Duitse televisiefabrikant Loewe is failliet

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.techpulse.be/nieuws/237016/ ... cxNzE2OQS2

https://www.nd.nl/nieuws/actueel/econom ... 1173.lynkx
Twitter: https://twitter.com/Chrisynth/status/1143767163192401920 Nooit gene gehad, wegens geen goede prijs/kwaliteit. Maar toch een icoon (naast Bang & Olufsen)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Wow. Prijs/kwaliteit misschien niet de hoogste score idd, maar kwaliteit was toch wel in orde.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heb er hier ene van 12j oud staan. geen klachten en geweldig toestelletje
zullen nu wel door een aziaat overgepakt worden die dan de loewe sticker, ipv 1 of ander chinees teken, op de tv plakken.

komende weken eens kijken of er nergens een afdankertje te vinden is.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Zeer bekend merk maar voor wat ik me kan herinneren te duur en dat is de reden wrm ik het nooit gekocht heb.
Tttsss
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Zeer bekend merk maar voor wat ik me kan herinneren te duur en dat is de reden wrm ik het nooit gekocht heb.
Gewoon een kwestie van smaak, je kunt net zo goed dezelfde bestemming bereiken met een goedkope Dacia ipv van die dure Mercedes. Mooie design en mogelijkheden, sommige mensen hebben het er graag voor over. Waarom niet...

Hadden nu de programma's die je erop kan tevoorschijn toveren ook maar wat betere inhoud dan eindeloze herhalingen van De Kampioenen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

manke vergelijking Dacia vs Mercedes.

De Loewe had dezelfde beeldbuis als een philips, gewoon extra design erbij en ander softwaresausje. Dit betaalde je heel duur.

In een wereld waar alles zo snel evolueert en 'verouderd' is, vind ik design dan minder belangrijk dan laatste stand vd techniek.

Loewe was duur, idem Bang & Olufsen. Ik geef ze terug geen lang leven beschoren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik zit zelf in de AV sector en heb voor de visual effect industry gewerkt in een ver verleden. Ik zou NOOIT dit merk kopen.

Mijn HDTV historiek, deftig materiaal dat meer dan SD kan weergeven:

- Barco Data 801 (projectie)
- Barco Graphics 801 (projectie)
- Barco Graphics 808S (projectie) 2003
- BenQ DV3750 LCD HDTV (één van de eerste 1080i LCD TV) 2006
- Panasonic TH-50PZ70E (plasma) 2008
- Panasonic 65VT30 (plasma) 2011

en als de 65VT30 het begeeft:

- LG OLED 65 C9 PLA

of de CX opvolger

Loewe no thx
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:manke vergelijking Dacia vs Mercedes.
Zo mank is die vergelijking niet.
Kleinere Mercedes modellen hebben een Renault motor, geen enkele Mercedesrijder wil daar aan herinnerd worden.
Bij Mercedes betaal je ook een duur sausje op de Renault motor...

In het segment "TV" kan je weinig beginnen tegen de grote bedrijven die verticaal geïntegreerd zijn: LG, Samsung, Sony, Panasonic.
Het enige alternatief is low-cost, genre Salora ea.

Om die reden heeft Apple ook nog geen TV uitgebracht:
- moeilijk opboksen tegen gevestigde merken
- de marge die Apple doorgaans vraagt (50%) zou hen compleet uit de markt prijzen, voor een nog te bewijzen meerwaarde
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Om die reden heeft Apple ook nog geen TV uitgebracht:
- moeilijk opboksen tegen gevestigde merken
- de marge die Apple doorgaans vraagt (50%) zou hen compleet uit de markt prijzen, voor een nog te bewijzen meerwaarde
De vraag is uiteraard ook hoeveel mensen het zouden pikken als hun tv na 5 jaar afgeschreven wordt door Apple.
Televisies is denk ik niet direct het soort technologie waar mensen planned obsolescence apprecieren (enfin, nog minder dan elders).
Ze worden dan ook verwacht om toch zeker een tiental jaar mee te gaan.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

heist_175 schreef:Om die reden heeft Apple ook nog geen TV uitgebracht:
- moeilijk opboksen tegen gevestigde merken
- de marge die Apple doorgaans vraagt (50%) zou hen compleet uit de markt prijzen, voor een nog te bewijzen meerwaarde
En dat gaan ze volgens mij ook nooit doen.
Features zoals Airplay 2 die eerst exclusief op Apple TV (dat bakje) draaiden, zijn intussen beschikbaar bij andere fabrikanten, zoals LG en Samsung. Er zou dus niets meer exclusief zijn aan een eigen TV. En de marges zijn in die markt al niet te hoog, zoals je al aanhaalt.
ITnetadmin schreef: De vraag is uiteraard ook hoeveel mensen het zouden pikken als hun tv na 5 jaar afgeschreven wordt door Apple.
Televisies is denk ik niet direct het soort technologie waar mensen planned obsolescence apprecieren (enfin, nog minder dan elders).
Ze worden dan ook verwacht om toch zeker een tiental jaar mee te gaan.
Dat is een heel flauw argument.
Ik heb een LG TV en het WebOS platform, dat nog steeds bestaat, kon ik na nog geen 2 jaar (!) niet meer upgraden. Oudere apps verdwijnen of zijn alleen nog beschikbaar voor nieuwere versies. En datzelfde gebeurt helaas ook op de Samsungs, Sony's en andere van deze wereld.
5 jaar zou dus net langer dan gebruikelijk zijn!
Tot slot, het is niet zo dat je TV afgeschreven is, zoals je zegt. Los van het Smart gedeelte kan je nog altijd doen wat je wilt. TV kijken dus ook.

@ontopic
Ik denk eerlijk gezegd dat dit weinig kans op slagen heeft. Waarom zou de doorstart met overpriced toestellen nu wel werken, in tegenstelling tot enkele jaren geleden?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

MrBlueSky schreef: Ik denk eerlijk gezegd dat dit weinig kans op slagen heeft. Waarom zou de doorstart met overpriced toestellen nu wel werken, in tegenstelling tot enkele jaren geleden?
Om dezelfde reden dat het met zoveel andere merken wel werkt:
Je koopt B-kwaliteit in, plakt er een (failliet gegaan) A-label op met een A-label prijs en klaar. Je hebt verkoopprijzen aan A-label en onkosten van een B-label. Tel uit je winst.

Voorbeelden genoeg:
- Philips TV's
- Singer naaimachines
- Nokia GSM's
- ...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

B-kwaliteit, alle OLED panelen in TV's zijn van LG.
Ze willen reclame maken dat het in Duitsland gemaakt is. Maar wat is "gemaakt".
Correcter zou zijn geassembleerd, dus in elkaar gezet.
Dit geld eigenlijk voor bijna alle merken. De compnenten worden in verschillende landen gemaakt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

MrBlueSky schreef: Ik heb een LG TV en het WebOS platform, dat nog steeds bestaat, kon ik na nog geen 2 jaar (!) niet meer upgraden. Oudere apps verdwijnen of zijn alleen nog beschikbaar voor nieuwere versies. En datzelfde gebeurt helaas ook op de Samsungs, Sony's en andere van deze wereld.
5 jaar zou dus net langer dan gebruikelijk zijn!
Tot slot, het is niet zo dat je TV afgeschreven is, zoals je zegt. Los van het Smart gedeelte kan je nog altijd doen wat je wilt. TV kijken dus ook.
Een toestel dat geen updates meer krijgt is in mijn ogen afgeschreven door de fabrikant.
Je koopt geen tv met primaire functies en extras.
Je koopt eentje all in, en van zodra een van die functies niet meer werkt is hij afgeschreven.
Alweer tijd voor wat wetgeving precies.
En dan maar klagen dat er "zoveel wildgroei van wetjes is"; ewel, als fabrikanten van zichzelf uit erin zouden slagen om een tv 10 jaar updates te geven, dan moest de wetgever niet moeten tussenkomen.
Maar ja...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Verkoop eens een TV waarbij je de personeelskost kan verrekenen om 10J updates te geven?
Koop een degelijke "domme" TV en vernieuw het bakje dat alle "slimme" functies heeft van tijd.
Een Android bakje heb je voor €100, wel vernieuw dat om de 4-5 jaar.

Mijn Oneplus One zit momenteel op LineageOS 16.0 aka Android9.
Niet slecht voor een telefoon van 6 jaar oud/jong.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Is een goed punt software updates. Ook zo bij GSM's, misschien nog meer vooral beveiligings updates.
Wetgeving loopt op software gebied en nieuwe medie enzo al lang achter.
Maar dan gaan we off-topic.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Loewe goei materiaal maar een ramp voor techniekers die de afstandsbediening universeel willen maken.
Echt een heel gedoe.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

ITnetadmin schreef: De vraag is uiteraard ook hoeveel mensen het zouden pikken als hun tv na 5 jaar afgeschreven wordt door Apple.
Televisies is denk ik niet direct het soort technologie waar mensen planned obsolescence apprecieren

Duidelijk dat je de laatste tien jaar geen toestel gekocht hebt. 5 jaar ondersteuning daar kan jij enkel maar van dromen.

De doorsnee klant smeekt om prullen en daar zal geen wetgever iets aan kunnen veranderen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

MrBlueSky schreef:Ik heb een LG TV en het WebOS platform, dat nog steeds bestaat, kon ik na nog geen 2 jaar (!) niet meer upgraden. Oudere apps verdwijnen of zijn alleen nog beschikbaar voor nieuwere versies. En datzelfde gebeurt helaas ook op de Samsungs, Sony's en andere van deze wereld.
5 jaar zou dus net langer dan gebruikelijk zijn!
Inderdaad, van m'n Samsung F8000 blijft er amper nog iets over van de smart apps (gelukkig zit er een heel goede Plex client op... maar die is ook niet door Samsung of zelfs Plex gemaakt). Het toestel heeft zelfs een ingebouwde cam die je kon gebruiken om te Skypen maar ook die app is al enkele jaren verdwenen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Verkoop eens een TV waarbij je de personeelskost kan verrekenen om 10J updates te geven?
Koop een degelijke "domme" TV en vernieuw het bakje dat alle "slimme" functies heeft van tijd.
Een Android bakje heb je voor €100, wel vernieuw dat om de 4-5 jaar.
Da's ook de manier waarop ik het doe: de TV zo dom mogelijk en dan een slimmer toestel eraan koppelen, op dit moment een Raspberry Pi met Kodi 18.
Computer(k)nul
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Abusimbal schreef:B-kwaliteit, alle OLED panelen in TV's zijn van LG..

maar betekent dat dan dat al die panles van dezelfde kwaliteit zijn?
een panel met >x fouten wordt afgekeurd voor het duurste model maar steekt men nadien wel in dat aldi model.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

timmermc schreef:
Zeer bekend merk maar voor wat ik me kan herinneren te duur en dat is de reden wrm ik het nooit gekocht heb.
Gewoon een kwestie van smaak, je kunt net zo goed dezelfde bestemming bereiken met een goedkope Dacia ipv van die dure Mercedes. Mooie design en mogelijkheden, sommige mensen hebben het er graag voor over. Waarom niet...

Hadden nu de programma's die je erop kan tevoorschijn toveren ook maar wat betere inhoud dan eindeloze herhalingen van De Kampioenen.
Niet mee eens: het is eerder zoals Apple, ja, het is zeker goed materiaal en ik geloof best dat het lang mee ging hun toestellen maar je betaald gewoon een pak meer puur voor de naam, net zoals bij Apple. En de iPhone die vele jaren de nr 1 was is dat nu niet meer en is overpriced.

Een wagen vergelijken gaat toch niet? Je hebt zeker een punt dat mijn wagen mss wel langer zal meegaan dan bv ene met een mercedes maar een mercedes heeft meer luxe, lederen zetels en nog maar te zwijgen vd rest, dat is bij een tv niet zo he. Mss een wat sterke voet ofzo of iets betere of mooiere omkadering maar dat is het dan ook.

Ik ben een Sony fan op gebied van tv's vanwege hun warme kleuren en hun toestellen veelal lang meegaan ook. Nog nooit ontevreden van geweest.
Mijnen oled zal normaal ook een Sony worden, staan nog veel te duur nu.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een Iphone is overpriced maar een samsung niet :roll:

Weet niet of jet het beseft maar vroeger waren Iphones veel duurder nu moet je eens de toptoestellen van alle fabrikanten bekijken :bang:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
satsurfer schreef:manke vergelijking Dacia vs Mercedes.
Zo mank is die vergelijking niet.
Kleinere Mercedes modellen hebben een Renault motor, geen enkele Mercedesrijder wil daar aan herinnerd worden.
Bij Mercedes betaal je ook een duur sausje op de Renault motor...
Ja, in een Dacia zit ook een Renault motor van 10 jaar oud.
En de rolgeluiden van een Mercedes ga je toch niet vergelijken met een Dacia. Laat staan de veiligheid. Die Renault motor zal de laatste stand van techniek zijn en zuinig. Mercedes diesels zijn trouwens héél zuinig. Komen die van Renault?

Ik ga gewoon niet 30% meer betalen voor een mooier design. Zo'n apparaten zijn toch na 5 jaar outdated qua software (helaas). Ik bedoel niet dat ze versleten zijn hé.....En dat je meer betaalt voor Mercedes, dan een Dacia...dat begrijp je toch hopelijk? :-D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:
heist_175 schreef:
satsurfer schreef:manke vergelijking Dacia vs Mercedes.
Zo mank is die vergelijking niet.
Kleinere Mercedes modellen hebben een Renault motor, geen enkele Mercedesrijder wil daar aan herinnerd worden.
Bij Mercedes betaal je ook een duur sausje op de Renault motor...
Ja, in een Dacia zit ook een Renault motor van 10 jaar oud.
In een Dacia steken ze ook de splinternieuwe TCe en Blue dCi motoren, anders prijs je uzelf compleet uit de markt.
Mercedes diesels zijn trouwens héél zuinig. Komen die van Renault?
Zeker in de A-klasse waren dat Renault motoren en ik dacht in de C-klasse ook.
Ik ga gewoon niet 30% meer betalen voor een mooier design. Zo'n apparaten zijn toch na 5 jaar outdated qua software (helaas). Ik bedoel niet dat ze versleten zijn hé.....
Er zijn veel mensen die wél meer betalen, fors zelfs, voor de juiste badge of een ander kleurtje.

Het is gevaarlijk om het "design" te noemen, want design is voor mij ook "engineering" en dat mag wel een prijs hebben.
Vergelijk "een" buggy eens met een Mountain Buggy.
Vergelijk "een" stoel eens met een Varier Actulum en "een" relaxzetel met de Varier Gravity Balans.

Maar dat is niet van toepassing op veel TV's: een paneel, een omkasting en klaar. Het enige verschil zit dan nog in de CPU die ze inbouwen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

heist_175 schreef:Het is gevaarlijk om het "design" te noemen, want design is voor mij ook "engineering" en dat mag wel een prijs hebben.
Vergelijk "een" buggy eens met een Mountain Buggy.
Moet je echt dit ding nog gaan duwen? Nee toch, komaan...
Is wel een driewieler model, niet helemaal ongevaarlijk in bochtenwerk:
Bijlagen
Unknown.jpg
Unknown.jpg (7.98 KiB) 1404 keer bekeken
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

timmermc schreef:
heist_175 schreef:Het is gevaarlijk om het "design" te noemen, want design is voor mij ook "engineering" en dat mag wel een prijs hebben.
Vergelijk "een" buggy eens met een Mountain Buggy.
Moet je echt dit ding nog gaan duwen? Nee toch, komaan...
Is wel een driewieler model, niet helemaal ongevaarlijk in bochtenwerk:
We hebben nooit kinderen gehad die uit de buggy vielen, dat zal wat van de ouders ( :bdaysmile: ) afhangen zeker?
Het zwaartepunt zit fel naar achteren, zeker als ze slapen. Dus op dat voorwiel komt niet zo veel druk om uit de bocht te gaan.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

heist_175 schreef:
Mercedes diesels zijn trouwens héél zuinig. Komen die van Renault?
Zeker in de A-klasse waren dat Renault motoren en ik dacht in de C-klasse ook.
Mercedes gebruikt sinds een paar jaar voor de kleinere diesels ( < 2000 cc ) Renault diesel motoren. Iedereen die een 1600 cc mercedes a-klasse heeft gereden met een mercedes diesel weet direct waarom, Mercedes was niet goed in kleine diesel motoren, te weinig performance.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef:Een Iphone is overpriced maar een samsung niet :roll:

Weet niet of jet het beseft maar vroeger waren Iphones veel duurder nu moet je eens de toptoestellen van alle fabrikanten bekijken :bang:
Alle toptoestellen zijn te duur.

Bij Apple is het het ergste: de iPhone die ik zou willen kost me 1429€. Zelfs al kies ik voor de 5.8 inch dan nog betaal ik 450-500 meer.

Mijn s20 kost me 699€. Het mag nog 899 zijn, dan nog ben je goedkoper af en scheelt het nog een mooie schel.
Dat is 500 a 700 lappen verschil man.
En de s20 is beter bv qua scherm om gewoon snel 1 voorbeeldje te geven.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”