Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Benieuwd of ze Streamz nu op een of andere manier gaan onderbrengen in de nieuwe Telenet One Bundels.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:Vtmgo is leuk maar tis nog steeds hetzelfde : spraak en klank nooit of zelden goed. Irritant dus.
Hier geen problemen mee (Apple TV), werkt fijnloos.
Is toch raar; heb een nvidia shield pro; streamz is oke en youtube en kodi stuff enzo allemaal oke, de enige app waar ik na x tal minuten geen goede spraak en tekst heb is bij vtmgo???
Bizar toch? Nu niet datk daar zoveel naar kijk ze, was eens uitzonderlijk.
Tttsss
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Unicorn1 schreef:
thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:Vtmgo is leuk maar tis nog steeds hetzelfde : spraak en klank nooit of zelden goed. Irritant dus.
Hier geen problemen mee (Apple TV), werkt fijnloos.
Is toch raar; heb een nvidia shield pro; streamz is oke en youtube en kodi stuff enzo allemaal oke, de enige app waar ik na x tal minuten geen goede spraak en tekst heb is bij vtmgo???
Bizar toch? Nu niet datk daar zoveel naar kijk ze, was eens uitzonderlijk.
Heel raar, vooral omdat VTM Go & Streamz op hetzelfde platform zijn gebaseerd.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Streamz breidt aanbod uit met HBO Max
https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... 01788.html
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210428_94743144
HBO Max komt dan toch niet naar Vlaanderen. Het drijft vanaf 10 mei de samenwerking op met de Vlaamse speler Streamz. Hoeveel geld daarmee gemoeid is, is niet geweten. Een abonnement op Streamz wordt niet duurder en dat voedt de vraag of er genoeg overblijft om Vlaamse fictie te financieren
Niet geheel duidelijk of alles van HBO Max naar BE komt via Streamz, of enkel een subset.
En hoe lang ze verlies denken te kunnen trekken door HBO Max te betalen en alle lokale content creators.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vanwaar haalt u de winst/verlies cijfers van Streamz?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

HBO Max kost in de US $15.
Streamz kost, zonder HBO Max, €12.

Van die €12 moeten ze dus HBO Max betalen én alle lokale content...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:
Niet geheel duidelijk of alles van HBO Max naar BE komt via Streamz, of enkel een subset.
In hun nieuwsbrief staat:

"Beste Streamzer,

Goed nieuws! Op Streamz vond je al alles van HBO. En vanaf 10 mei komt daar het beste van HBO Max bij. Dat wil maar één ding zeggen: meer films en meer series om te ontdekken!"


Het beste lijkt mij niet hetzelfde als alles.
Maar voor de beloofde Vlaamse Content lijkt het mij geen goeie zaak. Albatros, RedLight, Black-out en een paar oude producties die ik herbekeken heb. Ik ga het toch maar eens stopzetten, vrees ik.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

heist_175 schreef:HBO Max kost in de US $15.
Streamz kost, zonder HBO Max, €12.

Van die €12 moeten ze dus HBO Max betalen én alle lokale content...
Zo werkt het niet.

1) HBO Max betaalt zelf de producties, Streamz biedt ze aan.
2) Niet alles van HBO Max komt op Streamz.
3) Totaal verschillende markt.
4) De lokale content is meestal ook een co-productie of een preview van een serie die later op VTM, één of Play Vier komt. Die kosten Streamz dus veel minder dan Streamz Originals als Deja Vu.

De deal zal inderdaad (zeer) duur zijn, maar vergeet niet dat Streamz eigendom is van Telenet en DPG Media. Niet direct bedrijven die record verliezen boeken, integendeel. Ik merk hier wel vaker op userbase dat mensen automatisch direct negatief zijn, niemand verplicht je ergens klant te zijn.
Laatst gewijzigd door thomiwilli 28 apr 2021, 21:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

thomiwilli schreef:Zo werkt het niet.
1) HBO Max betaald zelf de producties, Streamz biedt ze gewoon aan.
2) Niet alles van HBO Max komt op Streamz.
3) Totaal verschillende markt.
4) De lokale content is meestal ook een co-productie of een preview van een serie die later op VTM, één of Play Vier komt. Die kosten Streamz dus veel minder dan de Streamz Originals als Deja Vu.

De deal zal inderdaad (zeer) duur zijn, maar vergeet niet dat Streamz eigendom is van Telenet en DPG Media. Niet direct bedrijven die record verliezen boeken, integendeel. Ik merk hier wel vaker op userbase dat mensen automatisch direct negatief zijn, niemand verplicht je ergens klant te zijn.
Zo werkt en schrijft men het niet. HBO betaalt zelf de producties maar Streamz biedt ze niet zomaar aan, ze moeten hiervoor betalen... of is HBO een liefdadigheidsinstelling?

HBO kan met deze deal de verplichting ontwijken om lokale producties te moeten maken. Streamz gebruiken ze dus om EN de kosten te beperken EN de inkomsten goedkoop op te drijven. Kortom wij Vlamingen betalen voor die van elders of het omgekeerde van het opzet. Het punt van Streamz was opboksen tegen de internationale spelers en de eigen productie beschermen. Nu gaan ze gewoon geld geven aan internationale concurrentie en datzelfde geld kan je niet opnieuw uitgeven aan eigen producties. Kortom het gaat niet meer om lokale content maar gewoon om geld verdienen door 1 mediagroep. Telenet herhaalt hierbij gewoon wat ze al deden met Telenet zelf, ook ooit een Vlaamse bedrijf en nu een cashcow voor Amerikaanse beleggers.

Streamz krijgt hierbij even respijt en wat extra broodnodige content maar de klok tikt gewoon verder. Het is ook niet gezegd dat HBO er alsnog de stekker uit trekt (duur van contract wil men niet bekend maken) als de inkomsten niet voldoende zijn of als ze wel voldoende sterk staan om lokale content te verwerven. Misschien is Streamz wel een leuk doelwit van overname op termijn? Ze weten ook dat men niet oneindig geld in die put gaat blijven gooien.

Je hebt wel gelijk over de verplichting om ergens klant te zijn, dat zien we dan ook uit de teleurstellende groei van de Streamz klanten :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vermoeiend seg. Ik zeg toch “de deal zal inderdaad (zeer) duur zijn”, tuurlijk krijgen ze dit niet gratis.

Maar wat een vergelijking seg, HBO Max kost $15 en Streamz €12, dus Streamz maakt verlies, ja hoor :). En de volgende toetert dan dat Streamz een cash cow is voor de Amerikaanse aandeelhouders, kan allemaal hier ;)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het gaat niet enkel om de prijs maar wel om het aantal abos en omvang van de potentiële markt. Streamz groeit amper en haalt niet de cijfers die ze verhoopten, zelfs niet met acties voor gratis periode. Hun markt was al beperkt.

Deze stap geeft gewoon aan wat al bekend was, hun eigen aanbod is niet genoeg. Nu verhogen ze dus de kosten zonder dat de prijs aangepast wordt wat de winstgevendheid (als die er al was) nog meer onder druk zet. Het is een dure gok om toch meer mensen te overtuigen.

Streamz toeterde zelf dat ze de eigen producties wilden beschermen (die van ons) maar nu gaat het geld effectief naar buitenlandse producties, dat is gewoon het omgekeerde. Streamz betaalt nu een dure prijs aan Amerikaanse eigenaars van HBO, het is wat het is, zei De Block :wink:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telenet is al zo duur , ze zijn wel de beste maar wel zeer duur voor veel mensen er nog eens 20€ erbij voor streamz dat is veel geld.

Velen hebben bv ook disney+ en netflix op apple tv.

Als je dan 5/7 gaat gaan werken, er is dan nog programma's op den tv en veel voetbal als je dan nog eens voetbal fan bent dan schiet er niks van tijd over om streamz te kijken.
Tttsss
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Streamz haalt inderdaad niet de cijfers die ze hadden gehoopt (1 miljoen abonnees, als ik me goed herinner). Met de huidige prijssetting & aanbod is dit inderdaad niet haalbaar, denk ik. Zoals Unicorn zegt is de markt ook zéér competitief (geworden) met services als Netflix, Prime, Disney+ en Apple TV+.

Ik zag wel op social media en hoorde van vrienden wel dat er veel vraag was naar HBO Max series die niet in het reguliere HBO aanbod op Streamz zaten dat, toegegeven, heel zwak was de laatste tijd. Ik denk wel dat dit écht een goede zaak is voor Streamz, en ik ben ook een grote voorstander van het "Vlaamse Netflix" concept: lokale content met internationale toppers, waarvoor HBO een perfecte partner is.

In diezelfde persmededeling werden ook nieuwe Vlaamse series als Xander De Rycke Houdt het voor bekeken, Storm Lara, F*** you very very much, Glas IJS, D5R, seizoen 2 van Mijn Slechtste Beste Vriendin & The Windows (waar ik persoonlijk érg naar uitkijk) aangekondigd. Verder liggen er bij VTM nog series, die hoogstwaarschijnlijk ook op Streamz zullen komen, klaar als: De Bunker seizoen 2, De Kraak, Ik haat van jou (Tim van Aelst), Sylvia Kristel, Moresnet, Exen & Dani. Ik denk zeker dat aan hun belofte, minstens 1 Vlaamse serie per maand, kan voldaan worden. Al lijkt dit soms relatief zwak, gezien de abonnementsprijs.

Ze zullen al sowieso geaccepteerd hebben áltijd mensen zullen zagen: te veel lokale content, te weinig lokale content, meer HBO, minder HBO, ... Als je de eerste berichten in dit topic leest, zag je ook al een waterval aan zure en negatieve reacties nog voor er iets over de prijs/aanbod bekend was.

Streamz heeft zeker een toekomst denk ik, en is nu (al) de tweede grootste streamingdienst in Vlaanderen, na Netflix. Zelf gebruik ik alleen Netflix & Streamz, anders heb je inderdaad geen tijd genoeg om alles te kunnen kijken zoals Unicorn aangaf. Al betaal ik maar €11,95 aan Streamz, en geen €20 zoals Unicorn aangaf. Met TV Flow (€9,95) heb ik nu voor +/- €30/maand méér dan genoeg content om corona-avonden te vullen ;)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Voor de kijker verandert dat weinig, die eigen series waren anders gewoon op de gratis zenders te zien geweest, nu moet men ervoor betalen, zelfs voor zaken waar men als belastingsbetaler al voor betaalde (VRT).

Dat Streamz 2e is in Vlaanderen is geen grote verdienste aangezien de overgrote meerderheid van de klanten al bestaande klanten zijn die ze gewoon geërfd hebben. Nieuwe klanten zijn er amper ondanks gulle promoties.

Klagen over lokale content is vreemd want dat was toch het voorgestelde doel, lokale content steunen. In praktijk betekent dat voor ons meer betalen voor (lokale) content.

Streamz zit in een moeilijke positie en kan kiezen tussen de pest en de cholera. De prijs aanpassen kan niet omdat ze dan nog onaantrekkelijker worden. Het aanbod verhogen zorgt echter ook voor hogere kosten en dus lagere winst/groter verlies. Men probeert nu toch maar meer klanten te winnen door de gok op een groter aanbod. Als dit niet lukt is er geen toekomst voor Streamz in deze vorm. Er moeten dus veel mensen gevonden worden die veel meer willen betalen dan voor de concurrentie.

Ander belangrijk punt is dat men ook gewoon kan afwachten, de series komen nadien toch op de reguliere zenders. Neem je abo op Netflix en kijk nadien de series op die zenders, na opname zodat je de reclame kan doorspoelen uiteraard.

Mijn belangrijkste kritiek op deze deal is dat geld van Vlaamse Streamerz nu niet naar eigen content gaat maar wel naar buitenlandse. Daarom zag ik liever dat men direct investeerde in eigen content en die via internationale platvormen verkoopt ipv zelf doodgeboren platformen te willen reanimeren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dizzy schreef: Streamz zit in een moeilijke positie en kan kiezen tussen de pest en de cholera. De prijs aanpassen kan niet omdat ze dan nog onaantrekkelijker worden. Het aanbod verhogen zorgt echter ook voor hogere kosten en dus lagere winst/groter verlies. Men probeert nu toch maar meer klanten te winnen door de gok op een groter aanbod. Als dit niet lukt is er geen toekomst voor Streamz in deze vorm. Er moeten dus veel mensen gevonden worden die veel meer willen betalen dan voor de concurrentie.
Je vergeet iets: ze kunnen wel het grootste potentieel zelf maken en je moet het daarvoor niet ver gaan zoeken: NLZiet variant. Dit wil zeggen (zoals ik al meermaals in dit topic aangehaald heb): steek er live tv + terugkijk tv in Streamz. Desnoods vragen ze er dan 15 à 20 euro voor, maar dit zal veel mensen aantrekken. Alle content van de Vlaamse zenders op 1 locatie met alle terugkijkmogelijkheden samen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:Mijn belangrijkste kritiek op deze deal is dat geld van Vlaamse Streamerz nu niet naar eigen content gaat maar wel naar buitenlandse. Daarom zag ik liever dat men direct investeerde in eigen content en die via internationale platvormen verkoopt ipv zelf doodgeboren platformen te willen reanimeren.
Dan waren er weer mensen geweest die de "Vlaamse brol" niet willen. Het is wikken en wegen, en het HBO (gedeeltelijke)Max + Sony + Universal + Vlaamse aanbod voor €11,95/maand lijkt me nog een goede deal. "Wachten tot het op de reguliere zenders komt" gaat niet met het HBO Max, Sony & Universal aanbod. + Ik wil gerust betalen als ik geen reclame moet doorspoelen of een week moet wachten op de volgende aflevering. Sommige series (een minderheid, weliswaar) zijn ook Streamz Originals, die niet op de reguliere zenders zullen komen.
Dat Streamz 2e is in Vlaanderen is geen grote verdienste aangezien de overgrote meerderheid van de klanten al bestaande klanten zijn die ze gewoon geërfd hebben.
Kan goed zijn, maar die abonnees zijn er wel en betalen hun maandelijkse abonnementsprijs. Al heb je wel volledig gelijk dat ze nauwelijks zijn gegroeid sinds de re-brand van Play (More) naar Streamz(+), ze blijven hangen rond de half miljoen abonnees.
Vaganzza schreef:Je vergeet iets: ze kunnen wel het grootste potentieel zelf maken en je moet het daarvoor niet ver gaan zoeken: NLZiet variant. Dit wil zeggen (zoals ik al meermaals in dit topic aangehaald heb): steek er live tv + terugkijk tv in Streamz. Desnoods vragen ze er dan 15 à 20 euro voor, maar dit zal veel mensen aantrekken. Alle content van de Vlaamse zenders op 1 locatie met alle terugkijkmogelijkheden samen.
Dit zou écht veel potentieel hebben inderdaad! Als we even, ook al kan dat niet helemaal, met Nederland vergelijken komt dat neer op: NLZiet + Videoland = €7,95 + €7,99 = €16/maand. Al is Videoland verlieslaten in Nederland!

Een Vlaamse NLZiet, StreamzTV bijvoorbeeld (goede naam, al zeg ik het zelf), komt eigenlijk neer op Flow TV (alle Vlaamse zenders) + Streamz, wat samen €22/maand kost en in 1 app te bekijken is. Met Flow TV kan je programma's 60 dagen "bewaren", en komen bewaarde programma's in een handig overzicht met Mijn Lijst & Veder Kijken. Al is het niet helemaal hetzelfde, en zou het écht on demand à la Netflix van álle Vlaamse TV beter zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vaganzza schrijft: ...Alle content van de Vlaamse zenders op 1 locatie...

Vergeet het, in een landje dat denkt 7 regeringen te moeten hebben zien we nooit logische, efficiente beslissingen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Vaganzza schreef:Je vergeet iets: ze kunnen wel het grootste potentieel zelf maken en je moet het daarvoor niet ver gaan zoeken: NLZiet variant. Dit wil zeggen (zoals ik al meermaals in dit topic aangehaald heb): steek er live tv + terugkijk tv in Streamz. Desnoods vragen ze er dan 15 à 20 euro voor, maar dit zal veel mensen aantrekken. Alle content van de Vlaamse zenders op 1 locatie met alle terugkijkmogelijkheden samen.
Klopt, ben ik ook voorstander voor om 1 platform te hebben voor alle zenders met alle mogelijkheden. Nu zit je met een versnippering en beperkingen die onhandig zijn. Dit heeft echter een ander probleem, dan moet je bereid zijn de inkomsten te delen en overeenkomen hoe die verdeling eruit moet zien. In Vlaanderen geniet men echter van stukken tot het oneindige te versnipperen en dan te janken dat het niet werkt en te duur is.

Je ziet dat probleem nu al want Telenet wil Proximus er niet bij en Proximus gaat dan maar de Streamz tegenwerken. We hebben een (te) kleine markt maar als daarbinnen men nog eens gaat vechten blijven er maar kruimels over.

Punt is dat men niet wil gevolg geven aan wat de klant wenst (kijken naar wat men wil, wanneer men wil) maar de klant wil opdringen naar wat hij moet kijken. Eén van de redenen waarom ik Streamz niet zie goedkomen is daarom, men beantwoordt gewoon niet aan wat de klant wil. We hebben te maken met monopolisten en die hebben nu eenmaal de neiging om zaken op te leggen, ze zijn niet anders gewoon.

@Thomiwilli: De "Vlaamse brol" is niet allemaal brol maar het is gewoon niet genoeg om een platform te vullen. Buitenlandse content is dan gewoon noodzakelijk. Het botst wel met de slogan "van ons" en het doel om lokale content te steunen.

Dat mensen willen betalen om zonder reclame te kijken is ook mijn overtuiging, de vraag is hoeveel. Er is nu keuze en als je duurder bent dan andere opties met meer aanbod dan heb je een probleem.

Het feit dat ze ondanks de promoties toch niet groeien is een teken dat de rek er al uit is en er zal nog veel gerokken moeten worden, kortom de potentie is beperkt in de huidige vorm.

In Nederland is er inderdaad een beter aanbod maar zoals je zegt ook daar is het verlieslatend terwijl hun markt iets groter is. Waarom werkt men ook niet samen met Nederland want zo kan men de markt uitbreiden. Het is hetzelfde verhaal. Men heeft lang de NL-zenders zelfs niet in HD aangeboden omdat men de Vlamingen bij de Vlaamse zenders wou houden en reclame verkopen.

Het voorstel dat je doet is veel meer in de richting van de klant. Laat mensen een basispakket met de Vlaamse zenders en een aantal vrij te kiezen zenders. Laat hen kijken via 1 platform met al hun toestellen tegen goede kwaliteit. Opnames lokaal te bewaren zoals bij Netflix. Daar willen inderdaad meer mensen voor betalen dan de halfslachtige "oplossingen" van nu.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Proximus en Telenet willen gewoon zo lang mogelijk hun eigen decoders slijten en je ziet dat die fundamenten zwaar onder druk liggen. Zie daarbij ook de TN move met Flow tv. Het zal volgens mij minder lang duren en wie eerst is om alle platformen te ondersteunen met een app en terugkijk tv, zal de grootste winst doen.

Als TV Vlaanderen nu eens een native app maakt voor Apple en Android TV ipv daarmee te talmen, zullen zij een zeer grote winnaar zijn in dit verhaal. Blijkbaar snappen ze dat daar zelf nog niet goed.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Streamz+ is toch 20 euro?
Tttsss
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zij snappen daar (TVV) maar al te best dat zij nooit een grote winnaar worden in het rijk van PX en TN...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Unicorn1 schreef:Streamz+ is toch 20 euro?
Ja, en? Ik doel uiteraard op de gewone Streamz + de tv functionaliteit er mee in. Ze kunnen dan ook nog een Streamz+ variant met tv functionaliteiten lanceren.
wied schreef:Zij snappen daar (TVV) maar al te best dat zij nooit een grote winnaar worden in het rijk van PX en TN...
Op TV vlak kunnen ze dat zeker wel.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Unicorn1 schreef:Streamz+ is toch 20 euro?
Ja, maar alle series zitten in Streamz (€11,95/maand). Recentere topfilms zitten in Streamz+, maar ik kijk amper films.

@dizzy, ik ben voor alle duidelijkheid een grote liefhebber van de Vlaamse content: FairTrade, Red Light, De Bunker, Over Water, De Dag, Black Out, ... allemaal pareltjes :angel: Dit samen met HBO (Max) parels als Succession, The Undoing & Euphoria + Videoland series als Gewoon Boef, Baantjer - Het Begin & MocroMaffia, daarvoor wil ik wel €11,95/maand neertellen. Want ook de samenwerking met Videoland wordt verder uitgebreid, volgens het persbericht.

Het aanbod van Netflix mag dan wel -tig keer groter zijn, het kwalitatieve aanbod dat de moeite is om naar te kijken is (volgens mij, en smaken verschillen) even groot als dat van Streamz. Disney+ & Amazon Prime zeggen me helemaal niks, persoonlijk. Disney is bij de gezinsleden wel heel populair hier, en dat zal bij veel gezinnen wel zo zijn denk ik. Op Prime kijk ik alleen naar The Grand Tour & Jack Ryan, maar we hebben hier Prime alleen voor de fast & free delivery.
Laatst gewijzigd door thomiwilli 29 apr 2021, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:Streamz+ is toch 20 euro?
Ja, maar alle series zitten in Streamz (€11,95/maand). Recentere topfilms zitten in Streamz+, maar ik kijk amper films.
Mijn ouwe heeft streamz+ maar door combo met voetbal, denk die de gewone streamz had kwam er maar 6 euro bij dusja, mijne pa kijkt regelmatig naar films, voor hem is dat nog goed en ook mijn 2 broers hunne kleine kijkt ook naar die tekenfilms en weet ik nog allemaal.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:Streamz+ is toch 20 euro?
Ja, maar alle series zitten in Streamz (€11,95/maand). Recentere topfilms zitten in Streamz+, maar ik kijk amper films.

@dizzy, ik ben voor alle duidelijkheid een grote liefhebber van de Vlaamse content: FairTrade, Red Light, De Bunker, Over Water, De Dag, Black Out, ... allemaal pareltjes :angel: Dit samen met HBO (Max) parels als Succession, The Undoing & Euphoria + Videoland series als Gewoon Boef, Baantjer - Het Begin & MocroMaffia, daarvoor wil ik wel €11,95/maand neertellen. Want ook de samenwerking met Videoland wordt verder uitgebreid, volgens het persbericht.

Het aanbod van Netflix mag dan wel -tig keer groter zijn, het kwalitatieve aanbod dat de moeite is om naar te kijken is (volgens mij, en smaken verschillen) even groot als dat van Streamz. Disney+ & Amazon Prime zeggen me helemaal niks, persoonlijk. Disney is bij de gezinsleden wel heel populair hier, en dat zal bij veel gezinnen wel zo zijn denk ik. Op Prime kijk ik alleen naar The Grand Tour & Jack Ryan, maar we hebben hier Prime alleen voor de fast & free delivery.
Je maakt de denkfout door teveel op je eigen situatie te focussen. Het is niet omdat jij amper films kijkt dat iedereen dat zou doen. Er is hier een topic over filmtips, daar staan pareltjes in om heel lang zoet mee te zijn. Het is ook geen keuze tussen films en series want je moet dus beide hebben. Het minder aantal films op Netflix vind ik persoonlijk bvb een zwakte maar er zijn anderzijds genoeg platformen die net daarop inspelen. Zonder films had ik de gewone TV waarschijnlijk al opgezegd.

Omdat jij het aanbod van Streamz geweldig kan smaken is dat nog niet voor anderen het geval, de cijfers bewijzen anders dat Netflix meer mensen kan overtuigen. Meerdere spelers versnipperen de markt die al niet groot is. Een platform dat enkel in deze kleine markt werkt is dus een nadeel.

Er is inderdaad veel Vlaams talent maar dat moet niet weggestopt worden onder de eigen Vlaamse kerktoren. De betere films en series kunnen ook op een ander, internationaler platform.

Zelf kijk ik dus vooral opgenomen films, TV is voor actualiteit en sport, de films bekijk ik op beamer. Netflix heb ik via via maar ik volg enkel maar sporadisch een serie. Ik zou niet weten waar ik de tijd zou halen om nog meer series te volgen, ongeacht op welk platform. Ik denk dat meer mensen tegen een gebrek aan tijd botsen, zeker na corona als alle andere activiteiten weer hernemen. Dan zal men dure abo's dus stoppen of afwisselen als een zak chips, nu eens paprika en dan weer eens pickles. De vraag is of een kleine speler als Streamz tegen deze reuzen kan opboksen, ik vrees eerder dat ze overgenomen zullen worden om te voldoen aan de vereiste lokale content . Dit is ook de enige uitweg voor de investeerders die nu geld in de put gooien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Dizzy schreef:Je maakt de denkfout door teveel op je eigen situatie te focussen.
Doet me herinneren aan dat dialoog we hadden over Gents stadsbestuur :-D
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Is geen denkfout hoor, ik haal ook enkele keren aan dat dit een persoonlijke voorkeur is. Er zitten trouwens ook films in Streamz, maar de écht recente blockbusters zitten (2020 en later) (meestal) in de + versie. Ik gok dat dit maar een 10-15% van het aanbod is.

Dat wisselen tussen streamingdiensten zal waarschijnlijk wel een dingetje worden na corona, al valt het in België nog mee. In de USA en andere grote markten is het nu al pure chaos met een wildgroei aan diensten die elk hun eigen content exclusief aanbieden.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

steek er live tv + terugkijk tv in Streamz
Bestond al: YUCCO, bevatte alle Vlaamse zenders + Streamz, je kon bewaren enz... Deze is nu vervanger door TV-Flow, maar dan zonder Streamz. Hoeveel zullen dan nog Streamz er bij nemen als ze de overstap naar TV-Flow doen? We hebben hier ook al eens een maand Streamz 'geprobeerd' en eerlijk gezegd: het is véél te duur voor wat je krijgt. Ze hadden er een betere aanvaardbare prijs op geplakt, in de lijn van Netflix, Disney+ enz...
Waarom moesten ze zo nodig er een Belgische prijs (is duur) op te plakken.
Wat misschien meer en meer 'in' gaat komen is cordcutter, men gaat alleen streamen via internet. Je hebt tegenwoordig VTMGo, VRTNu (Nuplayer), die je perfect via AndroidTV kan ontvangen. Dan heb je nog GOPlay, maar Telenet zal daar geen app voor AndroidTV (en/of AppleTV) geven, d'r is geen live TV bij GOPlay want dan kunnen ze klanten verliezen, Play 4,5... is van Telenet hé!. Dan is er ook nog de TVV app, die ook te ontvangen is via AndroidTV, je hebt daar 54 zender + Canal+Series + Starzplay + sportzenders van Eleven voor maar 14,95/maand. Ik ben wel benieuwd hoelang ze dat wel aan die prijs kunnen aanbieden, Starzplay kost maar 4,99 per maand (meer dan de helft van de Streamz-prijs), ik heb gezien dat daar ook een app van bestaat op AndroidTV. Dus veel keuze op gebied van streaming, en daar gaat binnenkort ook nog Paramount+ bijkomen.
Kortom: wilt Streamz overleven, dan moeten ze iets aan de prijs doen of er nog iets bijgeven...
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Kortom: wilt Streamz overleven, dan moeten ze iets aan de prijs doen of er nog iets bijgeven...
Zoals extra HBO Max content? ;)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Men negeert te vaak de vraag van de klant maar uiteindelijk komt men toch steeds tot de vaststelling dat er meer geld te verdienen valt als je aanbiedt waar er vraag naar is. Niet door klanten op te dringen wat jij wil verkopen.

Het is duidelijk dat modellen met alle content over 1 platform tegen een schappelijk bedrag het best werkende model is. We hebben dat gezien met muziek waar er wel verschillende aanbieders zijn maar ze hebben bijna allemaal een praktisch volledig aanbod. De internetabbo's hetzelfde, dat gedoe met betalen per minuut werkte remmend, toen de vaste prijs abo's kwamen brak internet pas echt goed door. Voor film zou dat ook werken, alle content op een aantal grote platformen, de klant kiest dan de beste service/gebruiksgemak.

Klanten wisselen nu tussen de abo's omdat je toch niet alles kan zien en zeker niet alles wil betalen tegelijk. Het is wachten tot de geesten rijpen en de gulzigheid opgegeven wordt. Nu wordt er veel geld verspild met diverse platformen waar te weinig vraag naar is terwijl de klant een rommelig/versnipperd aanbod krijgt. Ik denk dat er na enige tijd toch een versmelting zal komen van de kleinere spelers die niet kunnen opboksen tegen de giganten.

De zaak HBO/Streamz toont dit probleem duidelijk aan. HBO heeft zelf een platform, als ze dat willen laten groeien is het niet in hun voordeel om een concurrerend platform te helpen. Anderzijds kunnen ze wel hun prijs opdrijven en zo de concurrent financieel de afgrond induwen om daarna een habbekrats te bieden voor een overname. Zo lossen ze hun probleem met lokale content ook ineens op.

Ik zie ze liever geld steken in kwaliteit ipv kwantiteit. Er is nu al teveel aanbod, waarom niet kiezen voor minder maar beter? Het risico is nu dat ze in hetzelfde straat sukkelt als de zenders. Steeds meer pulp en herhalingen waardoor klanten afhaken, het vermeerderen van het aantal zenders is daar ook geen remedie voor, integendeel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ach, monopolisten zijn nu eenmaal verwende kinderen en gedragen zich ook zo... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:Ach, monopolisten zijn nu eenmaal verwende kinderen en gedragen zich ook zo... :-D
het is een slinger
eerst alles illegaal en torrents
dan streamingdiensten maar als die overdrijven zullen torrents gewoon terug komen.

Misschien s dat al bezig
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Niet noodzakelijk, VRTNU(player) en VTMGO icm Netflix/Disney+ geven mij genoeg content... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Case32
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2021, 21:35
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 2 keer

wied schreef:Niet noodzakelijk, VRTNU(player) en VTMGO icm Netflix/Disney+ geven mij genoeg content... :-D
En Amazon Prime Video voor 2,99€ :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

"The man in the high castle" was het bekijken waard inderdaad... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vond die zalig. Enkel de laatste aflevering voelde gerushed.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:
thomiwilli schreef:
Unicorn1 schreef:Vtmgo is leuk maar tis nog steeds hetzelfde : spraak en klank nooit of zelden goed. Irritant dus.
Hier geen problemen mee (Apple TV), werkt fijnloos.
Is toch raar; heb een nvidia shield pro; streamz is oke en youtube en kodi stuff enzo allemaal oke, de enige app waar ik na x tal minuten geen goede spraak en tekst heb is bij vtmgo???
Bizar toch? Nu niet datk daar zoveel naar kijk ze, was eens uitzonderlijk.
Heel raar, vooral omdat VTM Go & Streamz op hetzelfde platform zijn gebaseerd.
Hier helaas hetzelfde probleem op vtmgo app via shield tv. Na de reclame vaak niet meer synchroon...
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ik wil HBO (Max) kijken in 4K HDR
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

tommydnp schreef:Ik wil HBO (Max) kijken in 4K HDR
Ik denk dat dit er wel zit aan te komen, ooit…
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”