VRT NU videoplatform online

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Kijk maar eens op VRT nu wat ze allemaal aanbieden, zonder DRM zouden ze dat niet mogen aanbieden.
Als ze dat aanbod offline halen (wegens geen DRM), komen anderen klagen dat ze via de belastingen wel de VRT van geld voorzien, maar niet van het lekkers/leuks mogen proeven tenzij ze een (nog maar eens) betalend abo bij onze geliefde duopolisten nemen.
De VRT doet ook de moeite om de ingekochte series/films te ondertitelen of dubben, dus ook dat kost geld.

Ik heb trouwens geen last van DRM bij de VRT.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Omdat je niet kijkt ? :-D Of vergat je gewoon je vaststelling hier nuttig te maken door het vermelden van welke platformen je gebruikt ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Hier ook geen problemen met het platform.
Ik gebruik een iphone + apple tv
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Hier laatste jaar ook geen noemenswaardige problemen meer gehad. En aangezien we al meer dan een jaar cable cutters zijn, kijken we vaak op tv via Chromecast.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fredo66 schreef:rant
Ik kijk alles offline, makkelijk pauzeren, terugspoelen, intro's doorspoelen etc
Ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kan opslaan, vandaar: geen last.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

heist_175 schreef: Ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kan opslaan, vandaar: geen last.
Hoe doe je dit met VTM dan?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tim.Bracquez schreef:Hoe doe je dit met VTM dan?
Ik heb nog nooit VTM willen kijken, heb dus ook geen account, dus ik kan het niet testen/proberen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

TomG schreef:Hier laatste jaar ook geen noemenswaardige problemen meer gehad. En aangezien we al meer dan een jaar cable cutters zijn, kijken we vaak op tv via Chromecast.
Is die chromecast nu al 720p voor de VRT livestream ?
heist_175 schreef:
fredo66 schreef:rant
Ik kijk alles offline, makkelijk pauzeren, terugspoelen, intro's doorspoelen etc
Ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kan opslaan, vandaar: geen last.
En met welk platform doe je dat ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fredo66 schreef:En met welk platform doe je dat ?
https://github.com/ytdl-org/youtube-dl/ ... .md#readme
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

youtube-dl, wel heel goed gedocumenteerd. Wel spijtig dat het enkel via de terminal werkt.
En dit gebruik je door de Url te gebruiken van desbetreffende video van de VrtNu website ?
Ik had eens gemistdownloader gebruikt, werkte goed. Zal ze eens opnieuw moeten installeren op miijn Linux bak.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

lacer schreef:En dit gebruik je door de Url te gebruiken van desbetreffende video van de VrtNu website ?
Er zijn duzend opties, maar hoe je ze moet combineren zou toch nog beter gedocumenteerd kunnen worden.
Een 1080p YT video combineren met een audiostream ging toch niet goed van de eerste keer :).

Ik doe altijd youtube-dl -F url
En kies dan uit het aangeboden menu waar ik zin in heb
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Weet iemand welke technologie VRT NU gebruikt? Is dit COTS of custom build? Idem voor VTM GO, Proximus Pickx etc?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
jasperdh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2020, 15:53

splinterbyte schreef:
phildww schreef:Heb je nog zulke URL’s voor me aub? Ketnet, de commerciële zenders, RTBF, enzo... dan probeer ik die ook toe te voegen.
Attached mijn huidige playlist voor vlaanderen.
VRT NWS wordt voor livestreams als sporza e.d. gebruikt en heeft een betere kwaliteit: BANDWIDTH=3648000,AVERAGE-BANDWIDTH=3316000,CODECS="mp4a.40.2,avc1.4D401F",RESOLUTION=1280x720,FRAME-RATE=25,AUDIO="audio-aacl-128"

hoe en waar vind je die links want mij lukt het enkel om u3m bestanden uit een live youtube video te hallen maar bij vrt nu en vtm go werkt die methode niet
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Budget is wel degelijk een toenemend probleem aangezien de continue besparingen. Het was ook deels de aanzet voor de recente stakingsactie en het ontslag van de CEO.

Trouwens smaken verschillen maar persoonlijk kan ik de films op VRT wel degelijk smaken. Ik verkies ook deze op te nemen omdat er geen reclame in zit en je dus ook comfortabeler kan kijken en minder ruimte op de HDD verspilt. Er zullen nog wel mensen zo redeneren.

Vlaanderen zit blijkbaar vol idioten volgens sommigen want De Kampioenen blijven hoge kijkcijfers halen, DAT is de belangrijkste reden waarom de reeks herhaald wordt.

In plaats van verplichtte deelname aan een doodgeboren kind als de VN zou ik liever meer en betere ondersteuning zien van streamopties maar ik vrees dat de Vlaamse overheid haar geld liever schenkt aan een paar commerciële vehikels incl. buitenlandse aandeelhouders.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:27, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tim.Bracquez schreef:en dan keek je via plex naar alle zenders
(...)youtube-dl
"alle zenders", maar wel enkel VRT zenders?
Ik heb nog niets van VTM kunnen binnenhalen met YT-DL?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 11:37, in totaal 1 gewijzigd.
Troybryan
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2020, 11:17

Modbreak:
Spammie spam
Dziękuję za artykuł, ale myślę, że należy go naprawić, chcę go używać do oglądania programów Netflix i wygląda na to, że ma problem, mam nadzieję, że będzie się stopniowo poprawiał.
Laatst gewijzigd door meon 01 apr 2020, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Random mailadres, IP uit Nevada...
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Troybryan schreef:Dziękuję za artykuł, ale myślę, że należy go naprawić, chcę go używać do oglądania programów Netflix i wygląda na to, że ma problem, mam nadzieję, że będzie się stopniowo poprawiał.
Volgens Google Translate:
Bedankt voor het artikel, maar ik denk dat het gerepareerd moet worden, ik wil het gebruiken om Netflix-programma's te kijken en het lijkt erop dat het een probleem heeft, ik hoop dat het geleidelijk zal verbeteren.
jasperdh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2020, 15:53

Tim.Bracquez schreef:Zie screenshot de lijst van de zenders, je moet gewoon op vtm de juiste stream URL achterhalen en doorgeven aan youtube-d :-)
Een scraper draait er voor dat (direct) stream url's doorgeeft aan youtube-dl. Ik gebruikte de interne scrape tool van die tool niet omdat het vaak te lang duurde als site veranderde eer die gemaakt was.

VTM, vier, vijf, een, canvas, rtl, NPO, ...

Als ik eens tijd vind zal ik de code eens publiceren, moet ze eerst opkuisen (huidige code te rampzalig, maar werkte) en vermoedelijk terug updaten aangezien vier sites aangepast zijn enzo.
beste hoe vind u die stream url voor doortegeven aan youtube-dl hoe gaat het dan in zijn werk is het het gewone comando youtube-dl url of is het comando met een bat file
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
Metronome
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2019, 13:00
Bedankt: 2 keer

Ben er ook wel eens benieuwd naar. Heb al eens een paar uren gespendeerd aan het ontcijferen ban de streams maar was niet gelukt.

Is wel een mooie optie als je ook nog eens zelf de programma's zou kunnen kiezen. Hebben zelf nog Scarlet hier, dus een limiet. Alleen tv houdt ons nog hier, anders wordt het EDPnet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Nadat VRTNU 1 jaar vrij correct gewerkt heeft op mijn LG smart tv rechtstreeks in de native browser, werkt het inloggen nu niet meer. VRT wijzigde het aanmeldingssysteem 2x (bij de eerste maal kon je het terug laten werken door eens aan te melden op een laptop), maar nu ben ik dus niet meer ingelogd, aanmeld popup scherm komt er niet op. Een nieuwe account maken gaat dus ook niet (op tv toch niet).

Vrtnu was niet echt hulpvaardig maar misschien weet er hier iemand hoe ik me toch kan aanmelden op de LG tv (alternatieve url, ...) voor vrt nu ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Chromecast kopen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef: Vrtnu was niet echt hulpvaardig maar misschien weet er hier iemand hoe ik me toch kan aanmelden op de LG tv (alternatieve url, ...) voor vrt nu ?
profiel.vrt.be ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

bedankt, maar hetzelfde probleem
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

splinterbyte schreef:Attached mijn huidige playlist voor vlaanderen.
Heb je, of heeft iemand anders, een 'up to date versie' van deze playlist? Meerbepaald voor de openbare omroep VRT (TV en Radio zenders)
Recent werken, onder andere, VRT1 en Canvas niet meer.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Iemand vrt nu werkende op firetv 4K?
Versie 2.3.2 geïnstalleerd, resolutie ziet er ingedeukt uit en onmogelijk te zien waar de cursor zit. App is onbruikbaar maw.
Iemand hier eventueel een oplossing voor?
Vtmgo app werkt trouwens wel zonder problemen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

MrBlueSky schreef:URLs...
Die URLs geven maximum 2mbps 960x540 streams.

Dit zijn de URLs met 3mbps 1280x720 streams geforceerd:

VRT één: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... xustv.m3u8
VRT Canvas: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... xustv.m3u8
VRT Ketnet: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... xustv.m3u8

of als je adaptive stream quality URLs wil met 3mbps 1280x720 als maximum:

VRT één: https://live-cf-vrt.akamaized.net/group ... xustv.m3u8
VRT Canvas: https://live-cf-vrt.akamaized.net/group ... xustv.m3u8
VRT Ketnet: https://live-cf-vrt.akamaized.net/group ... xustv.m3u8
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

charlez schreef:Iemand vrt nu werkende op firetv 4K?
Ik heb het geïnstalleerd op de laatste chromecast, maar kreeg de gsm versie binnen, dus een portrait. Totaal onbruikbaar.

De helpdesk van de VRT vertelde me dat ze "onderzoeken hoe ze de app bij meer mensen kunnen brengen"... :roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Ik probeer die streams te openen in VLC (netwerkstream) maar na 5 seconden perfect beeld stopt de stroom steeds. Doe ik iets verkeerd?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Ik probeer die streams te openen in VLC (netwerkstream) maar na 5 seconden perfect beeld stopt de stroom steeds. Doe ik iets verkeerd?
De exacte oorzaak weet ik niet, maar je kan het "fixen"/omzeilen door te schuiven met het positiebolletje.En paar keer vooruit/achteruit en uiteindelijk heb je vloeiend beeld.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Dat werkt inderdaad maar dan lijkt de stroom ergens anders te starten. Het is me onduidelijk waar je precies zit in de stream.

De kwaliteit is beter dan Pickx en veel beter dan verwacht.

Kan je die streams ook opnemen. Er staat in VLC een knop record (rode bol) maar er gebeurt weinig als je erop klikt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CyberMonkey
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:35

Op mijn LG smart tv (webos) opende ik de vrt.nu website in de ingebouwde webbrowser om de livestream te bekijken. Dit werkt echter vaker niet dan wel.
Het openen van de stream-adressen (zoals gepost door splinterbyte) rechtstreeks in de browser werkt veel beter: die laadt meteen in en speelt ook netjes fullscreen en in behoordelijke kwaliteit af.
Het enige "probleem" is dat de televisie denkt dat er gewoon een statische webpagina op het scherm staat en na een half uur zijn schermbeveiliging inschakelt.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Toch raar dat Canvas vroeger een Apple TV app had, en nu niks voor VRT Nu?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

CyberMonkey schreef:Op mijn LG smart tv (webos) opende ik de vrt.nu website in de ingebouwde webbrowser om de livestream te bekijken. Dit werkt echter vaker niet dan wel.
Het openen van de stream-adressen (zoals gepost door splinterbyte) rechtstreeks in de browser werkt veel beter: die laadt meteen in en speelt ook netjes fullscreen en in behoordelijke kwaliteit af.
Het enige "probleem" is dat de televisie denkt dat er gewoon een statische webpagina op het scherm staat en na een half uur zijn schermbeveiliging inschakelt.
Op mijn LG smart tv werkt de livestream link van vrt nu momenteel wel maar de lay-out van de site draait helemaal in de soep. Voor de catalogusprogramma's moet je al bijna de url van de stream kennen om bv. de juiste aflevering van een serie te starten (bv. door het nr. van de aflevering te veranderen in de url van de tv browser).

Soms ook problemen met de inlog (ingelogd zijn en toch inlogschermpje krijgen bij start programma)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

NUPlayer/glorang android TV app werkt hier al enige tijd verrassend vlot en stabiel... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hier ook.
Probleempjes die er waren aangemeld via github en binnen een paar dagen gefixt.
:beerchug:

Zet dat op een Mi Stick van €39 en klaar...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”