Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef: "Deuren openen" zit er idd in dat je op een handelsmissie toegang krijgt tot bv bepaalde bedrijven wat anders niet zou gebeuren.
Och, als je met de president afkomt, en met de first lady, dan opent dat ook deuren.

Kijk, Portugal is niet zo'n groot land, en heeft minder inwoners dan hier.
Daar hebben ze hun laatste koning vermoord.
Mocht dat nu zo'n nadeel zijn, zouden ze toch allang het koningshuis weer hebben ingevoerd?
Maar zoals gezegd, het is conservatisme, heeft men een koningshuis dan denken sommigen dat het écht niet anders kan, is het een presidentschap wil men niet meer terug.

Het zijn drogredenen die men ons voorspiegelt om de monarchie te houden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

X: "We hebben vastgesteld dat de software van de tabulator "weighting" toelaat ook al werd dat niet verzocht in de aanbesteding, en we kunnen vandaag onmogelijk nog nagaan of die functie geactiveerd was of niet".
Y: "We hebben affidavits van zowel burgers en medewerkers dat er in het kiesbureau instructies gegeven werden die niet overeenkomen met de onderrichtingen van de producent van de tabulator".
Z: "We hebben affidavits van verschillende burgers waarvan er een biljet via post werd geteld en opgenomen in de resultaten, maar die op eer verklaren nooit een stembiljet ontvangen te hebben via post".
X: ik zie enkel de bewering van een fantast hierover. Nog geen enkel vaststelling hiervan
Y: affidavits die mensen keer voor keer weigeren te bevestigen onder ede voor een rechtbank of gewoon door bewijzen worden tegengesproken
Z: opnieuw affidavits die mensen weigeren te bevestigen onder ede of die worden tegengesproken door bewijsmateriaal


Dus welke twijfel?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

@koningshuis
Kan ik niet over wakker liggen.
Ik hoor republikeinen - toch niet bepaald koningsliefhebbers - de aanwezigheid van de prinses bewieroken, dus er zal wel iets van aan zijn dan hé.
De president is maar 1 persoon, het "koninklijk hof" heeft tig mensen die uitgestuurd kunnen worden.
Maar opnieuw: ik kan er niet wakker van liggen.

@fraude
Ik zou massale fraude en massaal protest toch aan elkaar durven linken, ja. Cfr Congo, Wit-Rusland, Turkije, ... Al zal het idd onvoldoende voorwaarde zijn.

Hoeveel mooier wordt het dat Trump, na 4 jaar onder zijn bewind/windhaan-beleid, zelf toegeeft dat de USA een 3dewereldland is.
Lichtjes uit context, maar toch leuk :).
https://www.hln.be/buitenland/trump-vs- ... ~a1961e5a/
Trump: “VS zijn een derdewereldland geworden”
Laatst gewijzigd door heist_175 08 dec 2020, 20:27, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Ik hoor republikeinen - toch niet bepaald koningsliefhebbers - de aanwezigheid van de prinses bewieroken, dus er zal wel iets van aan zijn dan hé.
Goh, zwak argument.
heist_175 schreef:De president is maar 1 persoon, het "koninklijk hof" heeft tig mensen die uitgestuurd kunnen worden.
Zoals Laurent, zeker?
Die kan nog geen mondmasker juist aandoen...
heist_175 schreef:@fraude
Ik zou massale fraude en massaal protest toch aan elkaar durven linken, ja. Cfr Congo, Wit-Rusland, Turkije, ... Al zal het idd onvoldoende voorwaarde zijn.
Dus geen enkel argument over dat filmpje?
Dat wordt echt heel zwak.
Het is niet van een of ander obscure bron, hee.
Het komt van Sky News Australia.
En je argument slaat nergens op, mensen gaan niet massaal protesteren als ze niet weten dat er gefraudeerd is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

quovadis schreef: Dus welke twijfel?
X: De bewering die ik geef is feitelijk. De software van de tubalators bevat functionaliteit om gewicht aan stemmen toe te kennen voor het geval van een ranked-choice verkiezing, en door de verplichte procedures van het wissen van gegevens na de verkiezingen kan je vandaag niet meer negaan of die functie gebruikt is. Ik zeg niet dat die functie gebruikt of niet gebruikt is.
Y/Z: kan je een voorbeeld geven van mensen die dit geweigerd hebben of bewijzen die alle affidavits ontkrachten?
bvhaute
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

boulder schreef: Dus geen enkel argument over dat filmpje?
Dat wordt echt heel zwak.
Het is niet van een of ander obscure bron, hee.
Het komt van Sky News Australia.
En je argument slaat nergens op, mensen gaan niet massaal protesteren als ze niet weten dat er gefraudeerd is.
Het zal wsl wel een domme opmerking zijn maar zijn de stemmen niet opnieuw geteld in Georgia met hetzelfde resultaat als gevolg? Dan zou ik denken dat daar toch niet zo veel gefoefeld is geweest ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bvhaute schreef: Het zal wsl wel een domme opmerking zijn maar zijn de stemmen niet opnieuw geteld in Georgia met hetzelfde resultaat als gevolg? Dan zou ik denken dat daar toch niet zo veel gefoefeld is geweest ...
Sommige zaken kan je vinden in een recount, zoals die weighted voting (maar de recount in AZ was onvoldoende om dit te kunnen detecteren), audit van het resultaat van de tabulator, "vergeten" stembiljetten (Georgia).

Sommige zaken kan je niet vinden in een recount:
* Mail-in/absentee ballots die frauduleus zijn en niet afgekeurd werden zoals sommige burgers beweren
* De "injecties"/"dumps" van paper ballots in het midden van de nacht zoals sommige observatoren beweren
* Stembiljetten van mensen die niet gerechtigd zijn om te stemmen maar toch aanvaard zijn zoals sommigen beweren.
* Stembiljetten die onterecht gespoiled zijn (verkeerde instructies tabulator, zoals sommigen beweren) worden ook in een recount niet meegeteld
* De stem van de persoon die mocht en wou stemmen maar toch geen biljet kreeg obv arbitraire redenen of materiële fouten telt ook in een recount niet mee (voter suppression, zoals sommigen beweren).

Als je een recount doet, dan tel je gewoon de frauduleuze stembiljetten (als die er zouden zijn) nog eens mee. Het blijft dus garbage in, garbage out.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

bvhaute schreef: Het zal wsl wel een domme opmerking zijn maar zijn de stemmen niet opnieuw geteld in Georgia met hetzelfde resultaat als gevolg? Dan zou ik denken dat daar toch niet zo veel gefoefeld is geweest ...
Als ze stiekem bijgevoegd zijn 's nachts zoals in dat filmpje wordt beweerd en waar je ook sporen van ziet, hoe ga je dat achteraf nog te weten komen?
Maar wat met het filmpje zelf?
Niemand heeft er commentaar op?

Ook niet op het feit dat hier in onze media met geen woord over gerept wordt?
Zelfs mocht nu blijken dat het filmpje bedrog is, vind ik niet dat onze media hier gewoon mag over zwijgen.
Men klaagt dat de mensen in fake news geloven en de gevestigde media wantrouwen, door dit soort zaken onder de mat te vegen, voed je dit alleen maar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Bon, zij die met de claims afkomen moeten ook met de bewijzen afkomen, het is niet aan onze media om youtube af te schuimen naar elke samenzweringstheorie en deze te becommentarieren.

Indien er bewijzen zijn voor fraude dan moet men daar mee afkomen in de rechtbank en niet op youtube.

Los daarvan, ik ga mij niet bezighouden met zulke filmpjes te gaan bekijken, ik ben meer iemand van het geschreven woord. En god knows hoe moeilijk het is om daarna mijn suggestions te scrubben van die nonsense.

#defuikisreal
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boran_blok schreef:Bon, zij die met de claims afkomen moeten ook met de bewijzen afkomen, het is niet aan onze media om youtube af te schuimen naar elke samenzweringstheorie en deze te becommentarieren.
Het komt van Sky News Australia, je kunt dit niet wegzetten als een of ander obscuur Youtube kanaaltje...
Sky News is gewoon een mainstream medium.
Terzake kun je ook op Youtube bekijken, daarmee wordt het niet plots iets obscuurs.
boran_blok schreef:Indien er bewijzen zijn voor fraude dan moet men daar mee afkomen in de rechtbank en niet op youtube.
Voor zover ik kan opmaken is dit een filmpje van een hoorzitting van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden.
boran_blok schreef:Los daarvan, ik ga mij niet bezighouden met zulke filmpjes te gaan bekijken, ik ben meer iemand van het geschreven woord. En god knows hoe moeilijk het is om daarna mijn suggestions te scrubben van die nonsense.
Ik ben ook skeptisch, maar Sky News (de UK versie dan) kan ik gewoon op mijn satellietontvanger bekijken.
Daar is niets obscuurs aan, je kunt dat niet zomaar als nonsens afdoen, anders kun je dat evengoed zeggen van de VRT.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sky_News_Australia

#defuikisreal[/quote]
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:Maar wat met het filmpje zelf?
Niemand heeft er commentaar op?
Mijn mening is dat het bijkomende redelijke twijfel opwerpt of de verkiezingen wel eerlijk verlopen zijn, en dat het verder onderzocht moet worden.
boulder schreef:Ook niet op het feit dat hier in onze media met geen woord over gerept wordt?
Team Trump (Fox (Opinion)/OAN/NTC...) zal zeggen dat het duidelijk fraude is.
Team Biden (VRT, CNN, MSNBC, ...) zal een specifiek element van die video uit de context halen voor een "FACT CHECK", dat vervolgens met opzet framen op een manier waardoor het voor iedereen lijkt alsof het niet waar kan zijn, dan "DEBUNKED" of "BASELESS CLAIM" roepen en voor het overige niet meer willen horen van de (rest van de) video want "het is al debunked".
boulder schreef:Men klaagt dat de mensen in fake news geloven en de gevestigde media wantrouwen, door dit soort zaken onder de mat te vegen, voed je dit alleen maar.
Inderdaad (Vlaanderen).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef:Team Trump (Fox (Opinion)/OAN/NTC...) zal zeggen dat het duidelijk fraude is.
Team Biden (VRT, CNN, MSNBC, ...) zal een specifiek element uit de video nemen onder het mom van een "FACT CHECK", dat vervolgens verdraaien naar iets dat duidelijk niet waar is, dan "DEBUNKED" of "BASELESS CLAIM" roepen en voor het overige niet meer willen horen van de (rest van de) video want "het is al debunked".
Ik reken mijzelf niet zomaar tot team Trump, ik heb twijfels en doordat onze media hierover zwijgen, wordt die twijfel groter.
Door al dit soort zaken weg te laten, creëert men hier de illusie dat er daar in de VS totaal niets onderzocht wordt, dat het allemaal verzinsels zijn.
In die video komen ook tegenstanders van Trump vragen stellen, ene, duidelijk van de democraten beweert dat de video al gedebunked is, waarop ze gevraagd wordt hoe dat kan, want de video was pas aan de hoorzitting aangeboden...

Een collega van mij kijkt tijdens zijn middagpauze naar van die hoorzittingen, en die zijn er dus iedere dag.
boulder schreef:Men klaagt dat de mensen in fake news geloven en de gevestigde media wantrouwen, door dit soort zaken onder de mat te vegen, voed je dit alleen maar.
Ik zie hier nu zelfs al de omgekeerde reactie bij sommigen, namelijk : "het is niet in onze media geweest, dus dan is het allemaal fake, obscuur kanaal, ..."
Dat zijn dan mensen die anders beweren een open vizier te hebben, meer dan één krant te lezen, enz.
Ik ga ook niet zomaar voort op wat één of andere wacko op zijn privé video kanaaltje vertelt, maar dit is Sky News, dat is geen klein zendertje.
En het gaat over een hoorzitting van het Huis van Afgevaardigden, dus dat is ook niet één of ander obscuur clubje.

Is het nu waar wat daar getoond wordt?
Ik zou zeggen, dat moet verder onderzocht worden, maar het is wel nieuws dat zou moeten gebracht worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

https://www.washingtonpost.com/national ... story.html
Gaat over dit filmpje.
Maw weer eens niets van aan.


En ivm Trump zijn rechtszaken:

https://apnews.com/article/donald-trump ... 4deb7de15e
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

bon, ik heb het dan ook eens bekeken, kwestie van open minded te zijn, en ja. Ik kan niet goed duidelijk zien wat er gebeurd of de interpretatie die aan de beelden gegeven word ook is wat er werkelijk gaande is.

Maar ik vind ook niet dat het mijn taak is om daarop enig weerwerk te bieden, hell, wie weet is er daar wel degelijk iets gebeurd. Maar dat is geen taak voor mij hier in Belgiie vanachter het computerscherm. Dus, is er al enig onderzoek gebeurd naar deze beelden. Want een hoorzitting mag je wat officieels vinden, daar kan ook zeker de grootste nonsense verkondigd worden, door beide kanten, want ik moet zeggen dat de democraten die weerwoord boden daar duidelijk met hun broek op de enkels zaten en meegingen in het verhaal.

Maar dat bewijst ook niet dat wat er geclaimd is gebeurd is he. Ik ben het zowaar eens met boulder dat die claims het onderzoeken waard zijn, maar wie exact er daartoe bevoegd is daarvoor ken ik de details niet genoeg. Is dit dan de prosecutor van die staat? Of een lager of hoger niveau?

Maar na rondgooglen heb ik geen duidelijk antwoord gevonden over dat filpje, dus je gaat mij hier zeker niet horen afkomen met "debunked fake news" of whatever, want ik weet het niet. Vandaar dat ik het eigenlijk ook wel belangrijk vind dat het uitgespit word.

Maar ik blijf er wel bij, dat als men enkel dit filpje toont op een hoorzitting, er men ook echt wel stappen moet voor gaan ondernemen om er iets mee te doen. Want dit enkel maar tonen en verspreiden via de media, maar er geen zaak van maken vertelt mij dan ook wel veel. Waarmee ik dus niet gezegd wil hebben dat men hier geen zaak heeft, 3 december is donderdag, het was weekend ook in de US. Dus ik volg dat verhaal wel even verder op.

Edit: bovenstaande geschreven voor quovadis zijn reactie.

@quovadis, dat artikel is paywalled (ook niet gemakkelijk)
Jouw google skills zijn dan beter dan de mijne, heb je niet paywalled bronnen?

edit2: de paywal was niet direct een paywall als ik de knoppen goed gelezen had, gewoon linkse knop klikken.
En waarempel ik had dat artikel reeds gelezen, maar het filpje zelf nog niet gezien, dus kon de 2 niet aan elkaar linken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:https://www.washingtonpost.com/national ... story.html
Gaat over dit filmpje.
Maw weer eens niets van aan.
Ik had het graag gelezen, maar ik kom op een betaalmuur terecht.
Dan maar gezocht naar dezelfde woorden, en hier uitgekomen, waar ik het wel kon lezen : https://apnews.com/article/election-202 ... f582a6659e
De officiële versie komt mij toch wat vreemd over.
Ze weten dus niet waarom de Republikeinse waarnemers weggegaan zijn, maar de pers ging dus ook weg, en ze moeten nog onderzoeken hoe dat komt.
Nadien werd er toch verder geteld, het artikel zegt er niet bij dat er maar 4 mensen verder telden, de rest was dus weg.
Ze schoven de stemmen onder een tafel om ze later opnieuw te tellen.
Ook vreemd, waarom iets uit het zicht plaatsen?

Dan komt men af met "was niet wettelijk verplicht dat de waarnemers erbij waren", tja, ik kan mij toch niet indenken dat er hier stemmen geteld worden zonder dat vertegenwoordigers van de politieke partijen aanwezig zijn.

Er staan ook enkele zinnetjes in het artikel (dat van AP news dat niet achter een paywall zat) die voor interpretatie vatbaar zijn.
Deze bijv. :
artikel schreef:Fulton County Elections Director Richard Barron refuted those claims on Friday, saying in a public meeting that no observers were ever told to leave the facility.
Ze werden dus niet opgedragen om het gebouw te verlaten, maar dat is dus geen duidelijke ontkenning dat ze verteld werden dat er niet meer verder zou geteld worden die avond. Je hoeft immers die mensen niet op te dragen het gebouw te verlaten, als je ze gezegd hebt dat er niet meer zal verder geteld worden, gaan die mensen daar natuurlijk niet blijven zitten, gewoon voor de gezelligheid.

Er wordt ontkend dat er na 22:30 's avonds verder geteld werd, maar dan verder heet het dat
artikel schreef:After a short period when observers weren’t present, an independent state election board monitor arrived to oversee the scanning at 11:52 p.m., Barron said.
Maar men zegt dus niet vanaf welk tijdstip tot 23:52 er dan wel geteld werd, ook daar wordt men in het ongewisse gehouden.
En die 'independent state election board monitor', dat kan dus evengoed een Democraat geweest zijn.

Ik blijf het een heel vreemde gang van zaken vinden, en zeker dat er verder geteld werd zonder waarnemers van de partijen zelf.
boran_blok schreef:Maar ik vind ook niet dat het mijn taak is om daarop enig weerwerk te bieden, hell, wie weet is er daar wel degelijk iets gebeurd. Maar dat is geen taak voor mij hier in Belgiie vanachter het computerscherm. Dus, is er al enig onderzoek gebeurd naar deze beelden. Want een hoorzitting mag je wat officieels vinden, daar kan ook zeker de grootste nonsense verkondigd worden, door beide kanten, want ik moet zeggen dat de democraten die weerwoord boden daar duidelijk met hun broek op de enkels zaten en meegingen in het verhaal.
Tuurlijk hoef je dat niet persoonlijk te onderzoeken, en weerwerk te bieden.
Ik had het over het feit dat je direct over een obscuur videokanaal had, terwijl het toch een mainstream zender is.
En ja, dat soort zaken moet wel onderzocht worden (niet door de gemiddelde internetgebruiker), ik vind het gewoon fout dat onze media dit soort zaken onder de mat veegt.
Als ze niet waar zijn, moet men ze ook brengen, maar uitleggen waarom ze niet waar zijn, anders voeden zij de achterdocht.
Laatst gewijzigd door boulder 08 dec 2020, 23:17, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

@Boulder: gewoon op free klikken en dan approven en je kan het artikel perfect lezen


Edit: @Boulder: als de pers iedere stukje onwaarheid die Trumps bende claimt dan moeten ze non-stop over hem bezig zijn
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:@Boulder: gewoon op free klikken en dan approven en je kan het artikel perfect lezen
OK, heb dat gedaan, de tekst lijkt identiek aan die van AP News, die ik gelezen heb.
quovadis schreef:Edit: @Boulder: als de pers iedere stukje onwaarheid die Trumps bende claimt dan moeten ze non-stop over hem bezig zijn
Ik vind hier dat de officiële versie niet echt overtuigt.
Men schermt met wetsartikelen dat de waarnemers niet hoeven aanwezig te zijn.
Men zegt dat er verwarring ontstond en de waarnemers daardoor naar huis gingen.
Hoe ontstond die verwarring?
Natuurlijk kan één iemand iets verkeerd begrijpen, maar ze gaan allemaal weg, behalve die 4.
Men zegt dat het normaal is dat die stembiljetten onder die tafel geschoven werden, is dat echt zo?

En de pers is constant bezig over Trump, dat belet niet dat ze dit niet gebracht hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Gabriel Sterling waarvan sprake in de tekst is een Republikein. Waarom zou hij over zo’n zaken liegen?

En als al die zaken effectief niet normaal zijn, zou hij toch de eerst zijn die op banken gaat schreeuwen dat er fraude is?

Er is 1 iemand (Jackie Pick) die beweert dat het niet klopt, alle officials daarentegen spreken haar tegen zelfs de Republikeinen die alle voordeel hebben bij fraude.

Het begint al bij de suitcases waar ze van praat: het zijn ballot containers

Dan begint ze over dat de verschillende mensen weg werden gestuurd. Opnieuw nergens bewijs en wordt tegengesproken. Er mocht wel blijkbaar een independent monitor and investigator wel blijven. Raar dat die ook niet zouden zijn weggestuurd.


Dus opnieuw gewoon het zoveelste verhaaltje van het Trump team die nergens opslaat
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:Dan begint ze over dat de verschillende mensen weg werden gestuurd. Opnieuw nergens bewijs en wordt tegengesproken.
Ze gaan dus wel degelijk weg, toch raar.
Waarom zou een waarnemer weggaan, als hij denkt dat er nog verder geteld zal worden?
De tekst zegt ook dat er verwarring ontstond, hoe komt zoiets tot stand?
quovadis schreef:Er mocht wel blijkbaar een independent monitor and investigator wel blijven.
Klopt niet, volgens de tekst kwam die maar om 23:52 opdagen nadat die werd teruggeroepen, wanneer men precies begonnen is met tellen wordt niet gezegd.
Men ontkent wel het uur van 22:30, maar vermeldt geen ander uur.
Tussen 22:30 en 23:52 ligt wel bijna 1,5 uur.
Een supervisor bleef wel ter plaatse, maar dat is dus iets anders dan een onafhankelijke waarnemer.
quovadis schreef:Raar dat die ook niet zouden zijn weggestuurd.
Die was dus ook weggestuurd, maar werd teruggeroepen.
Het blijft een vreemd verhaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Toch boeiend dat toen Hillary de stembusgang verloor, ondanks hogere popular vote, de Democraten die daarop wezen werden weggezet als "slechte verliezers".
Trump heeft zowel de stembusgang als nog forser de popular vote en blijft - zelfs gesteund hier op UB - fantasieverhaaltjes oprakelen om zijn zwaar verlies te ontekennen, maar dat is allemaal ok?
Hij is gewoon een veel slechtere verliezer dan Hillary en vindt, zelfs na meer dan een maand zoeken, nog geen spaander fraude die geloofwaardig genoeg is dat een rechter het nog maar zou overwegen om zijn tijd aan te verdoen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Het is telkens gewoon de toepassing van de wet.

De popular vote doet er gewoon niet toe, althans op nationaal niveau, iets wat je hier eerder nochtans al schoorvoetend aanvaard hebt. Het is vrij hypothetisch omdat de Democraten doorgaans beter scoren in de drukbevolkste staten, maar stel dat het toch zou voorvallen dat de Democraten het kiescollege winnen maar niet de popular vote, dan gaan zij plots geen enkel probleem hebben met het kiescollege, daar zet ik duizend EUR op in. En btw, wie bij ons regeringsleider wordt, krijgt dat ook niet op basis van een popular vote :!:

En zoals ook uitgelegd aan de hand van de wet: hij moet niet langs een rechter passeren per se, de legislatoren zijn vrij om zelf de kiesmannen te kiezen, maar in een dermate gepolariseerde samenleving heb je de garantie dat de liberale media opnieuw in hun rolletje van rechter zouden springen en een keuze van de legislatoren obv de procedure in de Grondwet als onwettelijk zouden beschouwen, dus elke ruggensteun is welkom, in het bijzonder van iets van een SCOTUS.

En als het allemaal op niets uitdraait, dan mag Biden zich iig klaarstomen voor 4 jaar delegitimisering van zijn verkiezing, wat door een groot deel van de bevolking gehoor zal krijgen. Hij kan maar beter maken dat hij die beide senaatszetels in Georgia binnenhaalt, zoniet blijft de geest van Trump ronddwalen in het Witte Huis en is het twee jaar lame duck, want de Senaat zal hem blokkeren. En wetende dat de partij van de zittende President doorgaans verliest in de tussentijdse verkiezing, en dat de Republikeinen het meeste zullen kunnen redistricten, is de kans reëel dat het 4 jaar lame duck zal zijn. En zo zal hij inderdaad Obama achterna gaan zoals hij zelf graag had gewild.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 dec 2020, 09:53, in totaal 2 gewijzigd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

@Boulder:

Dus omdat iemand weggaat, worden ze weggestuurd? Raar dat niemand van de "weggestuurde" mensen dit zelf komt bevestigen. Zelf geen affidavits waar ze dit zeggen.
En verwarring kan op 10000000 verschillende manieren gebeuren dat toont nergens maar dan ook nergens fraude aan.


No one told observers they had to leave, and both an independent monitor and an investigator oversaw the vote count, according to state and county officials
Het tellen is niet zonder toezicht gebeurd en dus volgens de state law is verlopen.


Was er nu footage geweest van gefoefel in de tussentijd dan hebben ze een poot om op te staan maar dit is er niet anders hebben ze hun Smoking Gun. Maar is dit het zoveel broodje aap verhaal van Team Trump
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:@Boulder:

Dus omdat iemand weggaat, worden ze weggestuurd?
Het is niet één iemand die weggaat, ze gaan allemaal weg, pers en politieke waarnemers.
quovadis schreef:Raar dat niemand van de "weggestuurde" mensen dit zelf komt bevestigen. Zelf geen affidavits waar ze dit zeggen.
Volgens dat ik hoorde in dat filmpje is dat dus wel zo.
Maar wat bedoel jij juist met "wegsturen"?
Vergelijk het met een voetbalmatch.
Als de scheidsrechter op zijn fluitje blaast ten teken dat de match gedaan is, dan dwingt hij die spelers niet om naar huis te gaan.
Maar die spelers gaan niet blijven voor de gezelligheid, ze gaan douchen, en dan zijn ze weg, natuurlijk.
Dat is ook zo bij wie stemmen moet tellen, wordt er gezegd dat men gaat stoppen met tellen, dan gaat men naar huis.
quovadis schreef:En verwarring kan op 10000000 verschillende manieren gebeuren dat toont nergens maar dan ook nergens fraude aan.
Toch wel vreemd dat mensen worden weggestuurd, en dat daarna het tellen herbegint...
No one told observers they had to leave, and both an independent monitor and an investigator oversaw the vote count, according to state and county officials
En dat is in strijd met de feiten, het artikel is listig verwoord, want wat verder zegt men :
After a short period when observers weren’t present, an independent state election board monitor arrived to oversee the scanning at 11:52 p.m.
10:30 pm is het uur dat volgens de Republikeinen het tellen herbegon, 11:52pm is bijna 1,5 uur later...
quovadis schreef:Het tellen is niet zonder toezicht gebeurd en dus volgens de state law is verlopen.
Dat beweren ze, maar ze spreken zichzelf dus tegen.
En een toezichter is wat anders dan waarnemers.
quovadis schreef:Was er nu footage geweest van gefoefel in de tussentijd dan hebben ze een poot om op te staan
Ze halen de stembiljetten vanonder die tafel met het zwarte doek op.
Toch een vreemde bedoening.
Maar hoe ga je dat foefelen vaststellen?
Moet er dan ingezoomd worden op elk stembiljet?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Ivm wegsturen: ik hoor dat die Jackie Pick verkondigen. Maar ik heb geen weet van de betrokkene die haar versie bevestigen
Ivm biljetten onder tafel: als je ze eerst aan de kant zet onder de tafel lijkt het me logisch dat je ze daar ook weer van onder haalt om ze te tellen. Als dit al vreemd is :-D

Voor de rest zie ik dus nog altijd niets dubieus in de video voorkomen. En als Republikeinse officials bevestigen dat er niets verkeerd is gebeurd of dubieus of whatever dan is er volgens mij ook geen reden om mee te gaan in deze leugens.

Als en indien als er effectief getuigenissen komen van de “weggestuurde” mensen of als er op de beelden effectief fraude te zien is, dan zullen ze wel ingrijpen maar nu is dit een zoveelste triestige poging van Trump om de verkiezingen te ondermijnen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik merk maar op dat de onbetrouwbare MSM ineens de beste bronnen blijken voor mensen die klagen over onbetrouwbare MSM :lol:

Ik merk ook dezelfde reactie van slechte verliezers op als deze die we bij ons zien. Als het verlies echt niet meer kan ontkend worden gaat men vlot over naar de glazen bol met voorspellingen van hoe het verder gaat verlopen en hoe slecht/beperkt het beleid wel zal zijn. Zakdoekje?

Het feit dat die kerel buiten ligt is al een overwinning op zich en een verbetering van jewelste. Het is ook een teken van hoop voor iedereen die wel een democratie wil waarbij men mensen kan en wil verenigen ipv populistisch mensen tegen elkaar opzetten tegen hun eigen belang in.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Trump mag dan wel van het toneel verdwijnen, zijn aanhang wordt steeds maar armer nog...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

...logisch als ze voor zijn rechtszaken moeten betalen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

wied schreef:Trump mag dan wel van het toneel verdwijnen, zijn aanhang wordt steeds maar armer nog...
Trump verdwijnt als president, laten we hopen definitief.
Maar hij zal - net als Paris Hilton jààren geleden - niet uit de media verdwijnen. De kans is groot dat hij geregeld - net zoals hij deed toen hij president was - een doldwaas/idioot idee zal lanceren, er air-time voor zal krijgen om er dan niets meer van te horen

@armer
Is Trump geld aan het inzamelen om zijn gigantische putten te dempen?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201209_95066897
Donald Trump blijft zijn aanhangers ook na zijn verkiezingsnederlaag om geld vragen. Of hij nu wil doorgaan in de politiek of terug naar de tv-wereld gaat: hij beschikt alvast over een grote oorlogskas.
Dagelijks krijgen miljoenen Amerikanen die zich op enig moment hebben opgegeven bij zijn campagne, e-mails en sms-berichten toegestuurd, verzonden uit naam van Trump en zijn zonen en andere medestanders. In de eerste weken gingen die berichten nog over de verkiezingen – die Joe Biden heeft gewonnen, maar waarvan Trump de uitslagen in cruciale staten blijft betwisten. De afgelopen week is de boodschap teruggebracht tot de kern van de zaak: geef ons geld.
Die fondsen onttrekken zich deels aan de strenge Amerikaanse regels voor campagne­financiering. Met een substantieel deel van het geld kan Trump in feite doen wat hij wil:
Het noopt anderen om Trump van fraude te beschuldigen
Het geheel maakt een zeer ondoorzichtige indruk. Dat is de reden dat Robert Flaherty, chef-digitaal van Bidens campagneteam, op Twitter de kwalificatie ‘simpelweg zwendel’ aan de wervingscampagne van Trump gaf.
En daar zijn wel meer bewijzen van dan van de fantastietjes over verkiezingsfraude.
Hoe dan ook is de gigantische voorraad geld die Trump in een maand tijd heeft ingeslagen op basis van onwaar gebleken claims en beschuldigingen, een politieke factor van betekenis. Als Trump daadwerkelijk besluit in 2024 opnieuw een gooi naar het presidentschap te doen, dan heeft hij hiermee een reuzenvoorsprong genomen op iedere andere Republikein die deelname zou overwegen. Hetzelfde geldt voor zijn greep op Republikeinsgezinde geldschieters. Bij de fondsenwerving zamelt Trump ook telefoon en e-mailgegevens in. Zo blijft hij niet alleen zijn oorlogskas, maar ook zijn grote netwerk van donateurs uitbouwen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:Ivm wegsturen: ik hoor dat die Jackie Pick verkondigen. Maar ik heb geen weet van de betrokkene die haar versie bevestigen
Ik kan moeilijk als kijker van zo'n programma controleren of haar beweringen verder kloppen of niet, zij beweren dat ze onder ede afgelegde verklaringen hebben.
quovadis schreef:Ivm biljetten onder tafel: als je ze eerst aan de kant zet onder de tafel lijkt het me logisch dat je ze daar ook weer van onder haalt om ze te tellen. Als dit al vreemd is
Well, doh!
De vraag is waarom je ze onder de tafel gaat wegsteken.
Is dat een gewone procedure bij stemmen tellen, dat men die stembiljetten onder een tafel stopt?
quovadis schreef:Voor de rest zie ik dus nog altijd niets dubieus in de video voorkomen. En als Republikeinse officials bevestigen dat er niets verkeerd is gebeurd of dubieus of whatever dan is er volgens mij ook geen reden om mee te gaan in deze leugens.
Het blijft toch heel raar dat iedereen weggaat, en als dat gebeurd is, wordt er weer verder geteld.
Dat is hier ondenkbaar.
Dizzy schreef:Ik merk maar op dat de onbetrouwbare MSM ineens de beste bronnen blijken voor mensen die klagen over onbetrouwbare MSM :lol:
Kun jij één debat voeren zonder anderen woorden in de mond te leggen?
Mijn punt is altijd geweest dat mainstream media niet echt betrouwbaar zijn, en dat je daarom maar beter meerdere bronnen raadpleegt, en ook vooral buitenlandse bronnen.
Dat heb ik spontaan gemerkt omdat ik vaak buitenlandse (vooral Spaanse en Portugese radio) media beluister, en dan vaak zaken hoor die je hier niet hoort, of pas veel later.
Ik heb nooit gezegd dat obscure Youtube kanalen de norm moesten zijn.

En over Trump heb ik al heel de tijd gezegd dat ik mij niet als onderdeel van 'team-Trump' beschouw, ik volg het vanop grote afstand, en af en toe hoor ik eens wat dat mij kan boeien.
Maar zoals zo vaak zit jij anderen in kampen in te delen, en ga je die dan uitnodigen om 'hun' kamp te verdedigen...

Dus wil je nu stoppen met woorden in mijn mond te leggen?
Dit is echt irritant.
Laatst gewijzigd door boulder 09 dec 2020, 21:40, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Vraagt hij geen geld voor zijn TV kanaal dat hij uit de grond wil stampen?
https://tweakers.net/nieuws/174510/geru ... innen.html
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Er is idd een en ander in beweging om een "nieuw rechts" media-imperium te maken waar Trump een rol zou in spelen.

Tot nu is en blijft Fox News de enige "grote" nieuwszender die hen bedient, terwijl er aan de andere zijde een groot aanbod is. De perceptie is echter dat Fox News ook naar links aan het opschuiven is, zeker wat de nieuwsprogramma's betreft, de opinie blijft nog altijd behoorlijk rechts.

Mogelijks zou het een consolidering van kleinschalige internet-zenders als OANN, Breitbart, RSBN zijn en zal men de "opinion"-anchors van Fox News proberen over te kopen (Sean Hannity, Tucker Carlson, Jeanine Pirro, Laura Ingraham, ...)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

boulder schreef: Ik kan moeilijk als kijker van zo'n programma controleren of haar beweringen verder kloppen of niet, zij beweren dat ze onder ede afgelegde verklaringen hebben.


Well, doh!
De vraag is waarom je ze onder de tafel gaat wegsteken.
Is dat een gewone procedure bij stemmen tellen, dat men die stembiljetten onder een tafel stopt?


Het blijft toch heel raar dat iedereen weggaat, en als dat gebeurd is, wordt er weer verder geteld.
Dat is hier ondenkbaar.
tuurlijk kan je dat niet controleren. Maar ze kan beweren wat ze wil. Indien ze effectief zo'n zaken heeft, waarom is er dan nog geen rechtszaak gestart en blijft het bij een hoorzitting van het huis van afgevaardigden in Georgia?

En waarom zou dat vreemd zijn? Gewoon gesloten kisten aan de kant schuiven onder tafel ipv te laten rondslingeren.


En hier is dat mssn ondenkbaar maar het is in de VS en daar zeggen officials (Republikeinen) dat alles volgens de regels is verlopen. Dus ik zie niet in waarom we moeten twijfelen daaraan. Tenzij het tegendeel wordt bewezen en dan is hier absoluut niet het geval. Enkel iemand die zegt dat ze iets heeft en een wat beelden waar ze een fantastisch verhaal van maakt



@Ccatalyst: de nieuwsgaring op Fox is niet linkser geworden dan vroeger, ze volgen gewoon Trump zijn verhaaltje niet meer. Het blijft wel een rechtse nieuwszender als je het zo wil noemen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

quovadis schreef:tuurlijk kan je dat niet controleren. Maar ze kan beweren wat ze wil. Indien ze effectief zo'n zaken heeft, waarom is er dan nog geen rechtszaak gestart en blijft het bij een hoorzitting van het huis van afgevaardigden in Georgia?
Is dat zo?
Ik volg het echt niet zo op de voet, dus ik weet niet of dat zo is.
quovadis schreef:En waarom zou dat vreemd zijn? Gewoon gesloten kisten aan de kant schuiven onder tafel ipv te laten rondslingeren.
Ik vind dat wel vreemd, rondslingeren gaat alleen op als die kamer intussentijd nog gaat betreden worden, maar de bedoeling zou toch zijn om de boel af te sluiten en later verder te tellen?
quovadis schreef:En hier is dat mssn ondenkbaar maar het is in de VS en daar zeggen officials (Republikeinen) dat alles volgens de regels is verlopen.
Maar die regels (van die ene Staat) zeggen dus dat er zonder waarnemers mag geteld worden, dat zijn toch wel regels die in geval van twijfels over fraude die twijfels versterken.
Georgia law schreef:Georgia law § 21-2-408 permits observers to stay in the room the whole time, but doesn’t require it for counting to take place.
Dus ja, wie het puur legalistisch bekijkt kan zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht, maar dit zijn toch regels die de wenkbrauwen doen fronsen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Trump vangt overal bot, zelfs bij de zelf aangestelde rechters :roll:

Als je in Google zoekt naar geen poot om op te staan kom je uit bij the Donald :lol:

Fox is niet opgeschoven, ze zijn gewoon niet meer verder de doodlopende straat blijven inrijden. Je kan onzin uitzenden maar iedereen heeft zijn grenzen, zelfs Fox.

Trump die zijn eigen Bubblewalhala zou oprichten is wel redelijk grappig. De man die zogezegd vecht tegen fake news zou een zender vol met dit soort onzin oprichten :roll:

Ik ga hem toch al enkele leuke formats voorstellen want de man heeft wat geld uit te delen :lol:
Bidden tegen Biden: de spiritueel adviseur van Trump bezweert fans met een gebed tegen de oppersatan: Biden
Trumptation island: pussygrabben op een eiland vol hoeren gecombineerd met de kuisheidsbal-fans
Alternative Factcheckers: feiten worden gedebunked, de aarde is echt wel plat, Mexico leent om de muur te betalen, ...
Orange is the new president: serie over gevangenis met celgenoten Hillary en Obama avonturen beleven met Trump die probeert vanuit de gevangenis de wereld te overtuigen dat hij de echte president van de VS is. Trump wordt gespeeld door een zwarte Amerikaan om het contrast met de kledij te vergroten.
Help, mijn man is een loser: Soap met Melania in de hoofdrol over haar strijd met een man die van geen ophouden weet.
De domste mens van de VS: kijkers spelen elk jaar om de titel en elke toevallig juiste gok wordt genadeloos afgestraft
The apprentice: Trump mag elke week iemand ontslaan, net zoals tijdens zijn presidentschap dus maar nu live op TV
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

CCatalyst schreef: Tot nu is en blijft Fox News de enige "grote" nieuwszender die hen bedient, terwijl er aan de andere zijde een groot aanbod is. De perceptie is echter dat Fox News ook naar links aan het opschuiven is, zeker wat de nieuwsprogramma's betreft, de opinie blijft nog altijd behoorlijk rechts.
Je bedoeld van zwaar rechts naar gematigd rechts ;)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef:Trump vangt overal bot, zelfs bij de zelf aangestelde rechters :roll:
Ik denk niet dat er al iets van uitspraak is in "the big one"? Noot dat is niet die van Pennsylvania waar DM over spreekt.
Dizzy schreef:Fox is niet opgeschoven, ze zijn gewoon niet meer verder de doodlopende straat blijven inrijden. Je kan onzin uitzenden maar iedereen heeft zijn grenzen, zelfs Fox.
Daarmee ga ik toch niet akkoord.
Dizzy schreef:Trump die zijn eigen Bubblewalhala zou oprichten is wel redelijk grappig. De man die zogezegd vecht tegen fake news zou een zender vol met dit soort onzin oprichten :roll:
Tjah, een groot deel van de Amerikaanse bevolking beschouwt wat de linkse media uitzenden dan weer als onzin. Een aantal zaken daarvan zijn trouwens ook bewezen onzin.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

CCatalyst schreef:
Tjah, een groot deel van de Amerikaanse bevolking beschouwt wat de linkse media uitzenden dan weer als onzin. Een aantal zaken daarvan zijn trouwens ook bewezen onzin.
Bedoel je Amerikaans links of Europees links ;)
Mijn ervaring is dat wat wij links noemen voor de doorsnee Amerikaan al extreem communistisch is...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:
Ik denk niet dat er al iets van uitspraak is in "the big one"? Noot dat is niet die van Pennsylvania waar DM over spreekt.
The big one :lol:

Rechtszaak is gestart door Ken Paxton die op dit moment zelf beschuldigd wordt voor omkoping en corruptie. Hij hoopt gewoon dat hij op deze manier gratie krijgt van de president.



Opnieuw een zoveelste belachelijke poging om de verkiezingen te ondermijnen
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 68666.html
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ig-one-q-a
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

warpozio2 schreef: Bedoel je Amerikaans links of Europees links ;)
Mijn ervaring is dat wat wij links noemen voor de doorsnee Amerikaan al extreem communistisch is...
Amerikaans links, dus idd "liberal" is het juistere woord, en dat Fox meer "liberal" wordt ipv "conservative", toch wat betreft de nieuwsprogrammering. Rechts/links gaat idd niet zo goed op in casu.
quovadis schreef: Rechtszaak is gestart door Ken Paxton die op dit moment zelf beschuldigd wordt voor omkoping en corruptie. Hij hoopt gewoon dat hij op deze manier gratie krijgt van de president.
Hoeveel Attorney-Generals zijn er ondertussen al bijgekomen die Paxton steunen? 17 ofzo (van evenveel staten)? Dat zie je niet bepaald vaak. Zijn dat er allemaal die gratie willen krijgen van Trump volgens jou?

Dat zijn 17 staten die menen dat er idd iets aan de hand is met deze verkiezingen.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

https://www.nytimes.com/2020/12/09/us/p ... wsuit.html
Republicans familiar with the dynamics in these states — all of which Mr. Trump won — described calculations of ambition and political survival that many party officials are making as they choose to stand behind Mr. Trump. Some fear that if they don’t make it clear they are on the president’s side they could open themselves up to a primary challenge or end any hope for attaining higher office in the near future. Some like Ken Paxton, the Texas attorney general who filed the lawsuit, are considering a run for governor.
Dus idd die willen in de gratie staan van Trump
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”