80 km/uur op Antwerpse ring

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

De maximumsnelheid op de Antwerpse Ring wordt tachtig kilometer per uur. Nu is dat, afhankelijk van de plek en de situatie, negentig of honderd kilometer per uur. De aangepaste snelheid wordt ingevoerd in 2025. Dan moet de Oosterweelverbinding klaar zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190328_04287171

Misschien kunnen we de max. snelheid verlagen naar 20km/uur. Dan is doorstroming nog veel beter! En kan iedereen met de fiets :-) ;-)
Nog meer flitspalen en de staatskas zal weer gevuld worden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

sky schreef:De maximumsnelheid op de Antwerpse Ring wordt tachtig kilometer per uur.
Dat zou op gewone werkdagen een hele verbetering zijn 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is een keer verlaagd geweest voor een paar dagen en ik was sneller dan ooit in Mechelen. Dus tja, als het helpt. Liever 80 dan optrekken naar 100 en weer afremmen naar 0 over de hele ring.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Als ik daar 80 zou kunnen rijden op een gemiddelde dag zou het een godsgeschenk zijn :lol:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Er zijn toch stukken waar je nog wel gewoon 120 mag, of vergis ik mij zo hard? Als je bv van de E313 komt en richting Noord rijdt (langs het Sportpaleis richting Merksem).
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Heb ooit eens een reportage gezien waar werd aangehaald dat de optimale snelheid om zo veel mogelijk voertuigen per uur door te laten op een autosnelweg ergens tussen de 80 en 90 km/u zou zijn. Klinkt niet intuïtief...maar bleek toch aantoonbaar
Laatst gewijzigd door keerekeerweere 30 maa 2019, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

on4bam schreef:
sky schreef:De maximumsnelheid op de Antwerpse Ring wordt tachtig kilometer per uur.
Dat zou op gewone werkdagen een hele verbetering zijn 8)
Als je dat haalt wel ja, .. overal verhoogt men de snelheid bv nl fr trekt men de snelheid op naar 130 om het fileleed te verzachten, .. in België heeft men er een ander idee over, overal staan we stil maar het kan zeker trager als je dan mag rijden wil men liefst dat je zeker zolang mogelijk op de snelweg blijft.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Echt. Als dàt het probleem van de mobiliteit oplost - en tussendoor ook dat van de veiligheid - mogen ze voor mijn part gans België zone 80 maken. En zwaar controleren. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat de gemiddelde snelheid zou stijgen. Nu haal ik gemiddeld over een jaar nauwelijks 69km/u.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Het klopt nu eenmaal dat als er veel op- en afritten op korte termijn zijn een vertraging van de snelheid mogelijks positief kan zijn voor de gemiddelde snelheid.
Geen idee wat de ondergrens is natuurlijk.

Het lijkt mij dus inderdaad goed mogelijk dat een snelheidsverlaging naar 80 daar positiever zal zijn, mits iedereen er zich natuurlijk aan houdt (ook de vrachtwagens, die zijn nog de ergste groep van allemaal indien er een beperking onder de 90 wordt opgelegd).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ofloo schreef: overal verhoogt men de snelheid bv nl fr trekt men de snelheid op naar 130 om het fileleed te verzachten, .. in België heeft men er een ander idee over, overal staan we stil maar het kan zeker trager als je dan mag rijden wil men liefst dat je zeker zolang mogelijk op de snelweg blijft.
Niet zelden is dat ook tijdens bepaalde uren hé.
Bv tussen Utrecht en Amsterdam kan je 130 maar enkel na 19u. Toen ik in Amsterdam werkt, had ik een collega die speciaal tot 19u werkte, zo kon hij vlammen over de tarmac (2 x 5 vakken met mega middenberm en pechstrook).
Het verhogen van de snelheid is niet rond ringwegen zowel in NL, FR als DE.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Voila, daar haal je een pijnpunt aan... Waarom moet de ring van Antwerpen (die trouwens niet alleen naar 80 gaat maar ook 2 vakken verliest) ook na de drukke momenten 80 blijven?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb overdag op stukken in Nederland/Duitsland gereden en waar ik 130 mocht en op een aantal plaatsen 170 heel den tijd in Duitsland.
Hier is het niet meer leuk om met de wagen te rijden.
Bv mijn achter ophanging kapot door iedere dag 10 tallen keren over van die kutboebels te moeten kletsen. Op lange termijn gaat uw ophanging eraan, nog nooit voorgehad tot nu. Cadeau van 396€ dankzij die strontpolitiekers.

En dan is dat nog niet alles: als ik naar de grote winkel moet is dat ong 10km rijden en dat is ver, daarmee bedoel ik dat er niet 1 baan is tot daar dat ik eens 70 mag rijden, zo erg is het dus en ik kan u zeggen dat dat 9km lang gewoon rechtdoor rijden is, echt frustrerend is het en wat denk je? Tuurlijk rij ik op bepaalde stukken sneller omdat 50 gewoon ronduit belachelijk is.

Hoorde ik dan deze week dat ze niet begrijpen wrm ze nu nog maar kunnen flitsen hebben lol: als je meer flitst + overal de snelheden belachelijk laag legt , tuurlijk gaade veel blijven flitsen.
Ondertussen is er alweer een dode door ene die teveel gezopen had maar dat is zo belangrijk niet want dat kost geld, kost meer manschappen, meer organisatie en brengt minder op enz... Dus dan maar de automobilist blijven pesten en blijven uitpersen.
Voor Weyts was het ook al zo maar door hem is het nog erger dan ooit geworden, onbekwame degoutante nerd is het, een automobilistenhater is het.

En dan heb je nog dat schandelijke rekeningrijden: denkt men nu echt ze dat zomaar doen? Tuurlijk niet: ze willen dit invoeren omdat het hen alweer zal opbrengen, daarom. En dan hebben we ook nog eens de schending vd privacy, het is de staat (of anderen) hun zaak niet waar ik van A tot Z ga met de wagen. Zelfde voor die vingerafdruk op de paspoort, is zeer onveilig en ik wil dat ook niet, allemaal ideeen toch van die N-VA, bah zeg.

Ik droom ervan om hier ooit weg te kunnen, uiteraard om nog talloze andere redenen maar de dikke laatste 12 jaren ben ik het hier gewoon moe.
Tttsss
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ik 100km/uur rijd op antwerpse ring...dan rijd ik de traagste...iedereen steekt mij voorbij...
als ik in amsterdam 100km/uur rijd...dan rijd iedereen 100km/uur

in antwerpen word je niet geflitst bij meer dan 100km/uur...in amsterdam wel...

waarom dan naar 80km/uur gaan...

er lijkt geen snelheidsbeperking te zijn...
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Toen een aantal jaren geleden de ring rond Eindhoven heraangelegd werd en de snelheid omlaag ging naar 70 km/uur daalde ineens de files. Ik vermoed mede omdat er ineens geen snelheidsverschil meer was met de vrachtwagens. Voor mij mogen ze die 80 per uur per direct gaan testen, kan niet moeilijk zijn gezien de matrixborden.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een lagere maximumsnelheid zorgt buiten de spitsuren (en vooral ‘s nachts) voor veel minder uitstoot van fijn stof maar vooral de geluidsoverlast is een pak minder. Dat is dezelfde reden waarom je in de tunnels van de kleine ring in BXL maar 50 kmph mag rijden.

80 kmph is 33% minder snel dan 120 kmph, dus uw reistijd wordt ook 33% langer. Van de eene kant van de ring tot aan de andere kant ga je dus nu ipv 15 minuten er 22,5 minuten over doen, da’s een kleine prijs om te betalen voor veel meer leefcomfort voor de omwonenden...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Daarna de ring ook nog eens overkappen? ;-)

Die omwonenden,... Rijden die zelf ook niet met hun auto over dezelfde ring? Dat is zo dubbel he. Als morgen iedereen elektrisch zou rijden is dat argument dus niet meer van toepassing.

De reistijd wordt maar enkele minuten langer, klopt. Maar het is overal slechts enkele minuten langer. Ga mijn voorbeeld van jaren terug nog eens herhalen. Vroeger ritje Leuven naar Hoogstraten. Binnendoor 1u. Snelweg 50 minuten. Ik nam steeds binnendoor want minder kilometer en zuiniger. Wel tel daar nu maar 20 minuten bij. Geen zone 90 meer. Van 70 naar 50. Van 50 naar 30. Dus nu gewoon via de snelweg.

Ik heb de indruk dat onze buurlanden net iets realistischer omspringen met snelheid. Zelfs in Frankrijk waar men onlangs snelheden heeft verlaagd is het nog steeds aangenamer rijden. Los daarvan mag ik niet eens vergelijken met Wallonië... Hetzelfde land. Andere wetgeving. Compleet absurd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef:Dat is zo dubbel he. Als morgen iedereen elektrisch zou rijden is dat argument dus niet meer van toepassing.
Bijna correct, ware het niet dat zo goed als niemand elektrisch rijdt en het motorgeluid weinig bijdraagt aan het lawaai.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Slafes schreef:[...] Dat is zo dubbel he.
Dat vind ik een rare redenering... Kan je dat dan ook doortrekken voor een maximumsnelheid in een straat? Als je er woont moet je je er niet aan houden? Of wat bedoel je?
Slafes schreef:Als morgen iedereen elektrisch zou rijden is dat argument dus niet meer van toepassing.
De geluidsoverlast van doorstromend verkeer is vooral het rolgeluid op de ondergrond en door niet optimale aerodynamische eigenschappen van voertuigen (denk dan aan vrachtwagens bijvoorbeeld). Vanaf een bepaalde afstand hoor je de motors helemaal niet meer, alleen nog een geruis.
Slafes schreef:Ik heb de indruk dat onze buurlanden net iets realistischer omspringen met snelheid. Zelfs in Frankrijk
Op de Boulevard Périphérique mag je zelfs maar 70 kmph?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De grootste pest is bvb de Mechelsebrug in Berchem, je moet daar maar eens over wandelen, de troep die je dan binnenkrijgt. Vrijwel elke dag gaat het daar traag of staat het stil. Gaat die 80 de files automagisch oplossen? Ik denk het niet. Ik moet vier keer over die brug te voet per week, en het is telkens snakken naar adem.

Met betalend parkeren door de overheid moet ik niet langer over die brug want de kant van het ziekenhuis is nu één grote blauwe zone, maar deze luxe kost mij nu 3.8 € per dag.

Als de overheid echt met ons inzat, dan forceerden ze al het doorgaand verkeer via de liefkenshoektunnel en maakten ze die gratis, maar wegens gebrek aan dat laatste alweer conclusie dat ze totaal niet inzitten met onze gezondheid - dus overheid. Uw belastingsgeld wordt op een zeer slechte manier besteedt.

[Mod Break] Dit is je laatste kans om te stoppen met je kinderachtig gedrag en schrijfwijze. Dat komt over als een opgestoken middenvinger naar de mod die je een PM gestuurd heeft hierover.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Schrijft iedereen nu bewust "the" in plaats van "de" of is er een automatisch vertaalprogramma geïnstalleerd op userbase?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

@Steven7: jij bent de eerste die "the" gebruikt in dit topic.
Een plugin in je browser die dit doet voor jou?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

selder schreef: Dat vind ik een rare redenering... Kan je dat dan ook doortrekken voor een maximumsnelheid in een straat? Als je er woont moet je je er niet aan houden? Of wat bedoel je?

De geluidsoverlast van doorstromend verkeer is vooral het rolgeluid op de ondergrond en door niet optimale aerodynamische eigenschappen van voertuigen (denk dan aan vrachtwagens bijvoorbeeld). Vanaf een bepaalde afstand hoor je de motors helemaal niet meer, alleen nog een geruis.

Op de Boulevard Périphérique mag je zelfs maar 70 kmph?
Nee, ik bedoel daarmee dat die omwonenden dus zelf niet met de auto rijden? Dus die zijn blij met een verlaging wegens overlast die minder is, uitstoot minder maar ze gaan zelf dus nooit die ring gebruiken en nergens anders "overlast" veroorzaken.

Wat betreft het geluid van de rolweerstand. Wel, ik woon niet ver van een weg waar men nog 70 mag. Weet je wat ik hoor? De moto's met sportuitlaat en zonder soundkiller, de auto's type sportuitlaat... De rest dat hoor ik zelfs niet meer. Er rijdt een trein door de tuin bij wijze van spreken en ik zit in de vliegroute van "Leuven rechtdoor" dus kom aub niet af met de omwonenden. Wel, ik ben ook omwonende, dus graag treinen tegen 50 en vliegtuigen weg dan? Ik wil maar zeggen dat in dit ganse land er wel altijd iemand is die ergens hinder van heeft. Oh ja, ik vergeet de E314 die ik ook nog hoor. Dus met z'n allen hier ook 80 afdwingen voor de omwonenden?

Wat uitstoot betreft gaan er twee vakken weg en gaat die verlaging in snelheid de files dan plots magisch oplossen als er 2 vakken verdwijnen? Mij lijkt het net dat er evenveel of meer file gaat staan en de uitstoot misschien zelfs omhoog gaat. Ik kijk naar mijn "eigen" E314. Dynamische borden boven de weg die de snelheid regelen. Wel, de files zijn niet afgenomen, helaas. Dus of een verlaging werkt? Nee, zolang de gemiddelde Belg overal zijn voeten aan veegt werkt dat dus niet. Simpel. Op papier wel ja.

Wel, maar eens die Périphérique af, hoe snel mag je dan praktisch in de rest van het land rijden? Hoe snel mag je op veel stukken in NL rijden? Allez, je geeft één voorbeeld waar het trager gaat. Ik herhaal nogmaals... Waarom geen dynamische snelheden aanhalen. Tijdens de nachtelijke uren maakt de snelweg hier automatisch minder lawaai dan overdag terwijl ze tijdens de nachtelijke uren uit ervaring VEEL sneller wordt gereden.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

marcvt63 schreef:als ik 100km/uur rijd op antwerpse ring...dan rijd ik de traagste...iedereen steekt mij voorbij...
als ik in amsterdam 100km/uur rijd...dan rijd iedereen 100km/uur

in antwerpen word je niet geflitst bij meer dan 100km/uur...in amsterdam wel...

waarom dan naar 80km/uur gaan...

er lijkt geen snelheidsbeperking te zijn...
Kijk eens als er file is en zo'n dynamisch bord staat op 50 hoeveel er dat doen, .. de meeste rijden dan 120 da's rijbewijs kwijt als je geflitst wordt, .. en probeer maar eens 100 te rijden op de Antwerpse ring dan kijkt men u zelfs vies aan.

Dat ze eens de verkeersproblemen oplossen In plaats van de snelheid te verlagen, .. het grootste probleem in de richting van NL is het invoegen van de E19 en daar vlak achter de E313 als je links rijd kan je rijden, dan wat later de afrit aan Deurne, .. en beneden aan deurne staat het gewoon altijd vast. Waardoor het boven ook vast komt te staan, ..

Misschien moet de politie eens het verkeer gaan regelen, .. op die momenten in plaats het zijn beloop maar te laten gaan. Als er ergens File is in Nederland zie je dat ook direct dat ze in gang schieten, ..

Maar het is natuurlijk makkelijk om dan gewoon te zeggen we gaan niks oplossen we gaan doen als of en we zeggen dat we de snelheid verlagen en dan wordt alles wel beter dan kunnen we weer 2 jaar aanmodderen en daarna steken we de schuld op de gsm achter het stuur, als dat niet werk beginnen we weer te zeiken over gordels, en dan gaan we weer wat over alcohol zeuren. Onder tussen zijn we weer 10jaar verder en hebben we eigenlijk nog niks gedaan, aan de verkeerssituatie.

Maar de paraplu staat open en het is niet onze schuld ! Misschien moet men minder geld in onderzoek steken, en meer in infrastructuur. Maak een ring voor doorgaand verkeer.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wat verwacht je dan van de politie als het vaststaat in Deurne? Gewoon de ring ontlasten en dus de lokale kruispunten vast zetten?
Dat gaat ook niet werken hé :).
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

butskristof schreef:Er zijn toch stukken waar je nog wel gewoon 120 mag, of vergis ik mij zo hard? Als je bv van de E313 komt en richting Noord rijdt (langs het Sportpaleis richting Merksem).
Niet echt, beperking tot 100 km/u loopt door tot oprit Merksem.
https://www.google.be/maps/@51.2206718, ... 312!8i6656
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Als ik naar Blankenberge ga doe ik er ong 45-50 min over aan de correcte snelheden.
Ik reed eens heel de tijd op mijn tempo: 23 minuten en ik was thuis, sante :).
Leuke tijden toen ik nog jonger was , radardetector in de oto, stond nog controle ook toen in de middenberm, spel deed zijn werk, ik mis da wel. Geen geld voor nu om te kopen en te laten steken.
Tttsss
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Hoe lang is dat stuk waar je 80 mag?
Van de Kennedytunnel tot het sportpaleis?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Antwerpse ring tussen Kennedytunnel en het knooppunt E19/A12 in Merksem.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

marijke1968 schreef:Toen een aantal jaren geleden de ring rond Eindhoven heraangelegd werd en de snelheid omlaag ging naar 70 km/uur daalde ineens de files. Ik vermoed mede omdat er ineens geen snelheidsverschil meer was met de vrachtwagens. Voor mij mogen ze die 80 per uur per direct gaan testen, kan niet moeilijk zijn gezien de matrixborden.
Voor ouderen onder de lezers of mensen met historische kennis: vroeger werd tijdens drukke weekends met veel verkeer naar zee het blokrijden ingevoerd. Bereden politie vormden van het verkeer een blok en gingen die aan 80km/u begeleiden voor de moeilijkere zone's (wetteren-drongen).
2 zaken werden daarmee bereikt:
de hoeveelheid voertuige aantal/u kunnen doorstromen is het hoogst bij 80km/u
bij het blokrijden aan 80 werd veel minder van rijstrook veranderdt (mede doordat er geen snelheidsverschil is per rijstrook)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nou, het liep net iets anders.

Om de capaciteit te verhogen, moet je varia(n)tie uit uw systeem weren én afdwingen
- geen versnellingen of vertragingen
- geen vakwissels
- politiebegeleiding

> op- en afritten werden gesloten, zodat er niemand moet versnellen of vertragen
> de 80km/h werd afgedwongen door de politie, omdat aan die snelheid iedereen "kan volgen", aan 200km/h krijg je veel meer auto's over datzelfde stukje weg, maar niet iedereen ziet het zitten om 200km/h te rijden
> vakwissels werden verboden bij het blokrijden
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

jantje81 schreef:
butskristof schreef:Er zijn toch stukken waar je nog wel gewoon 120 mag, of vergis ik mij zo hard? Als je bv van de E313 komt en richting Noord rijdt (langs het Sportpaleis richting Merksem).
Niet echt, beperking tot 100 km/u loopt door tot oprit Merksem.
https://www.google.be/maps/@51.2206718, ... 312!8i6656
Vorige week waren alle dynamische borden uit. En er staan geen fysieke borden 100 meer op de ring, dus lekker met 120 door ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Voor ouderen onder de lezers of mensen met historische kennis: vroeger werd tijdens drukke weekends met veel verkeer naar zee het blokrijden ingevoerd. Bereden politie vormden van het verkeer een blok en gingen die aan 80km/u begeleiden voor de moeilijkere zone's (wetteren-drongen).
[/quote]

Dat is ook zo,de hoofvoorwaarde is dat iedereen zich aan de 80 KM/h houd,in geval van blockrijden was dit correct,want er reden twee motars voor ,anders word die 80 nooit gerespecteerd,niet door auto's, ook niet door vrachtwagens.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

heist_175 schreef:> aan 200km/h krijg je veel meer auto's over datzelfde stukje weg,
Fout. Je moet meer afstand houden bij 200Km/u. Bij 80-90Km/u heb je blijkbaar het efficiëntste gebruik van de snelweg door de verhouding snelheid/afstand tussen de auto's.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

on4bam schreef:
heist_175 schreef:> aan 200km/h krijg je veel meer auto's over datzelfde stukje weg,
Fout. Je moet meer afstand houden bij 200Km/u. Bij 80-90Km/u heb je blijkbaar het efficiëntste gebruik van de snelweg door de verhouding snelheid/afstand tussen de auto's.
Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.
De reden dat de afstand tot uw voorganger omhoog moet bij een hogere snelheid is omdat uw reactietijd dezelfde is, en dus de reactieafstand langer bij hogere snelheid. Als je zorgt dat er geen reactie meer nodig is (remmen of optrekken hoeft niet bij blokrijden), hoeft de tussenafstand ook niet omhoog.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

heist_175 schreef:Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.
In theorie klopt dat maar er kan altijd iets mis gaan (klapband, verstrooidheid, toch even naar de GSM kijken) waardoor "treintje rijden" bij zeer hoge snelheid meer risico is dan bij 90Km/u.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

on4bam schreef:
heist_175 schreef:Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.
In theorie klopt dat maar er kan altijd iets mis gaan (klapband, verstrooidheid, toch even naar de GSM kijken) waardoor "treintje rijden" bij zeer hoge snelheid meer risico is dan bij 90Km/u.
Je hebt gelijk, vandaar dat het geen 200km/u is.
Maar de keuze voor 80 km/h is dus niet gelinkt aan de maximale doorvoer van auto's (rekening houdend met de tussenafstand), maar wel de angst bij de mensen. Als bomma en bompa naar de zee rijden, wil je hen niet verplichten 120km/h te rijden als ze dat niet gewoon zijn, want daar komen accidenten van...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

80 als hoogst aantal voertuigen per uur is een aan de praktijk getoetst wiskundig model van ik denk een Limburgse hogeschool gespecialiseerd in mobiliteit.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

qless schreef: Vorige week waren alle dynamische borden uit. En er staan geen fysieke borden 100 meer op de ring, dus lekker met 120 door ;)
Gisteren ook en eigenlijk was er weinig verschil, gelukkig maar. Ook 120 km/u is een maximumsnelheid en geen minimumsnelheid.
warpozio2 schreef:Hoe lang is dat stuk waar je 80 mag?
Van de Kennedytunnel tot het sportpaleis?
Er bestaat op dit moment geen enkel stuk waar je 80 mag. Het grootste deel van de ring (R1 + R2) is 100km/u, overdag aan de Kennedytunnel is dat 70km/u.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”