ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Na enkele maanden problemen bij ADSL2fit werd de vorige topic die enkel over snelheidsproblemen ging wat overvol en onoverzichtelijk.
Aangezien nu normaal gezien al de problemen van de baan zouden moeten zijn openen we een nieuwe topic, dit maal niet enkel voor snelheidsproblemen, maar algemeen voor alle vragen en opmerkingen ivm ADSL2fit. Op deze manier kunnen onze bezoekers en u een duidelijker zicht krijgen op de huidige toestand van ADSL2fit.
Daarom wordt ook de review topic afgesloten en hier doorgezet.
NuKeM
titan_pi8
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:19

Ik heb Scarlet en bij mij zijn sinds vandaag de problemen opgelost, download speed is rond de 300kb/sec :-D !
Heerlijk eindelijk terug fatsoenlijk kunnen internetten!
Gebruikersavatar
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Bij adsl2fit is de snelheid nog niet echt optimaal, nu haal k weer slechts 1500 Kbits, khoop dat dit nog zal stijgen (meestal haal k 2100) naar de normale 3.3 mbits snelheid. :).


Groeten,

Stijn
danzka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 nov 2003, 21:54
Locatie: Limburg

S'morgens en s'avonds downloadsnelheden +-325kb/sec en namiddag +-120kb/sec. Ik kan al met de snelheden leven :-) maar zou wel nog verbetering willen zien in de namiddag. Scarlet abbo,regio 011 Beringen
kitterick

het is niet zo stabiele tussen 17h en 23h in de avond.
Ik dl gewoon +-250-300ko/sec
Gebruikersavatar
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

Nukem tot mijn grote spijt heb ik sinds mijn verhuis naar Leuven niet echt goed nieuws te melden. Daar waar het in Tervuren redelijk begon te lukken (snelheden tussen de 200-250 kbyte) is het hier een ramp. De lijn is onstabiel (drops), de snelheden zijn ondermaats (ik haal met moeite 900 kbit)... Pings naar Belnet, Yahoo, etc vertonen gaan weer regelmatig (5%-10%) de mist in... Ik vind het triest, zeker nu alle problemen van de baan zouden moeten zijn. Het duurde al een week om de verhuis in orde te krijgen (alweer Big B die dwars zat volgens A2F) en ik zou dat niet erg gevonden hebben mocht ik aan dezelfde snelheden zitten als in het 'probleemgebied' waar ik uit vertrokken ben maar dit is... Ook gebruik ik nog steeds dezelfde kabels, modem, pc als in Tervuren en dus vraag ik me af of er nog mensen zijn uit Leuven, buurt Bondgenotenlaan (centrum) die nog steeds problemen hebben ondanks dat nu alles opgelost zou moeten zijn.

Even ook een paar tracekes van de eerste hopjes wat al iets kan verklaren:
C:\>tracert www.belnet.be

Tracing route to hireq.belnet.be [193.190.198.53]
over a maximum of 30 hops:

1 * 10 ms 9 ms bas99.dsl.net4all.net [81.89.99.254]
2 18 ms 19 ms 19 ms remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]

1 18 ms 9 ms 9 ms bas99.dsl.net4all.net [81.89.99.254]
2 19 ms 19 ms 9 ms remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]

1 11 ms 19 ms 9 ms bas99.dsl.net4all.net [81.89.99.254]
2 11 ms 19 ms 9 ms remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]
3 * 12 ms 19 ms gig-1-0-0-ias-be-bru-ar01.kpnbelgium.be [194.119
224.129]

Deze is werden binnen een tijd van ongeveer 3 minuten gedaan.

Groeten,
sparkiii

(soon s|TUDY for a while)
Fozzy
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2003, 12:26

Hi people,


Effe enkele korte vraagjes ...
Wie kan hier wat nuttige informatie over geven over raw copper
aansluitingen ?

Kan mij wel vanalles voorstellen bij deze term, maar wat houd het in de praktijk in en biedt ADSL2fit deze optie ook aan ? Raw Copper is dit eigenlijk gewoon electrolitisch rood koper i.p.v. de gebruikelijke dunne telefonie adertjes ? Dat de soortelijke weerstand/geleidbaarheid van zulke geleider stukken beter is lijkt mij nogal logisch, maar komt het hierop neer ? De raw copper lijn moet die aangevraagd worden bij ADSL2fit of bij Belgacom ?

Zit dankzij de upload limiet bij Telenet weeral eens op smallband voor een halve maand, ondanks mijn 20GB account, en het begint nu wel stilletjes aan mijn strot uit te komen. Dus ben op zoek naar een goed alternatief. Heb interesse in Medium aansluiting 8 Mbps/512kbps.
Heb geen Belgacom lijn, dus wil ik eerst zeer goed geïnformeerd zijn wil ik nog een andere lijn in huis halen. :wink:

De search functie heeft al het één en ander opgeleverd, zij het in zeeeer traag tempo -> smallband, maar nog niet alle info die ik zoek.



Thanx Fozz
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

die raw copper is dezelfde telefoonlijn van belgacom alleen is deze van a2f, de kabel is juist dezelfde
je betaald dus geen abo aan bgc
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Allereerst even iets toevoegen aan de post van Nukem. Wij kunnen zien in de dbase hoe de speedtests verlopen en wij zien ook dat het nog belange niet de 4Mbps is, die op julle abo staat..
Ik wil ff oproepen om deze topic niet weer messy te maken, door alle 3posts een post te zetten: 'hier nog 2Mbps, nog lang niet 4Mbps..."
Gewoon kwestie van de topic wat ordelijk te houden ;-). Steeds herhalen dat je met deze snelheid wel kan leven.. brengt ook niet véél toe tot de topic ;-).

Wat betreft raw copper: zoals Zeon zei: zelfde draad, enkel abo geldt betaal je aan ander tarief aan iemand anders. Wat wel is, is dat BGC indien er nog geen lijntje naar uw woning is getrokken, dus van de straat naar woning, dat vermoedelijk zal moeten doen tegen betaling. Technisch gezien is er geen enkel verschil, enkel is de lijn op andere apparatuur aangesloten in de LEX.

Sparkii,
Ik zou zeggen bel eens naar A2F en laat ze eens een lijntest doen... kan zijn dat er daar nog lokale problemen zijn, of gewoon enkel en alleen met uw lijn ofzo...

Ivm BGC. Het is een feit, ze doen lastig.. héél lastig. Daarnaast komt ook nog dat ze tegenover de andere OLO's nen ferme blunder hebben gemaakt.. wat enkel voor verwarring zorgt bij de klanten.

Als ik mij goed herinner was net zoals Gent Leuven ook een probleem gebied, bij 1 LEX ofzo.. Scarlet is er mee bezig.. maar twas hetzelfde probleem dacht ik. Kzou zeggen, nog even geduld..

Edit: onduidelijkheid recht gezet ivm raw copper.
Laatst gewijzigd door The Oddity 07 dec 2003, 22:48, in totaal 3 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
zippy

ja Sparkii, ik zit hier ook in leuven, heb ongeveer dezelfde resultaten, het hangt van dag tot dag / uur tot uur af.

Ik zit in de beriotstraat(aan't park).
Al mails(begin verleden week) gestuurd en gebeld maar nog steeds geen antwoord, zal morgen nog eens proberen :)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik weet dat er tickets openstaan bij A2F, die ze geopend heeft bij Scarlet voor de regio Leuven.... het is misschien een troost.. (een magere :)), maar ze zijn dus effectief wel bezig met het probleem Gent en Leuven...
I love it when a plan comes together!
C-Phest

het spijt me te melden dat Sinterklaas hier niet geweest is op 6 december hoor.

Ik zit momenteel aan 230KB/sec terwijl ik voor de problemen een gemiddelde van 600KB/s had en zelfs piekte op 800KB+

Naar mijn bescheiden mening is het probleem dus nog niet opgelost. En dan kan je redeneren van 'het gaat toch al veel beter' maar hiervoor betaal ik geen 60 euro per maand. Ik betaal voor de 8Mbit aansluiting en heb nu een 3Mbit ... ben ik dus niet tevreden mee.

Wat het compensatieformulier betreft: Daarvoor moet je gewoon een mailtje sturen en dan sturen ze je het op via mail. Je kan echter gewoon aankruisen wat je juist wilt, maar nog geen details. Iemand een idee hoe dit zit? Ik neem aan dat ze je geen 'at random' .be domain gaan geven? :)

Voor alle volledigheid: ik woon in Leuven op de Diestsevest. Misschien ben ik 1 van die tickets voor Leuven?

Ik zie er enkel tegenop om Webvisie proberen te pakken te krijgen ... duurt altijd een eeuwigheid en mailen doen ze ook niet zo snel blijkbaar.
Modbreak:
The Oddity
Posts samengezet. Als regged member kan je zelf je posts editten.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik denk niet dat er iemand al gezegd heeft dat de problemen definitief volledig zijn opgelost... de huidige situatie is dat de snelheid leefbaar is.. en surfbaar.. maar het is nog lang niet zoals het zou moeten zijn!

wat betreft uw geval: laatst is ons door A2F bevestigd dat de BRUO's van dit probleeem geen last zouden kunnen gehad hebben... dus lijkt me raar dat jij wel last had...nu, het kan, want je zit in Leuven.. en kan dus gewoon goed zijn, dat het in Leuven anders lag.. maar in het algemeen zouden de BRUO's zo goed als geen last gehad hebben volgens Webvisie.
Je mag er dus eigenlijk vanuit gaan dat jij in die tickets al zit... (ben er zo goed als zeker van!)

Wat betreft uw compensatie: die wordt naderhand verwerkt als je het opstuurt.. je krijgt daar normaal wel bericht van. En neen: zij gaan geen domeinnaam kiezen voor u.. wat denk je nu: dat ze gaan beginnen met: a2fklant1.be, a2fklant2.be... seg: gij moogt dat kiezen!
I love it when a plan comes together!
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik moet zeggen dat ik hier hetzelfde probleem heb met mijn 8Mbit.
Ik woon in Hasselt, dus niet in de 'probleemzones'.

Nu zit ik ook rond de 250kb/s download waar het vroeger + 750Kb/s was.
Ik ben al content dat we zo ver zijn gekomen, nu nog de laatste spurt naar de 'normale situatie'.

Dus vermoedelijk zijn ook de BRUO's getroffen (misschien niet allemaal, maar toch een deel).
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Update
2e rechtzetting, pff

8MBps -> BRUO.. is gezegd dat ze geen problemen hebben.

Blijkbaar toch... weinig info over....

Enige nieuws dat we tot nu toe ontvangen hebben dat het normaal niet zou mogen, dat ze via een ander netwerk gaan.. maar nu op dit moment worden er upgrades gedaan van Backbone Links op dat netwerk.. en dat zou de oorzaak moeten zijn.. het zou dus van tijdelijke aard moeten zijn.

Kan iemand dat bevestigen of jullie voordien ook probs hadden? Dus voor deze week?
Laatst gewijzigd door The Oddity 08 dec 2003, 20:47, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gast

:Offtopic:


Ik vind dat a2f partners en investeerders moet zoeken om samen te werken aan een nieuw onafhankelijk netwerk voor adsl zoals bbned dat in nederland gedaan heeft.
Zolang BC er tussen hangt zullen er problemen blijven.
In nederland heeft kpn door invloed van bbned de laatste 3maand 2x zijn snelheid verhoogd.
Ik hoop dit hier ook ooit nog mee te maken.
Over de kabel zal het monopolie blijven zoals in nederland ook te zien is en zal er geen toestandsverandering plaatsvinden.
De mensen zitten vast aan de kabel.
Gebruikersavatar
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Ja das een zeer goed idee, maarja dan heb je echt enorm veel kapitaal nodig!

Deze middag lag scarlet plat alsook adsl2fit (ik kon geen connectie maken en buren met scarlet ook niet) mss zijn ze dus nog steeds bezig met de upgrades!
Gast

The Oddity schreef:Hmm, rechtzetting:

de BRUO's hebben geen probleem is er gezegd. Dat zijn de unbundled offers -> eigen koperpaar. Vermoedelijk zitten jullie met die mediums.. en hebben de mediums wel problemen...

Dus eventjes verkeerde gelijkstelling van 8Mbitter = Bruo... was hun medium abo even vergeten... :oops:
idd ... ik zit met een medium abo .. had ik wel kunnen vermelden, my bad :roll:

Proficiat trouwens dat jullie zoveel uit die mannen van A2F uit krijgen :) mij sturen ze altijd wandelen met een of andere zinloze uitleg waardoor ik nog minder weet :?
Somatik

Na hier wat rond gezien te hebben zie ik dat jullie met lof over adsl2fit spreken soms.

Ik ga het eens niet hebben over der snelheid, hopelijk kan dat hier ook, maar wel over de service.

Vorige week 10 keer helpdesk gebeld, altijd bezet.
Ik heb vandaag 20 keer de helpdesk proberen te bereiken, altijd bezet.
=> Telefoon ligt open of zo?

Dan maar het andere tel nr op de factuur geprobeerd, daar nemen ze niet eens op tijdens de werkuren.

Email, vorige week mail gestuurd geen antwoord (na 7 dagen). Week dervoor ook een mail, ook geen antwoord. Ik heb welgeteld 2 antwoorden gehad op mijn 8 mails al ondertussen en die antwoorden waren in de zin van nu even een kort antwoord, later mee. Helft van mijn vragen blijven dus onbeantwoord...
Vandaag ook nog eens geprobeerd, nog steeds niks.

Wat is mijn probleem? Ik ben overgestapt eind septemeber (heeft ook al een maand geduurd... ondertussen nog eens van skynet gesmeten ook). Ik heb zogezegd mijn factuur niet betaald, ik lig al 2 weken van internet. Ik heb ondertussen al 2 maal een screenshot gefaxt van het bankprogramma ter bewijs. Wat zie ik vandag op de status pagina. Betaling in orde. Account nog steeds geblokkeerd.

Conclusie, ik heb al die tijd wel degelijk betaald, maar krijg toch geen internet? Ik heb nu zelfs al betaald tot 30 februari.

Conclusie. ADSL2FIT service: 0/10

Over de snelhijd klaag ik niet, voor de paar keren dat mijn verbinding werkt was ik heel erg blij met de hoge upload.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Somatik schreef:Vorige week 10 keer helpdesk gebeld, altijd bezet.
Ik heb vandaag 20 keer de helpdesk proberen te bereiken, altijd bezet.
=> Telefoon ligt open of zo?
Effectief! Heb eens de test gedaan en op alle uren van de dag geprobeerd en altijd bezet. En noem me nu ongelovige Thomas, maar om 4 uur 's nachts ben je niet aan het helpdesken hoor ;)
Somatik schreef:Ik heb zogezegd mijn factuur niet betaald, ik lig al 2 weken van internet. Ik heb ondertussen al 2 maal een screenshot gefaxt van het bankprogramma ter bewijs. Wat zie ik vandag op de status pagina. Betaling in orde. Account nog steeds geblokkeerd.
Daar heb ik ook problemen mee gehad .. uiteindelijk bleek dat ze mijn adres verkeerd overgeschreven hadden. Mijn post kwam dus 4 huizen verder aan (met dank aan de persoon die die altijd in de vuilbak geflikkerd heeft :x )

Mails en mails gestuurd om te melden dat ik geen post krijg en dat op de status page staat dat ik 3 facturen achter sta. Ook resultaat account geblokkeerd. Na een telefoontje was dit wel opgelost en vernam ik dat je de facturen ook kan uitprinten zelf. In de toekomst gingen ze wel naar het goeie adres opgestuurd worden. Laatste factuur heb ik na ondertussen anderhalve week OOK weer NIET OPGESTUURD gekregen. Kan ik WEER eens voor bellen.

Administratie is -ook al beweerde de helpdesker dat de boekhouder zeer nauwgezet te werk gaat daarin- een dikke nul ginder.

Somatik schreef:Conclusie, ik heb al die tijd wel degelijk betaald, maar krijg toch geen internet? Ik heb nu zelfs al betaald tot 30 februari.
Dat probleem had ik bij m'n aansluiting. Heb pas 17e van de maand aansluiting in orde gekregen, maar heb wel hele maand mogen betalen. Hun antwoord: wij factureren per kalendermaand.

Ik kan Somatik's frustratie helemaal volgen ... heb zelf helaas ook niks goed te melden over de service :(
Faker

Wat betreft facturen --
heb er nog NOOIT een per post gekregen
(helpdesk vertelde me nochtans dat ze een tweede maal gingen verzenden)
op http://status.adsl2fit.be dan maar zelf facturen geconsulteerd en afgedrukt

Snelheid (laatste maal dat ik online was via A2F was vrijdag) was redelijk (maar lager dan andere ADSL-providers; raakte niet boven de 2 Mbit download)

maar momenteel (Anderlecht) kan ik trouwens helemaal geen verbinding maken met A2F ADSL
RAS error 718 "Connection timed out waiting for a valid response from the remote computer"
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wat het niet opnemen van de telefoon bij A2F betreft. The Oddity en ik zijn er vorige week dinsdag langs geweest en de telefoon stond roodgloeiend. Ze hadden niet eens de tijd om deftig goeiendag te zeggen tegen ons. Ze doen weldegelijk hun best hoor. Ze doen soms 4 gesprekken tegelijkertijd om alles zo snel mogelijk vooruit te laten gaan. Dus gewoon geduld hebben is de boodschap. Normaal wordt er op e-mail sneller gereageerd. Ze doen dit soms nog tot 23 uur. Wat dan de reden is van de vertraging dat kan ik je helaas niet vertellen. Maar ik heb nu zelf gezien dat de helpdesk geen lachertje is.

Cheers
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

4 telefoons tegelijk en dan nog eens een e-mail? zo tot 23 uur savonds?
Proficiat aan de helpdesk van A2F :P
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, even in mengen:

Jullie gaan misschien denken dat we partij trekken met A2F, maar ik afgelopen donderdag zijn we daar geweest om een aantal zaken te regelen en wat informatie op te doen.

De helpdeskmedewerker die de telefoon deed, heeft in de +- 3u en een half dat we daar geweest zijn net geen twingtig minuten vrij gehad om iets anders te doen. De ene telefoon na de andere. Hij heeft even adempauze gehad om een goedendag te zeggen en nadien nog enkele minuten om even enkele technische zaken te bespreken. Max. 15-20min tijd tussendoor om iets anders te doen dan telefoons beantwoorden. Maw: als de lijn bezet is.. ik kan het geloven.. maar het is niet zo dat ze de lijn express open leggen. Jullie zijn dus niet alleen die mailen en telefoneren...

Ik wil maar zeggen, whatever you think: ze nemen de telefoon op en wat voor vragen..? Allemaal zaken die je op hun site kan vinden..
Nuja, eens voorbij het sluituur van Webvisie gaan de telefoons wel dicht zodat ze nog even tijd hebben voor andere zaken. Dat verklaart waarom die buiten de uren ook bezet ofzo gaf.
Wat betreft die mails.. jullie zijn lang niet alleen.. er komen misschien honderd mails per uur binnen.. er is iemand die die mails opvolgt.. maar het kan soms duren...dat is idd geen goed punt, ga ik ook niet beweren. Ik wil alleen maar zeggen, dat ik gezien heb dat ze ermee bezig zijn.. dat het dus niet is, dat ze het werk daar op een hoop smijten en jullie mails naar een onbekend adres forwarden ofzo...straight into junk...

Wat betreft die blokkage.. als je niet betaalt is dat normaal, indien je bewijs stuurt of faxt komt dat normaal in orde.. kan wel zijn dat er nog andere zaken niet in orde zijn.. daar kunnen we niet over meespreken..

Adres verkeerd overgeschreven.. normaal moet jij dat invullen eh :). Nu het kan altijd zijn, dat er een fout gebeurd.. maar denk je dat ze daar tijd hebben om zich af te vragen waarom iemand niet meer betaalt? Neen, niet betalen -> aflsuiten. En de klant zal wel reageren.. ;-)

Wat betreft die facturen die niet aankomen.. als dat effectief niet kan afgeleverd worden door de post.. wel dan komt die terug met een speciale brief van de post.. en dan weet A2F dat.. als dat niet terugkomt.. dan is dat afgeleverd..

Wat betreft dat off-topic idee zoals NL, ik stel voor om daar hier niet verder op in te gaan...dit gaat al messy genoeg worden ;-).

Ik versta dat jullie problemen hebben dat de tel niet opgenomen wordt.. maar ze nemen hem dus wel degelijk op.. het is er alleen mega druk...en dit is geen bullshit..

Ik vind het goed dat iedereen zijn mening zegt... en jullie mogen gerust alle kanten belichten van A2F, we gaan dat zeker niet censureren.. maar op gebied van die telefoons, wou ik toch wel even duidelijk zijn...

Rechtzetting en newsupdate gedaan enkele post hoger!
I love it when a plan comes together!
Somatik

Jah van die facturatie, ik heb mijn aanvraag gedaan eind september de lijn is in werking gesteld op 30-10-2003 (4 weken wachten, toen ook nog speed problemen en zo) en mijn eerste factuur was voor okt-nov-dec, kunt al geloven dat ik raar opkeek.
Ze zouden beter bijzetten van dan tot dan maar jah da kon niet naar ik verstaan heb. Als ik de factuur van januari (factuurdatum 1/12/2003) betaal, is die feitelijk voor 30 jan tot "30" feb. Toch niet erg logisch (2 maand op voorhand). Ik zal het onthouden voor mijn laatste factuur...

Maar jah ondertussen kan ik nog altijd niet op inet... Op de helpdesk klonk de beltoon tot mijn grote vreugde maar ze namen niet meer op om 17:40.

Ik heb tevens hierboven ergens gelezen dat WebVisie gesloten is op maandag. Ik zie dat ze een nieuwe site hebben ofwel heb ik die nog nooit gezien. Beter eerst wat werk steken in de klanten ipv het opfraaien van hun sitez.

voorlopig zeer ontevreden klant...
... en ze zullen mij iets in return moeten geven om het goed te maken, 2 weken betalen en geen inet!
The Oddity schreef: De helpdeskmedewerker die de telefoon deed, heeft in de +- 3u en een half dat we daar geweest zijn net geen twingtig minuten vrij gehad om iets anders te doen.
...
dat is mijn probleem niet hoor, ik betaal voor mijn abo, dat zij te weinig mensen hebben op hun helpdesk dat is mijn fout niet! Ik betaal zelf voor telefoontjes over problemen die zij veroorzaken (0903 nr).
The Oddity schreef: Wat betreft die blokkage.. als je niet betaalt is dat normaal, indien je bewijs stuurt of faxt komt dat normaal in orde.. kan wel zijn dat er nog andere zaken niet in orde zijn.. daar kunnen we niet over meespreken..
dat is normaal als je daadwerkelijk niet betaalt, dat is minder normaal als ze je betaling niet terug vinden en je dan 2 weken afsluiten terwijl je wel degelijk betaald hebt! En dan nog, nu na 2 faxen hebben ze eindelijk mijn factuur op betaald gezet maar mijn account is nog steeds blocked. Leg dat maar eens uit...
The Oddity schreef: ...
Ik versta dat jullie problemen hebben dat de tel niet opgenomen wordt.. maar ze nemen hem dus wel degelijk op.. het is er alleen mega druk...en dit is geen bullshit..
...
Dit is geen reden om mij onterecht van inet te smijten, als taxipost zijn pakjes niet levert jah dan moeten ze dat ook niet op de file steken.

voila, nogmaals mijn gedacht. Mijn verontschuldigingen eventueel maar na 3 maand miserie zou je toch al eens pissed worden.

Tussen haakjes, was dit nu zo geen super aanbod (geen limiet en great upstream), dan had ik al lang opgegeven en naar een andere provider vertrokken...

Somatik
Modbreak:
Sub Zero
Posts samen gezet
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

The Oddity schreef:Hmm, even in mengen:

Wat betreft die blokkage.. als je niet betaalt is dat normaal, indien je bewijs stuurt of faxt komt dat normaal in orde.. kan wel zijn dat er nog andere zaken niet in orde zijn.. daar kunnen we niet over meespreken..

Adres verkeerd overgeschreven.. normaal moet jij dat invullen eh :). Nu het kan altijd zijn, dat er een fout gebeurd.. maar denk je dat ze daar tijd hebben om zich af te vragen waarom iemand niet meer betaalt? Neen, niet betalen -> aflsuiten. En de klant zal wel reageren.. ;-) Dit is gewoon slecht !! Totaal klant onvriendelijk !!

Wat betreft die facturen die niet aankomen.. als dat effectief niet kan afgeleverd worden door de post.. wel dan komt die terug met een speciale brief van de post.. en dan weet A2F dat.. als dat niet terugkomt.. dan is dat afgeleverd..
Sorry Tom,

Maar daar moet ik toch even op reageren. Zoals jij het stelt is dat echt verkopersmentaliteit. Da's hun kop in het zand steken hé. Een "normaal" bedrijf stuurt zijn facturen !! En bij vond ik het nog erger ... zelf heb ik dus een weekend zonder internet gezeten omdat men mij vrijdag om 17u had afgesloten (toevallig voor het weekend ? Om te kloten ?). Uiteraard kon ik dan ook niemand meer van hen bereiken om te vragen wat de reden daarvoor was. Tot mijn verbazing kon ik dan maandag even op't werk inloggen en zag ik dat ik was afgesloten voor onbetaalde facturen. Ik had echter nog nooit een factuur/contract/voorwaarden of wat dan ook van hen ontvangen! Zelfs login e.d. heb ik allemaal zelf voor moeten bellen!. Ik bel dus naar hen en krijg na uren proberen eindelijk iemand aan de lijn die doodleuk vertelt, ja meneer, op de statuspagina kun je je facturen bekijken en afdrukken. HOE MOET IK DIT IN GODSNAAM WETEN ? STAAT DIT ERGENS OP DE SITE? (en zonder internet is het nog moeilijker) Elk "normaal" bedrijf stuurt een factuur op of stuurt op zijn minst iets van "herinnering" of dergelijke. Nu weet ik zelf ook wel dat ik maandenlang niet heb betaald, maar sinds wanneer moet ik zelf gaan vragen of ik MAG betalen ??

Anyway, aan hun administratie mogen ze zeker nog iets doen, want dit is niet leuk. Ik denk dat zij momenteel chance hebben dat ze de enige provider zijn met dit aanbod. Maar vanaf er andere volgen zullen ze serieus uit hun pijp mogen komen want anders zal hun een kort leven beschoren zijn met deze bedrijfsmentaliteit.

Anyway, ik ben een tevreden klant waar het de dienst zelf betreft (die WEKEN aan 5-30kb/sec niet erbij genomen). Maar qua professionaliteit heb ik toch mijn bedenkingen.

Grtz,

Siske
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, om even terug te komen op de onbetaalde facturen of de facturen die verstuurd zijn maar niet aangekomen enzo...

Ze versturen ze wel degelijk. Toen we er dinsdag waren konden we de stapels facturen zien liggen. Ze waren reeds afgedrukt, nog enkel in de enveloppes en met de post mee. Ze gaan de afgedrukte facturen niet zomaar in de vuilbak gooien. Dat zou maar wat stom zijn.

Dus in de veronderstelling dat ze afgedrukt zijn en verstuurd worden (we hebben ze zelf zien liggen) veronderstellen ze bij webvisie dat de post zijn werk doet en de facturen bezorgt aan het juiste adres. Als het adres niet bestaat of de brieven komen terug toe bij de post wegens verhuisd of weet ik veel wat, dan gaan ze terug naar webvisie in een mooie bruine omslag met een briefje bij van de post dat de brief niet kon besteld worden om de bijgeleverde reden. Ook daarvan hebben we 2 exemplaren onder de neus gekregen. Daar zat een brief bij van de post dat de bewoners verhuisd waren of dat het adres niet bestaat, ... Weet ik veel welke redenen er allemaal kunnen zijn. In zo een geval worden de zaken beter bekeken.

Als er van de post geen bericht terug komt dat het adres niet bestaat of verhuisd ofzo, dan gaan ze er dus vanuit dat je factuur is aangekomen. Als jij dan niet betaalt, dan gaan ze ervan uit dat je niet wil/kan betalen. En ja, er worden ook aanmaningen verstuurd (ook een stapeltje van gezien). Ook terug via dezelfde post. Terug het zelfde systeem als bij de gewone facturen. Dus je kan moeilijk zeggen dat ze er geen versturen, want we hebben ze met onze eigen ogen gezien. Ze gaan ze niet afdrukken om ze dan met het groot vuil weg te geven nietwaar.

Wat het feit betreft dat ze zeggen dat de facturen op de status.a2f staan... Mja, daar kan je alles volgen, maar dat je ze daar zelf zou moeten gaan halen en zelf afdrukken en zelf alles regelen, daar heb ik het wat moeilijk mee. In heb nog altijd liever een factuur in mijn handen van het bedrijf zelf uit geschreven, dan zelf afgedrukt van hun site gehaald. En dat je alles zelf moet opvolgen dat je alles netjes betaald hebt. Het moet van beide kanten wat komen en niet van de klanten alleen. Maar normaal krijgt iedereen mooi zijn factuur hoor.

En sommige dingen kunnen inderdaad beter of anders. Dat spreek ik niet tegen. Dat het al dan niet onderbemand zijn van de helpdesk uw fout/probleem niet is, daar kan ik nog vrede mee nemen. Maar een beetje geduld/respect van beide kanten uit kan geen kwaad. Moest iedereen mooi de faq lezen enzo, dan zou het al de helft minder druk zijn. Ik heb een paar uur kunnen meevolgen en de helft zou er al kunnen van tussen vallen. Dit zou dan plaats kunnen vrij maken voor dringende/hoognodige vragen die niet direct op hun site te vinden zijn.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Ik heb men factuur voor januari ook nog niet ontvangen , op de status page staat dat deze vandaag vervalt, als ze niet toekomt via de post willen men ouders gewoonweg niet betalen, ik hoop dus enkel dat de antwerpse post een beetje sneller zal werken :p
Gast

Ik heb omtrent die facturatie ook nog een vraag ... ik ben aagesloten sinds half oktober ... ik meen me te herinneren dat ik dan voor 3 maanden ineens moest betalen ... maar nu heb ik een openstaande factuur voor december ... kan ik hier niet goed tellen ofzo ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Als je niet betaalt, dan vind ik het normaal dat je direct afgesloten wordt. In de winkel krijg je over het algemeen je product ook niet mee, als je nog niet betaald hebt.

Wat er mij wel opvalt is dat er nogal zeer positief en met veel geduld gereageerd wordt op de problemen met A2F.
Hoeveel weken hebben ze nu al geen problemen met hun downstreamsnelheid ? En hoeveel keer ging het binnen de kortste tijd opgelost zijn ? Als je belt naar de helpdesk, en je moet ik weet nie hoe lang wachten eer je iemand aan de lijn heb ? Facturen die niet naar behoren verwerkt worden.

Mocht Skynet of Telenet dit tegenkomen dan was het forum hier te klein geweest om alle mogelijke klachten en verwensingen weer te geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

PHO schreef:Mocht Skynet of Telenet dit tegenkomen dan was het forum hier te klein geweest om alle mogelijke klachten en verwensingen weer te geven.
Tja, dat heb je als de moderators regelmatig bij A2F over de vloer komen... en het valt blijkbaar niet hier alleen op, ook op het Telenet forum is de reputatie van de moderators reeds doorgedrongen.

Blijf objectief jongens :!: (en A2F verdedigen met het feit dat het niet aan hun ligt help daar zeker niet bij, en is trouwens ook niet relevant voor de klant).
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Dat is net de reden waarom we alles kunnen weerleggen en tegenspreken. Omdat a2f de enige ISP is waar we deftig contact mee hebben. We zijn er al geweest, we hebben gezien hoe de boel draait. Het is niet omdat we er al geweest zijn dat we ze ophemelen. Als het echt grondig mis is, dan gaan we ons ook niet inhouden. Maar we hebben gezien dat ze hun best doen, dus we kunnen moeilijk komen zeggen dat ze ganse dagen op hun bureau liggen te slapen met de hoorn van de haak.

Als je mijn vorige post gelezen had, dan had je gezien dat ik ook niet akkoord ben met het antwoord dat je op de statuspagina maar moet kijken om je facturen in de gaten te houden. En dat je zelf alles moet opvolgen enzo. Ik verwacht op zijn minst ook een factuur. En de helpdesk kan ook soms beter, maar dit is overal zo. Ik ken trouwens weinig helpdesken die zo goed als perfect zijn.

We zijn en blijven onafhankelijk! Dit zal nooit veranderen. We proberen zo objectief mogelijk te blijven. En neen, het forum wordt niet op zijn kop gezet, voor geen enkele provider. Waarom bieden we zoveel weerwerk? Omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet en het hele forum een grote rotzooi wordt. Daarvoor dienen moderatoren toch?

En dat het niet bij hen ligt is idd niet relevant voor de klant. Die wil alleen een werkende lijn, daar heb je volledig gelijk. Maar hoe gaat de zegswijze nu weer... Schiet niet op de pianist of zoiets? Wel daar was iedereen goed mee bezig. Ik ga mijn preek eens stoppen se :)

Cheers
Afbeelding
Somatik

Whohoow ik kan weer op internet...

Wat is er gebeurd, deze morgen heeft mijn ma gebeld naar WebVisie, die hebben haar wijsgemaakt dat alles aan belgacom ligt en dat ze die zullen contacteren voor problemen. Tuurlijk kent mijn ma ook niet veel van computers en hoe het hier zit...

Tevens is sinds 9:30 deze morgen mijn account weer geactiveerd. Ik heb nog steeds geen reply om mijn mails.

Komt erop neer dat ze doen alsof hun neus bloed, internet werkt, die klant zijn problemen, jah, tis voorbij. Ondertussen hebben ze mijn geld. Kan het klantonvriendelijker (ik moet bellen, ik moet mailen, ik moet faxen, ik moet betalen, en dat omdat zij mijn overschrijving niet terug vinden, en ik weet nog altijd niet wat eer misgelopen is)...

Een deftig bedrijf zou zich op zijn minst verontschuligene en eventueel mij bvb 2 weken gratis internet geven ter vergoeding van de problemen...

Ik vind het gewoon erg dat ze nooit eens een antwoord sturen op een mailtje, ik moet gewoon de status page bezien voor de rest ist hun allemaal te veel heb ik de indruk.

Alé, voor de zoveelste keer hoop ik dat er nu geen problemen meer komen...

Francis
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Ik vergelijk het zoals met een auto, betaal je niet voor je brandstof kan je ook niet rijden !

Enig initiatief van de klant is ook nog gewenst zoals bv naar zijn statuspagina kijken. Daar staat duidelijk als een factuur nog openstaat of niet. Toen ik aangesloten was keek ik daarnaar en zag dat ik een openstaande factuur had EN dat de vervaldatum bijna bereikt was. Ik had nog niks per post ontvangen (zaten ook paar feestdagen tussen) en heb toen maar zelf de telefoon EN een mailtje gestuurd om de situatie te verduidelijken. 's Avonds had ik reeds een mail met in bijlage de pdf file van mijn factuur. Direct de overschrijving gedaan en het was in orde. Na de feestdagen vond ik ook de factuur in mijn brievenbus.
Een vriend van mij had ook niet tijdig naar zijn status pagina gekeken en had te laat betaald. Resultaat : afsluiting. Na een fax met bewijs van betaling was alles terug in orde.
Voor de mensen die toch zo klagen dat ze direct afgesloten worden nadat ze niet betaald hebben : kijk eens wat sommige klanten doen zolang ze niet 100% tevreden zijn met de snelheid : gewoon niet betalen ! Als ik ISP was sloot ik ook alles af.

Goede raad : kijk regelmatig naar statuspagina !
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

wel ik heb rond 10 na 12 mijn aanvraag doorgefaxt en 10 minuten later kreeg ik bevestigingsmail met order nummer & passcode om status te volgen

het zal mssn niet veel moeite zijn maar tot dusver hebben ze altijd snel geantwoord op mijn mails (bijvoorbeeld voor voorwaarden te krijgen & andere info)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Het is overigens blijkbaar een trend aan het worden om geen facturen meer per post te sturen, maar downloadbaar te maken via een CRM-module. (en dan doel ik op meer bedrijven dan enkel WebVisie). Enkel bedrijven of mensen met een BTW-nummer krijgen in die gevallen een factuur per post.
Het is dus verkeerd om dit klantonvriendelijk te noemen. Oké, het is handiger als het per post komt, maar is dit ook echt nodig? Kan je bij WebVisie overigens niet per domiciliering betalen? Ben je normaal van al die facturatie-perikelen in 1x verlost. Ik betaal m'n Skynet in elk geval op die manier ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Het verhaal van Inter (hierboven) is een volledig omdraaien van regels!
Een klant mag niet afgesloten worden omdat hij/zij een statuspagina niet in de gaten houdt.
Het huidig handelen van A2F betreffende het afsluiten is in strijd met het recht van de consument.

A2F levert een dienst en om daarvoor betaald te worden stuurt het een factuur.
Wanneer de klant niet betaalt kan A2F een maning sturen.
Wanneer na een bepaalde termijn de klant hierop niet reageert mag A2F een nieuwe termijn stellen waarop het leveren van de diensten wordt gestaakt en eventueel de factuur overgedragen wordt aan een incassokantoor.
Daarna kan tot afsluiting worden overgegaan.
Een en ander moet omschreven staan in de leveringsvoorwaarden die de klant bij het afsluiten van de overeenkomst toegestuurd heeft gekregen en waarvoor hij getekend heeft.

Nooit heb ik leveringsvoorwaarden gezien, of heeft Webvisie een internet adres aangegeven waarop ze gepubliceerd staan, die golden toen, en rechtsgeldig gedeponeerd waren, voor ik mijn contract tekende.

Voor de 2e keer is er nu een factuur vervallen zonder dat ik deze heb ontvangen.
De eerste keer Heb ik, toen ik de factuur van de volgende maand ontving, webvisie gebeld (ja op de 1+Eurolijn, de andere is echt onbruikbaar) en verteld dat ik de vorige factuur niet had ontvangen en gevraagd om een nieuwe. Deze zouden ze toesturen maar heb ik ook nooit ontvangen.
Er is best wat mis met de Post maar dit wordt toch te gek, 3 facturen die verloren geraakt zouden zijn. En natuurlijk werd ik afgesloten.
En nu de lopende factuur weer is vervallen zonder dat ik deze gezien heb, heb ik er echt genoeg van.
Webvisie kan niet doorgaan zijn interne problemen naar de klant door te schuiven.
En zeker niet omdat de geleverde diensten de afgelopen maanden zeer slecht en ook momenteel nog steeds niet volgens overeenkomst zijn.

Ik geef, om verdere irritatie van z'n klanten te voorkomen, Webvisie de volgende raad:

Start met domiciliëring, dit is voor iedereen makkelijker.

Of laat op het klantengedeelte van de adsl2fit website de klant zijn emailadres invullen.
Wanneer een week na vervaldatum van de factuur de betaling nog niet binnen is kan een herinnering en/of een kopie factuur gemaild worden. Dit voorkomt dat de onwetende klant wordt afgesloten.

Houdt u in de procedure van afsluiten aan de wettelijke regels en sluit zeker niet af voor de periode waarop de factuur betrekking heeft.

Vergemakkelijk de toegang tot het klantengedeelte van de adsl2fit pagina, pas de regels toe in de opmaak waardoor login en password in het systeem wordt vastgelegd. Dit voorkomt dat de klant iedere keer naar deze op zoek moet gaan.

A2F/ webvisie heeft als kleine firma en z'n product veel sympathie onder z'n klanten.
Laten we dit zo houden
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

A2F Limburg, over welk verhaal heb je het? Ik roep gewoon op tot enig initiatief, dat is alles ! Ik snap trouwens niet hoe het kan dat je tot tweemaal toe een factuur laat vervallen hoor. Ga naar je statuspagina, klikt op overzicht facturatie en dan zie je het document dat je zelfs kan downloaden !!!! Alle info om te betalen staat erin en je kan het afprinten. En ja, er kan en moet nog een en ander veranderen maar zelf es kijken naar je status en op tijd betalen kan wonderen doen, geen verhaal maar een feit. Als klant heb je je rechten maar ook je plichten, 1 daarvan is op tijd betalen. Had je statuspagina bekeken EN betaald had je je duur telefoontje kunnen besparen :)

PS dit is niet aanvallend bedoeld hoor.
Gast

ADSL2Fit heeft wel een rare manier om hun diensten te factureren
Iedere provider stuurt u de factuur max 14 dagen voor de vervaldag van de lopende reeds betaalde periode
ADSL2Fit doet het reeds een maand op voorhand Zij facturen voor de maand januari 2004 reeds den 1 december 2003 verval datum 9/12/2004
Als den brief dan uiteindelijk aankomt op 9/12/2003 stelt men vast dat die de datumstempel van 5/12/2003 draagt
In contract staat maandelijkse facturatie na de eerste driemaand maar nergens staat er ergens vermeld dat men reeds een factuur krijgt in het begin van de maand waarvoor men al betaalt heeft voor de maand die der op volgt. Zij hopen zo altijd een maand als borg te hebben
Geen enkel provider past zo'n praktijken teo zelfs Belgacom of Telenet niet Als de factuur betaalt is voor dat de periode waarop ze betrekking heeft is dat volgens de wet in orde en mogen zij u wettelijk niet afsluiten.
Waar u voor betaalt hebt hebt u recht er gebruik van te maken zolang die betaalde periode loopt anders moet dit duidelijk vermeld staan in hun contractvoorwaarden dat er bij hen andere regels gelden
En daar is in hun voorwaarden niks van terug te vinden
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Gast schreef:ADSL2Fit heeft wel een rare manier om hun diensten te factureren
Iedere provider stuurt u de factuur max 14 dagen voor de vervaldag van de lopende reeds betaalde periode
ADSL2Fit doet het reeds een maand op voorhand Zij facturen voor de maand januari 2004 reeds den 1 december 2003 verval datum 9/12/2004
Als den brief dan uiteindelijk aankomt op 9/12/2003 stelt men vast dat die de datumstempel van 5/12/2003 draagt
In contract staat maandelijkse facturatie na de eerste driemaand maar nergens staat er ergens vermeld dat men reeds een factuur krijgt in het begin van de maand waarvoor men al betaalt heeft voor de maand die der op volgt. Zij hopen zo altijd een maand als borg te hebben
Geen enkel provider past zo'n praktijken teo zelfs Belgacom of Telenet niet Als de factuur betaalt is voor dat de periode waarop ze betrekking heeft is dat volgens de wet in orde en mogen zij u wettelijk niet afsluiten.
Waar u voor betaalt hebt hebt u recht er gebruik van te maken zolang die betaalde periode loopt anders moet dit duidelijk vermeld staan in hun contractvoorwaarden dat er bij hen andere regels gelden
En daar is in hun voorwaarden niks van terug te vinden
sorry maar ik had echt problemen om hier aan uit te raken :oops: Tot op heden heb ik hier niemand gehoord die afgesloten was omdat hij betaald had hoor ofwel begrijp ik je toch nog verkeerd :|
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”