overdreven facturatie issue

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wouterrumst
Starter
Starter

Begin mei stap ik met mijn 2e decoder naar een Proximus shop om deze terug binnen te brengen omdat ik het niet meer gebruik.
Vriendelijke dame zegt mij, geen probleem ik neem die terug en zal van je abonnement verdwijnen (ik huur decoders btw)

Ze wijst mij op het feit dat ik eigenlijk veel te veel opties heb die ik niet gebruik, na het overlopen van mijn abonn, en stelt voor
een nieuwe inschrijving te doen met een pack en alle opties die ik niet gebruik te schrappen.
1) Ik zou minder betalen
2) er kwamen een paar mooie packs gratis bij
3) Het 36u terugdraaien kreeg ik er ook gratis bij...

Whoehoe en alles zonder meerkost en aangerekende extra's

En effectief op mijn volgende factuur werd er al een deel verrekend en in de maand juli de nieuwe factuur met het nieuwe abonnementsgeld dat beduidend lager ligt.
Maar gevolgd met deze regels:
- 124,90 0,00 124,90 schadeverg-beslissing T4079 van 31.03.1971
- 0,00 0,00 0,00 schadeverg-beslissing E.T. 85833 van 21.02.1996

Ik heb mij nu nog niet kwaad gemaakt, ik heb wel een geschil gestart op myproximus (op 27/06 nog geen antwoord :-( )
Dit lijkt mij eerder klant afripperij dan aan klantenbinding doen.

Je gaat mij toch niet wijsmaken dat ik voor het afzeggen van 1 decoder 125 euro moet betalen? Wat mij niet gemeld geweest is door de shopbediende?
En ook nergens terug te vinden is in de algemene voorwaarden! Er staan wel schadeverg bij het foutief opzeggen of vroegtijdig stopzetten maar dit is hier niet het geval!

Iemand ervaring met dit soort leegzuigerij of hoe je het ook mag noemen.
Ik ben al 12 jaar klant bij Proximus maar dit gaat er redelijk ver over.

Groeten

Wouter
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Voor je het een afripperij of leegzuigerij noemt ... een fout kan altijd gebeuren.
Ik zou het onbetwiste deel van de factuur betalen, en voor het betwiste deel een klacht indienen.
Of gewoon naar de shop gaan, waar de fout gemaakt werd, dat kunnen ze waarschijnlijk probleemloos corrigeren?

Bij Proximus bestaan er geen vaste contracten meer, dus ook geen opzegvergoedingen, ook niet bij vroegtijdig opzeggen, tenzij:
  • - je meer dan 5 telefonie diensten hebt (vb vaste lijn + 4 GSM's).
    - bij koppelverkoop (vb gratis GSM of tablet in ruil voor een contract van 2 jaar).
In dit laatste geval moet je de restwaarde van het product terugbetalen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wouterrumst
Starter
Starter

Het niet betwiste deel heb ik al betaald.
Als ik morgen niet gecontacteerd ben geweest zal ik zelf naar de shop gaan zoals je zegt.

Eigenlijk leven we wel in de 21e eeuw en zou dit op zijn minst zo kunnen geregeld worden en als jij zegt dat er geen vergoedingen meer te betalen zijn,
totaal niet mogen verschijnen op de factuur...

Ergens neigt dit nogal over naar: "we proberen"
Ik kan mij inbeelden dat veel oudere mensen dit gewoon zouden betalen zonder er bij stil te staan.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Tja, ik het het ook voorgehad met de nodige zever tot gevolg, ze hebben wel netjes alles recht gezet in de shop. Vorige keer had ik nog eens een klein geschil en wisten ze mij te vertellen dat de shops dit niet meer doen. Je moet naar de klantendienst bellen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
wouterrumst
Starter
Starter

Ondertussen meer dan een maand verder en nog steeds geen brief van Proximus in mijn bus alhoewel dit max 3 werkdagen ging duren, zelfs met 21 juli er tussen kan dit niet zolang duren...
We zullen het maar op de post steken dan zeker??

In de shop willen/kunnen ze mij niet helpen en snappen ze ook niet vanwaar dit komt.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

philippe_d schreef:Voor je het een afripperij of leegzuigerij noemt ... een fout kan altijd gebeuren.
Akkoord, al begrijp ik TS wel wat. In deze tijden dat alles elektronisch gebeurd en alles kan gecontroleerd worden vraag ik me af hoe deze fouten kunnen gebeuren. Van alle dienstenleveranciers die langs mn deur passeren merk ik wel dat de meeste "fouten" wel gebeuren in de Telecomsector. Telenet, Proximus/Belgacom, Base, Mobistar, ... k heb bij allemaal al facturen mogen betwisten. Dikwijls krijg je direct je gelijk, maar dikwijls hoor je ze gewoon niet. Dan mag je gaan lopen via de ombudsdienst waarna deze een uitspraak doet (waarmee nog altijd niet gezegd is dat jij je geld terug krijgt).

Mij valt het op dat vele van deze "fouten" gebeuren in het kader van kortingen, promo's en dergelijken. Zoals bij mijn install van Telenet : geen activatiekost, noch installatiekosten. En toch werden deze aangerekend! Chance dat ik telecomfacturen grondig napluis, of de vriendin had even 110 euro teveel betaald. Als je zo (ten onrechte) 110 euro kan factureren aan pakweg 10000 klanten... Hoeveel zouden er betalen, en hoeveel zouden er komen reclameren?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Ik kan de problemen met de administratieve afhandeling bij proximus alleen maar beamen.

5 maand geleden ook een 2de huurdecoder binnen gebracht omdat ik zelf eentje op internet gekocht had.
Volgende faktuur 5€ duurder ipv 5€ goedkoper.
Bellen naar klantendienst, altijd wel zeer vlot en correct geholpen geweest, ja meneer, oke, we gaan het aanpassen.
Volgende maand opnieuw van hetzelfde, opnieuw gebeld, opnieuw creditnota,
Dat heeft zich nog een keer of 2 herhaald, tot ik deze week een nieuwe factuur kreeg die zomaar eventjes 200€ duurder was dan normaal.
Hadden ze zonder boe of ba me een decoder in aankoop aangerekend.

Meneer, de huur van uw decoder is stopgezet maar niet terug gebracht.

Moet je dus op zoek naar een papier van het proximus center dat je een half jaar eerder gekregen hebt waarop staat dat je dus wel effectief die decoder hebt terug gebracht. gelukkig dat ik dat nog had, anders waren we er nog niet vanaf denk ik.

Het is te hopen dat nu de komende factuur wel juist zal zijn. :cop: :?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Toen we nog bij Proximus waren ook moeten betwisten. Een half jaar rekenden ze nog een decoder aan die we hadden teruggebracht. Al bij al wel steeds vriendelijk te woord gestaan en ze gaven toch de indruk het wel te willen oplossen toen. Creditnota volgde ook altijd snel, maar het is toch een hele rompslomp waar je liever niet mee te maken hebt natuurlijk.
De klantendienst blijven bellen tot er een oplossing uit de bus valt. Er zijn leukere dingen in het leven, maar het is toch beter dan die 124 euro betalen.
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 16 keer

Toen ik na mijn SNOW avontuur terug klant werd bij Proximus moest ik mijn eerste factuur en een deel van mijn tweede niet betalen. Blijkbaar was er nog een bedrag waar ik recht op had omdat het abonneegeld betrof voor de periode na mijn vertrek . Als ik niet was teruggekomen had ik dat nooit ontvangen :?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

in de telecom worden zéér veel fouten gemaakt omdat
- er talloze abonnementsformules bestaan
- er talloze opties op de talloze abonnementen bestaan
- er opties op opties bestaan
- er 10 jaar afgeschafte abonnementen nog altijd gefactureerd worden (in plaats van automatisch op nieuwe goedkoper abo terecht te komen)

bij belgacom moest ik eens de optie antivirus stopzetten wel om die ene optie stop te zetten, moest er in de shop wel tot 100x geklikt worden, een foutje is dan snel gemaakt.

Voor mobiel telefonie of intenet zijn er heden 20 formules bij proximus (waarvan 3 prepaid) en dan nog enkel de formules voor particulieren !!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sorry, maar promos als gratis activering mogen toch echt niet moeilijker zijn als een vinkje op een veld te zetten, waardoor facturatie dat bedrag laat vallen.

De rest is meestal het gevolg van overcomplicatie.

En een decoder terugbrengen, dat moet toch juist geboekt kunnen worden. Decoder aanklikken, vinkje in een vakje "returned" zetten en hupakee.

Ik begin zo het gevoel te krijgen dat we de telecom gaan moeten verplichten te werken zoals de banken: bij elke wijziging een papier met die wijziging dubbel afprinten en aftekenen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”