VRT NU videoplatform online

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 253 keer
Bedankt: 360 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nee, werkt niet. De foutmelding wordt onderdrukt. Favorieten is zogezegd "leeg". Een programma kiezen in de programmagids werkt nu wel opnieuw maar het programma stoppen eindigt weer in een foutmelding. Nu goed, dat zal wel opgelost worden en kijken kan opnieuw.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Sinna schreef: 3 maanden geleden Net 2.5.15 getest op Kodi @ Matrix op een RPi en die doet het weer.
Het feit dat het een 503-fout was, gaf voor mij aan dat het niet mijn AdGuard was die in de weg zat.
Bij mij werkt het ook terug na deze upgrade, op Nvidia Shield
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 163 keer
Contacteer:

Favorieten doen het inderdaad niet: keert er geen terug.
Computer(k)nul
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Github comment:
Yes, favorites menu is currently broken because VRT disabled the api endpoint.
I don't have a solution for this problem yet.
Bye, Maurice
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 154 keer

De laatste versie van VRT Max (2.11-tv van 7 okt. 2022) werkt niet meer sinds vrijdag op de Nvidia Shield indien deze via een netwerkkabel verbonden is met het internet.
Je krijgt een foutmelding "Geen internet"
Ik heb dit gerapporteerd aan de VRT en ik heb volgend antwoord gekregen:
Beste ...
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.

Daar is inderdaad iets misgelopen. We werken momenteel aan een update voor dit probleem.
De app werkt momenteel enkel op WIFI en niet indien een netwerkkabel gebruikt wordt.

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.

Met vriendelijke groeten,
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Philips Android TV.
Zeer vreemd toch... :roll:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Op mijn Samsung "The Frame" TV geen probleem en deze is nochtans ook via netwerkkabel aangesloten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Maar dat is geen Android TV?
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Hier ook dezelfde problemen met Chromecast met Google TV als ik de netwerkkabel aansluit krijg ik de melding dat ik geen internet heb... als de netwerkkabel niet is aangesloten werkt alles normaal. Dacht eerst dat het bij mij alleen was, dus niet. Heb de beta versie ook van vrtmax en die doet het dus ook niet.. Hopelijk snel een oplossing.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 53 keer

Hier een mi box met usb ethernet adapter.
De vrtmax app update van 7 oktober met "nieuwe functies" stond al klaar om geinstalleerd te worden, toch maar even automatic updates afgezet :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

In de reacties misschien een onderscheid maken tussen de app en native browser kijken ... Bij mij werkt het nog bekabeld, tv browser LG smart tv.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Probleem doet zich alleen voor in de Android TV app.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef: 1 maand geleden Maar dat is geen Android TV?
Inderdaad het gelijkt erop maar het is Tizen TV OS met een eigen App Store

Edit 12/10
Werkt terug
Laatst gewijzigd door johan.devos 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 3 keer

Verleden week was op op de VRT MAX Kodi addon een probleem waarbij niet kon gezocht worden op content.
Op de Github pagina kon je zien dat zit gepached werd. Een paar dagen nadien was het addon hersteld d.m.v. een update.
https://github.com/add-ons/plugin.video ... ag/v2.5.18
splinterbyte schreef: 1 maand geleden ...
De vrtmax app update van 7 oktober met "nieuwe functies" stond al klaar om geinstalleerd te worden, toch maar even automatic updates afgezet :)
Automatic updates uitzetten, dan mis je toch patches en nieuwe functies ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster

lacer schreef: 1 maand geleden... dan mis je toch patches en nieuwe functies ?
Als ze de bug gefixt hebben en een nieuwe update hebben daarvoor zet ik het terug aan he :)
lacer
Elite Poster
Elite Poster

De bugs komen niet van de addon, maar van de VOD (in dit geval de VRT). Dan werkt er plots iets niet meer.
Als je updates aan zou gezet hebben, zal je vlugger een terug werkende addon hebben.

Dagwieers beschrijft hier ook iets interessants:
https://github.com/add-ons/plugin.video ... issues/764
In a VOD-centric world, Kodi add-ons are living by the grace of the VOD content provider and the stability of the VOD infrastructure. Unfortunately, since Kodi add-ons are not first-class citizens, they are not prepared or made aware of coming changes to the VOD infrastructure.

This means that "suddenly" the Kodi add-on stops working when the VOD infrastructure undergoes changes that the Kodi add-on was not prepared for. This immediately impacts users. And no matter how fast add-on developers react, or how well they are improving their processes, this will always be reactive.
.....
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster

Ik had het eerder over de ethernet vs wifi bug in de android TV app.
ddd
Elite Poster
Elite Poster

We zijn ook over verschillende zaken bezig hier.

Kodi Plugin vs Android TV App. Bij die laatste zette ik vroeger updates ook uit, om te zien wat er gewijzigd is. Maar die omschrijving is altijd zo algemeen geworden, dat ik het nu ook automatisch laat staan.
De workaround, via wifi, werkt hier ook prima. Zal niet voor iedereen zo zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 202 keer

Ik heb vandaag gemerkt dat de in-screen video functie van de iOS app ook zeer buggy is. Om de haverklap crasht dat en moet je de VRT Max app opnieuw opstarten om terug de live uitzending op te starten.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Er is een update op 11 oktober: https://play.google.com/store/apps/deta ... .vrt.vrtnu

Iemand het wired-probleem al kunnen testen?

edit: net getest met kabel, en het werkt weer.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 2 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221114_94858835
Wie via het gratis onlineplatform VRT Max live naar Canvas of Eén wil kijken, krijgt nu steevast eerst enkele reclamevideo’s te zien. Ook als op die livestream op dat moment net Het Journaal of een ander actuaprogramma bezig is. Dat was een van de meest opmerkelijke veranderingen die de openbare omroep doorvoerde toen het platform deze zomer vervelde van VRT Nu naar VRT Max.

Dat mag niet, stelt de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) nu. Na een klacht van een VRT Max-kijker heeft de mediawaakhond het uitzenden van die zogenaamde prerolls – reclameboodschappen die beginnen te spelen voor de livestreams kunnen aanvatten – aan het Vlaamse mediadecreet getoetst
hier voorlopig nog reclame, ik ben eens benieuwd als hier een aanpassing zal volgen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 11 keer

blatruwe schreef: 3 weken geleden hier voorlopig nog reclame, ik ben eens benieuwd als hier een aanpassing zal volgen
Hier geen prerolls meer bij live canvas en één.
Sol Invictus!
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 107 keer

Hangt er blijkbaar vanaf naar wat je kijkt op één. Nieuws geen reclame een serie of wat dan ook dan weer wel.
Internet via Mobile Vikings
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Hier De zevende dag aan het kijken via de eerste chromecast. Valt gewoon na x tijd weg. Terwijl het op andere dagen uren aan een stuk gestreamed kan worden zonder onderbreking.

En nu al twee keer reclame meten slikken op een livestream van een debatprogramma.....

Weg met die reclame op livestream of minder subsidies. Verdomme.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 9 keer

Wel een goeie, men wil tegelijk minder subsidies maar ook minder eigen inkomsten. Dat men zelf niet inziet dat dat in tegenspraak is met elkaar.

De Vlaamse overheid kan perfect beslissen om de VRT geen reclame te laten aanbieden op streaming maar die minderinkomsten moeten dan uiteraard wel van elders komen... maw subsidies.

Het is net door de constante besparingen dat VRT wel eigen middelen moet zoeken, dat was trouwens ook de wens van de Vlaamse regering.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Idd. Zevende dag om 11:45 gestart gestart, eerst reclame dan stream. Bij het debat kinderopvang stopt de stream. VRTmax afsluiten en weer starten, eerst reclame en dan verder kijken..

Journaal werkt dan weer zonder eerst reclame te slikken.

Hetzelfde voor streaming via stubru app... Eerst reclame dan muziek (niet op De Tijdloze). Ik maak er een gewoonte van om mijn volume dicht te zetten, de stream te starten en een beetje later volume weer te verhogen (ook bij VRTmax).
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Of het nu toeval is, de wijze waarmee je streamt (chromecast, android,....) of instellingen weet ik niet maar ik slaag er nog altijd niet in om life op één of canvas een preroll reclameblok te krijgen.
Bij uitgesteld kijken (bv. 7de dag en serie opstarten) trouwens tot nu toe ook nog geen reclameblokken.
edit: uit nieuwsgierigheid via VRT Max alle daar beschikbare radiostations even op live stream gezet en nergens reclame (preroll).
Sol Invictus!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Probeer eens in de week met de StuBru app. Live is in 99% van de gevallen eerst reclame, vanmorgen niet.

Net het journaal gestart bij "live kijken" (VRTmax, android) en wel eerst reclame. Wanneer ik start vanuit de favorieten, en dus ook de livestream van het journaal bekijk start het programma effectief "live" (het is al een stukje bezig) en is er geen reclame.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Vermoedelijk heb ik het "verschil" gevonden.
Start ik VRT MAX live (TV, radio - ook StudieBru) op vanuit de Samsung Browser (op een android tablet) geen preroll reclame en onmiddellijk in de uitzending. Ik start dat standaard op vanuit de VRT Max TV gids via de Samsung internet browser.

Nu eens geprobeerd vanuit de VRTMax android app (live) en dan idd eerst reclame.

Start ik een live programma (radio of TV) op vanuit de VRT Max TV app voor Samsung TV ook geen preroll reclame.

Lijkt me dus gebonden aan de VRT Max (android) app zelf.
Sol Invictus!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Op lg smart tv allerlei verschillende effecten, soms reclame soms niet bij zelfde stream uitgesteld of live. Zorgt er soms ook voor dat de stream gewoon niet start.
En soms start die reclame ook zonder dat je het beeld ziet en je alleen het geluid kan horen lol
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Vrt Max Online via Firefox browser geen reclame bij een aflevering van een serie noch bij de zevende dag.
Bij het inloggen moest ik wel mijn akkoord geven voor relevante reclame of niet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster

Op (linux) PC op firefox met ublock origin aan, geen preroll ads op https://www.vrt.be/vrtnu/livestream/video/een/
Ben niet ingelogd op vrtmax.
Wel ads als ik de adblocker afzet.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 176 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Iemand VRT al aan de praat gekregen op een recente LG tv (in de browser)? Ik heb een C1 en kan niets afspelen via de ingebouwde browser, terwijl ik dat bij oudere modellen blijkbaar wel kan.
Als dat zou werken kan de Nvidia Shield bij wijze van spreken de deur uit eigenlijk…
Dan GoPlay nog (is nu via AirPlay vanuit desktop) en ik ben helemaal gelukkig.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mijne lg smart tv is van begin 2019 levering. Eerst werkte vrtnu een beetje, daarna zowat een jaar bijna helemaal niet. Na een update van de tv browser via binnengekomen firmwareupdate was het dan ineens vrij goed tot vrtnu met die reclamefilmpjes begon. Werkt nu nog vrij behoorlijk maar die reclamefilmpjes geven soms startproblemen. De livestream is meest kritisch dus kijk ik haast altijd uitgesteld of toch tenminste als het programma al gestart is.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 68 keer

Leuk allemaal, die nieuwe manier van TV kijken. Als het werkt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tsja, je hebt een punt. Als het aan mij lag bleef dvb-t uitgezonden door vrt gewoon bestaan. Daar is het percentage van hoeveel mensen kijken niet van belang voor de goede werking ... Nu gaan ze steeds moeten upgraden, kost meer en dan beginnen ze met reclame door je strot te duwen en werkt de boel nog slechter.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 9 keer

Het probleem ligt ook aan de gebrekkige updates bij de zogenaamde smart TV's. Je investeert beter in een eigen mediaplayer die langer zal meegaan.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Flippi schreef: 2 weken geleden Leuk allemaal, die nieuwe manier van TV kijken. Als het werkt.
Bwa, beetje aanpassen en geen probleem.
Ik heb tot vorige week (er is pas recent een mogelijkheid om VRTMax rechtstreeks via internet op de Samsung TV te krijgen) gewoon rechtstreeks gestreamd van de Android app naar de TV (van Samsung tablet naar Samsung TV). Bijkomend (persoonlijk) voordeel is dat je dan ook nog eens rechtstreeks vanuit de VRT TV-gids kan opstarten Bij de TV app kan dit (nog) niet.
Nooit problemen (buiten de zeldzame keren dat de VRT zelf ergens op een verkeerd knopje had gedrukt of iets verkeerd had ingesteld op hun platform). Maar dan kan je het altijd herbekijken. Er gebeurt zelden iets in de wereld wat je onmiddellijk in real time in beeld moet meekrijgen.

Wanneer je niet binnen eenzelfde ecosysteem blijft en alles onmiddellijk live wil volgen waarschijnlijk meer problemen.
Sol Invictus!
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 68 keer

Akkoord, ik heb zelf hier ook LibreELEC draaien op een RPi naast satelliet en de Telenet-kabel, maar het is toch vaak bijsturen met die apps of add-ons.
Er is altijd wel iets dat een update moet krijgen of worden aangepast net op 't moment dat je iets wou beginnen kijken.
Ik kan ermee leven omdat ik het wel aangepast krijg of omdat ik het ook wel leuk vind om het te installeren en/of weer werkend te krijgen, maar met een echtgenote en 2 tieners die altijd beeld willen hebben als zij dat wensen ben ik de pineut als het niet werkt.
En ik ben er ook niet altijd om het direct op te lossen, vandaar dat de kabel hier nog niet direct zal geknipt worden.
Ruben234
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

LibreELEC is nu ook niet het voorbeeld van hoe je wil cablecutten, dat is door een paar scriptkiddies in elkaar geflanst, de add-on voor naar vrt etc te kijken bedoel ik dan. Ik heb het ook staan, maar enkel voor goplay, voor al de rest de android tv apps van de tv zenders zelf. Werkt eigenlijk als een zonnetje.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”