Al hoorde ik van een technieker van UB hier jaren geleden (en een broer van een vriend die regio brussel doet maar toch zo vriendelijk was van onze lijn na te kijken) dat het hier vrij.... achterlijk aangesloten is.

TL;DR: Is er een manier om te zien of DLM draait als non-directe belgacom klant, en if not, dat aan te zetten zonder weer een TBF te doen.

edit:
Speedtest pre juli dit jaar : http://www.speedtest.net/result/4467720119.png
Paar dagen erna : http://www.speedtest.net/result/4499486265.png (omdat ik toch nog soms net de 40 haalde dacht ik gewoon node overbelast)
Sinds TBF (12 aug) : http://www.speedtest.net/result/4575486676.png (nadat ik voor 2de keer TBF startte om uit repair profiel te raken).
En daarnet : http://www.speedtest.net/result/4642410221.png (dus nog altijd 20/6)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:Repair profiel dus.
Maak je maar geen zorgen over DLM. Kijk eerst je binnenhuisinstallatie na. Die is niet in orde.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

heb ik verleden week voorgehad, dan heb ik de TF2007 en de telefoon aansluiting los gemaakt van de NTP2007 en de modem aangesloten waar de telefoon eerst aangesloten was op de NTP2007, dan kwam alles in orde.
Na alles terug origineel aan te sluiten, weer het zelfde probleem, dan maar NTP2007 en TF2007 vervangen 't was opgelost.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

raf1 schreef:
GuntherDW schreef:Repair profiel dus.
Maak je maar geen zorgen over DLM. Kijk eerst je binnenhuisinstallatie na. Die is niet in orde.
Waarom zou ik na jarenlang op 30/2 stabiel te zitten, en een paar maanden op 50/10, die beslist om een TBF te starten welke me voor welke reden dan ook op een repair profiel gooide (en notabene nog geen half uur later terug op 20/6) een reden zijn voor m'n binnenbekabeling na te kijken?

De NTP is vervangen toen ik een paarwissel kreeg, dat is ongeveer iets meer dan anderhalf jaar terug ofzo, en de kabel naar de modem is degene die bij de bbox3 (T) zat. Zoals ik al zei, we zijn hier in de straat nogal debiel aangesloten.

Maargoed, zal eens zien of ik kan zien of er iets knel zit ofzo. M'n vader stapelt graag rommel in de garage en moet dus een halve ton rommel dat voor die aansluitingen zit zien weg te halen eerst :(.

EDIT: even snel nagekeken op knappen in de kabel en niets gevonden. Er zit een "Belgacom v11" in de garage, met daar de VDSL splitter in. Ziende dat we niet aan telefonie via die lijn doen heb ik ze maar recht in een van de contacten bovenaan gestoken. Heb ook eens de modem opnieuw opgestart. We zullen zien.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:Waarom zou ik na jarenlang op 30/2 stabiel te zitten, en een paar maanden op 50/10, die beslist om een TBF te starten welke me voor welke reden dan ook op een repair profiel gooide (en notabene nog geen half uur later terug op 20/6) een reden zijn voor m'n binnenbekabeling na te kijken?
Omdat een repairprofiel duidt op een signaalprobleem. De TBF heeft dus overduidelijk een probleem met het signaal vastgesteld en heeft daarna beslist om je een lager profiel toe te kennen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

GuntherDW schreef:Rond begin juli ongeveer echter haalde ik maar 40/10 meer (volgens speedtest), en dacht "zal wel aan dommel+schoolvakantie liggen, node overbelast ofzo (zit met speedconnect+ op static IP range)". Echter kon ik het niet laten van rond 10 augustus toch eens te bellen voor een TBF te triggeren.
Wat hebben we vandaag geleerd? :-D
Dat je niet te pas en ten onpas de lijntest mag uitvoeren! Dit kan tegen jou werken, zoals je nu ervaart :-( .

De enige bedoeling van zo'n lijntest (0800 22424) is om een lijn die op een repair profiel gevallen is, terug te laten provisioneren - nadat de oorzaak van het repair profiel hersteld is.

Je zat op een stabiel 50/10 profiel, dat is het maximum dat je kon krijgen in zone 2 (zonder vectoring), een TBF was dus volledig zinloos. De toevallige 40/10 speedtest die je zag, wees niet op een 40/10 profiel (anders had je iets van 37 mbps download gehad), maar meer op een tijdelijke congestie?

Ik weet dat dit geen antwoord is op jouw vraag, maar ik wil gebruik maken van jouw ervaring om andere gebruikers er nog eens op te wijzen, niet zomaar lukraak lijntests te gaan doen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

raf1 schreef:
GuntherDW schreef:Waarom zou ik na jarenlang op 30/2 stabiel te zitten, en een paar maanden op 50/10, die beslist om een TBF te starten welke me voor welke reden dan ook op een repair profiel gooide (en notabene nog geen half uur later terug op 20/6) een reden zijn voor m'n binnenbekabeling na te kijken?
Omdat een repairprofiel duidt op een signaalprobleem. De TBF heeft dus overduidelijk een probleem met het signaal vastgesteld en heeft daarna beslist om je een lager profiel toe te kennen.
Nja, zoals ik al zei, er was niets aan de kabels veranderd, er hangt geen telefoon aan dat punt, enkel een bbox3 met de meegeleverde ~1m kabel. Het zal dus geloof ik brute pech geweest zijn of de kabel zit ergens niet goed, maar waarom dan nu ook gewoon zonder issue gewoon 20/6, en geen downgrade naar 16.5 of whatever, zelfs na nieuwe TBF's.
philippe_d schreef: Je zat op een stabiel 50/10 profiel, dat is het maximum dat je kon krijgen in zone 2 (zonder vectoring), een TBF was dus volledig zinloos. De toevallige 40/10 speedtest die je zag, wees niet op een 40/10 profiel (anders had je iets van 37 mbps download gehad), maar meer op een tijdelijke congestie?
"Toevallige" is nogal verkeerd gezegd, ik doe meermaals per week een speedtest, noem het beroepsmisvorming, sinds de zone 2 updates. Daarmee zag ik dat na 1 juli de speed van 45Mbit naar 40 max ging, meestal zelfs maar tegen 36-40Mbit.
Ik nam specifiek die result omdat dat de hoogste was dat ik nog vond van rond die periode.
Omdat ik ervanuit ging dat een TBF je niet meer zomaar op provisioning zou gooien tov vroeger deed ik dat. Het is dus een beetje slecht afgelopen nu.

Maar is het dus mogelijk om na te kijken of DLM draait op je lijn als niet-belgacom klant, of blijft dat nu gissen? (Want we zijn offtopic aan het gaan :p)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jouw provider kan dat perfect zien, en er ook voor zorgen dat DLM terug opgestart wordt (maar ze moeten er we de moeite voor doen). Ervaringen van EDPNet klanten laten toch zien dat dit voor niet-Belgacom klanten perfect via hun eigen ISP kan gaan ...
GuntherDW schreef: Er zit een "Belgacom v11" in de garage, met daar de VDSL splitter in. Ziende dat we niet aan telefonie via die lijn doen heb ik ze maar recht in een van de contacten bovenaan gestoken
Je kan de telefoon contacten bovenaan alleen gebruiken, als je de VDSL splitter verwijdert! Dan pas wordt het inkomend signaal direct doorverbonden met deze telefoon contacten. Er mag dan wel niets andersaangesloten zijn, ook geen (ongebruikte) kabel op de groene contactblok.
Je kan ook een 5-polige Belgacom stekker gebruiken om je modem (zonder splitter) aan te sluiten.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als het van dommel afhangt kan ik nog lang wachten geloof ik dan spijtig genoeg...

Er zit inderdaad niets anders meer op nu. Het enige wat er in die contactdoos zat was eerst die VDSL splitter met daar de kabel richting modem. Die splitter heb ik er dus vantussen gehaald en direct in die bovenste 2 sockets gestoken. Maar ziende dat we de telefonie van belgacom niet gebruiken zit er inderdaad niets anders meer op, geen telefoon, geen kabel, niets.
De enige reden dat er nog een discovery abbo op loopt is omdat raw copper bij dommel voor speedconnect+ duurder is dan een disco abbo. (14e tov 10e/maand).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

je kan altijd eens kijken wat betaal ik nu en wat betaal ik bij proximus, en is de meerprijs het waard om te veranderen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

proximusboyke schreef:je kan altijd eens kijken wat betaal ik nu en wat betaal ik bij proximus, en is de meerprijs het waard om te veranderen.
Wat bedoel je hiermee? Bij dommel heb je 2 opties, je hebt ofwel een actieve telefoonlijn van belgacom, ofwel neem je raw copper, wat eigenlijk hetzelfde is, maar dan zonder de mogelijkheid om te bellen via het PSTN netwerk.
Bij de nieuwe abbo's van dommel zit raw copper inbegrepen bij de totaalprijs. Echter betaal ik nu 10e/maand, tov 14e/maand dat ik zou moeten betalen als ik voor "raw copper" ging.
Er zou eigenlijk dus niet veel veranderen buiten dat ik niet meer aan belgacom rechtstreeks zou betalen, maar alles in 1 rekening van dommel krijg.
Alsnog, wat heeft dit met het topic te maken? :p
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

philippe_d schreef:
GuntherDW schreef: De enige bedoeling van zo'n lijntest (0800 22424) is om een lijn die op een repair profiel gevallen is, terug te laten provisioneren - nadat de oorzaak van het repair profiel hersteld is..
Dus een lijntest/TBF kan DLM niet activeren op een lijn? Ik zit hier nu al maanden op een stabiel 70/10 profiel, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van DLM op mijn lijn. Je zou het gevoel hebben dat DLM niet actief is, maar dat kan ik dus niet weten...

Kan EDPNet (of de OLO dus) dit eigenlijk chechen? Of kan enkel belgacom aan de status van DLM op een lijn?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik bedoel bij proximus ben je zeker dat DLM actief is.
Ik zeg altijd en blijf het zeggen alternatieve providers zijn goed tot ge problemen hebt. Dan krijg je de parapluoptie, de ene steekt het op de andere.
1 post hier zal me altijd bijblijven dommel = rommel. Weet niet meet wie dit ooit gepost heeft is al te lang geleden. Was iemand die jaren tevreden was en plots problemen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Roygenz schreef:Dus een lijntest/TBF kan DLM niet activeren op een lijn? Ik zit hier nu al maanden op een stabiel 70/10 profiel, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van DLM op mijn lijn. Je zou het gevoel hebben dat DLM niet actief is, maar dat kan ik dus niet weten...
Kan EDPNet (of de OLO dus) dit eigenlijk chechen? Of kan enkel belgacom aan de status van DLM op een lijn?
Als de TBF al verkeerd is zal die niets doorgeven aan DLM, eerst moet de fout weg dan pas kan TBF doorgeven aan DLM.

Stel dat TBF ok is dan gaat het door naar DLM ....
Die houd rekening met twee gegevens: snelheid + kwaliteit
Stel dat ik "min current bit rate 30 Mb" is en dat mijn "min attainnable rate 63 Mb" is + dat ik tijdens de testen uitstekend heb gekregen.
Dan gaat ik normaal gezien op 50 Mb worden gezet door DLM .... maar ik zal nooit aan 70 MB geraken bij wijze van spreken !

Stel dat ik "min current bit rate 30 Mb" is en dat mijn "min attainnable rate 49 Mb" is + dat ik tijdens de testen uitstekend heb gekregen.
Dan gaat ik normaal gezien op 40 Mb worden gezet door DLM .... maar ik zal nooit aan 50 MB geraken !

Stel dat ik op 50 Mb zit en dat dan DLM nog eens langs komt en vast stelt dat "min current bit rate 49 Mb" is en dat mijn
"min attainnable rate 49 Mb" is + dat ik tijdens de testen niet uitstekend of goed genoeg heb gekregen.
Dan ga ik normaal gezien op 40 Mb worden gezet door DLM !

Stel dat ik op 50 Mb zit en dat dan DLM nog eens langs komt en vast stelt dat "min current bit rate 37 Mb" is en dat mijn
"min attainnable rate 38 Mb" is + dat ik tijdens de testen slecht heb gekregen.
Dan ga ik normaal gezien vb: op provisioning profile terug vallen van 30 Mb !

Met andere woorden, het is niet omdat je TBF ok is dat DLM zo-wie-zo je gaat verhogen:
DLM kan je verhogen vb: van 30 Mb naar 50 Mb
DLM kan je laten staan vb: van 40 Mb blijven staan op 40 Mb
DLM kan je verlagen vb: van 70 Mb naar provisioning profile 30 Mb
en daar moet je mee leven, DLM heeft het laatste woord, het is een automatisch computer systeem en hij doet zijn ding !

DLM houd ook nog eens rekening met het gemiddelde van: Uitstekend - Goed - Gemiddeld - Gevaar - Slecht en Vreselijk.
VB: 5 dagen test ----
dag 1 = uitstekend
dag 2 = gemiddeld
dag 3/4/5 = slecht
zo ga je terug de dieperik in want het gemiddelde is slecht zelfs als TBF ok was !
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Tnx voor je feedback Bssoft!
Ik zou hier zeker 100Mbps moeten kunnen krijgen volgens mijn lijnwaarden (SNR=25 & Att.=3), maar blijf al maanden hangen op 70/10. Een TBF test starten in de hoop om dan binnen enkele weken een DLM verhoging te krijgen heeft vermoed ik weinig zin?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

In tegenstelling tot de TS, die al op het hoogste DLM profiel zat (non-vectoring, zone 2, 50/10) heb jij geen risico met de lijntest: je zit waarschijnlijk op het vectoring basis profiel 70/10?
Het risico dat je terugvalt naar een lager provisioning profiel heb jij dus niet.
Tenzij je in zone 2 zit, en de 70/10 reeds een DLM profiel is (vectoring basisprofiel zone 2 is 50/6).

Het is dus een kwestie van het risico te overwegen (en de gevolgen te accepteren) :wink:

Ik zat op 100/10, en ben door een niet-goedkeurde Firmware te testen teruggevallen op 70/10.
Dat risico wist ik op voorhand :-( .
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Idd een 70/10 provisioning profiel, dus er is weinig risico aan verbonden als ik even een lijntest doe.. Enkel vraag ik me af of het veel zal uithalen, maar we kunnen altijd proberen natuurlijk.. :)
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Ik bedoel bij proximus ben je zeker dat DLM actief is.
Proximus mag geen technologieën gebruiken voor die ook beschikbaar zijn voor de alternatieve isp's. Proximus mag ook niet discrimineren. Dus in principe DLM op eigen lijnen = ook dlm op andere lijnen.
En misschien hebben de alternatieve isp's er iets aan kunnen doen met de tools die ze hebben van bgc. Hoewel EDP tegen bipt zegt niet te weten op welke rop hun klanten zitten.
Ik zeg altijd en blijf het zeggen alternatieve providers zijn goed tot ge problemen hebt. Dan krijg je de parapluoptie, de ene steekt het op de andere.
Ik zeg altijd, het is door mensen met uw mentaliteit dat er nu geen concurrentie meer is.
1 post hier zal me altijd bijblijven dommel = rommel. Weet niet meet wie dit ooit gepost heeft is al te lang geleden. Was iemand die jaren tevreden was en plots problemen.
Jaaren tevreden en plots problemen , da kunde bij elke isp voorhebben. Maar zolang proximus 2 petjes kan dragen (zowel aanbieder als infrastructuurbeheerder) zal er altijd miserie zijn voor de alternatieve isp's. Ik heb als ex dommel klant ook gezien dat er zeer capabele mensen werken (of werkten) bij dommel.
Ik zat op 100/10, en ben door een niet-goedkeurde Firmware te testen teruggevallen op 70/10.
Dat risico wist ik op voorhand :-(
Dus PX gaat zo belachelijk doen en alle updates van firmware's van de fritzbox verbieden?
Ik heb gezien dat ik sinds 26/8 ook op de 100/10 sta (in de logs staat dat ik eerst eerst enkele minuten op 7558/575 stond en daarna dus 100/10)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wel, blijkbaar draait DLM nu wel, want deze ochtend rond 1u viel de DSL sync weg, en inderdaad. Welja, het is een begin, 20/10 :p.
http://www.speedtest.net/result/4645373607.png

@Flup inderdaad. Voor de prijs dat ik bij dommel betaal krijg je niet dezelfde spullen bij belgacom, verre van. (fixed IP, alle poorten open, geen 20GB "packs" moeten bijkopen, (vrij deftige) usenet server, ...)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Ik wil wel eens kijken, maar mensen stop aub eens met die 0800 das alleen voor als je repair staat alles boven je basis profiel doe je meer fout dan goed, en doe zekker niet meer testen als je je basis terug hebt het duurt 8 dagen voor tbr klaar is en nog eens 7 ongeveer eer dlm iets doet
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Sorry :) Neen, ik zou die lijntest zeker ook niet te pas & te onpas gebruiken, maar in mijn geval (fritzbox) was die wel nodig om vectoring enabled te krijgen op m'n lijn, dat ging niet automatisch. Vandaar dacht ik dat dit ook kon helpen om DLM geactiveerd te krijgen...

@sbghannibal: kan jij dan zien of DLM al dan niet enabled staat op een lijn/ROP?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member

En dat was waarschijnlijk omdat er nooit en tbf is gelopen met en oke als resultaat. Ja ik kan dlm status nazien
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, ok, ik heb je alvast een PM gestuurd, ben benieuwd of DLM hier nu al dan niet aanstaat eigenlijk... :) Tnx voor de info!
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DLM lijkt voor mij ook op download te lopen nu.
Wel raar dat ik sinds gister geen DSL sync loss waargenomen heb sinds gisteren, maar toch blijkbaar nu op 30/10 zit, zonder verlies van DSL sync.
http://www.speedtest.net/result/4648494270.png

Ik moest dus inderdaad gewoon meer geduld hebben.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member

das omdat je nog steeds zo als eerder gezegt op het 40mpbs profiel staat maar dit gewoon weg niet haalt. je haalt er +-32mbps maar dit is zonder fouten dus het systeem laat je zolang hier op draaien. als je fouten zou hebben zou het systeem je al lang naar en 20 of 25 mbps profiel gezet hebben.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

sbghannibal schreef:das omdat je nog steeds zo als eerder gezegt op het 40mpbs profiel staat maar dit gewoon weg niet haalt. je haalt er +-32mbps maar dit is zonder fouten dus het systeem laat je zolang hier op draaien. als je fouten zou hebben zou het systeem je al lang naar en 20 of 25 mbps profiel gezet hebben.
Wut, er is wel een PPP reset geweest tussen die 20 & 30Mbit, dommel doet nog aan 36u reconnects. Misschien daarom.
Nuja, het feit dat je die stats niet kan uitlezen op de technicolor blijft echt irritant. Ik heb bijna zin van een FB aan te schaffen, maar gebruik die BBox3 enkel als modem, m'n OpenBSD vm "belt in" en dient als firewall, dus ik zou niet veel profijt halen, buiten dat ik wél het profiel zou kunnen uitlezen...
Phillipe_d zei dat ik trouwens nog op 50Mbit stond, maar door node congestie of andere zaken gewoon minder haalde. Anders zou ik speedtests van ~36-37Mbit zien, geen 40Mbit.

Waarom zou dommel trouwens dan zeggen dat ik op het 20MBit profiel stond een week terug volgens hun "proximus tools". Ik kan je m'n lijn nr PM'en als je wil.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member

Oei heb je verwisselt met iemand die ook iets vraagde
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”