Iemand die een pakketje uit China verwacht?

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Volgens mij niks met ‘het virus’ te maken, maar wel dat de businesscase moet bewezen worden (welke (btw) inkomsten hebben we gemist over x tijd). Enige manier om dat nu te valideren is met data die enkel nu nog kan verkregen worden door een dikke maand echte data te verzamelen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Natuurlijk behept door het feit dat er deze maand veel meer besteld/ingevoerd zal worden dan in een gebruikelijke maand, maar dat komt dan wel goed uit natuurlijk.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Ik had ook zoiets: die chinezen zetten al jaren veel minder dan de werkelijke waarde op het pakket en nu schiet de douane in actie????
Het is veranderd (nou ja 1 juli dacht ik) dat over elk bedrag voortaan BTW betaald moet worden, dus kleine frutseldingetjes van een paar euro zijn ook opeens interessant wat ze werkelijk kosten.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

vorige chinees description: eyes, blue. Head, human girl.
Vrees niet zozeer douane maar eerder staatsveiligheid aan de deur te krijgen :lol:

Bestelling van december ook net vertrokken, niet chinees, Koreaan en vrees wel beetje voor customs want geven wel volle prijs door.
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

ik ben al lang aan het wachten op een pakketje uit azie ( niet van china) .

Die is binnengekomen op 10/06/2021 bij bpost en 14/06 vroegen ze de factuur want deze ontbrak. Het bewijs van verzending (waarde + verzendingkosten ) heb ik via bpost site als bijlage verstuurd. Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn factuur van de douane.

is er nog iets dat ik kan doen op het proces te versnellen want bij bpost helpt het niet om dossier te openen. Vandaag nog gebeld en ik moest nog een weekje wachten.

:bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

geoffke schreef:Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn factuur van de douane.
Betalen aan de postbode. Alhoewel dat dat nu veranderd is geloof ik, nu op voorhand online betalen?
geoffke schreef:is er nog iets dat ik kan doen op het proces te versnellen want bij bpost helpt het niet om dossier te openen.
Nee, wou je een broker die er zich meer van aantrok dan bpost doet, had je de verzender moeten vragen om voor DHL, UPS of FedEx te kiezen zodat je hun brokerage service kon gebruiken, had je een andere broker moeten aanduiden, of had je zelf de inklaring moeten doen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:
geoffke schreef:Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn factuur van de douane.
Betalen aan de postbode. Alhoewel dat dat nu veranderd is geloof ik, nu op voorhand online betalen?
geoffke schreef:is er nog iets dat ik kan doen op het proces te versnellen want bij bpost helpt het niet om dossier te openen.
Nee, wou je een broker die er zich meer van aantrok dan bpost doet, had je de verzender moeten vragen om voor DHL, UPS of FedEx te kiezen zodat je hun brokerage service kon gebruiken, had je een andere broker moeten aanduiden, of had je zelf de inklaring moeten doen.
Ik heb een brief gekregen van bpost om te betalen.
Ook in ander geval is sms toen ze ook mijn gsm nr hadden.
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

dank je voor de info
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Pakje particulier naar particulier (mij) via Royal Mail van de UK. Vorige week vrijdag vertrokken. Huidige status 'bij de douane Brussel'. Benieuwd of ik prijs ga hebben bij de douane. Pakje bevat een knutselwerkje. Zouden ze toch met rust moeten laten.

Installeerde zojuist die bpost app. Geen nieuws daar over mijn pakje. Staat wel in dat er nog twee pakjes uit China onderweg zijn verzonden november 2020.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

fendtje schreef:
CCatalyst schreef:Dient idd als sensibilisering voor de verandering van 1 juli.

Het is ook de laatste kans om eens na te gaan hoeveel inkomsten ze zo gemist hebben de laatste 10-15 jaar.

De verandering van 1 juli (het afschaffen van de de minimis) is het rechtstreeks gevolg van de miljardenfraude jarenlang gepleegd door China, gesteund door iedereen die daarin medeplichtig is door volop te bestel(l)en uit China op Alidit en Alidat, goed wetende dat de waardes daar ondergedeclareerd worden. Zij die altijd eerlijk waren in hun aangiftes en legitiem goederen onder de 22 EUR verzonden betalen helaas ook de prijs.
Droom verder.
Je moet eens op Amazon.De kijken, waar zou dat vandaan komen. (och ja komt zogezegd uit Europa)
Of nog beter bij bol.com.
Dat ze de laatste jaren inkomsten hebben gemist is dan weer de schuld van de koper?
Een aantal jaren terug was het bijna altijd levering via Dhl + extra kosten.
De laatste jaren is het plotseling B post - Post nl geworden.
Het mislopen inkomsten is voor u een probleem, het ondergewaardeerde loon van die koeriers lijkt me een veel groter probleem.
Is maar waar men zijn prioriteiten legt zeker.
Eet liever chinees dan vette hamburgers.
Het feit dat je meer pakjes van Bpost krijgt ligt niet aan de buitenlandse webshops maar aan de samenwerking tussen Bpost en DHL. Pakjes die vanuit Nederland (en sommige andere landen) met DHL verstuurd worden, gaan in Belgische depots over naar Bpost die de eindleveringen uitvoert. Anders was het onmogelijk om pakjes die je tot 22 uur 's avonds of later bestelt, nog de volgende ochtend op bestemming te krijgen. Omgekeerd worden ook Bpost pakjes in het buitenland door DHL geleverd.
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Begin mei een batterij via Aliexpress besteld, waarde 2,5 euro

Kreeg eerder deze week een brief van Bpost om 19 euro te betalen, indien niet binnen de week betaald ging het retour.
Natuurlijk ga ik niet betalen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bartlimb schreef:Begin mei een batterij via Aliexpress besteld, waarde 2,5 euro

Kreeg eerder deze week een brief van Bpost om 19 euro te betalen, indien niet binnen de week betaald ging het retour.
Natuurlijk ga ik niet betalen.
En zo gaat de kost voor de douaneformaliteiten (momenteel verlaagd naar 15 EUR) weer voor iedereen omhoog gaan :thumbs:
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij PostNL vragen ze daar in Nederland welgeteld 4 € voor.
Ze hebben zich bij Bpost dus nog een beetje marge toegekend.
Ze komen er wel, die jongens van Bpost. Ook zonder de hulp van bereidwillige sponsors die zonder morren 15 € extra ophoesten voor een prulletje van 2,50 €.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

CCatalyst schreef:
bartlimb schreef:Begin mei een batterij via Aliexpress besteld, waarde 2,5 euro

Kreeg eerder deze week een brief van Bpost om 19 euro te betalen, indien niet binnen de week betaald ging het retour.
Natuurlijk ga ik niet betalen.
En zo gaat de kost voor de douaneformaliteiten (momenteel verlaagd naar 15 EUR) weer voor iedereen omhoog gaan :thumbs:
ga je nu serieus mensen beschuldigen en viseren hiervoor?
Een beetje serieus blijven hé...
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb 22 euro moeten bijbetalen voor een artikel van 20 euro
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Voor kleine bestellingen is het buiten proportie en dat komt niet door de taksen maar door de forfaits van Bpost.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die forfaits voor kleine bestellingen zullen voor AliExpress wel uitdoven aangezien ze er bij Ali sinds 1 juli ’21 wel de BTW bij rekenen.
Het gaat hier bij de meesten waarschijnlijk om kleine bestellingen van mei/juni waarvoor nog geen BTW werd betaald en die nu voor het - terecht - aanrekenen van de BTW ook langs de graaikassa van Bpost moeten passeren. Een beetje minder dan 15 Euro had ook nog wel goed geweest.

En optie in dat geval is inderdaad het pakketje niet aanvaarden en opnieuw bestellen bij Ali, deze keer met BTW en zonder de administratiekosten van Bpost.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Terecht? Nee, in mijn ogen niet. Als ik vandaag iets bestel en dat zit 1 maand op de post dan vind ik dat op dat moment de regels gelden op het moment van aankoop.

Ik heb ook sinds half mei niets meer besteld bij Ali omdat ik wist dat ik die kans kon lopen en wou dat ook vermijden maar het had anders opgelost kunnen worden. 2 maand overgang en enkel de BTW aanrekenen ipv inklaringskosten had billijk geweest.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Daar ga ik ook mee akkoord, het moment van bestelling of verzending had mogen tellen, maar het brengt natuurlijk meer op op deze manier.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Flippi schreef:Die forfaits voor kleine bestellingen zullen voor AliExpress wel uitdoven aangezien ze er bij Ali sinds 1 juli ’21 wel de BTW bij rekenen.
Correct, dat is de bedoeling.
Flippi schreef:Een beetje minder dan 15 Euro had ook nog wel goed geweest.
Het is op 1 juli al verlaagd van 24 EUR tot 15 EUR. Het verschil is natuurlijk wel dat het nu ook verschuldigd is als de waarde van de zending minder dan 22 EUR is (wat de reden is dat ze het eens konden verlagen na vele stijgingen).
Flippi schreef:En optie in dat geval is inderdaad het pakketje niet aanvaarden en opnieuw bestellen bij Ali, deze keer met BTW en zonder de administratiekosten van Bpost.
Zo zal die 15 EUR weer snel omhoog gaan. En er zullen nog wel gelegenheden komen waarbij je iets bestelt en het wordt niet IOSS of DDP verstuurd.

Vergeet niet dat bpost bij DDU sowieso de aangifte verricht en een voorschot betaalt. Als je weigert/niet betaalt kan ze de gemaakte kosten niet komen opeisen, ze moet dan weer een aangifte invullen voor de export (terug naar afzender) om haar voorschot terug te krijgen van de douane. Die administratieve uren daarvoor worden dan op de mensen die wél betalen verhaald (en verklaart de 15 EUR en eventuele toekomstige stijging ervan).
Joe de Mannen schreef:Daar ga ik ook mee akkoord, het moment van bestelling of verzending had mogen tellen, maar het brengt natuurlijk meer op op deze manier.
Ja, daar zouden ze in China zeker geen misbruik van maken. Komen er binnen 10 jaar nog pakketten aan die zogezegd op 30 juni 2021 verzonden zijn uit China.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Flippi schreef:.....
Het gaat hier bij de meesten waarschijnlijk om kleine bestellingen van mei/juni waarvoor nog geen BTW werd betaald en die nu voor het - terecht - aanrekenen van de BTW ook langs de graaikassa van Bpost moeten passeren. Een beetje minder dan 15 Euro had ook nog wel goed geweest.
......
Correctie, 15 € plus 21% BTW
Schermafdruk op 2021-07-15 17-53-43.png
Zo wordt mijn besteld item opeens 2,4 x duurder :x
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Korea 1300€ + 40€ shipping & handling (nu 250€ en shipping waarschijnlijk zelfde maar zal paar maand duren voor ik het weet, voor nog minder zou ik aanraden gewoon meer te bestellen)
Geen post miserie, werkende tracking (niet enkel tot aan belgische grens) en inclu 2 keer douane 3 dagen tot aan deur. (Sneller dan uit UK)
Achteraf wel factuur UPS voor 0.01€ dat wel gewoon via post komt zodat die er ook nog iets aan hebben (of ze zouden hun prijzen moeten verhogen omdat mensen andere services gebruiken).

Voor 20€ ali dingen durf ik het nog te riskeren maar eerlijk gezegd is dat denk ik meer dan een jaar geleden.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

tien schreef:vorige chinees description: eyes, blue. Head, human girl.
Vrees niet zozeer douane maar eerder staatsveiligheid aan de deur te krijgen :lol:
Of de zedenbrigade :cop:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

De Bpost forfaitair invoerkosten die ik betaald had ging over een andere bestelling.
De afbeelding op http://www.bpost.be/track was eigenlijk heel onduidelijk, waar door ik mij vergist had.
Nu betaalde ik aan Bpost 19.67 € op een product aangekocht via Amazon.de met een verkoopwaarde van een kleine 4,64 € , dus dat is meer dan 400 % erbovenop :bang: :bang: :bang: :bang:

Volgende keer wil ik dit vermijden natuurlijk. Hoe kan je zien of het pakket besteld bij Amazon niet uit Europa komt ?
De naam van de winkel zegt niet altijd van waar het komt en de andere items had ik binnen 2 dagen zonder extra kosten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

lacer schreef: Volgende keer wil ik dit vermijden natuurlijk. Hoe kan je zien of het pakket besteld bij Amazon niet uit Europa komt ?
De naam van de winkel zegt niet altijd van waar het komt en de andere items had ik binnen 2 dagen zonder extra kosten.
Alles dat verzonden wordt door Amazon ("Fulfilled by Amazon") is sowieso safe.

Voor derde verkopers is het ingewikkelder geworden sinds 1 juli. IOSS bevat een optie voor marktplaatsen (zoals die van Amazon) waarbij dan de operator van de marktplaats, Amazon dus, de BTW kan betalen via IOSS. De operator rekent dan de BTW aan de koper aan en de verkoper/verzender krijgt de opdracht om de IOSS van Amazon te vermelden op de zending - de verkoper krijgt die BTW nooit in z'n handen. Dus als de BTW in zo'n geval aangerekend wordt, zit je in principe safe (alhoewel ik wel nog wel zien hoe vlot dit in de praktijk loopt, en wanneer Chinese verkopers het IOSS-nummer van Amazon gaan beginnen vermelden voor bestellingen die buiten Amazon verlopen).


=> deze als een voorbeeld, als je er eentje uitcheckt (goedkoopste aanbod van 88 TECH co uk) staat erop "Order totals include VAT." en je ziet bij details dat er 4.85 EUR BTW aangerekend is.

Nu, als je het aantal in je mandje verhoogt naar 12, dan is de prijs (zonder BTW) meer dan 150 EUR en niet meer eligible voor IOSS. De melding "Order totals include VAT" verdwijnt en hier ga je dus BTW moeten op betalen bij import want dit zal DDU verzonden worden.

Ik weet niet of Amazon de IOSS verplicht op de marktplaats. Ik heb even gezocht en niet meteen een aanbod gevonden waarbij er voor een goedkoop prul van buiten de EU geen BTW aangerekend werd via IOSS, ook niet bij obscure Chinese verkopers met slechte ratings oid. Allemaal IOSS. Als iemand iets kent waarbij effectief geen BTW aangerekend wordt, post eens de ASIN :) (of OP, uw item misschien?).

Je moet dus echt op de details letten en de vermelding "Order totals include VAT."

Then again, als je twee items van twee verschillende verkopers in je mandje legt, en de ene geen IOSS (want meer dan 150 EUR) en de andere wel, zegt ie ook "Order totals include VAT." ook al rekent ie enkel de BTW van het IOSS item aan :?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hier mijn aangekocht item waar ik niks vermeld zag betreffende de btw:
https://www.amazon.de/suoryisrty-Charge ... 150&sr=8-1
Schermafdruk op 2021-07-20 15-38-31.png
=> deze als een voorbeeld, als je er eentje uitcheckt (goedkoopste aanbod van 88 TECH co uk) staat erop "Order totals include VAT." en je ziet bij details dat er 4.85 EUR BTW aangerekend is.

Nu, als je het aantal in je mandje verhoogt naar 12, dan is de prijs (zonder BTW) meer dan 150 EUR en niet meer eligible voor IOSS. De melding "Order totals include VAT" verdwijnt en hier ga je dus BTW moeten op betalen bij import want dit zal DDU verzonden worden.
Inderdaad, als je zo checkt zie je het inderdaad :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Bij mij word er wel BTW aangerekend, maar wel €20 verzendkosten in plaats van €5
Dezelfde verkoper.
Misschien hebben ze het ondertussen al aangepast?
Screenshot 2021-07-20 155230.jpg
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dus die 9,58 e is reeds inclusief btw.
20 € verzendingskosten voor iets de grootte van 2 postzegels :bang:
Moest ik dit geweten hebben zou ik het niet gekocht hebben uiteraard.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nu rekent ie idd BTW aan. Moet idd sindsdien veranderd zijn (wss Amazon die het nog niet meteen geintroduceerd heeft op 1 juli). Dus mocht je dit vandaag bestellen dan zou je niet meer moeten betalen aan de postbode, als alles correct verloopt.

Ik heb toch serieus de indruk dat Amazon dit gewoon voor iedereen aangezet heeft en als ze het niet willen dat ze dat terug manueel moeten afzetten. Dit gezien het feit dat ik ondanks veel random zoeken echt geen items vind waar ie de BTW niet aanrekent (tenzij > 150 EUR).

Ik wil nog wel eens zien hoe goed al die verkopers daarvan geïnformeerd zijn dat ze het IOSS number van Amazon moeten vermelden op de juiste plaats... Gebeurt dat niet, dan wordt het behandeld als DDU en heb je het alsnog zitten met de postbode en betaal je de BTW voor de tweede keer (+ voorschottoeslag).

Mogelijks heeft de verhoogde verzendkost ook te maken daarmee, ze hebben nu een andere carrier waarmee ze makkelijker kunnen werken met de IOSS? Uiteindelijk is het nu dus bijna dezelfde totaalprijs als jouw bestelling + kosten bpost. Dat gezegd zijnde, er staan nog genoeg Chinese verkopers op die hun goedkope verzendtarieven blijven hanteren (maar nu wel met BTW).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bpost doet zijn tarief dalen van 25 naar 15 euro.
Intussen doet Postnl het voor 4 euro.
'Nuff said.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Als iemand een item vindt op een Europese Amazon dat niet verzonden wordt door Amazon, van buiten de EU komt, niet meer dan 150 EUR kost (zonder BTW), en waar Amazon GEEN BTW op heft, laat zeker weten.

Ik vind iig niets.

Ik ben nu niet zo zeker meer of er wel een "opt-out" bestaat waarbij een handelaar op een marktplaats die IOSS gebruikt kan uitschrijven van de IOSS van die marktplaats, maar ik dacht van wel, ik zou het nog eens moeten checken. Misschien dat Amazon het zelf niet toelaat, maar daar heb ik dan niets van gehoord.

Ik vraag me toch echt wel af of al die Chinese (en Engelse) verkopers eigenlijk wel goed gebrieft zijn over wat ze moeten doen... We zullen het wel snel genoeg weten.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Woensdag item <150€ zonder btw gekocht, als ik vandaag zelfde item ga zien, zit er wel btw op. :?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ze zijn een beetje zottekes bij bpost.
Ik heb eind mei een bluetooth dongle besteld aan de gigantische som van €1,70.

Gisteren kreeg ik een brief in de bus van bpost dat ik slechts €16,99 moet betalen om mijn dongle te mogen ontvangen.

Euhm, wete wa? Steketinuwol.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik zou ook beter de betaling geweigerd hebben verleden week Had het bestelde item dezelfde dag nog in mijn bus.
Dus als brave Belg de betaling uitgevoerd. Had achteraf wel spijt dat ik die enveloppe uit CN te snel weggegooid heb.

Vandaag ontvangde ik het bewuste pakje uit CN waar die invoer kosten op zaten, barcode nr klopte en foto van Bpost ook.
Dus heb nu 1x besteld en 2 x ontvangen. Moest ik dat geweten hebben ....
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft iemand ervaring tegenwoordig met alieexpress.
Begin zag je dat ze kosten aanrekenden btw enzo alles leek normaal.
Maar tegenwoordig is het lijk vroeger en staat er geen bijkomende BTW meer op.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Verleden week nog iets ontvangen zonder problemen.
Op de hoofdpagina van het artikel stond "Price includes VAT".
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Gisteren nog zaken besteld voor 't vrouwke, netjes BTW erbij en je kunt een invoice downloaden waar je netjes de BTW erbij ziet staan.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://nl.aliexpress.com/item/10050022 ... 4c4d5Z8gYJ

ik wilde deze bestellen, zal het er dan ook op wagen, bedankt voor de feedback
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Binnenkort weer singles day, benieuwd wat jullie gaan kopen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cadsite schreef:Ze zijn een beetje zottekes bij bpost.
Ik heb eind mei een bluetooth dongle besteld aan de gigantische som van €1,70.

Gisteren kreeg ik een brief in de bus van bpost dat ik slechts €16,99 moet betalen om mijn dongle te mogen ontvangen.

Euhm, wete wa? Steketinuwol.
Serieus?
Hoe komen die daar nu bij?

En hoe is dit afgelopen?
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”