Self-scan kassa's Carrefour een feit!

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zal ook enorm afhangen van winkel tot winkel. In Carrefour B-Park Brugge zijn de wachtrijen aan de self-scan kassa enorm kort en soms zelfs onbestaande. Gebeurt regelmatig dat een kassierster gewoon staat te wachten tot iemand komt.
Voor mij is self-scan een enorme vooruitgang. Verlies veel minder tijd aan de kassa. Geen stress aan de kassa om rap alles in je zakken te stoppen. In de winkel weet je van alles exact de prijs of de promo's. Je kan ook rustig je boodschappen wegbergen en organizeren. Enz...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomby schreef: Geen stress aan de kassa om rap alles in je zakken te stoppen.
Die tijd zal me een worst wezen maar wat jij nu zegt is iets waarvoor ik wel de self scan zou doen ;)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Zelf slechte ervaringen met de zelfscan HyperCarrefour Oostakker. Verschillende malen gebruikt met vrij goed gevulde karren.
Maar de wachtrij aan de zelfscan was soms al evenlang dan aan de andere kassa's en bij vele klanten zijn er problemen waardoor het dan ook weer niet vooruit ging.

Tot overmaat van ramp had ik 4 op de 5 keer ook nog controle terwijl er aan mijn kant nooit iets mis was gelopen !
Finaal heb ik dan wel eens mijn laatste artikel vergeten scannen (een botervlootje !) dat ik nog vergeten meenemen was (en dat bij de controle dan dus het eerste artikel is dat ze scannen want het ligt helemaal bovenaan). Je wordt dan bekeken als een crimineel en gelet ook op al die voorgaande keren heb ik dan besloten om het nooit meer te gebruiken tenzij je echt maar een produkt of 5 nodig hebt.

Wat ik ook lang niet wist: je mag met je zelfscan kar ook aanschuiven aan de gewone kassa's als je merkt dat die rij sneller zou gaan dan de zelfscanrij
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

In frankrijk deden we dit al jaren in de winkels. Momenteel is daar de hype het doorgeven van bestelling via internet en afhalen. We besparen alvast enorm veel tijd. Gedaan met de bejaarden aan de kassa :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Half off topic:

Ik ben wel wat geschrokken van hoe sommigen hier tov selfscan staan. Ik was in de veronderstelling dat hier toch wat progressiever volk zat ;)
Times change, dat zijn dingen die ook gaan veranderen, wss nog veel harder dan enkel dit selfscan gedoe.

De uitspraak "je wordt zelf een kassierster" was buiten sexistisch ook enorm denigrerend. Beetje respect voor al die beroepen, want ik denk dat die niet te onderschatten zijn.

De impliciete goedkeuring van diefstal/verlies voor de winkel vond ik ook nogal over...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik bestel al jaren in de Carrefour drive-in. Inderdaad veel beter afgestemd op mijn behoeften.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jammer dat ik hier geen enkel optie heb tot collect and go, drive ins :(

Terwijl er hier wel een okay, lidl,aldi, carrefour market en een alvo is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat ik vooral jammer vind is dat ze hiervoor altijd kosten aanrekenen, tenzij je producten nodig hebt die zei zeggen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Ach, toen Ludwig Stollwerck rond 1900 een reeks automatencafés en -restaurants opende in Berlijn en elders in Duitsland, dacht hij ook goud in handen te hebben. Het liep anders.

Als Carrefour en Cie. denken dat ik te verleiden ben door een handscanner of andere selftoestand, mogen ze voor mijn part in hun eigen sprookje geloven. Ze doen maar, maar ik speel het spel niet mee. Er zijn gelukkig voldoende andere winkels in mijn buurt (en sowieso kwam ik daar toch al niet vaak).

@devilkin: ik chargeer natuurlijk, maar in essentie meen ik wel wat ik schrijf. Ik ben niet van plan om plots een andere rol aan te nemen. Een klant is geen werknemer en je moet hem ook geen taken toeschuiven die kunnen leiden tot bizarre rolconflicten. Als klant heb ik niets in een voorraadmagazijn te zoeken en hoef ik me ook niet bezig te houden met prijszetting en dergelijke, maar als je mij zelf stickers laat kleven op koopwaar (cf. groeten/fruit-weegschalen), beland je als winkeleigenaar wel in de grijze zone. Die moet dan ook niet klagen dat ik mezelf 'medewerkerskorting' toeken. Het alternatief is namelijk eenvoudig: zet daar echt personeel voor in - of automatiseer de hele boel voor mijn part ineens, maar zorg ervoor dat ik geen andere rol hoef op te nemen dan die van klant.

Over de misplaatste honger naar 'klanten'-data zullen we dan nog zwijgen. Ik heb welgeteld één klantenkaart: een papieren exemplaar waarop de boekhandelaar bij iedere aankoop het bedrag schrijft. Als de kaart vol is, krijg ik een % op het totaalbedrag als korting bij een volgende aankoop. Zo eenvoudig dat iemand over 10 jaar dat idee gaat heruitvinden en als revolutionair voorstellen :P
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:wat ik vooral jammer vind is dat ze hiervoor altijd kosten aanrekenen, tenzij je producten nodig hebt die zei zeggen.
Onder de 150 € bestellen = meerkost van 4,5 €. Boven 150 € is er geen meerkost. Regelmatig zijn er ook acties met extra kortingen.

Ik vind dat billijk. Ik win hier uiteindelijk een uur mee, alsook comfort. Minder impulsaankopen. Ondertussen moet iemand van carrefour de boodschappen klaarzetten en komen inladen in mijn koffer.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

in frankrijk nergens kosten ook al koop je maar voor 20 euro.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Maar in Frankrijk heb je Fransen :lol:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

satellitetv schreef:Goedkoper voor de winkel maar ik vrees dat er veel klanten gaan afhaken waardoor de winst van Carrefour terug naar beneden gaat.
Da's een heel grote/groffe stelling. Ik zou wel durven stellen dat bedrijven als Carrefour en Delhaize er redelijk wat research naar hebben gedaan en ze het niet zoude invoeren als het niet rendabel is.
satellitetv schreef:Ontspannend winkelen kan je het ook niet meer noemen
Dat vind ik op zich ook al een rare ingesteldheid (maar je bent lang niet de enige die dit aanhaalt in dit soort discussies). Voor mij is naar de winkel gaan iets dat moet. Ik weet wat ik nodig heb, binnen, gerief nemen, afrekenen, buiten. Soms lijkt het inderdaad alsof mensen daar maar wat liggen rond te lopen alsof het een halve daguitstap is. Ik ga in ieder geval niet om te ontspannen. Een gemiddeld bezoek beperkt zich bij mij meestal nogal redelijk in aantal items, en soms is de tijd aan de kassa gewoon gelijk aan het rondlopen in de winkel (shoutout naar iedereen met een volle kar die me ooit liet voorgaan omdat ik maar twee-drie items had).

Self scanning in een of andere vorm lijkt me een logische evolutie die in de komende tien jaar of zo wel de norm zal worden. Het huidige systeem is immers totaal niet efficiënt want je creëert een enorme bottleneck helemaal op het einde van je procesflow, met een hoge kost om het te parallelliseren. De huidige systemen zijn natuurlijk ook tests om te kijken in welke richting er gegaan moet worden (met de nodige kinderziektes en overbodige controles tot gevolg), maar mij lijkt het dat dit toch redelijk snel op punt kan staan. Mij lijkt het niet zo gek dat kassière een logisch uitstervend beroep is/zal worden. De machinevariant is nu eenmaal sneller, accurater en goedkoper. Nu moeten we niet hypocriet zijn en denken dat al die jobs dan maar gewoon mee in de winkel mogen gaan rondlopen, maar mij lijkt het een logische stap (en ik woon onder het dak van iemand er z'n brood mee verdient). Automatische rekkenvullers of beenhouwers zijn we wel nog een aantal stappen van verwijderd volgens mij.
johann schreef:Die moet dan ook niet klagen dat ik mezelf 'medewerkerskorting' toeken.
Ehm, jawel? Dit is letterlijk diefstal. Je mag het van mij aan een rechter proberen uit te leggen, maar om 'ze hadden het niet genoeg beveiligd' erdoor te krijgen als excuus ga je toch serieus uit je pijp moeten komen.
Als ik mijn pint zelf ga halen aan den toog geef ik de cafébaas ook geen 20 cent minder omdat hij niet naar mijn tafel heeft moeten stappen.
proximusboyke schreef:in frankrijk nergens kosten ook al koop je maar voor 20 euro.
Geef het tijd, komt er hier ook wel door eens het genoeg ingeburgerd is. Beetje zuur dat je als early adopters net moet bijbetalen, mja.
Zelf ook zeer grote voorstander van die Collect&Go toestanden, opnieuw een veel efficiëntere manier van distributie. Het wint tijd en eigenlijk interesseert het mij redelijk weinig hoe alles geëtaleerd en uitgestald is. Verzamel het in een magazijn, ik geef mijn bestelling door, snel inladen en nuttigere dingen gaan doen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik vrees dat het altijd met kosten zal zijn.
Toen ik eens informeerde bij zowel colruyt als delhaize waarom ze kosten aanrekenen gaven ze min of meer hetzelfde antwoord.

komt hierop neer, als je via zo een systeem besteld heb je enkel mee dan wat je nodig hebt, als je de winkel binnengaat zal je altijd meer meehebben dan wat je nodig hebt. En die prijs dient om dat verlies op te vangen.


onn toppic die zelfscan die ik al sinds 2005 in auchan englos carrefour lomme. gewoon een scanette nemen en winkelen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Ach, het komt er weer op neer dat we in België gewoon geflikt worden.

In Duitsland bij real.de of rewe.de is er een minimale kost en zijn er bijna altijd kortingen. Bovendien levert DHL (real.de) zelfs aan huis in bepaalde regio's. Op dit moment bij real.de een korting van 15 EUR bij aankoop van 90 EUR. En dat valt vaak te combineren met acties van payback.de. Bv. 10 EUR in punten bij aankoop van 100 EUR.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zouden real.de enz niet naar belgie of grensstreek verzenden? Alleszins plein.nl doet dat wel. Prijzen zoals in Colruyt of goedkoper.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Goztow schreef:Ik win hier uiteindelijk een uur mee
Win je echt een uur?
Wij gebruiken van tijd Collect&Go, maar echt winst doen we er niet aan. Het samenstellen van een lijstje zal ongeveer evenveel tijd vragen als het winkelen zelf. Alleen stellen we ons lijstje 's avonds op, en gaan we overdag winkelen. In het beste geval is het dus een shift van tijd, maar niet echt tijdswinst in totaal.
Op de website zijn producten vaker uitverkocht dan in de winkel en zijn bepaalde producten gewoon niet beschikbaar/vindbaar, dus ook dat is een domper op de feestvreugde. In de beginjaren diende ik dan een klacht in, waar je een nietszeggend antwoord op krijgt. Nu rij ik wel langs de AH op de weg naar huis.

Wat de "servicekost" betreft, ik winkel altijd met een lijstje, of dat nu C&G is of in de winkel zelf: ik neem mee wat we nodig hebben.
De producten in C&G zijn overwegend ook iets duurder dan in de winkel, maar de echte kost is natuurlijk het order picken, het klaarleggen, ...: daar heb je personeel voor nodig en die kosten geld (ook al hebben die niet zelden een ander statuut dan de werknemers in de gewone winkel).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja ik win een uur. Op 10 minuten heb ik mijn lijst samen gesteld. Dan is mijn vrouw nog een uur bezig met dingen toe te voegen die we niet nodig hebben maar dat is haar tijd. Op 10 minuten heeft men lij alles in de koffer gezet. Aanrijtijd heb ik in beide gevallen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Paar keer collect 'n go getest, maar absoluut niet te spreken over de kwaliteit van groenten die je daar krijgt. Dus doen we het maar weer zelf, dan kan je nog kiezen... (al zal dat binnenkort helemaal niet meer nodig zijn -> aangesloten bij CSA netwerk voor zelf-oogst)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Zag laatst een filmpje over een supermarkt in Singapore waar het er al heel anders aan toe gaat. Al lijkt het mezelf meer een uitstap dan alleen winkelen te zijn.

https://youtu.be/HVt-eOvW_SY
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

fredo66 schreef:...Je wordt dan bekeken als een crimineel en gelet ook op al die voorgaande keren heb ik dan besloten om het nooit meer te gebruiken tenzij je echt maar een produkt of 5 nodig hebt...
Wel dat is nu echt de reden waarom ik NOOIT de selfscan zal gebruiken.
Bovendien kan ik niet instemmen om het werk van hun kassier(ster) te moeten overnemen zonder hiervoor beloont te worden. En mij medeplichtig maken aan uiteindelijk jobverlies voor één of meerdere werknemers...
Liever aanschuiven aan die Marcel Fournier kassa, als ik al daarheen ga...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

devilkin schreef:Paar keer collect 'n go getest, maar absoluut niet te spreken over de kwaliteit van groenten die je daar krijgt. Dus doen we het maar weer zelf, dan kan je nog kiezen...
Zelfde ervaring.
Ook het gevraagde gewicht van bvb. vlees zal niet behouden blijven.
En als je alles ter plaatse moet controleren is het plezier er ook snel af. Kom je thuis en had bvb. maar 1 ipv 2 stuks....
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja groenten en fruit gaan wij ook nog zelf binnen in de winkel om te kopen, maar dat is het enige.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

timmermc schreef:Wel dat is nu echt de reden waarom ik NOOIT de selfscan zal gebruiken.
Dat is volgens mij onzin. Zie mijn verhaal hierboven. Volgens mij wist de kassierster niet eens dat ze ineens iets scande dat ik zogezegd vergeten was, anders hadden we het op het moment zelf al kunnen corrigeren.
Maar mogelijk verschilt het dus van winkel tot winkel.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn twee systemen die ik beschouw als 'zelfscan':
* Type A: Je loopt rond in de winkel met een handscanner en scant uw aankopen. Je gaat naar een speciale kassa en geeft uw handscanner af aan een medewerker, eventuele controle, bonnen afgeven en betalen.

* Type B: je gaat met uw aankopen naar een automatische kassa waar je dan zelf op dat moment alles moet gaan scannen, pogen uw bonnen te laten scannen en betalen. Als je in de knoop zit en een probleem krijgt moet je wachten tot er een medewerker kan langskomen om u te helpen.

In de Hyper Carrefour van Sint-Agatha-Berchem was de infrastructuur aanwezig voor type A. Nu is men bezig met verbouwingswerken. Een hele reeks gewone kassa's is nu weg en ook de zone voor de type A klanten.

Die zijn nu vervangen door type B kassa's. Ongeveer 50% van de kassa's zijn nu nog de gewone, de rest voor type B. En twee van die resterende gewone kassa's moet nu ook gebruikt worden voor de type A klanten. Eigenlijk zijn die exclusief voor type A maar in die Carrefour verwijst men gewone manuele klanten niet door naar de andere kassa's en die zitten er dan tussen de type A klanten.

Misschien dat na de werken men nog een paar gewone kassa's gaat vervangen door specifieke kassa's voor type A.

Maar er is dus een duidelijke investering in type B infrastructuur dat in die winkel nog niet aanwezig was. De verbaast mij. Die werkwijze is een stuk minder handig dan type A afhandeling. Enkel goed als je maar een paar spullen hebt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan er nog verschillende types aan toevoegen, maar elke winkel heeft zo zijn methode. Ik vind het vooral handig dat je zelf kan scannen en nadien gewoon kan betalen. Nu en dan heb je controle, maar het winkelen gaat gewoon vlotter, en dat is dan ook een groot pluspunt voor mensen met een drukke baan of druk leven tout-court. Enkele (mss maar 2) keren per maand gaan we langs de collect and go van Colruyt voor de grote voorraad aankopen, aangevuld met een paar keer in de week naar de Delhaize op 3 minuten wandelen van thuis. Zo handig dat je een paar minuten langs de rekken wandelt, je herbruikbare zak vult en betaald. Verse groenten kan je dus op het zicht kopen. Terwijl we bij c&go ook niet te klagen hebben over het vlees en de groenten die uit de magazijnen Van Halle komen voor sommige week-end maaltijden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vorig jaar ging in mijn buurt een proxy delhaize open. Naast de gewone kassa's ook een zelfscan eiland. Goed dacht ik omdat ik zelfscan alleen nog wil gebruiken als je echt niet veel nodig hebt (en ik daar vaak kom voor bv. een brood). Ze hebben dat zelfscan eiland nooit in gebruik genomen, als reden geven ze op personeelstekort. Ook daar moet altijd iemand beschikbaar zijn en in een kleine winkel is dat dan blijkbaar niet haalbaar ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”