Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dan nog kan je het feit niet negeren dat als we het een soort Belgische netflix noemen wij maximaal 180 miljoen mensen kunnen bereiken en dat netflix en consoorten dit x10 kunnen doen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hun portefeuille zal ook 10 keer zo groot zijn, dus hun kosten voor licenties ook. Kosten Vlaamse series de Vlaamse zenderseigenlijk nog iets of is dit pure winst na aankoop? Ik weet niet hoe het precies werkt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel dat is het vooral. Transparantie van hoe dat geld besteed wordt is misschien nog veel belangrijker.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

1207 schreef:
proximusboyke schreef:ITnetadmin en gij denkt dat ze producties kunnen maken aan prijs van netflix of lager ? .
uiteindelijk maakt dat niet uit

elk bedrijf begint zijn eigen streamingdienst aan 10 à 20 euro en dat lijstje groeit serieus.
dat komt bovenop de 100 euro die een gezin gemiddeld aan internet, tv en telefoon uitgeeft
Ik vergelijk dat gewoon anders.
Toen wij jong waren hier, gingen we minstens 2-3x per maand naar de cinema en huurden zeker een 4-tal DVD's/Videocassetten per maand.
Dit doen wij niet meer en geven het geld aan de streamingdiensten.
Ok, ik ben er wel akkoord mee dat het geen bioscoopfilmen zijn en je de "sfeer" van vretende mensen en zo niet hebt, maar voor ons is dit nu het alternatief.
En volgens mij zijn cinemabezoeken en DVDpost bijvoorbeeld duurder dan de maandkosten van 2 streamingsdiensten, wat wij hier nu hebben.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

2 streamingdiensten lijkt mij heel aannemelijk inderdaad. Netflix en Disney+ bijvoorbeeld (na 2 weken proeftijd heb ik inmiddels Prime Video weer stopgezet)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Buiten de productie kost is er ook nog de niet te onderschatten kost van het runnen van een streaming platform. Aws enz is zeker niet gratis.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb het gewoon over eigen producties en series die ze willen maken. De streamz original die aleen op streamz te zien zal zijn. Dit kost enorm veel geld, en dat ga je niet redden met paar hond duizend kijkers die maar 5 euro zouden betalen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Medialaan is twee jaar geleden heel dringend nodejs developpers gaan recruteren om een nieuw te lanceren videoplatform dat zo snel mogelijk online moest komen te ontwikkelen. Ik vermoed dat dit dus streamz is geworden. Twee jaar tijd development om dan pas inkomsten te gaan maken is best lang in het huidige IT landschap. De huidige trend is paar maanden development, lanceer gebrekkige MVP met belofte verbetering, hark geld binnen en vervolgens ontslaan meerdere developers en noem alle bugs een feature. Volgens mij heeft de development van dit platform dus wel een stevige duit gekost dat zich de eerste jaren nog niet zal terugverdienen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het lijkt inderdaad een hele gok om ervan uit te gaan dat die ca 400.000 (betalende) play-abo's sterk aangroeien later met (gratis) VTMGO adepten e.a. cordcutters! En zonder inbreng van VRT content zelfs heel moeilijk, toch...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:Het lijkt inderdaad een hele gok om ervan uit te gaan dat die ca 400.000 (betalende) play-abo's sterk aangroeien later met (gratis) VTMGO adepten e.a. cordcutters! En zonder inbreng van VRT content zelfs heel moeilijk, toch...
De 400000 duizend genieten zowizo van streamz ......
Of wat bedoel je juist
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

dovo schreef:Medialaan is twee jaar geleden heel dringend nodejs developpers gaan recruteren om een nieuw te lanceren videoplatform dat zo snel mogelijk online moest komen te ontwikkelen. Ik vermoed dat dit dus streamz is geworden.
Ik geloof sneller dat dit toen voor VTM GO was dan voor Streamz.
DPG Media staat inderdaad in voor de technische ontwikkeling van Streamz, maar als ik de Apple TV app zag (in 1 van hun filmpjes), leek de interface hard op die van VTM GO. Achterliggend zullen beide platformen wel bepaalde componenten delen of hergebruiken van elkaar.

@Algemeen
Er zijn er die echt zó negatief zijn over €11.95 / maand. Als je het er niet aan wil geven, doe het dan niet en stop met klagen? Gal spuwen, nog voor iemand maar iéts van de catalogus heeft gezien, slaat toch nergens op?

Produceren kost geld, veel geld. Er wordt dan ook vaak gebruik gemaakt van constructies zoals Tax Shelter, publiek-private samenwerkingen of voorrang aan betaal-abonnees en pas daarna op de zenders.

Kortom, ik begrijp de prijssetting. Vergeet ook niet dat ook HBO, en wellicht een aantal andere buitenlandse producties inbegrepen zijn.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

MrBlueSky schreef: Kortom, ik begrijp de prijssetting. Vergeet ook niet dat ook HBO, en wellicht een aantal andere buitenlandse producties inbegrepen zijn.
NL variant gaat voor 9,99eur per maand. Prijs is ok, zeker met HBO. Maar er wordt verwacht dat HBO er niet zal op blijven...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Chukky2

Telenet en Proximus samen hadden ooit miljoenen (betalende) TV klanten, daarom zijn ca 400.000 klanten mogelijk niet genoeg om een volwaardige streamingdienst op te zetten...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/01 ... cht-op-de/
Laatst gewijzigd door wied 04 sep 2020, 15:23, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

bollegijs schreef:Maar er wordt verwacht dat HBO er niet zal op blijven...
'Er wordt verwacht' betekent helemaal niet 'er is bevestigd'. Streamz nu, is met HBO :wink:

De dag dat HBO er effectief uitstapt, liggen de kaarten anders. Misschien zakt de prijs, misschien ook niet en komt er een vervanger.
Het voordeel van die streamingdiensten is dat je zo kan beginnen kijken, maar evengoed zo kan stopzetten.
Net omdat het zo vrijblijvend is, snap ik niet waarom sommigen zich hierin zo druk maken :-)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

MrBlueSky schreef:
bollegijs schreef:Maar er wordt verwacht dat HBO er niet zal op blijven...
'Er wordt verwacht' betekent helemaal niet 'er is bevestigd'. Streamz nu, is met HBO :wink:

De dag dat HBO er effectief uitstapt, liggen de kaarten anders. Misschien zakt de prijs, misschien ook niet en komt er een vervanger.
Het voordeel van die streamingdiensten is dat je zo kan beginnen kijken, maar evengoed zo kan stopzetten.
Net omdat het zo vrijblijvend is, snap ik niet waarom sommigen zich hierin zo druk maken :-)
Voor alle duidelijkheid, want het wordt me duidelijk dat je selectief leest... ik vind de prijs ok he :beerchug:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:2 streamingdiensten lijkt mij heel aannemelijk inderdaad. Netflix en Disney+ bijvoorbeeld (na 2 weken proeftijd heb ik inmiddels Prime Video weer stopgezet)...
Prime gaan we ook herbekijken als Disney beschikbaar is :banana:
Is zeker een interessantere keuze.
Prime hebben we het laatste jaar aan 29,00 eur voor een gans jaar gehad.
We bestellen ook wel regelmatig op prime.
Voor verschillende zaken is het goedkoper.
Maar de prijsverschillen beginnen te klein te worden.
En soms zelfs een stuk duurder.
Vroeger kreeg je prime ook nog eens hier en daar extra korting.
Dus die 29,00 eur hebben wij er nu zeker al terug uitgehaald.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

svermassen schreef: Vroeger kreeg je prime ook nog eens hier en daar extra korting.
Dus die 29,00 eur hebben wij er nu zeker al terug uitgehaald.
Ik betaal nu via amazon.nl 3 euro maandelijks Prime wat ikzelf een goede prijs vind voor het aanbod maar daarnaast ik kijk ook nog twitch dus een sub die normaal 5 euro kost zit dan in die 3 euro. Dus voor mij heeft prime 3 voordelen. sommige films, prime verzending, twitch.

Daarnaast ik heb select bij bol.com dat is 10 euro per jaar maar ik heb er toch al een 60 euro profijt van gehad. Dat is wel fijn.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Mensen die klagen dat Streamz te duur is, moeten later niet klagen dat er binnenkort te weinig Vlaamse content is. Heb je geen interesse in Vlaamse content? Dan ben je misschien niet het doelpubliek. Wil je het alleen voor de HBO series? Dan hoop je er best op dat ze eens met HBO Max naar hier komen.
Commentaar op de kwaliteit van de aangekondigde "Streamz Originals" neem ik met een serieuze korrel zout. Niet alleen omdat smaken heel hard verschillen, maar ook omdat mensen heel geregeld weinig realistische verwachtingen hebben omtrent Vlaamse producties.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

punk schreef:Mensen die klagen dat Streamz te duur is,
streamz op zichzelf is neit te duur,
Hbo is op zichzelf niet te duur
elevensports is op zichzelf niet te duur
netflix is op zichzelf niet te duur
spotify is op zichzelf niet te duur
...

maar als je het begint op te tellen tikt het heel snel aan
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Vroeger betaalde je kijk-en luistergeld.
Je had Canal+ of Filmnet (naargelang hoe oud je bent ;-) ) /
Nam bij Canal+ ook het Belgische voetbal af.
Je kocht CD's of platen.
Huurde je een of meerdere films in de videotheek.

Dus ik zie je punt niet?
Komt daarbij dat veel van die dingen nu maand op maand opzegbaar zijn en vroeger absoluut niet.
Ik denk dat je nu beter af bent.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Vergeleken met vroeger ben je vandaag beter af, vind ik.

Jammer vind ik dat er volgens de info geen 4k beschikbaar is. Hoeft niet voor alle content natuurlijk. Maar de 20 euro versie met 4k recente films zou wel helemaal ok zijn.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

tommydnp schreef: Jammer vind ik dat er volgens de info geen 4k beschikbaar is. Hoeft niet voor alle content natuurlijk. Maar de 20 euro versie met 4k recente films zou wel helemaal ok zijn.
Voorlopig zou het zijn, maar het zou wel leuk zijn.
PS Voor FC De Kampioenen hoeft dat echt niet :lol:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Steamz te duur? Dat zal ervan afhangen of ze van beide walletjes willen eten.

Deze week met goede moed en veel belangstelling weer eens sinds lange tijd naar VTM gekeken. Je weet wel... Nieuwe programma's. Mijn interesse heeft welgeteld een programma geduurd. Als je vaststelt dat in elke 50 minuten TV kijken ook 20 minuten reclame voor eigen programma's en verder echte reclame zit, dan ga je heel snel over naar Netflix.

Dan moet je als consument eerder betaald worden om te kijken in plaats van te betalen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik hoop alleen dat ze hier ook geen reclame oppurtiniteit zien wat dan is het hek helemaal van de dam...
Ik moet opletten met wat ik zeg maar het kan best nog komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Is het te duur? Bwa, nee, met HBO erin is dat nog ok, maar betalen voor de content die ook nog op het VTMGO platform blijft bestaan? Raar.

20 euro voor de extra films vind ik dan weer wel veel tenzij het echt gaat om recente films. Dus dat is wachten op de catalogus.

Ik veronderstel dat we deze service ook kunnen delen of gaat het ook echt op slot? :angel:

Ze plannen om maandelijks 1 nieuwe serie te starten, mag ik dat toch weinig vinden?

Nu goed, Prime, Netflix, Disney, straks betaal ik meer aan streaming dan wat mijn internet abo kost. Je kan natuurlijk de koek niet blijven verdelen en denk dat veel mensen inderdaad gaan hoppen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boonpwnz schreef:Ik hoop alleen dat ze hier ook geen reclame oppurtiniteit zien wat dan is het hek helemaal van de dam...
Ik moet opletten met wat ik zeg maar het kan best nog komen.
Belgie is zowat het meest bekabelde land ter wereld maar moet een streamingdienst zoals Streamz alleen overleven op hun abonnee geld? Met 'toppers' zoals Vlaamse reeksen en films als Jumani, daar twijfel ik sterk aan.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Als je vaststelt dat in elke 50 minuten TV kijken ook 20 minuten reclame voor eigen programma's en verder echte reclame zit, dan ga je heel snel over naar Netflix.
Al die nutteloze reclame is de reden dat ik niet meer lineair tv kijk. Netflix, VRTnu en VTMgo lijken voldoende te zijn.
Ik hoop alleen dat ze hier ook geen reclame oppurtiniteit zien wat dan is het hek helemaal van de dam...
Reclame zal wel al op de tafel gelegd zijn. Staat op hun verlanglijstje om extra inkomsten te genereren. De tijd en de geesten zijn er nu nog niet rijp voor.
Ze plannen om maandelijks 1 nieuwe serie te starten, mag ik dat toch weinig vinden?
U mag dit zeker weinig vinden. Ik vind het zelfs ronduit beschamend.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

1207 schreef:
punk schreef:Mensen die klagen dat Streamz te duur is,
streamz op zichzelf is neit te duur,
Hbo is op zichzelf niet te duur
elevensports is op zichzelf niet te duur
netflix is op zichzelf niet te duur
spotify is op zichzelf niet te duur
...

maar als je het begint op te tellen tikt het heel snel aan
Het grote voordeel is dat niets van die diensten verplicht is.
Sterker nog, ik overleef al een paar decennia zonder!
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

cadsite schreef: Het grote voordeel is dat niets van die diensten verplicht is.
Sterker nog, ik overleef al een paar decennia zonder!
Laten we warez niet teveel promoten hier :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Slafes schrijft: ...en denk dat veel mensen inderdaad gaan hoppen...

Natuurlijk, want de goede streamingdiensten zijn zodanig opgezet dat enkele muisklikken volstaan om je abo stop te zetten, tijdelijk te onderbreken, enz...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:[
Natuurlijk, want de goede streamingdiensten zijn zodanig opgezet dat enkele muisklikken volstaan om je abo stop te zetten, tijdelijk te onderbreken, enz...
dit blijft natuurlijk eigendom vd Vlaamse bedrijven
die staan ni echt bekend om gebruiksgemak, dienstverlening, transparantie, klantvriendelijkheid, ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

bollegijs schreef:
cadsite schreef: Het grote voordeel is dat niets van die diensten verplicht is.
Sterker nog, ik overleef al een paar decennia zonder!
Laten we warez niet teveel promoten hier :-D
Zelfs dat niet.
Een paar jaar terug heb ik mij daar mee bezig gehouden, maar te veel gedoe.

Ik kom gewoon toe met het gratis en legale aanbod in combinatie met opnames van TV.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@1207

Daarom denk ik in de eerste plaats aan de "goede" streamingdiensten... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

raf1 schreef:
heist_175 schreef:En die VRT reeksen die al uitgezonden zijn, verdwijnen die dan van VRT nu?
Absoluut, tegen eind september zullen heel wat programma's verdwenen zijn: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/fc-de-kampioenen.relevant/
Uit voorzorg en voor ze verdwijnen: alles wat je interessant vindt downloaden van VRT Nu ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joni
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2020, 20:21

Nu illegaal downloaden van vrt of nadien illegaal van een andere bron

Ik zie het verschil niet
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Joni schreef:Nu illegaal downloaden van vrt
waarom is downloaden van vrt.nu illegaal?
ik denk dat je als burger, of je ouders, voor al dat materiaal betaald hebt
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Ik denk toch dat telenet de themakanalen beter bij play had laten staan, want veel play klanten zijn geschokt en misnoegd om de prijsstijging als ze hun themakanalen willen blijven kijken. van 11,95 euro naar bijna 25 euro
Velen zullen dan ook hun play abonnement opzeggen.

Er werd zelfs een aparte facebook groep opgericht om gedupeerden te verzamelen en gezamenlijk een klacht bij testaankoop in te dienen.
https://www.facebook.com/groups/356439688724605/
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Veel lawaai maar als het er op aankomt zeggen ze toch niet op of betalen ze zelf bij.

Dat is zoals die klagers van de prijs verhoging een paar jaar terug. De initiatiefnemer had een groepsaankoop opgezet en misschien wat geld verdiend, maar de deelnemers kregen hooguit een non promo en de meeste betaalde gewoon uiteindelijk de meerprijs.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Aandoenlijk om te zien hoe dat sommige consumenten zich een recht op een bepaald product of tarief denken toe te kunnen eigenen :lol:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar er zit wel iets in. Een organisatie (VRT) die met belastingmiddelen werkt gaat content aanmaken en die eerst verdelen via een betalende streamingdienst. En pas daarna via de gewone televisiekanalen uitzenden. Content dus waar men als burger reeds voor betaalde.

Dat is niet correct.

Wel geen verassing. - Ik beschouw de televisie-arm van de VRT sinds 1 december 2018 niet meer als 'openbare televisie'. Dit omdat het tv-signaal niet meer openbaar is sinds dan. Een betaalabonnement bij een andere dienstverlener is noodzakelijk. Er is een structurele kost. - Dat ging voorbij zonder veel aandacht. Een paar interventies in een commissie van het Vlaams Parlement, een paar krantenartikels.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”