Dreigementen tot betalen aan mijn adres van Adsl2fit

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Pieterke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2005, 15:08

beste userbase mensen,

hier even mijn verhaal over ADSL2fit, ik was een gebruiker van hen een paar maanden nadat A2F was gestart en enkel de eerste maand was ik tevreden over mijn abonnement. De maanden erna had ik last van 95% uitval, totale wegval van mijn verbinding, mails die verdwenen, troubletickets die nooit beantwoord werden, facturen die helemaal niet klopten en veel meer van dit moois. Na ongeveer 3 maanden van deze pure ellende aangezien te hebben dacht ik van ik ga eens even bellen met de helpdesk die nagenoeg nooit opnam.

Na verscheidene dagen aan een stuk geprobeerd te hebben werd ik eindelijk doorverbonden met een zogenaamde helpdeskmedewerker, wat ik al heel raar vond was het feit dat ze onmiddelijk wisten wie ik was en al meteen een reply klaar hadden. Wat me toen verteld werd aan de telefoon was dat ik maar moest leren leven met mijn mooie snelheid van 5Kb/s en dat ik blij mocht zijn om nog uberhaupt abbonee te zijn?????? Ik kreeg hier werkelijk de schok van mijn leven, ik werd behandeld als een rasechte crimineel om het nog maar op zijn minst zo te zeggen. Ze legden alle schuld daadwerkelijk in mijn schoenen, alsof ik de schuld was dat ik maar 5kb/s had bijna een maand aan een stuk?? Ik werd dan ook vriendelijk verzocht om al mijn mailing met hen stop te zetten en niet meer te hopen op enige hulp, ik moest maar zien wanneer mijn problemen opgelost werden. Ik ben in mijn mailingen en troubletickets die ik gemaakt heb met hen uiterst vriendelijk geweest, ik ben zo vriendelijk nog niet eens met mijn eigen moeder?? Waaraan had ik dit verdiend?

Nu een jaar later, nadat A2F mijn contract ook had opgezegd zonder mij te melden dat dit ging gebeuren kom ik hier binnengerold op userbase. En na een hele resem posts hier te lezen zie ik dat ik dus niet alleen ben. Ook ik heb een factuur gekregen die ik nog diende te betalen, 485€ voor uitstaande kosten. Ik dacht bij mezelf WTF 485€ voor dingen waarvan ik hut nog haar weet waar ik die kosten opgedaan heb, ik heb alle maanden betaald totdat A2F mij persoonlijk gebeld had om mij te melden dat mijn contract sito presto was opgezegd. Ik werd ook nog verteld dat ze het mij zeer moeilijk gingen maken om over te schakelen naar een andere provider. Ik wou overschakelen naar Telenet(wat nu mijn huidige provider is)en naar het schijnt bleef A2F mijn lijn dus voor verschillende weken vasthouden opdat ik maar niet kon overschakelen. Na ettelijke telefoontjes met Telenet werd ik verteld dat zij niets konden doen zolang A2F mijn lijnsynch vasthield. Dan na 2.5 weken van mailingen en telefoontjes van Telenet hadden ze dan eindelijk mijn lijn vrijgegeven, ik dank Telenet dan ook voor hun vastberadenheid, het moet inderdaad niet makkelijk zijn geweest te spreken met dit soort van mensen.

Na het ontvangen van die aanmaning van Juridesk heb ik meteen met A2F gebeld en hen gevraagd waar deze kosten van kwamen, ik werd gewoon uitgescholden aan de telefoon, het was alsof ik met de mafia te maken had, hun toon was in de zin van, jij gaat betalen kereltje of er zal wat gaan zwaaien. Ik heb gelukkig deze gesprekken stiekem opgenomen en mijn advocaat gaat er nu verder mee aan de gang(en ik kan je vertellen het zijn gepeperde gesprekken). Wat al wel duidelijk is is dat deze mensen gewoon de reinste oplichters zijn, ze willen snel geld verdienen door de gerechterlijke gang van zaken te verdraaien en zo mensen een waas voor de ogen op te hangen denkende dat wij "De gebruikers" degene zijn die in de fout zijn. De realiteit is dus heel wat anders, deze mensen van A2F zijn licht aan het breken op manieren die voor Albert Einstein zelfs onbekend waren:) Mijn advocaat heeft me al verteld dat ze mij een mooie schadevergoeding kunnen gaan betalen voor de morele schade die ze me berokkend hebben. Wat een geluk dat ik mijn taperecorder in aanslag had en alle mailings en papierwerk had bijgehouden. Nog nooit in mijn hele leven heb ik dit meegemaakt, ik heb soms nog last van paranoia en vrees dat op een blauwe maandag iemand aan mijn deur staat om me een mooie oplawaai te verkopen:( Dit trauma heb ik dus opgelopen aan het hele A2F gebeuren.

Wat ook ironisch is is het feit dat een vriend van mij ook was overgeschakeld op A2F 1 maand nadat ik erbij ging(net toen ik nog tevreden was over hun service), en ook hij krijgt nu brieven aan met aanmaningen. Dit na aangetekende brieven teruggestuurd te hebben met uitleg waarom hij dit geld helemaal niet dient te betalen aangezien hij niet degene is die in de fout is gegaan en A2F zijn contract had verbroken. Hij kreeg hier nada reply op terug. Dan een maand later zat er weeral een extra brief in de bus met 50€ extra kosten omdat hij de eerste aanmaning niet betaald had. Ook zijn abo was zonder boe of ba opgezegd(waarschijnlijk ook een troubleticket gestuurd hahah), je zou toch denken dat een oprecht advocatenkantoor of incassobureau je dan verwittigd dat je brief in behandeling is, maar mooi niet dus, geen reactie en gewoon blindelings maar nieuwe aanmaningen sturen om mensen verder af te schrikken en een snelle cent te verdienen.

Ik maak deze post hier om maar aan te tonen dat dit wanpraktijken zijn, jullie hebben hier helemaal niet te maken met mensen die recht in hun schoenen staan, ik kan jullie dan allemaal ten zeerste afraden om ook maar 1 cent te betalen. Betalen aan hen is onrecht in de wereld aanwakkeren, gezien alle reviews en klachten die ik gister gelezen heb kan ik dit alleen maar beamen. Eenheid maakt macht, de ombudsman kan al die brieven van misbruikte A2F klanten niet blijven negeren dus blijf ze sturen als jouw ook een groot onrecht is aangedaan.

Groeten,

Pieter
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lange uitleg, is het soms mogelijk even een mp3tje van de tapes te maken? :D Kunnen er dan misschien nog eens met lachen. 8)

PS Nu moet je mij wel eens uitleggen waarom Telenet problemen zou hebben met de synch van adsl2fit. Voor zover ik weet is Telenet nog altijd een kabelprovider :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Pieter1

Neen sorry dit kan ik niet doen, dit om mijn lopende rechtzaak niet in het gedrang te brengen. Ik zou jullie zeer graag willen laten horen wat voor een onbeschofte mensen het zijn maar ik hoop dat je mijn standpunt wel kan begrijpen. En Borg, dit is helemaal niet om mee te lachen, dit is doodserieus en ik ben er erg van geschrokken dus maak er aub geen pretje van.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol, onvriendelijk waren ze wel, maar dreigen, dat hadden ze ook maar eens één keer moeten proberen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Pieter2

The_Borg schreef:PS Nu moet je mij wel eens uitleggen waarom Telenet problemen zou hebben met de synch van adsl2fit. Voor zover ik weet is Telenet nog altijd een kabelprovider :).
Dit is mijn overgebleven paranoia, ik zit helemaal niet bij telenet maar bij een ADSL provider, welke durf ik niet zeggen want ik heb hier al gelezen dat er mensen van A2F op dit forum zitten. Ik wil niet nog meer problemen, enkel mensen inlichten over de ernst van de situatie.
Gerolf

Mij lijkt het alsof ze gewoon weten wie ze kunnen TARGETTEN om het maar op zijn engels te zeggen en wie niet. Ben je gewoon vriendelijk dan ruiken ze geld, laat je zien dat je van begin af aan al van je afslaat dan zullen ze meer terughoudend doen. Ik heb ook al genoeg topics gelezen over de A2F scammers en deze conclusie kan je dan wel met zekerheid maken. Ik zeg het niet graag Pieter maar je had beter wat meer ruggegraat gehad toen je in begin merktte dat ze met je voeten(en je centen)aan het spelen waren:)

En over die A2F gebruikers hier op de forum, daar kan je volgens mij wel es gelijk in hebben. Ik zie hier nog steeds topics van mensen(vaak mods)die deze wanpraktijken gewoon verdedigen, ronduit schandalig in mijn opinie.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je ze een vette kluif aannaait, al stonden ze in vuur ze kregen van mij nog geen groene rochel in hun gezicht:)
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

The_Borg schreef:Lange uitleg, is het soms mogelijk even een mp3tje van de tapes te maken? :D Kunnen er dan misschien nog eens met lachen. 8)
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat gesprek niet rechtsgeldig. Ik heb ooit eens opgevangen dat als men een telefoongesprek wil opnemen om te gebruiken als enige bewijslast, men dan wel de andere persoon moet verwittigen dat het gesprek opgenomen gaat worden ... Als men dat niet doet, dan kan de andere persoon een klacht indienen wegens schending van de privacy (gesprek gaat tenslotte tussen de A2F-persoon en Pieter) ofzoiets ... Ik verdedig A2F totaal niet, maar zoals altijd met de wetgeving (die in veel gevallen totaal onlogisch is) moet je oppassen dat het niet dubbel zo hard in uw richting terug komt ...

Zit hier misschien iemand die hier op de hoogte is met de wetten i.v.m. opgenomen bewijslast ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik dacht dat het wél ok was, als je zelf 1 van de partijen was die deelnam aan het gesprek. Een derde kan dan dus niet, tenzij onder gerechterlijk bevel (correct me if I'm wrong ...)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gerolf schreef:En over die A2F gebruikers hier op de forum, daar kan je volgens mij wel es gelijk in hebben. Ik zie hier nog steeds topics van mensen(vaak mods)die deze wanpraktijken gewoon verdedigen, ronduit schandalig in mijn opinie.
Er waren tijden dat we braaf geloofde dat binnen een paar weken de problemen zouden opgelost zijn (keer op keer). Er waren ook tijden dat we met hun gingen eten om over de problemen te spreken (vriendelijke mensen echt... geld en stres hebben daar blijkbaar verandering in gebracht). Die tijden zijn ondertussen al erg lang achter de rug, ik denk dat niet één mod hier de toestanden van de laatste tijd zal goedspreken, integendeel!
NuKeM
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik ben ongeveer 2 jaar aangsloten geweest bij A2F.
Ook ik heb last gehad van een slechte verbinding.
Maar toen A2F ermee ophield, heb ik onmiddellijk een aangetekende brief gestuurd waarin ik mijn contract heb opgezegd wegens het niet meer kunnen aanbieden van adsl diensten van hun kant. (of zoiets :-) ).
Ik heb toen een brief teruggekregen met een bevestiging en sindsdien niks meer van hen gehoord.
Heeft iemand die nu die aanmaningen krijgt op dezelfde manier zijn contract opgezegd? Dan staan mij mss ook nog facturen te wachten?
Ze mogen het altijd proberen... :-D
Anton

Terro schreef: maar volgens mij is dat gesprek niet rechtsgeldig. Ik heb ooit eens opgevangen dat als men een telefoongesprek wil opnemen om te gebruiken als enige bewijslast, men dan wel de andere persoon moet verwittigen dat het gesprek opgenomen gaat worden
Even een voorbeeldje,

stel ik ben een staatsambtenaar en ik krijg telefoontjes met doodsbedreigingen, ga ik dan ook mijn potentiele moordenaar mededelen dat ik zijn gesprekjes opneem om later tegen hem te gebruiken:LOL: Mwhahahaha niet rechtsgeldig, laat me aub niet lachen, die kerels zijn zo nat als wat. We hebben het hier over een gewone klant(particulier)die lastiggevallen wordt door een bedrijf, we hebben het hier niet over twee bedrijven die de zaken onderling uitvechten. Dus Pieter, jouw bewijslast is dragend.

Enne over schending van privacy, ik heb mensen van A2F hier op de forum al gegevens zien posten van hun gebruikers en als dat geen schending van de privacy is dan weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Terro schreef: Zit hier misschien iemand die hier op de hoogte is met de wetten i.v.m. opgenomen bewijslast ?
Sinds vandaag is het gebruik van een verborgen camera & het opnemen van een gesprek met behulp van een simpele GSM of telefoon goedgekeurd in het Hof van Cassatie. Met die camera werd ook geluid opgenomen. Dit na een proces waarbij een kassierster geld stal van haar werknemer.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Anton schreef:
Terro schreef: maar volgens mij is dat gesprek niet rechtsgeldig. Ik heb ooit eens opgevangen dat als men een telefoongesprek wil opnemen om te gebruiken als enige bewijslast, men dan wel de andere persoon moet verwittigen dat het gesprek opgenomen gaat worden
Mwhahahaha niet rechtsgeldig, laat me aub niet lachen,........ Dus Pieter, jouw bewijslast is dragend.
Hoe bewijs je dat je een A2F medewerker aan de lijn had?
Voorbeeldje: Jij en ik beslissen A2F een loer te draaien, insceneren een gesprek waarin ik duidelijk aantoon dat ik weet wie je bent en dat je een klant van mij(A2F) bent.......zie je 't beeldje?
Precies datzelfde gesprek dat je nu op tape hebt kan door ons beiden gemaakt zijn!
Ik veronderstel dat als er al een rechtszaak van komt ze daar geen high tech voice analyser gaan inschakelen.
Dit is totaal geen credit geven aan A2F, ik heb er helemaal niets mee te maken, maar ook jouw advocaat ruikt misschien wat €€€€€€€..... namelijk die van jou.....
Neutrale groeten, en sterkte.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Ken schreef:
Terro schreef: Zit hier misschien iemand die hier op de hoogte is met de wetten i.v.m. opgenomen bewijslast ?
Sinds vandaag is het gebruik van een verborgen camera & het opnemen van een gesprek met behulp van een simpele GSM of telefoon goedgekeurd in het Hof van Cassatie. Met die camera werd ook geluid opgenomen. Dit na een proces waarbij een kassierster geld stal van haar werknemer.
Verborgen camera :ja.
Over gsm of telefoon is in die zaak niets te lezen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G81FS68H
En er staat duidelijk dat je de andere partij moet informeren dat je een camera plaatst.
In deze topic dus: je moest je gesprekspartner van A2F wel informeren dat je opneemt.
groeten.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

check maar eens http://www.cass.be you will see, kranten zijn niet altijd correct of volledig.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Freddy_X

NuKeM schreef:Er waren ook tijden dat we met hun gingen eten om over de problemen te spreken (vriendelijke mensen echt... geld en stres hebben daar blijkbaar verandering in gebracht). Die tijden zijn ondertussen al erg lang achter de rug, ik denk dat niet é©® mod hier de toestanden van de laatste tijd zal goedspreken, integendeel!
Dat noem ik nou eens naieve mensen, ik weet niet of je ooit de serie Hustle gezien hebt, die draaide een tijdje geleden op BBC. Gaat over een bende meesteroplichters, in je gezicht zijn ze de vriendelijkheid zelve maar achter de schermen worden duistere plannen gesmeed!! Dat is nou echt naief van je Nukem, ze weten dat je ging langskomen en wat jij daar gezien hebt was toneel van de bovenste plank. Hun ware aard is allang gebleken de eerste maand toen ze al die klanten aan het bedriegen waren met formules die ze niet konden waarmaken. Ik ben er ook gewoon met beide voeten ingetrapt in hun mooie praatjes:(

Pieter, ik vind het echt erg wat er met je gebeurd is, ik roep dan ook alle mensen op die door deze laffe mensen zijn opgelicht om een formele klacht in te dienen bij de ombudsman voor telecom en eventueel nog bij andere gerechtsinstanties. Dit kan zo niet verder!!!!!!!!!!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Effe off-topic, maar hebben kassiersters ook al werknemers :twisted:
Ken Losfeld schreef:Dit na een proces waarbij een kassierster geld stal van haar werknemer.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Ken schreef:check maar eens http://www.cass.be you will see, kranten zijn niet altijd correct of volledig.
Geef eens de link naar de juiste pagina door of het zoeksysteem, dat is een echte soep. Maar als ik lees onder aktualiteiten:
Parket van het Hof van Cassatie Persmededeling m.b.t. het arrest van 15.12.2004 (Dutroux) als laatste publicatie
vraag ik me hoe vaak hij ge-update wordt.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Freddy_X schreef:Dat noem ik nou eens naieve mensen, ik weet niet of je ooit de serie Hustle gezien hebt, die draaide een tijdje geleden op BBC. Gaat over een bende meesteroplichters, in je gezicht zijn ze de vriendelijkheid zelve maar achter de schermen worden duistere plannen gesmeed!! Dat is nou echt naief van je Nukem, ze weten dat je ging langskomen en wat jij daar gezien hebt was toneel van de bovenste plank. Hun ware aard is allang gebleken de eerste maand toen ze al die klanten aan het bedriegen waren met formules die ze niet konden waarmaken. Ik ben er ook gewoon met beide voeten ingetrapt in hun mooie praatjes:(
Ach ja, ik zie de wereld ook veel te braaf ;)

Misschien kunnen enkele mensen hier en uit andere topics beter gezamelijk een advocaat nemen? Want, er zijn blijkbaar wel wat meer mensen die het negeren beu zijn.
NuKeM
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Voor wie mocht intresseren ik heb een advokaat ( in t gentse) die met die zaak bezig is
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Freddy_X schreef:Dat noem ik nou eens naieve mensen, ik weet niet of je ooit de serie Hustle gezien hebt, die draaide een tijdje geleden op BBC. Gaat over een bende meesteroplichters, in je gezicht zijn ze de vriendelijkheid zelve maar achter de schermen worden duistere plannen gesmeed!! Dat is nou echt naief van je Nukem, ze weten dat je ging langskomen en wat jij daar gezien hebt was toneel van de bovenste plank. Hun ware aard is allang gebleken de eerste maand toen ze al die klanten aan het bedriegen waren met formules die ze niet konden waarmaken. Ik ben er ook gewoon met beide voeten ingetrapt in hun mooie praatjes:(
Moesten wij niet naief en veel te goed voor deze wereld zijn *kuch kuch* dan was userbase waarschijnlijk nooit van de grond gekomen. En dan hadden jullie niet echt een plaats om je te verenigen (tenzij bij onze waalse tegenhangers) en ook zij zijn op dezelfde basis begonnen. Als een bende goedzakken.

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat we er toen met onze ogen open in gelopen zijn en we veel te goedgelovig waren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”