ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Seal schreef:Indien je geen illegale dingen doet sluiten ze je niet af.
Het is inderdaad wel zo dat zij de regels héél strik naleven maar, als je afgesloten raakt zal het naar alle waarschijnlijkheid aan jezelf liggen.
Ach, ik zou een een niet gepubliceerd (prive) 48kbit shoutcaststreampje nauwelijks illegaal willen noemen. Deze gebruikte ik om op kantoor naar eigen muziek te luisteren. Een klacht van derden kan het ook niet zijn want de enige vreemde IP die in de log stond en die connect had gemaakt met de stream in de weken ervoor was van de range 81.89.100.X (personeel net4all).
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

chupacabras schreef:Enfin, wat mij betreft, is er hier iemand uit de regio leuven die bij 2fit zit en die me kan zeggen of het wel een slimme zet zou zijn? Kan misschien beter bij online (limiet 20 Gig) of een andere gaan indien de 2fit kwaliteit te wensen overlaat...
Persoonlijk zou ik je aanraden van nog eventjes te wachten. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet meer terug slecht gaat worden, welja, misschien 1 dagje als Scarlet zijn routeringen terug aanpast, want momenteel gaat uw request eerst half europa rond...

Momenteel heb ik (in leuven) een kick-ass connectie (positief bedoelt hé, sarcasme ligt me niet zo :-) )
Momenteel heb ik een P2P draaien (legaal hoor, downloaden trailers, demo's,...) en die doet momenteel een 100KB/sec down en 20KB/sec up (up is door mij gelimiteerd) en hij heeft 70 connecties.
Terwijl heb ik de speedtest gedaan, en haal daar 104KB down op en 42KB up.

Ik heb een tijd geleden al eens speedtests gedaan van werkelijk overal: zweden, noorwegen,.. je kan het zo gek niet bedenken! en overal altijd boven de 250KB, meestal zelfs boven de 300KB. Ik vind dat een goede connectie.

Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik nog meer dan een half jaar unlimited kan downloaden :-D Het is dan pas dat ik mijn abbo moet vernieuwen.

Maar wacht zeker tot 1 juni, dan komen de spec's van de nieuwe abbo's op de site van A2F. Je weet maar nooit dat er nog iets veranderd zou zijn hé. Maar als er iets zou veranderen zou dat wel in de positieve zin zijn denk ik hoor.
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

maar in tegenstelling tot prince kan ik hier dan natuurlijk amper surfen, niet naar webradio luisteren en gaat geen enkele speedtest buiten belgie boven de tien kbyte/sec

surfen gaat amper, hotmail bezoeken duurt kwartier.. heel uw familie zaagt erover

have fun
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

goos schreef:maar in tegenstelling tot prince kan ik hier dan natuurlijk amper surfen, niet naar webradio luisteren en gaat geen enkele speedtest buiten belgie boven de tien kbyte/sec

surfen gaat amper, hotmail bezoeken duurt kwartier.. heel uw familie zaagt erover

have fun
Goos, zit jij ook in leuven? misschien is het regio-verbonden?
Welk abbonnement heb jij?

Ik zit met het gewone 4Mbit (small denk ik) abbo, woon in leuven (ma zover was je wel al) en zit erg dicht bij de centrale.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik zit occasioneel nog altijd met problemen/ Ofwel heb ik 300kbit/s ofwel 1600 kbit/s. Ik val vaak terug op die 300 wanneer ik 's avonds probeer te connecten. Ik heb dus het gevoel dat er iemand is die mijn bandwidth opslorpt. Puur technisch weet ik dat het wel ietsje moeilijker zit, maar dit gebeurt van de ene seconde op de andere. Dus alsof er iemand connect en dat bij mij de kraan wordt dicht gedraaid.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Ik woon in een gemeente tegen Aalst en heb ook een 4mbit abbo (small)

Ik heb geen flauw idee waar welke centrale is, maar ik heb wel een sycn van 4mbit /512 kbps

goos
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

The_Borg schreef:Ik zit occasioneel nog altijd met problemen/ Ofwel heb ik 300kbit/s ofwel 1600 kbit/s. Ik val vaak terug op die 300 wanneer ik 's avonds probeer te connecten. Ik heb dus het gevoel dat er iemand is die mijn bandwidth opslorpt. Puur technisch weet ik dat het wel ietsje moeilijker zit, maar dit gebeurt van de ene seconde op de andere. Dus alsof er iemand connect en dat bij mij de kraan wordt dicht gedraaid.
Bedoel je dat je een sync hebt van 300kbit of 1600kbit, of dat een speedtest die snelheid uitwijst.
Als het de sync is, kan het zijn dat er storing op je lijn zit, en dan kan het handig zijn van eens je lijn te laten testen door belgacom .
sander

en de antwoorden dalen van niveau elke dag

ne sync van 300 kbit... how stupid can you answer a question

ik wou eerst sarcastisch antwoorden met nog een stommer antwoord ma ik kan niks vinden dat aanda van u kan tippen
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

sander schreef:en de antwoorden dalen van niveau elke dag

ne sync van 300 kbit... how stupid can you answer a question

ik wou eerst sarcastisch antwoorden met nog een stommer antwoord ma ik kan niks vinden dat aanda van u kan tippen
Er zijn er vandaag toch wel een paar die héél slecht geslapen hebben blijkbaar...


En fyi : als er een probleem is met je lijn, dan kun je zowat alle synchronisatie-snelheden die denkbaar zijn, krijgen... dus ook 300kbit.

Allez, Sander, dus nu nog eens je best om hierop sarcastisch te antwoorden.
If you can't beat them, confuse them.
sander

ne sync van 300kbit da ge da krijgt da is 1 kans op 999999999999999999999999999999

dus ja ik vind dat een stom antwoord

als u lijn zo slecht zou zijn dan zoude gene adsl gekrege hebbe normaal gezien, das gewoo ni logisch wa die zegt

savonds ist gewoon drukke ren daarom ist zo traag dan bij hem
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

sander schreef:als u lijn zo slecht zou zijn dan zoude gene adsl gekrege hebbe normaal gezien, das gewoo ni logisch wa die zegt
En er kan niks kapot gaan of zo ? Of er kan niks wijzigen in een configuratie ?

Soit, ik ga er niet over discussiëren (blijkbaar ben jij expert kansberekening)... maar ik blijf erbij dat ook jij slecht geslapen hebt :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Gast

kan kapot gaan ja ma da hij overdag 1600 haalt lijkt mij genoeg te zeggen

en kansberekening lol :) kben dit op het moment aan het instuderen voor de examens ;)

en slecht geslape :) nee zene integendeel :)
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Een beetje vriendelijker kan ook wel hé

die sync kan idd voorkomen, als i de kans klein, en het kan goed zijn dat hji som seen sync van ca 1600 haalt, en soms een van ca 300
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

zucht mense zijn hier precies snel op hun tenen getrapt

als ge da al onvriendelijk noemt


enjah bleh ik zwijg al, een sync van 300 kbit zal wel meer het geval zijn dan dat het savonds gewoon drukker is en daarom de snelheid daalt
Gast

maar die 1ne kans bestaat natuurlijk wel


dusjah kgeef cueboy en prince ook gelijk :) (niet sarcastisch dus)


dusssssssss ktrekt men woorden terug


mijn allerdiepste verontschuldigingen, vergeef mijn losbarstige antwoorden die u misschien diep gekwetst moesten hebben
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

Bij de analyse van een probleem ga je alle mogelijke fouten af, en begin je natuurlijk bij het begin.

De snelheid van een ADSL-gerbuiker kan onderverdeeld worden in 3 grote onderdelen.
1) Problemen bij ADSL-connectie
2) Problemen bij ISP
3) Problemen bij onderliggend netwerk

1) De connectie tussen uw modem en de DSLAM.
Dit is dus de sync.
Tussen de ADSL-modem en de DSLAM worden dus de DSL protocols gebruikt.
De verbinding tussen de DSLAM en de ISP is meestal een DS3 of (multiple) T1 verbinding.
Dus eenmaal voorbij de DSLAM is het gewoon pure ATM, niks DSL meer.
(Voor de mensen die niet weten wat een DSLAM is, dat is een hoge snelheids ATM interface. Nog simpelder: een slimme router met een uiterst snelle verbinding naar je ISP)
De fouten die je tegenkomt tussen de DSLAM en uw modem, liggen vaak bij de ADSL-lijn (Belgacom), en niet bij de ISP.
Je kan ze ook herkennen als jij de enige bent die de fout heeft, of enkel de mensen in jou omgeving. Dezelfde DSLAM dus.

2) Problemen bij ISP spreken voor zich.
Als A2F zijn apperatuur plat legt, dan zal je het wel merken. :-)
Ook kan er een fout bij de configuratie van uw lijn liggen. De lijn is dan de verbinding tussen u en het onderliggend netwerk. Een simpele lijn reset aanvragen en dan even opnieuw aanmelden zou de problemen moeten doen verdwijnen.

3) Problemen bij onderliggend netwerk (deze hebben we hele poos gehad)
Dit is in ons geval Scarlet. Dat is waar A2F zijn gegevens vandaan haalt. Als Scarlet routeringsfouten heeft waardoor bepaalde sites niet toegankelijk zijn, dan kan onze ISP daar ook niets aan doen. Ook de snelheid heeft het onderliggend netwerk in de hand. In Goos zijn geval is dit niet het probleem, want ELKE gebruiker merkt dit.

---------------------------------

Dit is een poging dat iedereen het zou snappen, dus de experts die hun wenkbrouwen omhoog hebben gehaald mogen ze terug laten zakken, de essentie is er.
Gast

stap 0 vergeten ;) problemen bij de persoon die achter de computer zit :)
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

Anonymous schreef:stap 0 vergeten ;) problemen bij de persoon die achter de computer zit :)
Hehe, inderdaad...

0) Compatibiliteitsfouten tussen gebruiker en computer

Indien dit de fout is, gelieve geen reset te doen op de gebruiker, dit kan een fatale afloop hebben. Een reboot is misschien niet mogelijk.
In de plaats raden wij aan software-add-on's te installeren. Deze software kan verkregen worden in boekvorm of via een andere vorm van communicatie
Gast

Prince schreef:3) Problemen bij onderliggend netwerk (deze hebben we hele poos gehad)
Dit is in ons geval Scarlet. Dat is waar A2F zijn gegevens vandaan haalt. Als Scarlet routeringsfouten heeft waardoor bepaalde sites niet toegankelijk zijn, dan kan onze ISP daar ook niets aan doen. Ook de snelheid heeft het onderliggend netwerk in de hand. In Goos zijn geval is dit niet het probleem, want ELKE gebruiker merkt dit.
Aan wie betaal je iedere maand en tot wie moet je je richten bij klachten? Juist, A2F. Zij moeten dus zorgen dat het opgelost geraakt. Tis ene grote klucht. Goede snelheidstesten hier op forum maar ergens anders trekken ze nergens op. Mensen direkt afsluiten omdat ze met virus zitten, dat is inderdaad bescherming van het netwerk. Moeten ze eerst maar zorgen dat norton automatisch kan updaten want met de verbinding die er nu is gaat het niet. In hun statement zeggen dat sommige mensen hun verbinding niet normaal gebruiken, je moet maar durven. Als compensatie de huidige abonnementen verder unlimited. Hadden ze het aangepast hadden veel mensen blij opgestapt. We hebben nu nog eens een maand geduld gehad en is de situatie nu in orde? Op de statuspagina is nergens iets te zien over routing problemen. Wordt het wel behandeld? Terug onduidelijkheid alom. Niks dat me tot nu toe kan overtuigen om mijn abonnement in de toekomst te vernieuwen.
verdickt01

Ik heb nu al 2 weken problemen met mijn verbinding.

Heb een trouble ticket geopend maar daar wodt totaal niet op gereageerd.

Is dit normaal ???????

Ik zit in de trage 99 reeks, daar zouden routingsproblemen mee zijn bij planet internet

Heb ik hier ergens gelezen. Ik vind echter dqt het lang duurt eer deze zijn opgelost.

Zijn er nog mensen met zulke problemen in deze ip range of zijn deze ondertussen reeds verholpen.

Nieuwsgroepen: download snelheid: 0 kbs

via web: met 5 connecties tegelijk (downloadmamager)
haal ik nog maar 10 kb per seconde.

Videos bestellen via dvdpost.be gaat ook al niet, krijg steeds timeouts

Enkele belgische sites gaan dan wel weer vlot maar van deze maak ik zelden gebruik

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

Aan wie betaal je iedere maand en tot wie moet je je richten bij klachten? Juist, A2F. Zij moeten dus zorgen dat het opgelost geraakt. Tis ene grote klucht. Goede snelheidstesten hier op forum maar ergens anders trekken ze nergens op. Mensen direkt afsluiten omdat ze met virus zitten, dat is inderdaad bescherming van het netwerk. Moeten ze eerst maar zorgen dat norton automatisch kan updaten want met de verbinding die er nu is gaat het niet. In hun statement zeggen dat sommige mensen hun verbinding niet normaal gebruiken, je moet maar durven. Als compensatie de huidige abonnementen verder unlimited. Hadden ze het aangepast hadden veel mensen blij opgestapt. We hebben nu nog eens een maand geduld gehad en is de situatie nu in orde? Op de statuspagina is nergens iets te zien over routing problemen. Wordt het wel behandeld? Terug onduidelijkheid alom. Niks dat me tot nu toe kan overtuigen om mijn abonnement in de toekomst te vernieuwen.
beste "gast",

de statuspagina is de statuspagina van A2F, niet van Scarlet.
Er zijn ook geen routingproblemen, dat was een voorbeeld van wat er zou kunnen fout lopen.
Hetgeen je tot nu toe waarschijnlijk gehoord hebt van de routeringen is dat er een omweg gemaakt wordt tijdens de updates van Scarlet. Maar daar heeft A2F dus niets mee te maken.

En van waar haal je de 'Goede snelheidstesten hier op forum maar ergens anders trekken ze nergens op' Als je gaat kijken bij de speedtests, kom je vaak uit op goede tests wereldwijd.

Mijn downloadspeed is minstens 300KB/sec, ik noem dat goed.
Er zijn inderdaad nog gevallen waar het niet goed gaat, en ik zou niet liever hebben dan dat ook zij een goede snelheid hebben. Maar in plaats van een potje ongegronde beschuldigingen te gaan maken, zouden we beter zoeken naar de oorsprong van de problemen.

Het kan evengoed zijn dat er een DSLAM is die problemen heeft, maar niemand van de mensen die problemen heeft, heeft al iets van info gegeven. Het enige dat ze doen is met nen rode kop staan schreeuwen en wijzen naar de eerste de beste potentiele schuldige.
Ik zou zeggen: veeg uw traantjes af, en doe er iets aan.
Er is niets, maar dan ook NIETS dat erop wijst dat je zelfs al maar hebt gemeld dat je problemen hebt. Je kan inderdaad niet bellen naar ADSL2Fit op zondag, dit omdat de helpdesk dan dicht is, maar faxen en mails sturen kan je toch wel? Er is hier al vaak gezegd dat als je bijvoorbeeld afgesloten wordt, dat je dan maar een fax of mail moet sturen, en dat het dan terug in orde is. Dit betekent dat er toch iemand aanwezig is.

Ik snap dat je problemen hebt, en dat je wilt dat het terug in orde is. Zeker als je merkt dat anderen de problemen niet hebben. Maar volgens mij is klagen geen oplossing, hulp vragen wel. En mag ik erop wijzen dat klagen en hulp vragen een groot verschil is.

A2F heeft toch de klacht doorgegeven aan Scarlet? Scarlet is toch bezig? Ze vroegen 1 maand, en die is nog niet om, dus eigenlijk mag je nog niet klagen. Ik snap wel dat je je benadeelt voelt. Ik zou het ook spijtig vinden moest ik in jouw situatie zitten.

Ik zeg niet dat wij (userbase members) jou probleem kunnen oplossen, maar als je eens zegt wat het probleem exact is, en waar je wel of niet goede snelheden haalt, kunnen we al het een en het ander uitsluiten. En als je maandag kan bellen naar A2F, en genoeg info kan geven, zodat het probleem zo snel mogelijk gelocaliseerd is, zullen je problemen zo snel mogelijk van de baan zijn.
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

verdickt01 schreef:Ik heb nu al 2 weken problemen met mijn verbinding.

Heb een trouble ticket geopend maar daar wodt totaal niet op gereageerd.

Is dit normaal ???????

Ik zit in de trage 99 reeks, daar zouden routingsproblemen mee zijn bij planet internet

Heb ik hier ergens gelezen. Ik vind echter dqt het lang duurt eer deze zijn opgelost.

Zijn er nog mensen met zulke problemen in deze ip range of zijn deze ondertussen reeds verholpen.

Nieuwsgroepen: download snelheid: 0 kbs

via web: met 5 connecties tegelijk (downloadmamager)
haal ik nog maar 10 kb per seconde.

Videos bestellen via dvdpost.be gaat ook al niet, krijg steeds timeouts

Enkele belgische sites gaan dan wel weer vlot maar van deze maak ik zelden gebruik

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Doe eens deze buitenlandse tests...
Zet wel alle andere internetapplicaties uit hé. Radio, video, P2P, downloads,... Zorg ook dat niemand anders op het netwerk daar gebruik van maakt.

http://web.bitnet.net/dimension/index.html (ZWEDEN)
http://www.dagbladet.no/dinside/baandbredde/start.html (NOORWEGEN)
http://us.mcafee.com/root/genericURL_ge ... og_nav.asp
http://www.wlanvoorumi.com/nopeus.shtml (FINLAND)
http://www.adslguide.org.uk
http://www.speedtest.ch/ (ZWITSERLAND)
Laatst gewijzigd door Prince 30 mei 2004, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

verdickt01 schreef:Ik heb nu al 2 weken problemen met mijn verbinding.

Heb een trouble ticket geopend maar daar wodt totaal niet op gereageerd.

Is dit normaal ???????

Ik zit in de trage 99 reeks, daar zouden routingsproblemen mee zijn bij planet internet

Heb ik hier ergens gelezen. Ik vind echter dqt het lang duurt eer deze zijn opgelost.

Zijn er nog mensen met zulke problemen in deze ip range of zijn deze ondertussen reeds verholpen.

Nieuwsgroepen: download snelheid: 0 kbs

via web: met 5 connecties tegelijk (downloadmamager)
haal ik nog maar 10 kb per seconde.

Videos bestellen via dvdpost.be gaat ook al niet, krijg steeds timeouts

Enkele belgische sites gaan dan wel weer vlot maar van deze maak ik zelden gebruik

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Same here, tt wordt niet beantwoord. Gebeld voor ene lijnreset en deze werd niet uitgevoerd ook al werd me gezegd dat ze het wel hebben gedaan. Ik kan macromedia shockwave player niet installeren; het gaat gewoon te traag en op het einde hangt het vast, ook na twee uur wachten. Alleen het downloaden van demos van telenet games site gaat met een vlotte snelheid, de rest niet. Range .99
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Test1:

Your connection is: 38 kbps (about 0 Mbit)
You downloaded at: 5 KB/sec
Bottom Line: You are running: 1 times faster than 56K and can download 1 megabyte in 221 seconds

Test2:

Nedlastnings-hastigheten er: 26.765 14 kbit/s

Test3:

File Size: 150.005 KB
Time Elapsed: 120.016 seconds

-------------------------------

10 Kbps
(1.25 KBps)

Test4:

Niet uitgevoerd omdat ik geen jave heb geinstalleerd.

Test5:

39kbits/s
5kByte/s
Size 500kB
Time 105.72

Test6:

Your current bandwidth reading is:

17.70kbps

which means you can download at 2.21 KB/sec. from our servers.

En dan de test die altijd goed is:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun May 30 2004 om 18:19:57 UTC+0200)

Download : 327.1 KByte/sec
Upload : 65.5 KByte/sec
Connection : 565.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Mmhh, rare resultaten...

maar het kan ook anders, ik haal bv. van al die tests (zweden, noorwegen, ... ) 500+

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Tjah, ik kan er ook niks aan doen. Vroeger voor de werken begonnen waren ging het veel beter bij mij. Alle sites gingen ongeveer even traag en niet zoals nu, de Belgische en Nederlandse goed en de rest niet goed. Maar toen zat ik ook op een andere range.
ez1L3

[quote="Prince

En van waar haal je de 'Goede snelheidstesten hier op forum maar ergens anders trekken ze nergens op' Als je gaat kijken bij de speedtests, kom je vaak uit op goede tests wereldwijd.

Maar in plaats van een potje ongegronde beschuldigingen te gaan maken, zouden we beter zoeken naar de oorsprong van de problemen.

A2F heeft toch de klacht doorgegeven aan Scarlet? Scarlet is toch bezig? Ze vroegen 1 maand, en die is nog niet om, dus eigenlijk mag je nog niet klagen. [/quote]


HAHAH.. dit is me toch wel een lachertje aan het worden.. ff die andere speedlinks gecheckt.. en wat blijkt :

userbase speedtest : YEAH.. GREAT SPEED (denk je natuurlijk !!)
Afbeelding

dagbladet.no speedtest LOL 4KBIT !! great speed !
Afbeelding

cybernet speedtest
Na 10 min niets door te krijgen = venster gesloten
Afbeelding

adslguide speedtest
Na 10 min niets door te krijgen = venster gesloten
Afbeelding


Zo zie je maar dat het één en al fake is die speedtest hier op userbase.
Op de 1 of andere mannier is de connectie naar jullie speedtest heel goed.
Maar al de andere test, of websites dat je opent gaan heeeeel traag of krijgen een timeout.
En neen het ligt niet aan mijn Pc of aan men lijn, want belgacom adsl werkt wel perfect. (kheb 2 telefoonlijnen)
Die ongegronde beschuldigimgen zijn toch niet zo ongegrond hoor !
En hum.. 1 maand nog niet om.. amai.. ik ben hier al 5-6 maand aan het wachten ... :-D keep smiling
Gebruikersavatar
Prince
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 mei 2004, 18:30
Locatie: Kessel-lo

ez1L3 schreef:Zo zie je maar dat het één en al fake is die speedtest hier op userbase.
Op de 1 of andere mannier is de connectie naar jullie speedtest heel goed.
Maar al de andere test, of websites dat je opent gaan heeeeel traag of krijgen een timeout.
En neen het ligt niet aan mijn Pc of aan men lijn, want belgacom adsl werkt wel perfect. (kheb 2 telefoonlijnen)
Die ongegronde beschuldigimgen zijn toch niet zo ongegrond hoor !
En hum.. 1 maand nog niet om.. amai.. ik ben hier al 5-6 maand aan het wachten ... :-D keep smiling
Ik heb ook een hele tijd slechte snelheden gehaald, maar nu scarlet zegt dat HUN FOUTEN na 1 maand zouden opgelost worden, vind ik wel dat je hen de maand moet geven. Je zegt het zelf dat het al zo lang duurt, wat is die ene maand dan nog?

De ongegronde beschuldigingen zijn de beschuldigingen naar A2F, het is niet hun schuld dat Scarlet trage snelheden geeft. Ze hebben tegen Scarlet geklaagd, en Scarlet is eraan bezig. Meer kunnen ze ook niet doen. Maar ze zijn dus wel degelijk niet de schuldige!

Nog een ongegronde beschuldiging is dat de speedtest 'fake' is. Dit is een speedtest uit een land waar we goede snelheden op hebben, wat is daar fake aan? Moet hij soms ook slechte resultaten geven, alhoewel jou verbinding je er geweldige resultaten mee geeft?

Aangezien je nog een andere verbinding hebt, ben jij de laatste om zo extreem te klagen en te gaan beschuldigen, er zijn er die het erger hebben. Probeer misschien die mensen eens te helpen, en niet op te jagen.
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

1 : 2.1 Mb
2: 223 Kb
3: 2.355 Mb
4: 2.3 Mb
5: 2.4 Mb
6: 2.48 Mb

Denk dat de resultaten voor zichzelf spreken.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

ez1L3 ,

ik begrijp je volledig ivm het wachten op goede resultaten. Zelf ben ik van begin november vorig jaar aan het wachten tot de snelheidsproblemen opgelost zijn en heb hierover ook meer dan eens mijn beklag gedaan via verschillende kanalen.
Voor mijn connectie is er de laatste weken een wonder gebeurd op vlak van snelheid. Wat er ook vervangen/aangepast is, blijf er nu vanaf ;)
Spijtig om te horen dat er voor jou nog geen goeie snelheden te behalen zijn, maar om hier meteen een samenzweringstheorie tussen ub en a2f aan vast te hangen is net iets teveel van het goeie.
De ub speedtest mag dan mischien een iets positiever resultaat hebben omdat de files in BE staan, maar geloof me, slecht is slecht het is me meer dan eens voorgevallen de laaste maanden dat ook de UB speedtest bleef 'hangen'.

-ps. voor de ongelovigen heb ok ook eens een test met screenshot gedaan op die cybernet. zie attachment.

Styno
Bijlagen
cybertst.JPG
(54.41 KiB) 85 keer gedownload
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

==============
Begin testen 19.52 Hr
==============
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2565 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 264 kbit/s or 33 kbyte/s
Sun May 30 2004 at 19:52:54 UTC+0200

Zweden : 41 kbit 5kByte 500kByte 99.673s

Noorwegen : Nedlastnings-hastigheten er: 43.393 9 kbit/s

McAfee
File Size: 150.005 KB
Time Elapsed: 46.577 seconds
25.76 Kbps
(3.22 KBps)

Finland
Your connection is: 51 kbps (about 0 Mbit)
You downloaded at: 6 KB/sec

Engeland
Downstream 57 Kbps (7.1 KB/sec) 61 Kbps (inc. overheads)
Upstream 467 Kbps (58.4 KB/sec) 504 Kbps (inc. overheads)

Zwitserland :
Your current bandwidth reading is:

27.30kbps

which means you can download at 3.41 KB/sec. from our servers.
============
Einde testen 20.23
============

Een halfuur nodig dus om 7 snelheidstestjes te doen
Webvisie werd reeds op de hoogte gesteld ivm dit fenomeen.
Wanneer is die maand eigenlijk voorbij? De official statement dateert van 30 april 2004.

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Voor mensen ons vals beschuldigen... We foeffelen echt niet met de speedtest he. De bestanden voor de speedtest staan op .be servers en dat is nu net het gebied waar (zo goed als) niemand problemen mee heeft. Daarom dat je ook andere speedtests moet doen omdat die wel uit het buitenland komen. De onze kan je een indicatie geven, maar wat ben je met statistieken van 1 locatie? Niet echt veel. Dit is nogmaals het bewijs dat er een routingprobleem is. Alle verkeer dat binnen België blijft verloopt vlot. Enkel het buitenlands verkeer verloopt soms chaotisch.

Cheers
Afbeelding
ez1L3

Sub Zero schreef:Alle verkeer dat binnen België blijft verloopt vlot. Enkel het buitenlands verkeer verloopt soms chaotisch.
website geopend in :

www.delijn.be -> 104 seconden
www.nmbs.be -> 183 seconden
www.teveblad.be - > niets, venster uiteindelijk gesloten
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Shag schreef: En dan de test die altijd goed is:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun May 30 2004 om 18:19:57 UTC+0200)

Download : 327.1 KByte/sec
Upload : 65.5 KByte/sec
Connection : 565.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms
Heel vreemd, bij mij is de enige (relatief) goede test die van UB

op speedtest is het altijd <5 kbyte/sec
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder

ik heb hier juist hetzelfde probleem.
bij snelheidstesten op speedtest.nl, isp monitor en hier op het forum haal ik altijd een goede 300Kbyte/s.
doe ik dan speedtests in het buitenland dan kom bij geen enkele site boven een 56Kmodem (maw een gemiddelde van 4 Kbps)en ik heb er meer dan 20 verschillende gedaan!!!
nu snap ik waarom een livestream niet gaat en waarom mijn hotmail zo oertraag gaat.
ik hoop echt dat dat probleem snel wordt opgelost want met een FICTIEVE 300Kbyte/s ben ik ook niks.

dit kreeg ik als antwoord bij webvisie
Geachte, Fictieve snelheden is iets volledig nieuw op het internet. Ik kan u melden dat de site van Userbase zich niet op ons netwerk bevindt, en dat het internet zijn eigen route bepaald eens het ons netwerk (en dat van Scarlet) verlaat. Het feit dat u bij de snelheidstest een goede snelheid behaald bewijst dat er met uw lijn niets aan de hand is.
ps ik had toen nog geen speedtests gedaan in het buitenland.

klopt het wat die zegt?
heeft scarlet dat niet meer in de hand hoe het net zijn weg zoekt?
ik dacht van wel.
hoe kan het dan anders dat ik bij skynet wel OVERAL goede snelheden haalde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

sgt,

Het antwoord van webvisie klinkt misschien wat belerend, maar het is wel waar. Het nieuwe fenomeen van de snelheden (.be ~ goed, andere niet ) is een "routing" probleem. En een routing probleem kan NIEMAND op webvisie steken, want dat bepaalt het onderliggende netwerk, zijnde scarlet. Nu niet dat ze nergens fout aan hebben (cfr. administratieve werking) maar dit is een ambetant probleem en vind het ook zeer raar dat het zo lang duurt om op te lossen. Dit terwijl dit toch al ettelijke malen is doorgegeven aan Webvisie.

Dus "Mensen van den Oudaan, gelieve eens EXTRA te drukken bij Scarlet a.u.b. ... het gaat in de goede richting en als het zo blijft krijg je misschien nog gelukkige klanten die nog een jaar bijtekenen ... maar half werk is nog minder leuk dan geen werk imho"

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
blux
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 nov 2003, 12:28

In gent gaat alles deftig hoor:
UK:
Afbeelding
Finland:
Afbeelding
Zwitserland:
Afbeelding
Noorwegen:
Afbeelding
Mcafee:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder

bij mij dus niet.
meer dan 5kbps haal ik dus bij geen enkel buitenlandse test.
het was zelfs beter toen ik nog op 30kbyte/s zat.
toen kon ik wel livestreams luisteren zonder problemen zelfs op high stream.
nu mijn snelheid 10keer zo snel zou moeten zijn gaat dat dus niet eens meer tegen low stream.
dus moet dat toch aan instellingen liggen bij scarlet of niet?
natuurlijk blijft webvisie dit weeral ontkennen.
maar hoe komt het dan dat anderen zoals blux wel overal goede snelheden halen?
ik weet het niet meer :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Blux zit op den *112 zie ik ... als ik in die Ip range zit, haal ik ook die snelheden met gemak!
Ik ben er sinds verleden week afgevlogen en geraak er sindsdien NIET meer op ... nu is het verder tuffen tegen MAX 6KB/s ! :evil:
Ik heb al ettelijke malen de modem uitgetrokken en steeds een ander IP gekregen, maar 'k zit nog altijd in de *98 range hoor ... statistisch gezien zou ik nu al zeker een 112 moeten gehad hebben... (of zijn de *112 iptjes redelijk zeldzaam ??)
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Zeldzaam....
Bwa ik heb altijd een *112 IP.... :?
Snelheden zijn nu nog niet super, maar slecht is het ook niet.
Heb altijd al een *112 IP gehad sinds ik een paar weken terug een lijnreset heb gevraagd, voordien had ik dat nooit, misschien daar iets mee te maken?
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”