Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Is een dwaze zaak inderdaad. Waarom zou je bang zijn om je aanbod te tonen? Da's gelijk een restaurant dat zijn ramen afplakt.

Vermits er al andere diensten deze inhoud tonen is er zeker vraag naar. Alsof je een abo gaat nemen om te zien wat ze hebben :roll:
terwijl elke film/serie die je zou aanstaan een reden kan zijn om WEL een abo te nemen.

Bij sommigen begrijp ik het maar al te goed. Het aanbod is zo mager dat het eerder een incentive is om geen abo te nemen, ja ik bedoel oa Telenet/Px en Streamz.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Bij sommigen begrijp ik het maar al te goed. Het aanbod is zo mager dat het eerder een incentive is om geen abo te nemen, ja ik bedoel oa Telenet/Px en Streamz.
En net zij geven je dan 14 dagen of een maand gratis. :roll:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vreemd vond ik dat Jan de Lichte een korte tijd te bekijken was op netflix be vorig jaar ! Terwijl Streamz dat net als hun primeur beschouwde.
Op Netflix nl was (en is?) het trouwens ook te bekijken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Die serie was al verkocht aan Netflix voor er Streamz was. Het is een serie die al langer geleden gemaakt is.

Dat men inderdaad met gratis maanden leurt is enkel een teken dat het niet draait zoals het moet. Je geeft daarmee content gratis weg terwijl er al weinig is. De kans is groot dat de mensen alles wat hen interesseert al gezien hebben in die gratis periode. Bij Apple krijg je ook een jaar zelfs gratis bij een aankoop. Ik heb dat nu bij een ipad. Die mannen mikken duidelijk veel verder en hebben ook het kapitaal om verlies te slikken op deze afdeling. Maar ook zij zullen veel geld in content moeten steken om nadien de mensen bij zich te houden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef: Bij Apple krijg je ook een jaar zelfs gratis bij een aankoop. Ik heb dat nu bij een ipad. Die mannen mikken duidelijk veel verder en hebben ook het kapitaal om verlies te slikken op deze afdeling. Maar ook zij zullen veel geld in content moeten steken om nadien de mensen bij zich te houden.
't Gaat zelfs nog verder. Toen mijn gratis jaar bijna ten einde was, kreeg ik er 6 maand gratis bij. :lol: Al is het qua content daar nog erger dan Streamz. Buiten Beastie Boys Story en For All Mankind heb ik nog niet direct iets gevonden om te bekijken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vandaag een artikel in DS (helaas paywall) over het nieuwe aanbod van Disney dat slecht nieuws is voor Streamz.

Ook over het te lage aantal abo's gaat het:
441.000 kun je bezwaarlijk een exponentiële groei noemen, als je weet dat Streamz bij de lancering in september vorig jaar vertrok met ‘meer dan 400.000’ abonnees van Play – dixit Telenet-ceo John Porter. Die gaf toen ook aan een half miljoen abonnees voor Streamz ‘een niet erg ambitieuze doelstelling’ te vinden. Hij mikte zelfs op een miljoen abonnees.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mja, heb het hier nogal geschreven. Disney 8,99 per maand en streamz 11,95 per maand. Aanbod Disney is top. Aanbod streamz is flop.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zoals ik hier ook al meermaals zei: Streamz kan een succes zijn als het de all-in-one wordt van live tv + terugkijktv + streaming. Dan pas zal het van de grond komen gezien de kleine markt hier.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ze zijn toch niet slim geweest met investeren. Ze moeten opboksen tegen grotere spelers. Netflix, disney+ HBO amazon prime enz hoe denken ze tegen deze grote kapitaalkrachige wereldspelers op te kunnen.

In Nederland is er videoland. Daar kan je alle zender van Nl op bekijken en ook serie's en films. Je mag dus je abo opzeggen bij telenet of belgacom en tv vlaanderen. Prijzen bij videoland zijn goedkoper dan streamz..... Meer info https://www.videoland.com/nl/

Streamz is dus een doodgeboren kind, hoelang gaan ze het nog volhouden???
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb me laten vertellen dat er volgende week weer een maand streamz zit, deze keer bij de humo.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Will Tura gaat zijn oude hit heruitbrengen om Streamz te steunen: Hopeloos :lol:

Het zou inderdaad beter zijn dat er 1 Belgisch platform was met alles op maar dan moet men wel overeenkomen over de verdeling van de koek. Hoe werkt dat dan in Nederland? Hoe worden de inkomsten verdeeld?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Werkt het wel degelijk in Nederland!? We hadden hier vroeger een draad over "doorspoelen van reclame" waarin duidelijk verwezen werd naar het lamentabele succes van de gezamenlijke zenders in dat land...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Dizzy schreef:Will Tura gaat zijn oude hit heruitbrengen om Streamz te steunen: Hopeloos :lol:
Hopelooz
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.gaslicht.com/uitleg/16387

Of wat te denken van 6 maanden gratis... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

stefke schreef:In Nederland is er videoland. Daar kan je alle zender van Nl op bekijken en ook serie's en films. Je mag dus je abo opzeggen bij telenet of belgacom en tv vlaanderen.
Fout, alleen RTL zenders (Nederlandse VTM), die eigenaar is van Videoland. Veel RTL programma’s worden ook aangeboden op Videoland (zoals VTM programma’s op Streamz), maar belange niet allemaal. Andere Nederlandse zenders kan je niet live/uitgesteld kijken op Videoland.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Eigenlijk zou je dat idee van een all-in-one vergelijken met NLZiet: https://www.nlziet.nl/nl/

7,95€ per maand

Streamz voor 12,95 per maand zou dan die exclusieve titels erbij moeten hebben naast live tv en terugkijk tv.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vaganzza schreef:Eigenlijk zou je dat idee van een all-in-one vergelijken met NLZiet: https://www.nlziet.nl/nl/

7,95€ per maand

Streamz voor 12,95 per maand zou dan die exclusieve titels erbij moeten hebben naast live tv en terugkijk tv.
Dit zou inderdaad echt ideaal zijn! Hoop doet leven, zeker?
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Streamz gaat pas echt succes kunnen hebben als ze live tv en alle uitgezonden programma's kunnen opnieuw opgevraagd worden.
Dat bestaat al zowat, maar enkel voor Telenetklanten: "Yugo", dat is dus live-TV en Streamz krijg je daar bij.

Ik heb Streamz ook één maand uitgeprobeerd, en moest tot conclusie komen: dit is géén 11,95 euro per maand waard.
Eerst en vooral, je hoort of ziet geen nieuwigheden, zoals Netflix die wekelijks hun aanbod uitbreiden.
Ze zouden beter 'Videoland' evenaren in plaats van los te barsten alsof ze Dé Vlaamse Netflix zijn.
Ze kunnen ook serie, die momenteel lopen op de zenders VTM, Play, Vrt, aan hun aanbod toevoegen. Ook de nieuwe afleveringen. Hierbij denk ik aan bvb Chicago Fire, Chicoga Med, en noem maar op. Je kan het weliswaar 'gratis' bekijken op de zenders zelf, maar je betaalt dan wel om het reklamevrij te bekijken.

En ik denk ook, omdat Telenet ertussen zit, dat het niet zal beteren met Streamz, diene Amerikaan wilt veel geld verdienen.
Vroeger had ik Filmnet, later werd dat Prime dat door Telenet overgenomen werd. In het begin zeg je: amaai, daar is veel aanbod, na een tijd (als je het meeste heb gezien) werd het povertjes: er kwam maar ongeveer 10 nieuwigheden per maand bij, en dat kostte toen ook veel geld.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Filmnet waren kanalen met vast schema, het was dus niet kiezen uit een catalogus. Niet te vergelijken dus en inderdaad de prijs was te hoog voor het aanbod en dus verlieslatend door te weinig abo's.

Ik snap dat telenet ende aandeelhouders geld willen verdienen maar als je niet inziet dat ed Vlaming heus wel begrepen heeft dat er naast Streamz veel anders en beter bestaat voor minder geld, tja. Dat is bijna de mensen voor onnozelaars nemen. De klok en de verliezen tikken gewoon verder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ach, ze weten daar best wat er speelt maar zij blijven het zaakje rustig verder uitmelken... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Logisch als de koeien mooi blijven staan terwijl ze gemolken worden :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een joke is Streams.

Vandaag vertelde mijn zoon dat de serie die hij aan bekijken is een seizoen mist op Streamz.

Seizoen 1 & 2 staat erop, seizoen 3 niet en seizoen 4 & 5 weer wel :bang:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Net de reclame gehoord dat een maand gratis bij Humo zit.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Net de reclame gehoord dat een maand gratis bij Humo zit.
Zou dat ook lukken als je al eens een gratis maand gehad hebt?
Ik heb namelijk al eens gratis via hln gehad en probeerde:
https://www.spydeals.be/streamz/1-maand ... tis-232604
maar kreeg te lezen dat ik al eens een maand gratis gehad heb.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Zal niet lukken, gewoon je gmail adres nemen en iedere keer "." toevoegen erin voor nieuw account. Gmail leest geen puntjes in je emailadres.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

bollegijs schreef:Zal niet lukken, gewoon je gmail adres nemen en iedere keer "." toevoegen erin voor nieuw account. Gmail leest geen puntjes in je emailadres.
Het aantal adressen is geen probleem. Ik heb inderdaad gmail, maar ook een aantal domeinen.
De weigering gebeurde op mijn credit kaart. Die was al gebruikt voor een gratis account.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollegijs schreef:Zal niet lukken, gewoon je gmail adres nemen en iedere keer "." toevoegen erin voor nieuw account. Gmail leest geen puntjes in je emailadres.
Of plus-teken gebruiken. Alles na de plus wordt door Gmail gewoon genegeerd. Dus [email protected] of [email protected] of [email protected], etc... komen allemaal in dezelfde mailbox terecht.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

cadsite schreef:
bollegijs schreef:Zal niet lukken, gewoon je gmail adres nemen en iedere keer "." toevoegen erin voor nieuw account. Gmail leest geen puntjes in je emailadres.
Het aantal adressen is geen probleem. Ik heb inderdaad gmail, maar ook een aantal domeinen.
De weigering gebeurde op mijn credit kaart. Die was al gebruikt voor een gratis account.
Best wel onlogisch dat je met 1 betaalkaart kan maar 1x kan betalen. Ik denk dat Videoland (NL tegenhanger) dit niet heeft en Paypal support.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Of plus-teken gebruiken. Alles na de plus wordt door Gmail gewoon genegeerd. Dus [email protected] of [email protected] of [email protected], etc... komen allemaal in dezelfde mailbox terecht.
Probleem is dat heel wat aanbieders dat weten en het plusteken niet langer aanvaarden in een email.
Puntjes zijn ietsje onbekender(en ook moeilijker te blokkeren omdat andere aanbieders van mail wel frequent gebruik maken van het punt in tegenstelling tot de plus).
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Het aantal betalende abonnees van de RTL-streamingdienst Videoland lag eind 2020 op 903.000. Dat meldt RTL Nederland in zijn jaarcijfers. Daarmee doet de dienst het 38 procent beter ten opzichte van eind 2019, toen het nog 653.000 betalende abonnees had.
https://tweakers.net/nieuws/179170/vide ... nnees.html

Ik verwacht met Streamz dezelfde trend!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

bollegijs schreef:
Het aantal betalende abonnees van de RTL-streamingdienst Videoland lag eind 2020 op 903.000. Dat meldt RTL Nederland in zijn jaarcijfers. Daarmee doet de dienst het 38 procent beter ten opzichte van eind 2019, toen het nog 653.000 betalende abonnees had.
https://tweakers.net/nieuws/179170/vide ... nnees.html

Ik verwacht met Streamz dezelfde trend!
Ik niet. Videoland start reclamevrij aan €8/maand, Streamz aan €12.
Toch een meer dan behoorlijk verschil. Ook lijkt het aanbod van videoland me een stuk uitgebreider en koppelen ze er onmiddellijk ook 'klassieke' programma's aan. Dus niet meer klooien met een app voor VRT, eentje voor VTM en behelpen voor SBS.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Met zo grote spelers die samenwerken moet er toch genoeg kapitaal zijn om eens naar de noorderburen te kijken en waar nodig te verbeteren? Beter 'verlies' maken en groeien/verbeteren dan status quo. Als ze al verlies maken...
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Het probleem is dat de vetpot van streamz onder drie moet verdeeld worden en dat ze met 4 concurrenten moeten samenwerken. Ze wedden graag op meerdere paarden en steken ook graag stokken in elkaars wielen(en in hun eigen wielen ook zonder het te beseffen.) .

Kijk bijvoorbeeld naar dat gemeenschappelijk account/profiel systeem. Kwam ook niet van de grond. Voor dezelfde reden. Elkaar dwarsligger.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

bollegijs schreef:
Het aantal betalende abonnees van de RTL-streamingdienst Videoland lag eind 2020 op 903.000. Dat meldt RTL Nederland in zijn jaarcijfers. Daarmee doet de dienst het 38 procent beter ten opzichte van eind 2019, toen het nog 653.000 betalende abonnees had.
https://tweakers.net/nieuws/179170/vide ... nnees.html

Ik verwacht met Streamz dezelfde trend!
Door corona zijn mensen natuurlijk veel meer thuis dan in normale periodes. Dus post corona zou dat wel eens serieus kunnen gaan terug zakken, niet alleen bij Videoland maar ook bij Streamz, Netflix en zoveel andere aanbieders.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

De Standaard: HBO Max botst in Europa op contracten met … HBO

Voorlopig geen HBO Max dus in België en andere landen (UK, Duitsland en Italië ook niet tot ten vroegste 2025). Wanneer de Streamz-HBO-deal afloopt, is niet bekend, al had ik ergens gelezen dat deze dit jaar al zou eindigen?

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, want €12,95/maand is nu al randje kantje, en zonder HBO is da al helemaal te veel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ze willen niet zeggen wanneer het contract afloopt wat wijst op de nabijheid. Hoe ze het gaan oplossen? Geen idee, de vraag is hoe lang ze geld gaan pompen in een eindeloze put.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben ook meer aan het evolueren van Streamz-fan naar criticus, maar 430 000 abonnees kan je toch geen "bodemloze put" noemen?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hoeveel van die mensen betalen ook, dat is de vraag. De zaak is nu al een tijdje gelanceerd en er hadden al meer mensen moeten bijgekomen zijn. Als je de topic hier overloopt zie je vooral mensen die het eens geprobeerd hebben, veelal gratis, en het aanbod te weinig vinden. Dat gaat niet verbeteren als ze ook HBO verliezen wat een kwestie van tijd is. Om zelf nieuwe content te maken is er onvoldoende geld en tijd... een bodemloze put dus of een tikkende tijdbom, kies zelf maar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niet vergeten dat ze de content nog aangevuld hebben op illegale & corrupte wijze!
illegaal: series die nooit daar hadden mogen verschijnen, de regulator treed helaas niet op (wat ook op corruptie wijst)
corrupt: Dalle (niet vergeten: met een ex-DPG medewerker in zijn kabinet) heeft de VRT verplicht om hun reeksen ook op Streamz te zetten

Als je zo al moet beginnen, geef je eigenlijk toe dat dit concept geen lang leven zal kennen...
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Ik denk echt wel dat er door die Telenet abbo's niet echt een bodemloze put is. Spijtig genoeg betalen veel Belgen graag teveel. Als die na vele jaren misschien toch gezien hebben dat het gras groener is aan de overkant kunnen ze nog altijd de boel daar opdoeken.

Porter moet toch wel vreemd opkijken als Amerikaan zijnde van de werking.

Een succes a la Videoland zal het wel niet worden :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”