VTM bundelt alles in nieuw streamingplatform

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@alfastation

Sorry, wij hebben een hekel aan opnemen en bijhouden van content. Hopelijk heeft iemand anders hier een antwoord op je vraag :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

De buurman van satsurfer heeft zon bakje dat alles kan.

Sat liefhebbers die de switch gemaakt hebben zijn daar best met vertrouwd.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

alfastation schreef:Heeft er iemand een lijst met Android TV boxen waarom de VTM GO app zeker werkt?
Er bestaan honderden Android TV boxen maar waar moet ik op letten om zeker te zijn of VTM go hierop draait?
In de commentaren las ik dat de nVidia shield zeker werkt, maar die is veel te duur / overkill voor mij.
Ikzelf heb 2 weken terug de Fire stick V2 van Amazon getest (was 24€ met Blackfriday) maar daar is VTM GO met geen stokken op te krijgen. VRT NU lukte wel, tenminste om de app erop te krijgen en in te loggen op de site van VRT, maar afspelen lukte niet. Uiteindelijk vele uren en veel frustratie later heb ik het rotding terug gestuurd naar Amazon :lol:

(ps de audio/video sync issue heb ik zelf ook al + 1 jaar, dit tussen smartphone en Samsung tv, en op beide apps, en lijkt me eerder een wifi- / bandbreedte- streaming / probleem te zijn, niet zozeer een probleem bij VTM of VRT. )

Eventueel een goeie site voor Android TV boxen is altijd welkom.
Er is wel meer te vinden dan de twee populairste Android TV boxen - Xiaomi Mi Box en Nvidia Shield TV - maar om nu direct van honderden te spreken? Overzicht Android TV boxen.
Misschien gooi je alles op één hoop: er is Android TV en "regular" Android zoals je die op je tablet of smartphone vindt.
Daarnaast heb je ook nog de zgn. Kodi boxen met o.a. CoreELEC, LibreELEC of OSMC. Deze Mediacenters draaien Kodi, steunend op Linux.

Een beetje opzoekwerk voordat je tot een aankoop overgaat loont altijd wel. Een goed startpunt vind je op het forum van Kodi in Pick the Right Kodi Box.
Met een beetje research had je gezien dat de VTM GO app werkt op Android 6.0 of hoger en dat de Fire TV Stick - Gen 2 gebaseerd is op Android 5.1...

Let op: voor de Kodi boxen (Linux) heb je wel add-ons zoals bijv. voor VRT NU, maar (nog) niet voor VTM GO ondertussen ook voor VTM GO. In LibreELEC kun je wel een Chrome add-on installeren waarmee je VTM GO via de VTM-site kunt benaderen.
Laatst gewijzigd door Flippi 21 apr 2020, 10:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Flippi schreef: Let op: voor de Kodi boxen (Linux) heb je wel add-ons zoals bijv. voor VRT NU, maar (nog) niet voor VTM GO. In LibreELEC kun je wel een Chrome add-on installeren waarmee je VTM GO via de VTM-site kunt benaderen.
In LibreELEC (op RPi4) heb ik een VtmGo add-on (eergisteren geïnstalleerd) en die werkt perfect, ttz, favoriet toegevoegd en een paar programma's gestart voor een paar minuten als test. We kijken zo goed als nooit VTM maar ik wou het wel testen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb je het over deze? Heeft inderdaad potentieel, maar issues buiten het bereik van de ontwikkelaar staan voorlopig een volwaardige release nog in de weg.
Zelf gecompileerde inputstream.adaptive voor je PI4? Benieuwd naar je ervaringen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Idd, 't is die. En nee, alles "straight out of the box".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb op de Xiaomi Mi Box S zowel de Vtm Go app staan, als Kodi met VRT Nu addon.
Je kan ook nog de Hans Kanalenlijst toevoegen.
alfastation
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020, 20:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De Xiaomi Mi Box S is vandaag toegekomen.
Bluetooth pairing met een Rii i4 keyboard/touchpad verliep vlekkeloos (alleen had ik een verkeerde versie gekocht, Duitse QwertZ i.p.v. de int'l QwertY :-( dom van mij! )
Installatie van VTM Go app verliep ook vlekkeloos.
Beeld en geluidskwaliteit van series en films uit de VTM catalogus is perfect.
Echter, de geluidskwaliteit bij "Live" tv-kijken is ondermaats. Klinkt "schel", niks van bass.

Ugrade gedaan naar Android 9.0.
Geluid maakte geen verschil. Systeem werd alleen een pak trager, veel minder "snappy".
Gelukkig, na factory reset te doen, werkte het systeem opnieuw zoals voordien, en nog steeds met de laatste Android versie 9.0.
Het geluid bij "Live" kijken bleef weliswaar ondermaats.
Geluids-instelling aanpassen op de Mi box blijkt geen verschil te maken. (Manueel op Dolby Digital gezet)

Nog suggesties? Geluid via de catalogus is wel goed.
Ligt dit aan de VTM go app of aan de Mi S?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zelfde ervaring hier met geluid. Heb surround en geluid komt totaal niet tot zijn recht. Geen probleem bij Netflix of andere streaming. Ik heb ook de indruk dat casten ten opzichte van de native android app te gebruiken wel al een verbetering is.
Zeker melden via hun technisch contactformulier. Heb ik ook al gedaan maar nog geen verbetering. Blijkbaar wel gekend, maar ze vragen toch nog meer voorbeelden. Vreemd.

https://customerservice.vtmgo.be/hc/nl/requests/new
We hebben dit even voor je nagekeken samen met onze technische collega's. Zij geven ons mee dat dit reeds een gekend issue is en dat ze druk in de weer zijn met het vinden van een oplossing. Ze vragen toch nog wat feedback om de oplossing nog sneller te vinden.

Geef je daarom even mee of je deze hinder ondervindt op alle zenders? Zo niet, op welke wel en op welke niet? Ervaar je deze hinder ook als je niet live kijkt? Geef je ten slotte ook mee op welke Android-versie je Smart TV draait?

Alvast bedankt voor deze informatie! We houden je op de hoogte.

Groetjes,
VTM GO
alfastation
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020, 20:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sinds de upgrade naar 9.0 random resets. Box is duidelijk "naar de klote" zoals anderen al zeiden op andere fora. Komende week zien of ik kan rooten en terug naar 8.1 kan gaan maar volgens wat ik lees is dit een helse onderneming, zonder garantie op succes. :-(
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Reactie van VTM ontvangen. Zelf nog niet getest, zal ik straks eens doen. Is het bij jullie beter?
We geven je graag mee dat we op 8 januari het geluid hebben verbeterd tijdens het live kijken via de Android TV-app. Kan je nog eens nakijken of je over de recentste versie van de VTM GO-app beschikt? Ervaar je nog steeds hinder tijdens het live kijken of andere content?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Hier weinig tot geen verbetering met de meest recente app. Tv kijken door te casten vanaf Stievie of VTM go levert nog steeds een betere geluidskwaliteit op dan via de VTMGO app op Android tv. Heb het nogmaals doorgegeven.

Hopelijk binnenkort een oplossing hiervoor..
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

alfastation schreef:Sinds de upgrade naar 9.0 random resets. Box is duidelijk "naar de klote" zoals anderen al zeiden op andere fora. Komende week zien of ik kan rooten en terug naar 8.1 kan gaan maar volgens wat ik lees is dit een helse onderneming, zonder garantie op succes. :-(
Of gewoon een factory reset?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb ervoor ook de fout gemaakt door 2 van die flutboxen te kopen. Ik zeg niet dat de nvidia perfect is maar het scheelt niet veel. Beste mediaplayer die ik al in bezit heb gehad (den pro 2019).

Maat van mij nog een idioot: ik post hem 2 maand gelede wa hem moet kopen: koopt dien ook zo'n flutbox. Uit de doos gehaald, stuurt dien bericht naar mij: ik krijg geen beeld, wel geluid. Kzeg oke ik kom af, zal mss aan instelling zijn vd box/tv, ik alles getest, geen avance. Kzeg tis mss uw tv die stokoud is , ik da ding mee naar mijn ouders hun huis, ook nikske, naar mijn tv die de recensten is, ook niks lol. Kzeg ge ga dienen brol terug mogen geven.

Bij velen schrik diene prijs af, iets meer dan 200€ tja... maar tis dan wel zijne prijs waard.
Tttsss
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Raar verhaal, Hoe test je iets wat geen beeld geeft maar wel geluid?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

ddd schreef:Raar verhaal, Hoe test je iets wat geen beeld geeft maar wel geluid?
Als ik mijn nvidia aansluit heb ik direct beeld en geluid.hem had mee zijn pruts bakske geen beeld. Dat ding was al naar de knoppen haha. Nieuw uit de doos.
Testen door op andere tv's aan te sluiten, instellingen bekijken en eens veranderen enz...
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:flutboxen
Telenet levert die Mi Box S toestellen anders wel voor hun Tadaam oplossing. Zouden ze dat doen mocht het zo'n rommel zijn?
Via Coolblue etc kan je gewoon terugsturen, die zouden wel zot zijn om brol in hun aanbod te laten zitten (met hoge retourkosten tot gevolg).
Een DOA kan je altijd hebben...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hoe bekijk je instellingen zonder beeld?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

ddd schreef:Hoe bekijk je instellingen zonder beeld?
Mijn fout, ik was niet duidelijk genoeg: ik zie beeld vd instellingen, maar niet om bv films te zien. Beeld komt niet door, nergens, was kapotte mediaplayer.

En ja, ik vind die boxen rommel. Ik zie veel mensen van klagen ook. Maar ieder zijn mening e.
Tttsss
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Hier doet de Mi Box S nog perfect dienst, zowel met VTM Go als met Kodi. Eigenlijk één van mijn beste aankopen sinds lang.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Hoe zit het ondertussen met de geluidskwaliteit bij jullie wanneer VTM GO op Android TV (box) afgespeeld worden? Verbetering na de update die uitgebracht is, of niet? Hier alleszins nog steeds een merkbaar verschil in kwaliteit wanneer ik iets afspeel via de Andeoid TV app ten opzichte van VTM GO casten. Bij dat laatste is het geluid veel rijker en komt het beter tot zijn recht bij een surround systeem.
alfastation
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020, 20:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ddd schreef:
alfastation schreef:Sinds de upgrade naar 9.0 random resets. Box is duidelijk "naar de klote" zoals anderen al zeiden op andere fora. Komende week zien of ik kan rooten en terug naar 8.1 kan gaan maar volgens wat ik lees is dit een helse onderneming, zonder garantie op succes. :-(
Of gewoon een factory reset?
Het "naar de klote zijn" blijkt al-bij-al nog mee te vallen. Een factory reset hielp wel een beetje, maar de box bleef op Android 9.0 en bleef vastlopen.

M'n bevindingen na een weekje testen:
Telkens ik de box aanzet loopt hij vast en na een tijdje reboot hij vanzelf. Maar NA deze reboot loopt alles gesmeerd.
Dus wat doe ik nu: aanzetten, effe wachten, 1x manueel rebooten en alles werkt perfect. (Een beetje zoals windows 95 lang-lang geleden :-) )
Wat ook lukt is gewoonweg niet meer uitzetten. Na een tijdje valt hij in slaapstand, en wanneer hij "wakker wordt" blijkt alles ook nog vlot te werken.

Qua geluid nog steeds zelfde probleem: Alles perfect behalve de live uitzendingen van VTM, Q2 en Vitaya.
Is precies alsof je via Skype of WA aan het bellen bent met andere kant van wereld.
Merkwaardig is dat het geluid van CAZ wel redelijk goed is. Heeft iemand anders dit ook al opgemerkt?
(ter info: de Mi box S is aangesloten op een quasi nieuwe Onkyo TX-NR676E receiver)

Als laatste nog een vraagje off-topic: hoe kijk je best naar VIER, VIJF en ZES? Je kan via een browser kijken, maar enkel op een klein schermpje...
composite
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maa 2018, 09:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

alfastation schreef:
*knip*

Als laatste nog een vraagje off-topic: hoe kijk je best naar VIER, VIJF en ZES? Je kan via een browser kijken, maar enkel op een klein schermpje...
Kodi addon Retrospect.
SBS België heeft geen livestreams zoals je die ook terugvindt voor andere zenders in de VRTnu/VTMgo addons, maar smijt de afleveringen wel integraal op hun website (en dus ook beschikbaar in de addon) vanaf minuut 1 van de live uitzendingen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren ook mi box in gebruik genomen :banana:

Ook gemerkt dat geluid via VTM go maar zo zo is. Via retrospect, waar je ook vtm-live/uitgesteld kan kijken is het geluid merkbaar beter!

*Weet iemand per toeval hoe je eventueel in snelkoppeling van een retrospectzender naar het 'hoofdandroidscherm' kan krijgen? Je zou kanalen van Kodi daarop moeten weergeven, maar die lijst blijkt/blijft leeg.
*2de issue: de SBS-zenders blijven bij mij 'zonder content' in retrospect, de andere zenders werken wel.

Ik moet nog wel wennen/blij worden van de manier van werken versus het navigeren via een tv-gids van een operator.. toch wel even zoeken..
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Er is idd sinds gisteren een probleem met vier en vijf via retrospect. Zowel op mijn librelec box als op mi box.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

jollito schreef:Is er een APK file waarmee je kan sideloaden op een Android toestel (i.e. Amazon Fire TV)?
en, iets gevonden?

Ondertussen ook Kodi geïnstalleerd met addons. Ik vind wel dat geluid net niet synchroon met beeld is. :-( (irritant)
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik had onlangs ergens reclame gezien dat vtmgo er nu ook is voor LG webos en Samsung Tizen, zou iemand dit kunnen bevestigen dat dit zo is? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog eens op de tv van men zoon gekeken, nog steeds niet in de store :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Boombastic schreef:Ik had onlangs ergens reclame gezien dat vtmgo er nu ook is voor LG webos en Samsung Tizen, zou iemand dit kunnen bevestigen dat dit zo is? Alvast bedankt
Dit klopt voor Tizen. Mijn ouders en een maat hebben nu beide VTMgo op de samsung tv draaien.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Boombastic schreef:Ik had onlangs ergens reclame gezien dat vtmgo er nu ook is voor LG webos en Samsung Tizen, zou iemand dit kunnen bevestigen dat dit zo is? Alvast bedankt
Werkt prima hier op Samsung.. Beeldkwaliteit super

Ik merk één eigenaardigheidje: ondertitels zijn alles of niets.. Heb ik bvb gemerkt bij "Helden van hier": ondertitels aan = alles ondertiteld, zelfs het NL commentaar ; ondertitels uit = helemaal niets, ook niet voor de frans gesproken gedeeltes...

Ik registreerde overigens met een "wegwerp"mailadres (mailinator.com), kwestie van mogelijke spam te vermijden..
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

heeft er ondertussen al iemand een oplossing gevonden voor het niet synchroon zijn van het geluid op de nvidia shield?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Bestaat er een mogelijkheid om de kwaliteit te verlagen bij de Android app? Om data te besparen want verbruikt toch vrij veel.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”