VRT NU videoplatform online

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wied schreef:@splinterbyte

Via zoekfunktie VRT inspreken en de app wordt getoond...
Voor alle duidelijkheid: deze instruktie is bruikbaar voor Xiaomi Mi TV stick of Mi box, niet voor TV toestellen dus!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Dat is niet juist, hier heb je de lijst met compatibele toestellen, waaronder veel tv's:
https://www.vrt.be/content/dam/vrtbe/aa ... evices.pdf
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot mijn diepe spijt moet ik het definitieve einde van Nuplayer melden. Live TV werkt niet meer.

Nuplayer zal gemist worden maar we zijn dankbaar voor de periode dat we van Nuplayer hebben mogen genieten.

Bloemen noch kransen.

De kijkers.
Ruben234
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:20
Bedankt: 3 keer

Zou dat niet zijn door die boekenbeurs livestream die nu online staat? Die staat als nummer 1, ook op hun site.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die speciale stream is gedaan. Reboot gedaan MI box. Probeerde alle kanalen. Ik vlieg telkens uit de app. Jammer maar het is echt gedaan.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ben al een tijdje de vrtnu app op mijn mi box (Android TV) aan het testen en deze laat nog veel te wensen over:

- crasht regelmatig met "sorry" of "er is iets mis" meldingen
- terugspoelen tijdens livestream (en soms zelfs op niet-live) werkt bijna nooit (goed)
- bij bekijken serie: (auto)play next episode regelmatig melding "meld je aan" (ben reeds aangemeld)
- waar is de search (waar ik zelf text kan ingeven)?
- waar is de tvgids (waar ik kan kiezen uit programmas vandaag bv die voorbij zijn en dan (her)bekijken)?

Nog duidelijk beta fase dus...

Al deze dingen werken wel gewoon op de vrtnu.be website met browser (en mogelijk de gewone Android app, geen ervaring mee)
glorang
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mei 2012, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

WalterB1 schreef:Die speciale stream is gedaan. Reboot gedaan MI box. Probeerde alle kanalen. Ik vlieg telkens uit de app. Jammer maar het is echt gedaan.
Je hebt inderdaad bugje gevonden. VRT heeft ergens iets aangepast waardoor NUPlayer nu crasht (wat een pun). Ik kan het (volgende week) wel in de code fixen maar ik kan/wil helaas geen builds meer afleveren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

De VRT is ook niet onnozel natuurlijk. Langs hun kant kunnen ze makkelijk iets wijzigen, waardoor de NU-Player (en andere oplossingen) niet meer werkt. En omdat jij niet meer mag releasen is dat meteen het einde.
De VRT app werkt hier - de keren dat we die gebruiken, voornamelijk door een babysit - altijd naar behoren.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ze komen uit de beta-fase blijkbaar…

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/09 ... elanceerd/
VRT NU vanaf nu ook rechtstreeks op televisie te bekijken
Vandaag wordt de langverwachte tv-app voor VRT NU gelanceerd. VRT NU is het online videoplatform van de VRT en was tot nog toe beschikbaar via pc, smartphone of tablet. Nu zullen kijkers VRT NU ook rechtstreeks op hun televisie kunnen bekijken. Vandaag wordt de app gelanceerd voor Android TV en op de nieuwste tv-boxen van Proximus en Telenet. Later volgen ook Orange, Apple TV en Samsung TV
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Iemand een idee of LG webOS ooit aan de beurt zou/zal zijn?
Kan maar hopen, langs andere kant staat er wel een HTPC op de planning. Als er echte koopjes en financiële middelen zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Goed nieuws en enkele dagen nadat ik de android V7 heb :banana:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Onderaan Orange vond ik wel interessant: vanaf januari de nieuwe decoders beschikbaar dus. Ik wacht vooral op de Apple TV app. Dat maakt vooral dat dit de stap veel kleiner maakt om de decoder buiten te gooien.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

@Vaganzza,
Je hoeft echt niet op die app te wachten hoor, we gebruiken hier al 2 jaar Apple TV only… en nog niets moeten missen…
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Voor mezelf niet, maar zoals vele UB'ers is het moeilijk te verkopen aan de rest van het thuisfront zonder native Apple TV app's van de VRT en GoPlay. Al moet ik toegeven dat ik het niet superhandig vind om telkens via Airplay (iPad of iPhone) iets te moeten herbekijken. Bij GoPlay is het helemaal absurd: daar moet ik mijn scherm van mijn mac delen naar de Apple TV om iets te bekijken via de Apple TV.

Dan zijn native apps toch wel een pak handiger (zoals de VTM app).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Onderaan Orange vond ik wel interessant: vanaf januari de nieuwe decoders beschikbaar dus
bron?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Bij GoPlay is het helemaal absurd: daar moet ik mijn scherm van mijn mac delen naar de Apple TV om iets te bekijken via de Apple TV.

Dan zijn native apps toch wel een pak handiger (zoals de VTM app).
Kan je kodi niet op apple TV installeren? Indien wel, dan kan je de addon GoPlay installeren en gaan met die banaan. :banana:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Vaganzza schreef:
Dan zijn native apps toch wel een pak handiger
Dan kijken we maar naar de VTM
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vaganzza schreef:Voor mezelf niet, maar zoals vele UB'ers is het moeilijk te verkopen aan de rest van het thuisfront zonder native Apple TV app's van de VRT en GoPlay. Al moet ik toegeven dat ik het niet superhandig vind om telkens via Airplay (iPad of iPhone) iets te moeten herbekijken. Bij GoPlay is het helemaal absurd: daar moet ik mijn scherm van mijn mac delen naar de Apple TV om iets te bekijken via de Apple TV.

Dan zijn native apps toch wel een pak handiger (zoals de VTM app).
Ik gebruik daar de TV Flow app voor (Telenet). Alle Vlaamse zenders in 1, zonder reclame, live en uitgesteld + native Apple TV app met verschillende profielen: €9.5/maand.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

satsurfer schreef:
Vaganzza schreef:Onderaan Orange vond ik wel interessant: vanaf januari de nieuwe decoders beschikbaar dus
bron?
In het artikel van de VRT zelf die Phil hier gepost heeft, helemaal onderaan: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 57#p903214
cadsite schreef: Kan je kodi niet op apple TV installeren? Indien wel, dan kan je de addon GoPlay installeren en gaan met die banaan. :banana:
Volgens mij niet. Ik vind het alvast niet in de App Store. Als iemand dat toch weet hoe dat moet of kan, hoor ik dat graag.
thomiwilli schreef:Ik gebruik daar de TV Flow app voor (Telenet). Alle Vlaamse zenders in 1, zonder reclame, live en uitgesteld + native Apple TV app met verschillende profielen: €9.5/maand.
Denk dat ik binnenkort dan nog eerder Pickx zal nemen via fiber. Maar we zien wel tegen die tijd wat het zal worden.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Volgens mij niet. Ik vind het alvast niet in de App Store. Als iemand dat toch weet hoe dat moet of kan, hoor ik dat graag.
Blijkbaar kan het, maar is het een heel gedoe:
https://nl.tipsandtrics.com/how-install ... -tv-756538

Geef mij dan maar de chromecast met google TV. :twisted:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Vaganzza schreef:
cadsite schreef: Kan je kodi niet op apple TV installeren? Indien wel, dan kan je de addon GoPlay installeren en gaan met die banaan. :banana:
Volgens mij niet. Ik vind het alvast niet in de App Store. Als iemand dat toch weet hoe dat moet of kan, hoor ik dat graag.
Op Apple TV zal die kodi niet vlot werken zoals we gewoon zijn op Android of andere media speler.
Denk dat Apple ook niet happig is om zo'n app toe te laten in de Store :lol:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

thomiwilli schreef:€9.5/maand.
Ik krijg mezelf niet zover om ook maar 1 euro aan Vlaamse Live-TV te besteden.

Een afwijking, ik weet het :twisted:
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Hier is er vaak het probleem dat de vrtnu de verbinding laat wegvallen als airplay in gebruik is

Dan stopt de stream en moet het terug opgestart worden en dan moment teruggevonden worden waarop het stop ging

Andere bronnen dan vrtnu hebben dit niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Via Xiaomi Mi TVstick lijkt VRTNU app hier al enige tijd behoorlijk te werken, duimen maar!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Vandaag de VRTNU app geïnstalleerd op mijn Xiaomi tv die draait op Android TV. Dit is heel mooi werk, eindelijk is de toekomst er!
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Geen VRT NU app, maar de VRT NU Kodi addon, die werkt heel goed hier op de Raspberry-Pi-v3.
Bijna dagelijks gebruik we dit.
Had het hier al eens vermeld, moest de vouw des huizes geen fan zijn van bepaalde Telenet programma's, vloog dat Digicorder bakske samen met het kabel tv abonnement de deur uit.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Hier heb ik toch een probleem met de app op android tv: als bvb de livestream op staat, en dan probeer ik direct te switchen naar een andere app of iets te casten met de ingebouwde Chromecast, dan kan er niets anders afgespeeld worden. Als ik dan een Force stop van de vrtnu app doe (of volledige reboot) komt het terug goed.

Het probleem doet zich niet voor als ik de stream eerst stop en dan 'afsluiten' kies in de app en dan iets anders start. Iemand al iets gelijkaardigs gezien?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Belgissschenaap schreef:Iemand een idee of LG webOS ooit aan de beurt zou/zal zijn?
Kan maar hopen, langs andere kant staat er wel een HTPC op de planning. Als er echte koopjes en financiële middelen zijn.
Ik hoop het met jou mee (heb ook een LG tv). Op moment van schrijven werkt vrtnu toch al enkele maanden vrij goed in de native browser van de lg tv. Soms wel een dip in de resolutie (en ligt niet aan mijn bekabelde internetverbinding, netflix is steeds ok) en dat is direct behoorlijk vervelend als je al maar start met max. 540p
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@blatruwe

Netflix, Disney+, Prime, VRTNU, VTMGO, e.a. zijn stuk voor stuk software oplossingen die heel verschillend zijn qua concept. Mogelijk lukt dat snelle zappen beter via Kodi!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Het gaat niet over het zappen van kanaal, het is eerder dat de vrtnu app echt gekilled moet zijn voor enig andere media in elke andere app wil werken. Er lijkt ergens iets te blijven hangen als de vrtnu app eens opgestart is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Via Xiaomi Mi TVstick zet ik een stream op stop, ga vervolgens naar de startpagina, en start een andere stream. Dit is iets omslachtiger dan via Kodi misschien, maar ik hoef niks te "killen" of ergens uit te loggen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

@wied zelfs dat geeft problemen bij mij. Dus blijkbaar toch geen algemeen probleem
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik had vroeger iets gelijkaardig, maar als er in Kodi nog iets aan't spelen was. Dan kon ik bv in VTM Go app niets afspelen. Eerst kodi stream stoppen.
Maar ik gebruik nu nog amper Kodi.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Dizzy schreef:Goed nieuws en enkele dagen nadat ik de android V7 heb :banana:
Bedoel je daarmee de decoder en wat is het nut om het daarop te installeren?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Je hebt zo toegang tot alles op VRTnu en je moet dus minder opnemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hier problemen met de app sinds gisteren.
- Op de Mi Box, direct de melding "gen internet" en kan alleen de app afsluiten.
- Op android gsm, start er ook niets
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ddd schreef:...Mi Box... "gen internet" ...
Jep, heb ik ook al een paar dagen, de app lijkt nog instabieler geworden sinds deze "niet meer beta" is...

Ook zijn de problemen die ik aanhaalde in deze post nog steeds niet weg: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 80#p897436
Zou de app herinstalleren misschien helpen?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Op een V6 Proximus box werkt het zonder problemen. Toch nog één voordeel aan die box.
Ik heb van weekend al meer VRT NU bekeken dan rest van het jaar :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Sinds vandaag weer opgelost, vreemd...

Edit 15:07 : net weer melding "geen internet".
(met mijn internet op zich is niks mis, de speaker blijft streamen, en voor mijn werk zit ik op een Amazon Workstation)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb het momenteel draaien op 4 Mi Boxen : 2 thuis, 1 te 112 Brakel en 1 te 112 Zottegem. En eerlijk gezegd : zelf heb ik geen klachten. Mijn collega's die op 112 zitten evenmin?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”