Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

cadsite schreef:Neen.
€5 voor vlaamse fictie is me zelfs te veel. Wacht enkele maanden en je kan het elders zien. 't Is nu ook niet dat het aanbod zo groot is. 1 goede serie per trimester is al een groot succes.
€7 voor internationale fictie is redelijk aanvaardbaar, dan kom je in het vaarwater van Disney+, dus dan moet het aanbod even groot en kwalitatief zijn.
€7 voor TV, dat zou ik misschien wel doen, maar niet als ik hier eerst €5 voor de basis moet bijtellen. Dan kom je duurder uit dan TVvlaanderen.
sport: geen interesse, zelfs niet als ze me betalen.
Vandaar dat je zelf kan samenstellen he ;) voor jou dan: TV + internationale fictie, al denk ik dat op termijn gewoon HBO Max en Peacock en dergelijke gewoon naar België komen. Dan nog zou alle Vlaamse TV een goede oplossing zijn, zonder reclame.

En inderdaad, VRT blijft gratis (VRT Nu en dergelijke), maar kan ook inbegrepen worden in zo'n alles-in-1 ipv 4 verschillende apps voor VTM, VRT, GoPlay, Eleven, ..... én zonder reclame.

Over "geen reclame" en "de commerciële zenders gaan dit nooit aanvaarden". Streamz = de commerciële zenders (Telenet (Play zenders) & DPG Media (VTM)). Bij Telenet/Proximus/Orange betaal je grotendeels voor de dienst (decorder, kabelnetwerk en dergelijke). Bij Streamz zou je slechts een fractie voor de technische werking van de app betalen, maar wel grotendeels voor de content. Dan is er geen reclame nodig.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat zou inderdaad een verbetering zijn om alle Vlaamse TV via 1 app te zien.

De zenders hebben wel kosten voor het in de lucht houden van de zenders tenzij je deze zou schrappen maar ook het maken van programma's en promomateriaal kost geld, om over de aandeelhouders te zwijgen.

De gulzigheid kennende zou de prijs voor zo'n interessante all in one app wederom gepeperd zijn want he, de Belg betaalt toch graag.

Dat zou ook het best werken als men de verdelers erin betrekt. Dan kan deze app ook de apps van TN en PX vervangen wat voor hun lagere kosten zijn. de concurrentie verloopt dan vooral via de prijs van internet en de extra pakketten. Ik betwijfel echter of deze spelers wel willen samenwerken en de koek delen, we zien nu al dat Streamz Px uitsloot van deelname door "andere" belangen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

thomiwilli schreef:
cadsite schreef:Neen.
€5 voor vlaamse fictie is me zelfs te veel. Wacht enkele maanden en je kan het elders zien. 't Is nu ook niet dat het aanbod zo groot is. 1 goede serie per trimester is al een groot succes.
€7 voor internationale fictie is redelijk aanvaardbaar, dan kom je in het vaarwater van Disney+, dus dan moet het aanbod even groot en kwalitatief zijn.
€7 voor TV, dat zou ik misschien wel doen, maar niet als ik hier eerst €5 voor de basis moet bijtellen. Dan kom je duurder uit dan TVvlaanderen.
sport: geen interesse, zelfs niet als ze me betalen.
Vandaar dat je zelf kan samenstellen he ;) voor jou dan: TV + internationale fictie,
Dat is anders dan wat je eerst zie hé.
Daar sprak je van "de basis met uitbreidingen".
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

@Dizzy: het is maar luidop dromen, zo'n all-in-one app. Ik heb nu iets wat er een beetje op lijkt: TV Flow (zoals TVV) voor €9,5/maand + Play Sports. Goede deal, maar ik betaal alleen voor de app (het platform, niet voor de content) want krijg tonnen reclame te zien. Kan ze wel doorspoelen natuurlijk, maar het stoort mij toch echt mateloos als je dat gemak van Disney & Netflix (& Streamz :wink:) gewoon bent.

@cadsite: een aparte Streamz TV formule dan, waar alle Vlaamse zenders inzitten :wink: maar zo'n "add on" systeem zal er echt niet aankomen vrees ik, zeker omdat HBO Max, Peacock en co apart naar België gaan komen wat de "internationale fictie" al onnodig maakt. En ook Sports is al apart te verkrijgen bij Eleven zelf (behalve de Champions League). "Streamz TV" (alle Vlaamse TV) lijkt me dan weer niet onrealistisch. Benieuwd naar de toekomst.

Nu deel ik zelf Streamz met een paar vrienden wat de maandelijkse kost €1,6/maand maakt, wat dan wel écht de moeite is :) En ik gebruik TV Flow voor Vlaamse TV, waar ik meer en meer naar begin te kijken eerlijk gezegd. Netflix en Disney beetje beu, maar dat gaat in fases waarschijnlijk.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Jaarabonnement tot en met vandaag 50% korting, toch een heel mooie deal.
Schermafbeelding 2021-11-30 om 12.26.03.png
(574.58 KiB) Nog niet gedownload
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

thomiwilli schreef:Jaarabonnement tot en met vandaag 50% korting, toch een heel mooie deal.
Schermafbeelding 2021-11-30 om 12.26.03.png
Bwa voor een paar euros meer heb je een jaarabonnement op disney+, prime is zelfs goedkoper.. Zo een goede deal vind ik dit echt niet.. Eerlijk ik kan niet begrijpen dat mensen 200e willen uitgeven voor die streamz+. Moest nu de content van paramount+ op streamz komen dan zou je nog kunnen zeggen dat het dat waard is maar nu.. Ik heb zelfs nog nooit de moeite genomen om een maand gratis at vragen.. Moest men de telenet abonnementen niet automatisch hebben over gezet vraag ik me af hoeveel klanten ze echt zouden hebben.. Streamz is een vogel voor de kat..daarnaast stelt men vast dat steeds minder mensen interesse hebben in Vlaamse fictie en falen de Vlaamse films een voor een in de bioscoop. Dus wie zit daar nog op te wachten en wil er zoveel geld voor geven
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Als je maandelijks betaalt is dit best een leuke korting. Jammer dat ik ze nu pas zie en ze een ongelooflijk idioot systeem hanteren om te betalen.

Jaar abo kan enkel via een kredietkaart. Aub he. Dan werken ze eerst met een reservering van 0,01 euro.

Ok, *klikt op annulering betaling*.

Dan maar niet. :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

thomiwilli schreef:Jaarabonnement tot en met vandaag 50% korting, toch een heel mooie deal.
Verdorie, te laat gezien...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ddd schreef:
thomiwilli schreef:Jaarabonnement tot en met vandaag 50% korting, toch een heel mooie deal.
Verdorie, te laat gezien...
hier staat het aanbod nog online
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Neen, ik vind het niet. Heb je een link?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Het aanbod is helaas offline nu:
Bijlagen
deal.jpg
(570.45 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Een kwartier geleden heb ik het nog kunnen bestellen.
Victory Not Vengeance
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

testertje schreef:Een kwartier geleden heb ik het nog kunnen bestellen.
ik ben nu ook tot stap 3 geraakt
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ja, maar blijkbaar alleen voor nieuwe. Ik kan mijn eigen account niet "upgraden" naar 1 jaar.
Misschien gewoon met 2e account gaan kijken.

Zo, op 2e email adres account gemaakt voor 1 jaar, en het andere stopgezet. 8)
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik had al een account en heb het kunnen "upgraden". Je huidige maand abonnement eerst stopzetten en dan opnieuw abonneren als jaar abo.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

'k Ben aan het twijfelen, maar vind €70 nog altijd veel in vergelijking met de €90 voor disney+.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Denk er nog een maandje over na, met de feestdagen geven ze het wellicht weer weg.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wat gebeurt er met die jaarabo's bij een stopzetting van de dienst?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb hier nog 2 niet gebruikte codes voor 6 maanden. Ik denk dat de codes nog net niet vervallen zijn.
Dat is toch hetzelfde als 50% korting?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Dizzy schreef:Wat gebeurt er met die jaarabo's bij een stopzetting van de dienst?
Droge reactie, maar ZO goed :-)

@heist_175

Is dat een aanbod om ze te delen met iemand? :-)
Anders heb ik wel interesse voor 1.

In de wintermaanden altijd iets meer tijd om te kijken.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

heist_175 schreef:Ik denk dat de codes nog net niet vervallen zijn.
De activatiecode is geldig tot 14 november 2021.
:?
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfs voor een gratis maand zou ik de moeite nog niet doen.. Vlaamse fictie is zwaar gesubsidieerd en als dat zou wegvallen dan is dat zo dood als ne pier..
Als paramount en hbo naar België komen zal er niet veel meer overblijven van hun aanbod en zijn ze dood.
Ik ben een hevige star trek fan en de geruchten gaan dat picard zou verhuizen van prime nr streamz tja.. Dan nog zal ik niet volgen.. Veeeeel te duur..

Tom
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

De kraak hebben we nu net op 2 dagen uitgekeken. Serie gaat in tegenstelling tot veel andere Vlaamse reeksen aan een deftig tempo vooruit. Helaas ook weer iets waarvoor de maandelijkse prijs te hoog is vs het aanbod.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Net weer een gratis maandje gehad, via het De lijn abbo van één van de kids.

Mocro maffia uitgekeken, had ik nog niet gezien :oops: Verder Succession seizoen 3 (althans tot aflevering 7) en dat was dat. Dochters hebben ook nog een en ander gezien, maar vinden het niks vergeleken met onze 4K netflix ;)

De vrouw zag het aanbod en heeft er niks van gekeken, dus zitten we weer goed tot er binnen drie maand nog eens een gratis maandje binnen dwarrelt, hopelijk is er dan weer iets nieuw.
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

Dat Telenet maar rap vaart zet achter hun nieuwe uniform tv-reclamemodel. Van zodra dat hier actief is vliegt Streamz dadelijk buiten. Gebruiken dat nu voornamelijk voor het terugkijken. Naar Streamz zelf wordt amper gekeken. Kan Telenet weer ettelijke jaren indexeren voordat we opnieuw op hetzelfde totaal bedrag zitten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & Play (via kodi)?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Fr3dd13 schreef:Gebruiken dat nu voornamelijk voor het terugkijken. Naar Streamz zelf wordt amper gekeken.
Je kan eens naar ONE kijken. Hier zitten die 7 dagen Terugkijk TV standaard in (TV Iconic)
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

crapiecorn schreef:
Fr3dd13 schreef:Gebruiken dat nu voornamelijk voor het terugkijken. Naar Streamz zelf wordt amper gekeken.
Je kan eens naar ONE kijken. Hier zitten die 7 dagen Terugkijk TV standaard in (TV Iconic)
Wat prijs betreft komt dat even duur uit als onze WIGO Home S + Streamz. Mobiel nummer is ook geen meerwaarde.
cadsite schreef:Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & Play (via kodi)?
Voor mezelf zou dat geen probleem zijn. Enkel All-Internet dan, maar dat gaan we hier niet dadelijk verkocht krijgen.

Merci voor de tips!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Fr3dd13 schreef:
cadsite schreef:Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & GoPlay (via kodi)?
Voor mezelf zou dat geen probleem zijn. Enkel All-Internet dan, maar dat gaan we hier niet dadelijk verkocht krijgen.

Merci voor de tips!
Ik had exact hetzelfde probleem.
Nu ik geen vrouw meer in huis heb, maar enkel mijn dochters is TV hier effectief buiten en de dochters zijn helemaal fan.
Nu kunnen ze quasi alles zien wat ze vroeger konden zien (maar dat interesseert hen niet meer) en hebben ze er disney+ & netflix bovenop gekregen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

cadsite schreef:Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & Play (via kodi)?
Kan je juist ns uitleggen hoe dat laatste moet? Geen ervaring met Kodi, maar weet dat die app wel beschikbaar is op mn Xiaomi Box?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn Tv-abonnement heb ik jaren geleden opgezegd en gewoon een kleine computer met Ubuntu, Firefox en Kodi op mijn TV aangesloten.
Firefox wordt bediend met een draadloze muis en Kodi met een IR afstandsbedieneing en FLIRC.
Als er iets verandert aan de apps, dan blijft het toch altijd werken via de browser.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

krisken schreef:
cadsite schreef:Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & Play (via kodi)?
Kan je juist ns uitleggen hoe dat laatste moet? Geen ervaring met Kodi, maar weet dat die app wel beschikbaar is op mn Xiaomi Box?
Ik heb ook een mi box S gehad en daar kon je ook gewoon kodi op installeren.
In de app store kodi zoeken en installeren.
Dan in kodi add-in's installeren: https://kodi.wiki/view/Add-on:GoPlay
Enkel nog via de instellingen je play account invoegen en je kan beginnen.
VRTnu & VTMgo kunnen ook via kodi, maar dat doe ik met hun standaard apps.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Fr3dd13 schreef:
crapiecorn schreef:
Fr3dd13 schreef:Gebruiken dat nu voornamelijk voor het terugkijken. Naar Streamz zelf wordt amper gekeken.
Je kan eens naar ONE kijken. Hier zitten die 7 dagen Terugkijk TV standaard in (TV Iconic)
Wat prijs betreft komt dat even duur uit als onze WIGO Home S + Streamz. Mobiel nummer is ook geen meerwaarde.
Persoonlijk zou ik dan "ongelimiteerd" internet wel als een meerwaarde zien. Als je Streamz toch niet gebruikt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

cadsite schreef:
krisken schreef:
cadsite schreef:Als het enkel voor terugkijken is kan je toch goed uit de voeten met VRTnu, VTMgo & Play (via kodi)?
Kan je juist ns uitleggen hoe dat laatste moet? Geen ervaring met Kodi, maar weet dat die app wel beschikbaar is op mn Xiaomi Box?
Ik heb ook een mi box S gehad en daar kon je ook gewoon kodi op installeren.
In de app store kodi zoeken en installeren.
Dan in kodi add-in's installeren: https://kodi.wiki/view/Add-on:GoPlay
Enkel nog via de instellingen je play account invoegen en je kan beginnen.
VRTnu & VTMgo kunnen ook via kodi, maar dat doe ik met hun standaard apps.
Ik hou van Userbase :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Per 1/1/2022 verdwijnt de HBO content bij Ziggo in Nederland.
https://tweakers.net/nieuws/190444/zigg ... films.html
Wanneer bij Streamz ??
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DPG/Streamz hebben het weer klaargespeeld.
Ze hebben Dalle zo zot gekregen om hen 2 keer langs de kassa te doen passeren: een keertje nu (Streamz) en een keertje in de toekomst (DPG).

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211208_98143019
Dalle moderniseert Mediafonds
Het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) moet de komende jaren met zijn dotatie ook podcasts en specifiek Vlaams-Nederlandse producties ondersteunen. Het krijgt daarvoor (een beetje) meer geld.
Kassa kassa voor Streamz:
Productiehuizen die tot nu toe bij het Mediafonds subsidies wilden aanvragen voor een tv-reeks, moesten een akkoord met een zender – zoals VTM, Eén of Play4 – op zak hebben. Reeksen die dus alleen op streamingdiensten, ­zoals Streamz, te zien zijn, konden geen subsidies krijgen.
En binnenkort kan DPG - om dezelfde reden - nog eens gaan klagen bij Dalle, omdat er minder inkomsten zijn
Dat terwijl vooral de commerciële zenders het de laatste jaren ­almaar moeilijker kregen om voldoende kijkers te trekken met fictiereeksen.
Dalle beloont hier dus een platform dat de regels van de VRM eerder al overtrad

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210127_98218503
‘Streamz mocht series niet als eerste aanbieden’
De streamingdienst Streamz van Telenet en DPG Media mocht de reeksen De bende van Jan de Lichte en Black-out niet in primeur aanbieden, zegt de Vlaamse Regulator voor de ­Media. Streamz krijgt alleen een waarschuwing, geen boete. Beide reeksen kwamen tot stand via de stimuleringsregeling van de Vlaamse overheid, waarbij Telenet en Proximus verplicht bijdragen aan televisieproducties. Die mogen niet tegen betaling worden aan­geboden voor ze op een open net te zien zijn geweest. (blg)
Zonder verpinken mag een fraudeur (onderdeel van een giga moedermaatschappij) hier dus nog eens langs de pot lekkers passeren.
Surrealistisch!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

The Window is nog leuke serie.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb een nieuws slogan voor Streamz: want je betaalt toch graag!

Echt overduidelijk hoe de politiek commerciële constructies steunt tegen de belangen van de kijkers/kiezers in.

...en straks het toetje, lekker verplicht reclame vreten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Abusimbal schreef:Per 1/1/2022 verdwijnt de HBO content bij Ziggo in Nederland.
https://tweakers.net/nieuws/190444/zigg ... films.html
Wanneer bij Streamz ??
Als HBO Max naar België komt. Zal ooit wel gebeuren, maar hier duurt dat soms héél lang. Discovery+ ook nog altijd niet beschikbaar in België. Ik heb nu €15 voor een jaar Streamz betaald (Black Friday deal met 5 vrienden). Dus voor mij moet HBO Max niet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”