Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kwam zonet volgend artikel tegen:

DPG Media en Telenet slaan handen in elkaar voor Vlaamse Netflix
DPG Media en Telenet gaan samen een volwaardig streamingaanbod lanceren met lokale en internationale content, een Vlaamse Netflix zeg maar. Dat hebben ze woensdag aangekondigd. DPG Media is het bedrijf achter onder meer HLN en VTM NIEUWS.
Telenet en DPG Media zullen een joint venture opzetten en verwachten dat het nieuwe bedrijf actief zal zijn in het najaar van 2020.
https://www.hln.be/showbizz/tv/dpg-medi ... ae8a8326d/

Link naar persbericht van Telenet zelf: https://press.telenet.be/dpg-media-en-t ... ng-service
Link naar persbericht van DPG Media: https://www.dpgmedia.be/nl/nieuws/dpg-m ... ng-service
Vandaag bedient Telenet meer dan 400.000 klanten met Play en Play More, twee diensten die op dit moment enkel beschikbaar zijn voor Telenet -klanten en DPG Media heeft na de succesvolle lancering van het gratis platform VTM GO, een technologisch hoogstaand platform ontwikkeld voor een eigen betalende streamingdienst.

Vanuit die realiteit en met éénzelfde visie op hoe moet ingespeeld worden op de veranderende noden van kijkers, hebben DPG Media en Telenet het voornemen om samen een joint venture op te richten om dit jaar nog een nieuwe lokale streaming service te lanceren. Deze streaming service zal beschikbaar zijn via een nieuwe betalende tv-app, beschikbaar voor iedereen in Vlaanderen, en via het bestaande Play aanbod van Telenet.

En "toevallig" werd, zoals geweten, de VRT verplicht om mee te doen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deze streaming service zal beschikbaar zijn via een nieuwe betalende tv-app, beschikbaar voor iedereen in Vlaanderen, en via het bestaande Play aanbod van Telenet.
Dit zou wel eens kunnen beteken dat dat VTM Go uiteindelijk verdwijnt en je niet meer gratis naar de VMMA zenders kan kijken.
Als telenet er mee gemoeid is, is niets gratis.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Bij VTM Go krijg je reclame, dat is niet "gratis".
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Toch is VTM Go en VRT nu een doorn in het oog van Telenet (en Proximus). Zij krijgen namelijk €20-30 per maand omzet via TV-abonnementen (reken op €10-20 per maand winst per TV abo). Die zijn niet of veel minder nodig als je de 2 grote zenders online kan bekijken.
Nu Telenet mee aan de tafel mag zitten bij VTM/DPG en wetende dat DPG de Vlaamse minister van media (CDV) bestuurt, lijkt het lot van VRTnu al bijna beslecht. Eerst DVB-T afschaffen met als argument dat er nu VRTnu is, om dan VRTnu af te schaffen onder druk van DPG(VTM)/Telenet/Proximus, om later te besluiten dat de penetratiegraad van VRT onvoldoende is en de boel compleet opdoeken. Faut le faire...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

...met lokale en internationale content, een Vlaamse Netflix zeg maar.
Op dit soort opmerkingen schud ik meewarig het hoofd en zucht ik diep. Ons apelandje is niet meer dan een speldekop groot op deze planeet, maar de elite heeft wel de pretentie van een grootspeler te zijn.

De praktijken van Telenet, DPG, VTM en degenen die een hand boven hun hoofd houden beginnen zo langzamerhand misdadig te lijken. Het lijkt er meer en meer op dat dit tot een Cosa Nostra aanpak gaat verworden.

Welke prijs gaan we binnenkort moeten betalen om een avondje kijkplezier te krijgen, zonder dat er een hoop reclame doorheen je strot wordt geduwd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dus de app vtm go is een soort drukkingsmiddel geweest om telenet mee aan boord van de tv-maffia te krijgen en de VRT in een hoekje te drijven.

De Vlaemsche kolonie zal uitgeperst worden. Als het stilaan minder goed lukt via kabelabonnement dan maar via betalende Apps. Zoiets?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De Vlaemsche kolonie WIL uitgeperst worden, lijkt mij :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die Vlaamse Netflix zal via internet verlopen, hopelijk moet dat niet bij Telenet zijn want dat zou het toppunt zijn dat mensen zoals ik een internetaansluiting hebben bij andere providers zoals Proximus uit de boot zullen vallen. :x
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@apestaart

De app zal betalend zijn, waardoor het niets uitmaakt via welke provider je internet-stroom loopt!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Zozo... wat een azijn weer in dit topic... Het is er nog niet, en het is al niet goed.

Als het een VTM Go achtige app wordt, zonder reclame, met veel meer content aan €10/maand, zie ik me zeker instappen. Hangt natuurlijk van de content af. In de Gloria graag. :-D


(en gelieve het "VRT topic" ergens anders te voeren)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Waarom zou er eigenlijk geen vlaamse netflicx mogen bestaan ?
Als het van amerika ùag het is het geen probleem dat ze geld vragen, maar als het vlaams is zou het moeten gratis zijn ofwa
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Leuke titel bij De Standaard: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200212_04845361

"Vlaamse Netflix is ... Telenet Play"

Goed gevonden en grotendeels wel waar. Echter zal het dan wel voor iedere provider open staan ipv enkel voor Telenet. Dat is het enige verschil.


EDIT: ook Proximus wil er nu bij: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200212_04845396

EDIT2: op Villa Politica zag ik net dat de minister zei dat ook Orange interesse heeft
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

En zo gaan we weeral de politieke toer op. Ben het volledig zat.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ik word daar zo moe van, om een mooi onderwerp te laten verzanden met politiek...

Het Vlaamse Netflix zal dus de concurentie moeten aangaan met de Amerikaanse reus.
Juist ja, Brussels is a very nice country...
Laatst gewijzigd door timmermc 12 feb 2020, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

boonpwnz schreef:En zo gaan we weeral de politieke toer op. Ben het volledig zat.
Ik snap uw frustratie, maar telecom en media zijn in België en Vlaanderen gewoon heel nauw verweven met politiek.
Het is onder impuls van de CVP dat Telenet de kabelmaatschappijen heeft kunnen kopen (toen voor een prikje) en sinds toen is het alleen maar erger geworden. Andersoms natuurlijk ook: de mediabedrijven verwacht(t )en van de politiek dat ze de opname- en doorspoelfuncties die de telecombedrijven aanboden gingen verbieden.
En nu heeft de Vlaamse regering zelf toegezegd om de VRT onder druk mee in het DPG verhaaltje van een Vlaamse Netflix te laten instappen. Het is onmogelijk om de politiek uit dit verhaal te schrappen.
mediagul
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2020, 17:36

Modbreak:
verwijderd (toll)
Even terug naar de Topic-starter: Is de tijd er nu rijp voor om alle buitenlandse content te blokkeren (door de Overheid?) dus geen Originele Netflix meer maar enkel nog de Vlaamse? Wat met buitenlandse zenders? Ook blokkeren? Want men wil alles 100% Vlaams...Gevaarlijke situatie: lijkt erg op censuur! We mogen zelfs de Nederlandse commercieel zenders niet ontvangen in België. Gelukkig kan dit wel met een schotelantenne en met de internet app van Canal Digitaal.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heu vanwaar komt die suggestie nu plots? Da's toch totaal niet aan de orde.
Iets teveel Handmaids Tale gekeken precies?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Goed gespeeld Telenet, de lancering van de Vlaamse Netflix wordt minstens 6 maanden uitgesteld.

Ondertussen heeft Telenet alle tijd om het gratis streamingaanbod VRT NU van de onthoofde VRT kapot te lobbyen net zoals ze destijds DVB-T hebben gesaboteerd. Nooit VRT NU in 1080p op je tv! Alle VRT-fictie in exclusieve preview via DPG-Telenet, geen Netflix-style features zoals bingewatchen op VRT NU.

Vaarwel Vlaamse publieke omroep.

Wel de hoogste belastingen ter wereld, maar amper nog openbare dienstverlening die universeel toegankelijk is.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Duidelijke boycot op dien foto tegenover pvda/VB. Triestig.

Over de Vlaamse netflix: stel u voor, u nog eens extra doen betalen om ook naar vtm of weet ik veel te mogen kijken.

En gaan ze daar dan 20€ bv voor vragen? Loco loco. Goed zot dan. En meestal trekt het hier op nikske en als er iets goed is voeren ze het na 2 seizoenen af zoals de rodenburgs, zo'n zalige serie dat dat was.
Tttsss
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

raf1 schreef: Ondertussen heeft Telenet alle tijd om het gratis streamingaanbod VRT NU .
vrt nu maakt het zichzelf nu ook niet makkelijk hé

vanwaar bv die onzin om alles maar in beperkte tijd op die servers te gooien?
bij buitenlandse series snap ik het nog, maar waarom mogen er van pakweg thuis maar maximaal 20 afleveringen op vrtnu staan? en dan ook nog maar voor maximaal 2 maand.
alles vh eigen huis digitaliseren en online gooien, dat zou de kracht van vrtnu moetne zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

En wat gaat dat kosten?
Want als netflix een 10-tal euro is, dan kan een vlaamse versie ten hoogste 2 euro kosten; meer kan mij dat echt niet waard zijn.
En per definitie betaal ik niet voor VRT archieven; die zijn betaald met belastinggeld en moeten dus gratis beschikbaar zijn.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Sinds wanneer is Benjamin Dalle een vertegenwoordiger/verkoper van 'de vlaamse netflix'? Die parlé in De Afspraak deed me ogen fronsen. Moet Colruyt nu ook samenwerken met andere Belgische supermarkten en Vlaamse overheid in strijd tegen buitenlandse supermarkten op te voeren? En sinds wanneer is Telenet een Belgisch bedrijf?

Er worden (nog steeds) in de achterkamertjes heel wat besproken om de private bedrijven te helpen met belastingsgeld :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ITnetadmin schreef:En wat gaat dat kosten?
Want als netflix een 10-tal euro is, dan kan een vlaamse versie ten hoogste 2 euro kosten; meer kan mij dat echt niet waard zijn.
En per definitie betaal ik niet voor VRT archieven; die zijn betaald met belastinggeld en moeten dus gratis beschikbaar zijn.
zo zie je maar ieder zijn eigen ding. Ik ga graag 10€ betalen maar voor mij is 2€ voor netflix veeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeel :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Als je ziet hoe weinig Netflix abonnees er zijn wereldwijd kan het niet anders dan dat de vlaamse netflix een totale flop gaat worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

apestaart schreef:Die Vlaamse Netflix zal via internet verlopen, hopelijk moet dat niet bij Telenet zijn want dat zou het toppunt zijn dat mensen zoals ik een internetaansluiting hebben bij andere providers zoals Proximus uit de boot zullen vallen. :x
Openingpost of Persmededelingen niet gelezen?
  • - Telenet (TV) klanten krijgen het aanbod via Paly/Play More (op hun decoder)
    - klanten van andere providers krijgen het via een App ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ddd schreef:(en gelieve het "VRT topic" ergens anders te voeren)
boonpwnz schreef:En zo gaan we weeral de politieke toer op. Ben het volledig zat.
timmermc schreef:Ik word daar zo moe van, om een mooi onderwerp te laten verzanden met politiek...
[Mod] De politieke discussie over de VRT afgesplists en verplaatst naar het ongemodereerd Forumgedeelte
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p811897
Laat het ons hier over de "Vlaamse Netflix" houden en de VRT discussie in het andere topic.
Sorry als het overzicht wat verloren gaat...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

DE vraag die ik me net ook stelde na het zien van DE AFSPRAAK ;
zou het nie kunnen (let op het is denken) DPG SBS 2 partijen die altijd vroegen om de reclames niet te kunnen doorspoelen. Nu achter betaalzender zonder reclame paar weken later ook gratis te zien op de zenders maar je zal dan effectief de reclames niet meer kunnen doorspoelen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
RTH
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2020, 22:50

En wat gaat het aanbod verschil eigenlijk zijn tussen die "nieuwe" Vlaamse Netflix en Telenet Play op dit moment?

Ik cringe van de "nu is het juiste moment" uitspraak in de Afspraak... 3 jaar geleden was het juiste moment, nu is het gewoon de Telenet TV diensten op een minder achterhaald niveau brengen dan ze voordien stonden (weg met digicorder, weg met het idee van "ik moet Telenet klant worden alvorens ik gebruik kan maken van een dienst")...

Ik ben benieuwd of Live-TV deel wordt van dat platform...
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hadden ze vorig jaar Netflix niet verplicht om een zeker percentage Vlaamse of Belgische content aan te bieden ?
Gaan ze die content dan nu op un Play zetten ? Ik vermoed dat Netflix die enkel exclusief zal willen aanbieden, voor zover Telenet/DPG de rechten nog zal wíllen doorverkopen aan Netflix. En dan ? Hoe gaan ze enerzijds Netflix verplichten die Vlaamse content aan te bieden als ze hem anderzijds niet willen verkopen ? En dan is nog de vraag of mensen gemakkelijk op al die verschillende streamingdiensten gaan abonneren. Dan denk ik niet dat er veel voor de pure Belgische netflix gaan kiezen (aangevuld met wat internationale films, benieuwd welke filmmaatschappijen daar gaan instappen).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Telenet Play kost €12, Play More €25.
DPG gaat zijn content niet gratis op het platform zetten, dus de prijs zal sowieso hoger liggen.
Ook over de ‘Vlaamse Netflix’ hangen nog veel vraagtekens. De Raad voor de Mededinging moet het project nog goedkeuren. Het gaat immers om een verregaande samenwerking tussen grote ­spelers in het medialandschap.
Als de mededingingsautoriteit niet naar de planeet Oblivion wil gestuurd worden, net zoals het BIPT, zou het de deal moeten blokkeren. Het is een ongezonde concentratie van markmacht.
Toen Telenet SBS overgenomen heeft, vond ik het al bizar dat het passeerde. Nu krijg je een concentratie van DPG, SBS en Telenet. En de consument dan? Die wordt niet meer beschermd?
Wat is trouwens het verschil tussen Vlaamse/Belgische content op Netflix waarvan de winsten naar Amerika gaan of diezelfde content op het Telenet platform, waarvan de winsten ook naar Amerika gaan?
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Netflix maakt nu al Belgische producties, hun geld zal welkom blijven gezien alle besparingen.

Het verschil in de geldstromen?
bij dpg en telenet blijft er nog wat geld plakken bij de politiekers door hun aanwezigheid in raden en adviserende organen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Charle schreef:Netflix maakt nu al Belgische producties, hun geld zal welkom blijven gezien alle besparingen.
Aangenomen dat de Netflix uitbetaling gebaseerd is op views, zal de lokale content via Netflix een wereldmarkt bereiken en Vletfix zal enkel een lokale markt kunnen bedienen. Kijk naar "Casa De Papel", een nicheserie in het Spaans, werd op Netflix plots een blockbuster die zowat iedereen ter wereld gezien heeft.
Door onze Vlaamse/Belgische series/films op te sluiten in een lokale doos, gaan we onszelf dat succes alvast ontnemen.

Tenzij Telenet/VTM de ambitie hebben om de Vletfix naast HBO, Disney+, Apple TV en Netflix te positioneren :lol: ?
Het verschil in de geldstromen? bij dpg en telenet blijft er nog wat geld plakken bij de politiekers door hun aanwezigheid in raden en adviserende organen.
De mods hebben nog zo lief gevraagd om hier (Nieuws > Ander nieuws) niet meer over politiek te zwetsen. Het is razend moeilijk, maar je kan al uw reacties over de onwelriekende verhoudingen tussen politiek, overheid, regering en media, telecom, ... kwijt in een belendend topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p811897
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

heist_175 schreef: Tenzij Telenet/VTM de ambitie hebben om de Vletfix naast HBO, Disney+, Apple TV en Netflix te positioneren :lol: ?
vlaflix? Gaat vooral in Limburg populair zijn. (en in 'olland iets heel anders)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

tien schreef:
heist_175 schreef: Tenzij Telenet/VTM de ambitie hebben om de Vletfix naast HBO, Disney+, Apple TV en Netflix te positioneren :lol: ?
vlaflix?
Mij lijkt Vletfix een prima naam voor deze dienst, als lokale verbastering van Netflix.
Vletfix is een contaminatie en heeft meerdere inputs
Netflix: een concurrerende dienst die nu al het mooie weer maakt, zeg maar de stam van het woord
Vlaams: duid op het Vlaamse karakter van de oorsprong van de content (VL)
Fix: gedeelte is gelinkt aan de onwelriekende vorm waarmee de markt voor de consument gefixt wordt, wars van enig consumentenbelang.
Flets: het is een flets afkooksel van Netflix waarbij we meer dan waarschijnlijk minder content krijgen voor een hogere maandelijkse bijdrage.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En waarom de app/content ook niet lanceren in Nederland? Zo gaat het aantal potentiële klanten toch al van 6.5 milj naar 24 miljoen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat mij verontrust na het lezen van het artikel over de passage van de minister in De Afspraak:
Tegelijk maakt Dalle zich hard dat de belastingbetaler gratis zal kunnen blijven kijken naar VRT-programma’s. “Natuurlijk moet een openbare omroep in eerste instantie ervoor zorgen dat de eigen producties gratis beschikbaar zijn - je zal het altijd live op tv kunnen zien. Dat is wel heel belangrijk dat dat het geval blijft”, benadrukt Dalle.
Dus enkel live kijken/opnemen is gratis, dus niet gratis via de streaming kijken dan???

Dat is een zware achteruitgang te noemen tov VRTNU...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het lijkt mij veel gezonder om te investeren in goeie Vlaamse fictie, dan in weer een nieuwe dienst.

Wat is er toekomstbestendiger?
Alle Vlaamse fictie achter een betaalmuur steken bij een nieuwe speler die van 0 moet beginnen en die door de meeste mensen hoogstens als 2de dienst genomen zal worden.

Of een VRT-reeks bij een bestaande speler die bejubeld wordt door een gekende Amerikaanse auteur.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ddd schreef:En waarom de app/content ook niet lanceren in Nederland? Zo gaat het aantal potentiële klanten toch al van 6.5 milj naar 24 miljoen.
Dan moeten er ook Nederlandse mediabedrijven in dat verhaal stappen zoals NPO, RTL, Veronica, Ziggo, KPN, ...enz.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dat moet toch niet? Netflix, Amazon, ... en consoorten zitten toch ook in andere landen?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De grote verliezers in dit verhaal zijn wij, de kijkers. Een betaalmuur voor de betere content en een afbouw van VRTnu. Typisch voorbeeld van niet kiezen voor wat de markt wil maar kunstmatige bescherming van een sector die niet mee kan/wil met de markt.

Dalle maakte inderdaad een belangrijk punt door het over live tv te spreken ivm VRT. Men is echter al gewoon om uitgesteld te kijken en dat was een grote doorn in het oog van de commerciële zenders. Zij willen de reclame door de strot blijven rammen en maken nu een monopolie op de Vlaamse TV. Door VRT te verplichten hier in mee te stappen is het monopolie compleet. Als VRT in de dienst zit is het ook niet meer gratis want je moet een abo hebben.

Kijkers kunnen enkel hun conclusie trekken en helemaal naar de streamers overstappen of betalen. Dit zal ook Telenet en Proximus treffen want dan verkopen zij minder tv-abo's en enkel nog internetverbindingen.

Ook de zogenaamde bescherming van de Vlaamse producties is onzin. Men zal wel series bestellen MAAR dat deed men nu ook al voor de zenders en men zal nooit de markt van de streamers nog maar benaderen. Men spreekt over een aantal "nieuwe" series waarvan eentje dat al lang op de schappen lag en zelfs al op Netflix te zien is. Wat als we deze gezien hebben?

Over de reclame blijven belangrijke vragen onbeantwoord. Zal de VN reclame bevatten (basic of beiden versies)? De reclame-inkomsten op de zenders zal nog meer onder druk komen als zij een uitgeklede versie worden van wat er nu is. DIT is de reden voor dit initiatief, niet de bescherming van de Vlaamse cultuur. Men offert nu de Vlaamse zenders op voor de winst van een paar (buitenlandse) privé-investeerders en wij zijn het domme klapvee dat het mag betalen.

Het aanbod dreigt trouwens nog magerder te worden de komende jaren want play is nu deels gebouwd HBO/Hulu, die zelf op de markt willen komen. Wat blijft er dan nog over? Enkel de prijs vrees ik.
Laatst gewijzigd door Dizzy 13 feb 2020, 10:41, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”