Na de upgrade van zone 2 kreeg ik ook vrij snel een 30/6 (eigenlijk direct na de TBF), wat na een kleine maand 50/10 werd.
Rond begin juli ongeveer echter haalde ik maar 40/10 meer (volgens speedtest), en dacht "zal wel aan dommel+schoolvakantie liggen, node overbelast ofzo (zit met speedconnect+ op static IP range)". Echter kon ik het niet laten van rond 10 augustus toch eens te bellen voor een TBF te triggeren.
Hierna kreeg ik vrij direct een downgrade naar 9/512. Repair profiel dus. Ziende dat er niets aan de lijn veranderd was buiten de TBF trachtte ik na een kwartier ofzo opnieuw een TBF te starten. Deze keer kreeg ik een 20/6.
Nu, het zal ijdele hoop geweest zijn, maar volgens m'n belgeschiedenis had ik een half uur erna nog eens gebeld, met misschien de hoop op 30/6 te belanden, ziende dat TBF volgens hier toch rekening houdt met vorige positieve resultaten.
Echter bleef het uit, en zat ik na ~10d nog altijd op 20/6.
Hierna dus mailtje gestuurd naar dommel met de vraag of zij konden zien of DLM actief was, en om te zien of er iets aan m'n lijnwaarden veranderd was ofzo. (Ik heb een bbox3-T dus kan die dingen niet zelf nakijken).
Na een paar dagen kreeg ik opeens wat disconnects, met nadien een mailtje terug van dommel.
Volgens hun was DLM niet actief op m'n lijn, en zou 20/6 de max zijn dat ik zou kunnen halen.
Dat vond ik echter wel wat raar ziende de bovenstaande geschiedenis van jarenlang 30/2 en maandenlang stabiel 50/10 zonder enige DSL sync loss...
Omdat er echter iemand zei dat je best niet teveel TBF's na elkaar start, samen met de uitleg van dommel dat DLM niet actief zou zijn startte ik dus opnieuw een TBF...
Vandaag zijn we dus 12 dagen later, en zie ik nog altijd geen movement om me op een van m'n vorige profielen te gooien.
Heb ik nu gewoon te weinig geduld, kan iemand hier nakijken of DLM weldegelijk draait, of ben ik van de goodwill van dommel afhankelijk?
De resultaten van de lijntest die ze me stuurden was niet ZO hoopvol, maar een verhoging met deze lijnwaarden zou imo toch niet mogen uitblijven.
Code: Selecteer alles
LineProfile = vdsl2_20000_6000_IL8262_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DownstreamAttenuation = 19.0
UpstreamAttenuation = 24.6
DownstreamBitRate = 20064.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 17.0
UpstreamNoiseMargin = 13.2
Al hoorde ik van een technieker van UB hier jaren geleden (en een broer van een vriend die regio brussel doet maar toch zo vriendelijk was van onze lijn na te kijken) dat het hier vrij.... achterlijk aangesloten is.
TL;DR: Is er een manier om te zien of DLM draait als non-directe belgacom klant, en if not, dat aan te zetten zonder weer een TBF te doen.
edit:
Speedtest pre juli dit jaar : http://www.speedtest.net/result/4467720119.png
Paar dagen erna : http://www.speedtest.net/result/4499486265.png (omdat ik toch nog soms net de 40 haalde dacht ik gewoon node overbelast)
Sinds TBF (12 aug) : http://www.speedtest.net/result/4575486676.png (nadat ik voor 2de keer TBF startte om uit repair profiel te raken).
En daarnet : http://www.speedtest.net/result/4642410221.png (dus nog altijd 20/6)