Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Unicorn1 schreef:
boran_blok schreef:Er zijn er nog steeds die denken dat maskers niet helpen :bang:

Het verbaast me niets dat zij die niet in de objectieve realiteit leven, moeite hebben met de objectieve relaiteit.
Alleen FFP2 maskers helpen en dit voor 95%.
Onze maskers zijn rommel.
Maten van mij op hun werk covid opgelopen en liepen 8 uren mee die klodden aan.
Je moet eens aan hun vragen wat ze ervan vinden.

Schaapjes geloven alles wat bepaalde mensen zeggen, ik ben alvast het schaapje niet.
Geloof je Marc Van Ranst?
Da gij ne straffe zijt dat wisten we al.
Nu weten we ook dat jouw maten 24/7 werken.
Of wacht, een dag is langer dan de acht uur aan het werk. :banana: :banana:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef:Waarom reageerden de hulpdiensten ook daar niet snel op?
Misschien omdat iedereen dacht dat ze al verwittigd waren? Het is ook een speciale situatie, de Capitol Police is daar bevoegd, andere politiediensten komen in principe alleen als de Capitol Police het vraagt, en de National Guard moet "geauthoriseerd" worden. Soit, zoals anderen reeds zeggen, het onderzoek zal dat nog wel uitwijzen.
Dizzy schreef:Kleine aanwijzing van de kleine man die deelnam, de gast die met de seal van Pelosi ging lopen en daar trots mee poseerde betaalde 25.000 $ borg! :lol:
Ik kan nergens vinden hoe hij dat betaald heeft, maar ofwel heeft hij een bondsman (weinig waarschijnlijk), ofwel is hij (of zijn partner/familie) rijk (iets meer waarschijnlijk) of "alt-right" doet aan crowdfunding (meest waarschijnlijk).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cyberbug schreef:Er werd ook nooit beweerd dat mondmaskers voorkomen dat je corona krijgt, wel:
- Beperken ze de kans da je iemand anders besmet sterk.
- beperk je de kans (in mindere mate) dat je zelf besmet word.

Ook de niet FFP2 maskers (zij het minder efficient in het beschermen van jezelf) maar die zijn ook aan de prijs.
Was het maar waar, zeker bij de lichtere vliegt het er gewoon door en ja ik heb der bewijzen van en neen die zijn niet gemanipuleerd.

En men vergeet toch wel wat: hoeveel mensen wassen het er?
Hoeveel hangen het aan de autospiegel of steken het in de broekzak?
Ik heb er al gezien die der hun bril mee afkuisen.
Je moet maar in uw wagen hoesten op dat masker lol, als die besmet is dan hangt de boel aan dat masker.

Soit: ik ga daar niet over verder drammen. Mochten sommigen zeggen kak nu op de grond ze zouden het nog doen ook.
Tttsss
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Waarom reageerden de hulpdiensten ook daar niet snel op?
Misschien omdat iedereen dacht dat ze al verwittigd waren? Het is ook een speciale situatie, de Capitol Police is daar bevoegd, andere politiediensten komen in principe alleen als de Capitol Police het vraagt, en de National Guard moet "geauthoriseerd" worden. Soit, zoals anderen reeds zeggen, het onderzoek zal dat nog wel uitwijzen. ).
lijkt wel op belgie
iedereen wil verantwoordlijk en bevoegd zijn maar ge moet ze er wel op wijzen hun job te doen. Vergeten ze hier ook nogal rap :)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Waarom reageerden de hulpdiensten ook daar niet snel op?
Misschien omdat iedereen dacht dat ze al verwittigd waren? Het is ook een speciale situatie, de Capitol Police is daar bevoegd, andere politiediensten komen in principe alleen als de Capitol Police het vraagt, en de National Guard moet "geauthoriseerd" worden. Soit, zoals anderen reeds zeggen, het onderzoek zal dat nog wel uitwijzen.
Neen, in een noodsituatie denk je eerder aan jezelf en ga je niet af op wat anderen eventueel zouden kunnen gedaan hebben. Eens GSM is genoeg ingeburgerd om direct iemand te bellen. De Capitol police zou zeker om versterking moeten gevraagd hebben gezien hun ondertal. Er zijn er zelfs een paar gestorven. De National guard moet inderdaad geauthoriseerd worden maar Trump gaf niet thuis en Pence heeft de toestemming gegeven, rijkelijk laat. Het onderzoek zal nog pittig worden.
CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Kleine aanwijzing van de kleine man die deelnam, de gast die met de seal van Pelosi ging lopen en daar trots mee poseerde betaalde 25.000 $ borg! :lol:
Ik kan nergens vinden hoe hij dat betaald heeft, maar ofwel heeft hij een bondsman (weinig waarschijnlijk), ofwel is hij (of zijn partner/familie) rijk (iets meer waarschijnlijk) of "alt-right" doet aan crowdfunding (meest waarschijnlijk).



Als Alt-right al deze borgsommen gaat betalen zullen ze snel minder rijk zijn :lol: Trump is volgens hemzelf ook zeer rijk maar staat wel steeds te bedelen bij de zwakkeren die hij zou verdedigen :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:zijn verdiensten
ze hebben het eens mooi opgelijst,
goed hé ?
https://www.whitehouse.gov/trump-admini ... lishments/
bewijzen van fraude in de 2020 verkiezingen
Ja segh. Sinterklaas bestaat niet hé, waarom kies je ervoor om te blijven geloven in fabeltjes?
"wat baten kaars en bril..."
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

74 million Trump stemmen kan uiteraard geen toeval zijn, want een amerikaan weet donders goed dat zijn voorgangers (Clinton, Bush, Obama...) hopen welvaart hebben overgeheveld naar Azie en China :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cod2k schreef:
heist_175 schreef:zijn verdiensten
ze hebben het eens mooi opgelijst,
goed hé ?
https://www.whitehouse.gov/trump-admini ... lishments/
Wij van WC-eend...
Dat is prima voor zij die kiezen voor een Trump-bubbel.
Ik lees liever een niet adorerende oplijsting van wat hij écht opgeleverd heeft, niet wat hij (en zijn entourage) (denken te kunnen) claimen. Straks is het nog een verdienste van Trump dat de zon 's morgens opkomt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Hoe je het draait of keert, hij heeft wel degelijk flink wat gerealiseerd, ik heb niet alle zaken die op die extreem lange lijst staan nagegaan maar het lijkt toch een vrij accurate weergave te zijn van de prestaties. Heeft hij alles gedaan wat hij beloofd heeft, dat nu ook weer niet, maar hij heeft het veel beter gedaan dan de gemiddelde establishment carriere-politicus die doorgaans meteen zijn programma vergeet wanneer hij verkozen is. Hij heeft in ieder geval, itt Obama, ook geen 2 jaar verspild met niets te doen.

We mogen idd niet vergeten dat hij, in volle Corona-crisis, nog steeds meer dan 74 miljoen Amerikanen wist te overtuigen voor een tweede termijn. Wat ik ook straf vind is dat 93% van de Republikeinse volksvertegenwoordigers tegen zijn impeachment gestemd hebben, voor alle duidelijkheid: de tweede impeachment, dus die van de "bestorming" van het Capitol. Je zou denken "ja die stemmen gewoon volgens partijlijnen", maar die mensen zetten ook hun reputatie op het spel daarmee: als de mensen die ze vertegenwoordigen er totaal anders over zouden denken, zou dat hen hun postje kunnen kosten bij de volgende verkiezingen. Blijkbaar zijn ze dus van mening dat dat niet zo is (tenzij dan voor de 10 vertegenwoordigers die menen van wel).

Nog eentje: in de uren meteen na de "bestorming", hebben 2 op 3 van de Republikeinse volksvertegenwoordigers nog steeds tegen de certificering van de stemresultaten gestemd.

En de laatste: IPSOS poll van 13 januari, afgenomen na de "bestorming"
* 64% van de Rupublikeinen staan achter Trump's recente gedrag
* 57% van de Republikeinen meent dat hij in 2024 opnieuw kandidaat moet zijn
* 17% van de Republikeinen meent dat de Senaat hem uit zijn ambt moet zetten.

Maw: zo'n slecht rapport krijgt hij niet, binnen zijn eigen partij tenminste. En meteen ook het bewijs dat een veroordeling binnen de Senaat - zelfs na 20 januari - helemaal geen unanieme steun heeft binnen de bevolking, en dus enkel nog meer zou polariseren. Daarom het advies van zij die het meest verstand lijken te hebben om het niet te doen. Trump zou alleen maar genieten van de extra aandacht, kan zich dan ten volle als "martelaar" profileren en het zou een schaduw over de wittebroodsweken van Biden werpen.

Terzijde: Nancy is blijkbaar ook niet meer geïnteresseerd in een snel verloop daar ze weer 3 dagen - tot de voorbije vrijdag - getalmd heeft om de impeachment-artikelen naar de Senaat te sturen. Goed wetende dat het nu weekend is en maandag een federal holiday in de VS, dus eigenlijk is het 6 dagen talmen waardoor de Senaat het ten vroegste ziet op de dag voor de inhuldiging van de nieuwe President.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 17 jan 2021, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wat ook niet helpt om zijn populariteit neer te halen zijn recente "close-up" beelden van Nancy Pelosi: zichtbare haat namelijk die zo van je scherm spat! Van lichaamstaal gesproken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tuurlijk heeft hij iets gedaan, het tegendeel zou belachelijk zijn. Hij heeft echter dingen gedaan die zowel hemzelf als zijn land schade hebben aangebracht. Veel van zijn initiatieven kwamen dan ook de mensen ten goede die het al goed hadden. Van draining the swamp is niet veel in huis gekomen.

De man is vooral bezig met zichzelf en dat heeft hij op pijnlijke wijze de laatste weken bewezen. Zijn aanhangers gebruikt hij puur om zijn eigen belangen en post te verdedigen. Ook zijn land heeft hij meer geïsoleerd dan groot gemaakt. Zijn bevolking heeft hij nog verder verdeeld tot een amateuristische coup toe.

Ja, hij heeft veel stemmen gehaald... maar lang niet genoeg... en dat tegen een sleepy Joe. Presidentschap verloren, senaat verloren en een couppoging die de wereld getoond heeft hoe zwak de VS zijn. To make America small again is misschien zijn grootste verdienste :lol:

De partij zit nu met een probleem. Nog inzetten op een loser met een hoop processen tegen zich in het verschiet en een grootst aantal impeachement-zaken ooit? De vraag is hoe ze hem kunnen dumpen zonder teveel van zijn kiezers te verliezen.

De gegeven cijfers lijken me ook niet zo positief. 36% van de republikeinen keurt zijn recent gedrag af, dus meer dan 1 op 3.
43% vindt niet dat hij opnieuw kandidaat moet zijn, terwijl 17% hem zelfs uit het ambt wil zetten. Hoe je met deze man nog een verkiezing gaat winnen is me een raadsel, hij kon het al niet voor de bestorming en tegen een slaapwandelaar. De enige logische zet is dus de man te dumpen en een verbod om opnieuw op te komen zou dus nog meer dan voor de democraten voor de republikeinen een godsgeschenk zijn. Ze kunnen hem dumpen en de schuld op een ander steken en de kiezers zo naar de mond praten. Die mensen geloven toch werkelijk alles.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Proficiat Dizzy, scherpe analyse: alsof democratische kiezers enkel maar waarheden geloven dus :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:De man is vooral bezig met zichzelf
Zijn presidentschap was dan ook "Trump First" (corruptie) en niet America First.

Biden zet terug in op de US diplomatieke dienst, dàt is America First: deals voorbereiden, zorgen dat bondgenoten mee aan "uw" kant staan, ...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

wied schreef:Proficiat Dizzy, scherpe analyse: alsof democratische kiezers enkel maar waarheden geloven dus :-D
Proficiat, om net die boodschap erin te lezen die het verst van mijn bedoeling was :lol:

Mensen zijn beïnvloedbaar en dat is dus ook zo voor democratische kiezers. Trouwens veel van die mensen waren misschien ervoor republikeinse kiezers en daarvoor weer democratische. Ik bekijk mensen als zodanig en niet in een vakje per politieke partij. Ik vind mezelf ook niet bij één partij passen, jij wel?

Waar ik op doelde was de kleine minderheid die zichzelf gek hebben laten maken en geloven is complotten, Q en andere prietpraat. Dat soort mensen loopt hier ook rond en sommigen zelfs op dit eigenste forum. En nu ga ik mijn matje voor een 5G mast leggen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Enige tijd geleden schreef ik over het gevoel van onbehagen bij veel Amerikanen, wat m.i. tot de gebeurtenissen van januari gebracht heeft, waarvoor Trump enkel maar nog de ontsteking moest geven. Dat heeft mij het verwijt van "fascist" opgeleverd door Tomby, waarbij hij verklaart dat het gewoon ordinaire relschoppers zijn die volledig opgejut werden door Trump.

Een nieuw opiniestuk van De Tijd (verpakt onder de noemer "analyse") gaat dieper in op het gevoel dat bij vele Amerikanen leeft, en dat al van voor Trump aanwezig was want hij heeft het gebruikt om verkozen te raken.

De eerste zin herhaalt de essentie van wat Tomby zei: "De beelden van de bestorming van het Capitool maken het gemakkelijk om de Trump-aanhangers weg te zetten als krankzinnige complotaanhangers en andere extreemrechtse marginalen." Maar dat wordt meteen gevolgd door: "Maar die analyse gaat al te gemakkelijk voorbij aan het feit dat de miljardair na vier jaar regeren 11 miljoen stemmen meer kon behalen dan in 2016. Dat resultaat kan enkel verklaard worden, als men erkent dat hij erin geslaagd is een gevoelige snaar te raken bij een groot deel van de bevolking."

Voor het overige herhaalt het opiniestuk de (fascistische?) observaties die ik gepost heb, oa dat het probleem niet weg gaat met Biden, integendeel: "Zelfs als ze de volgende verkiezingen winnen, zal de Democratische partij toch geen succes kennen als ze geen aandacht schenkt aan de legitieme grieven en de afkeer die ze heeft opgewekt tijdens de globalisering. ... Biden wil naar verzoening streven, herhaalt hij keer op keer. Om dat doel te bereiken moet hij de brug slaan naar een electoraat dat zijn partij de voorbije jaren in de steek gelaten heeft. Zolang die kloof niet gedicht is, blijft een populistische Amerikaanse president mogelijk."

Op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in dat Biden de hand zal uitreiken naar alle Amerikanen, onder Kamala, die hopelijk 4 jaar lang geen "promotie" zal krijgen, heb ik er zelfs geen enkel vertrouwen in. Corona buiten beschouwing gelaten, denk ik dat Amerika er over 4 jaar slechter aan toe zal zijn dan vandaag, en een land zal zijn dat nog meer gepolariseerd is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je herhaaldelijk in bold aanhalen van usernames hier, heeft anders ook wel iets fascistisch... Ik heb je overigens nooit een fascist genoemd. Ik heb enkel gezegd dat de manier hoe jij steeds in de grootste kalmte, en zonder enige schijnbare emotie, Trump zijn streken minimalizeert, me ergens deed denken aan Anders Breivik.

Qua twijfels bij de Democraten ben ik het anders wel met je eens. Hoe de likes of Pelosi, Clinton, etc... de voorbije dagen nog vanalles proberen tegen Trump, is volgens mij gewoon contra-productief en gaat gewoon de anti-Democraat gevoelens bij de Trump aanhangers blijven aanwakkeren. Laat het toch gewoon liggen, want over enkele dagen (ondertussen dus 1 dag) is Trump toch president af.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:Trump zijn streken minimalizeert, me ergens deed denken aan Anders Breivik.
Men heeft het vd linksen geleerd, die doen dat al heel z'n leven, alles minimaliseren.

En dan Breivik gaan vernoemen, op wat slaat dat nu?
Breivik beseft niet eens dat die de zaak meer slecht doet dan goed door zoiets te doen. Zoiets zal ik altijd afkeuren omdat het niets op lost ook.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 19 jan 2021, 16:00, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Tomby schreef:Laat het toch gewoon liggen, want over enkele dagen (ondertussen dus 1 dag) is Trump toch president af.
Dat kunnen ze niet, hij moet van hen per se "gestraft" worden.

Bovendien zijn ze zo bang dat hij binnen 4 jaar terug keert, dat hij politiek volledig moet worden uitgeschakeld.

Dat ze hiermee de zo belangrijke eerste maanden van Biden om zeep dreigen te helpen, is voor Pelosi & co collateral damage. De háát gaat voor.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Unicorn1 schreef:Men heeft het vd linksen geleerd, die doen dat al heel z'n leven, alles minimaliseren.
"de linksen" ... Polarisatie ten top.. :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oh ja, nu hij toch weer opduikt. Toch 1 ding dat ik van CCatalyst wil zeggen, is dat het in elk geval allemaal veel gefundeerder is, wat hij te vertellen heeft, dan onze eenhoorn die nooit verder geraakt dan wat holle slogans, liefst nog in het dialect.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

phil48 schreef:
Tomby schreef:Laat het toch gewoon liggen, want over enkele dagen (ondertussen dus 1 dag) is Trump toch president af.
Dat kunnen ze niet, hij moet van hen per se "gestraft" worden.

Bovendien zijn ze zo bang dat hij binnen 4 jaar terug keert, dat hij politiek volledig moet worden uitgeschakeld.

Dat ze hiermee de zo belangrijke eerste maanden van Biden om zeep dreigen te helpen, is voor Pelosi & co collateral damage. De háát gaat voor.
Even eerlijk nu, vind jij dat Trump geen misdaden begaan heeft?
Misdadigers moeten gestraft worden, lijkt mij nu niet zo een wereldvreemd concept.

Anders zit je gewoon terug in een absolute monarchie met een door god aangewezen koning die boven alle wetten verheven is.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is het grappige, mensen blinken meestal zelf niet uit in wat ze voor anderen willen. Je kan fier zijn op uw cultuur en taal maar om ze dan daarna zo te verkrachten is ook niet echt consequent. Ze moeten Vlams klappen!!!

Soit, Trump is bijna voorbij en eerlijk gezegd ben ik niet zo bang voor zijn eventuele return. Hij was nu al niet opgewassen tegen sleepy Joe, wat gaat dat zijn na deze coup-zaak waarbij hij ook aan eigen kant heel wat stemmen verloren heeft. Dat ze dat vooral doen zou ik zeggen. Na al deze verliezen nog eens een presidentschap verliezen, waarom niet :lol:

Eerst nog wat bevriende criminelen vrijlaten om the swamp te draineren :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

UIt https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-am ... ~aae7c45a/

...kunnen "de competitie met China" winnen...
...voornaamste tegenstanders van Washington te "bestrijden"...
...vermenigvuldigers worden van onze invloed over de wereld...
...bedreigingen die Rusland, Iran en Noord-Korea vormen, tegen te gaan...
...democratie en de mensenrechten te verdedigen...
...Amerika "terug is"...
..."Het Amerikaanse leiderschap telt nog"...
...ofwel probeert een ander land onze plaats in te nemen, maar waarschijnlijk niet met dezelfde waarden of interesses, ofwel doet geen enkel land iets, en ontstaat er chaos"...
...is Amerika het beste land om andere landen in te zetten voor het algemeen goed...

Mijn haar komt recht bij praktisch elke zin uit dat artikel. We gaan die gek in het witte huis nog missen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

woutervh schreef:Mijn haar komt recht bij praktisch elke zin uit dat artikel. We gaan die gek in het witte huis nog missen...
Bizar, want het is gewoon patriottische praat, waarvan verschillende zinnen uit de mond van Trump zouden kunnen gekomen zijn. De reden dat je haar ervan recht komt, is omdat het van een Democraat komt ipv een Republikein.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Bizar, want het is gewoon patriottische praat, waarvan verschillende zinnen uit de mond van Trump zouden kunnen gekomen zijn.
Het verschil is dat de man die er morgen komt die beloftes gewoon bij zijn lijstje van lege beloftes zal voegen dat ondertussen al 48 jaar oud is, itt de huidige bewoner waarvan vriend en vijand moet toegeven dat hij wel een en ander (een en ander = niet alles) uitgevoerd heeft, zoals je zelf kan nagaan op die whitehouse.gov pagina die, als je die zou afdrukken (wat je niet moet doen), 43 A4'tjes armer zou maken. Bijna evenveel A4'tjes als jaren met lege Biden beloftes.

Of dat goed of slecht nieuws is dat er niets daarvan zal uitgevoerd worden, hangt af van waar je woont. Hoe dictatorialer, hoe beter dat nieuws. We zullen zien of 20 januari 2021 in de geschiedenisboeken zal komen als het officiele begin van de nieuwe Chinese wereldmacht (wat ongetwijfeld gaat komen, maar ik hoop op nog wat uitstel).

Zoals Geert Mak zelf zegt: verwacht niet teveel van Biden, je kan dan niet teleurgesteld zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dus een corrupte potentaat gaat weg (hij laat bevriende criminelen met de buslading tegelijk vrij), maar zijn opvolger (die nog niet officieel aan de macht is) wordt wel afgezeikt. Je moet maar durven.
Wait and see. Er zijn genoeg redenen te bedenken waardoor Bidens presidentschap een mislukking zal zijn, maar ook massa's waarom het wél goed zou gaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voor ons Europeanen is Joe Biden wel een geschenk uit de hemel maar hij zal wel even streng zijn vermoed ik over defensie.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ook wel gemakkelijk dat de overheid zelf het lijstje heeft opgesteld van de zogenaamde verwezenlijkingen, ipv een onafhankelijk orgaan.

Nu ja, bestaat onafhankelijk hier?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boonpwnz schreef:Voor ons Europeanen is Joe Biden wel een geschenk uit de hemel maar hij zal wel even streng zijn vermoed ik over defensie.
Hij zal ongetwijfeld wat kalmer zijn inzake beperkingen op de handel en hij zal niet zo snel naar sancties grijpen (wat niet betekent dat hij er geen enkele gaat nemen).

Maar verwacht inderdaad niet dat we vanaf morgen terug een 100% pro-Europees beleid gaan krijgen zoals vroeger. Dat komt niet terug.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

boran_blok schreef:
Even eerlijk nu, vind jij dat Trump geen misdaden begaan heeft?
Misdadigers moeten gestraft worden, lijkt mij nu niet zo een wereldvreemd concept.

Wellicht moet je daar de Amerikanen zelf over laten beslissen, of is dat aan ons ?

https://www.cnbc.com/2021/01/17/trump-r ... -poll.html

-President Donald Trump retains overwhelming support from Republican voters in the final days of his term, an NBC News poll conducted after a mob of his supporters stormed the U.S. Capitol shows.
-Nearly nine in 10 Republicans approve of Trump’s job performance, according to the survey, a figure virtually unchanged from just ahead of the November contest.
-The poll, which comes as Trump faces an unprecedented second impeachment trial in the Senate, suggests that Republican support for the president did not waver as a result of the Jan. 6 attack in Washington in which Trump supporters violently delayed the certification of President-elect Joe Biden’s Electoral College victory.
Laatst gewijzigd door phil48 19 jan 2021, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het moest wel op A4'tjes want anders kan mr Trump het niet lezen wegens te lang voor zijn aandachtsspanne :lol:

Uiteraard gaat Biden niet alles oplossen en zullen er nog genoeg problemen blijven MAAR de breuk met het voorgaande is wel voldoende groot om significant te zijn. Gewoon normaal doen is al een geweldige verbetering tegenover die oranje brulaap.

Als hij zijn steunplan uitvoert zal hij al een pak mensen positief tegemoet komen. De crisis is een probleem maar politiek kan dit ook handig zijn. Een crisis biedt nl kansen om grote ingrepen te doen en deze op de crisis te steken. Het is ook beter om laag te beginnen dan op een top want op die top ben je rapper terug beneden terwijl bij een laag begin elke winst al beterschap is.

Ook voor de klimaatzaak is het goed dat Trump weg is. Parijs zal terugkeren op de agenda en Greta kan weer on tour eens ze ingeënt is. Ze kan misschien starten in de VS, een win/win.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:
woutervh schreef:Mijn haar komt recht bij praktisch elke zin uit dat artikel. We gaan die gek in het witte huis nog missen...
Bizar, want het is gewoon patriottische praat, waarvan verschillende zinnen uit de mond van Trump zouden kunnen gekomen zijn. De reden dat je haar ervan recht komt, is omdat het van een Democraat komt ipv een Republikein.
Nee, de reden dat mijn haar recht komt is ervaring :-)
We keren terug naar de achterkamer-politiek. Voor de ogen van de wereld de grote weldoener zijn, en denken dat God en heel de wereld aan uw voeten ligt en je overal mag politie spelen. Een wij-zij verhaal. Wij zijn de goeie, zij zijn de slechte. En ons terug meetrekken in hun verhaal.

Da's één van de redenen dat ik 4 jaar geleden blij was dat Trump het haalde van Hilary. ("We will stand our ground against Russia") Je kan veel zeggen van Trump, en het was de grootste windbuil/leugenaar/onbeschofterik ooit. Maar voor het eerst had ik de hoop dat Amerika zich nu eens wat ging terugtrekkken en ging bezig houden met hun eigen was. En dat is ook gebeurd. Trump is de eerste Amerikaanse president sinds lang die GEEN oorlog begonnen is.

Maar nu is diezelfde praat er terug. China is de slechte, Rusland is de slechte, Iran is de slechte, etc... En je bent voor of tegen ons, maar wij zijn wel de goeie.
En eerlijk waar, als ik Joe Biden zie staan met zijn lach tot achter zijn oren en zijn armen pauselijk opengespreid... Ik krijg er echt een ongemakkelijk gevoel bij. Time will tell
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

woutervh schreef:China is de slechte, Rusland is de slechte, Iran is de slechte, etc... En je bent voor of tegen ons, maar wij zijn wel de goeie.
En eerlijk waar, als ik Joe Biden zie staan met zijn lach tot achter zijn oren en zijn armen pauselijk opengespreid... Ik krijg er echt een ongemakkelijk gevoel bij. Time will tell
Wat deed Trump dan?
Rusland laten spioneren, is dat beter?
De deal met Iran opblazen, zodat ze aan geen enkele restrictie gebonden zijn. Is dat beter? Denk je dat Iran, door het beleid van Trump, dichter bij een nuke-bom staat, of net verder?
En met China: daar toonde Trump zich echt incompetent. De eigen diplomaten schofferen en vanaf minuut 1 alle US kaarten op tafel. Slim :roll: . Het is niet door de DoJ politiek te laten bedrijven door de topvrouw van Huawei in Canada te laten gijzelen dat je aan sterke politiek kan doen hé. In de relaties met China heeft Trump zich, ondanks kennis en expertise die de US heeft, compleet laten rollen.

Ik mag hopen voor de US burgers dat Biden wél voor Amerika gaat werken en niet voor zichzelf, zoals Trump deed.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Eugh, Trump heeft een aantal mensen gepardonneerd voor hun "bijdrage" aan de Russische inmenging, stand ground betekent voor mij dus iets anders.

En over de schuld op China, Iran en anderen te steken moet Trump vooral geen lessen geven. It's the China virus, China is to blame,...

En over oorlog zou hij al helemaal moeten zwijgen nadat hij er zowat eentje lanceerde in eigen land :lol:

Ik volg je wel volledig op het punt dat het de grootste windbuil/leugenaar/onbeschofterik ooit was, oftewel good riddance.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Dizzy schreef:... dat het de grootste windbuil/leugenaar/onbeschofterik ooit was ...
Toevallig heeft The New York Times daar vandaag dit rond gemaakt: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... -list.html

Vooral onder de indruk van het sterk staaltje aan text mining en hoe men het heeft voorgesteld (hoover over een woord en het toont de tweet). Knap!
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Los daarvan, het Trump tijdperk gaat nog jaren, zoniet decennia voer zijn voor onderzoek en ontdekkingen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:Eugh, Trump heeft een aantal mensen gepardonneerd voor hun "bijdrage" aan de Russische inmenging, stand ground betekent voor mij dus iets anders.

En over de schuld op China, Iran en anderen te steken moet Trump vooral geen lessen geven. It's the China virus, China is to blame,...

En over oorlog zou hij al helemaal moeten zwijgen nadat hij er zowat eentje lanceerde in eigen land :lol:

Ik volg je wel volledig op het punt dat het de grootste windbuil/leugenaar/onbeschofterik ooit was, oftewel good riddance.
Wat een hoopke links gezwets dit.
Je bent weer Dizzy.
Tttsss
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Unicorn, welke van de aangehaalde feiten wil je disputen, of heb je niets nuttigs bij te dragen buiten wat op de man spelen?

Het enige van wat Dizzy vermeld wat enigsinds discutabel zou kunnen zijn is het probeen starten van een burgeroorlog.

Want Trump heeft wel degelijk mensen gepardonneerd die veroordeeld waren voor hun bijdrage aan de russische inmenging. Dat is, onderzocht, schuldig bevonden door een rechter, en veroordeeld tot gevangenisstraf. Daar valt niet veel meer over te discussieren.

En over de schuld op anderen steken, in zijn toespraak enkele uren geleden nog zat hij Covid nog op China te steken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Het zijn idd gewoon feiten, behalve dan die burgeroorlog. :-D
Voor Eenhoorn is, alles wat niet pro-Trump is, "links".
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, je kan discussiëren hoe je een bestorming van het parlement waarbij men materiaal bij heeft om mensen te knevelen, kan noemen. Nu wordt er nogal lacherig over gedaan maar dat is omdat het opnieuw een complete mislukking was. Er ontbreken nog belangrijke antwoorden zoals waarom er zo weinig politie was. Als je oproept om te vechten met alles wat je hebt en de mensen die u blindelings volgen doen dat, tja.

Het toppunt is dat hij nu voor zichzelf een ceremonie voorzien heeft met uiteraard wat kanonschoten, uiteraard om the swamps te drainen of tegen de elite :roll:

Je kan duizelig zijn maar dat gaat meestal snel over, mensen die zo'n losgeslagen idioot blindelings volgen hebben veel ergere problemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”