Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, de paterkes en heilige boontjes waren op ...
Ik zou de huidige succesvolle CEO's, rechters, advocaten, ... die op hun 18 jaar wel eens het zwijn uitgehangen hebben geen eten willen geven. Verliezen ze daardoor het recht om 35 jaar later gewetensvol, eervol en integer te kunnen zijn?
Naar mijn aanvoelen krijgt hij ook de kans niet om eerlijk te zijn. De tegenpartij staat al klaar met pek en veren. Misschien moeten zij zich wel eens afvragen of hun vraagstelling wel opportuun is.
Mitterand zei: 'et alors' en dat is hier eigenlijk ook het enige juiste antwoord, maar zoals het nu is kan hij dan zijn carrière vergeten. Wat ook niet correct zou zijn
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

woutervh schreef: Ik zou de huidige succesvolle CEO's, rechters, advocaten, ... die op hun 18 jaar wel eens het zwijn uitgehangen hebben geen eten willen geven. Verliezen ze daardoor het recht om 35 jaar later gewetensvol, eervol en integer te kunnen zijn?
Als ze daar over liegen wel,ja.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

on4bam schreef: Als ze daar over liegen wel,ja.
Ik ben benieuwd of jij je nog herinnert wat je 35 jaar geleden hebt uitgespookt. Ik zou het in geen geval nog weten wat ik toen allemaal gedaan heb. Supermensen blijkbaar wiens geheugen probleemloos tot 35 jaar en meer teruggaat.
Bij deze: waar was je en wat deed je op 8 oktober 1983? Is exact 35 jaar geleden. Dat zou je toch nog moeten weten, niet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vraagstelling omgekeerd: Stel, persoon liep in het jaar 1982 meer zat dan nuchter en heeft domme dingen gedaan. Intussen heeft hij vrouw en kinderen en een succesvolle carrière uitgebouwd. Hij wordt voorgedragen als rechter voor het hooggerechtshof.
Op dit moment vinden zijn tegenstanders het nodig om hem zijn zatte fratsen van 36 jaar geleden aan te wrijven. Als je weet dat je er met een 'et alors' niet vanaf geraakt, wat moet je dan doen?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

woutervh schreef:Als je weet dat je er met een 'et alors' niet vanaf geraakt, wat moet je dan doen?
Van een SCOTUS rechter zou ik eerlijkheid verwachten. Eens het over aanranding gaat zijn het ook geen "zatte fratsen" meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

woutervh schreef: Mitterand zei: 'et alors' en dat is hier eigenlijk ook het enige juiste antwoord, maar zoals het nu is kan hij dan zijn carrière vergeten. Wat ook niet correct zou zijn
Er is toch wel een hemelsbreed verschil tussen een maitresse hebben en zichzelf opdringen bij het andere (of hetzelfde) geslacht, nee?
Als ik een scheve schaats rij (landurig of onenight), dan is dat iets tussen mij en mijn vrouw of dat oké is of niet (de zogenaamde "open relatie").
Als ik een collega betast is dat probleem groter dan enkel tussen mij en mijn vrouw en mag ik het gaan uitleggen bij de politie/rechtbank. En terecht.

Mitterand zei niet "et alors" omdat ie zich opgedrongen had, wel omdat hij een buitenechtelijke relatie had.
Leterme snoept ook op een ander, hij doet maar, mocht echter blijken dat hij bij IDEA niet enkel aan de honing zat, maar ook aan de vrouwen (zonder consent), dan heeft ie wel een huizenhoog probleem.

Ik vind het wel een interessante these of je voor zoiets 30jaar na de feiten nog aangepakt mag/moet worden.
SCOTUS is natuurlijk wel een heel gevoelig/belangrijk ambt, daar wil je toch echt een 'proper' iemand.
Column uit NRC/DeStandaard:
Stel dat Kavanaugh inderdaad schuldig zou zijn, wanneer is een eventuele misstap van een twintiger in de jaren 80 dan verjaard? Moeten die arme mannen dan voor altijd in de hoek blijven staan?

Het is vast vreselijk verdrietig dat deze mannen hun goede naam kwijtraken en toch kan ik er niet echt mee zitten. Als mensen zich beklagen dat iedereen hen een klootzak vindt, is het vaak omdat ze dat ook echt zijn.
De belangrijkste opbrengst van #MeToo is niet dat grote vissen als Weinstein werden gepakt. De belangrijkste opbrengst is dat alle mannen wereldwijd die zich nu misdragen, weten dat de kans bestaat dat ze er zich in de toekomst voor moeten verantwoorden. Vroeger waarschuwden we elkaar op damestoiletten voor dat soort mannen. Nu doen we dat op Twitter. Misschien veroordeelt de rechter ze niet, maar het publiek wel. En terecht.

En Kavanaugh dan? Als hij onschuldig is, is dit inderdaad een tragisch proces. Maar mocht hij wel schuldig zijn, dan heeft hij ook niet veel te vrezen. Het afgelopen jaar is het in Washington duidelijk geworden dat een lange geschiedenis van gluren en handtastelijkheden helemaal geen probleem hoeft te zijn. Je kunt nota bene zelf hebben opgeschept over hoe je vrouwen ongevraagd tussen de benen hebt betast, en je wordt gewoon president van Amerika. #MeToo gaat helemaal niet te ver. #MeToo gaat nog lang niet ver genoeg.
Juridisch is er geen speld tussen te krijgen. Verjaarde feiten. Net zoals dat ook met Dutroux, Nihoul en Michele Martin is, of met de crimineel die een politie-agente doodschoot.
Zij die nu Kavanaugh verdedigen/beschermen - met het juridisch correcte feit dat de feiten verjaard zijn - gaan die met evenveel lawaai criminelen verdedigen die na hun echte straf vrijkomen?

Los van het juridische zou ik niet graag beoordeeld worden voor een rechter die zelf lak heeft aan vrouwen en ze betast zonder consent.
Opnieuw SCOTUS heeft de oppermacht in de VS: abortus (al dan niet gelinkt aan verkrachting) kan verboden of minstens zwaar bemoeilijkt worden mocht het voorgelegd worden aan een het SCOTUS. En dan zit je daar met een rechter die zelf een geschiedenis heeft... Hoe legitiem vindt de gemiddelde burger dat nog?

@zijn carrière
Hij is benoemd hé. De republikeinen tonen zich nogmaals van hun kleinste kant, maar de afweging die CCatalyst hier toegelicht heeft, zal idd gemaakt hebben dat ze koste was het kost toch doorgeduwd hebben. Ze hadden meer te winnen dan te verliezen.

@36 jaar geleden
Hij had er blijkbaar geen moeite mee om zich te herinneren hoe een spelletje noemde en hoe vaak hij zat was (alcohol onder de 21 was verboden).
Ach kom nou. Met wat goede wil kan je u toch nog herinneren of je iemand aangepakt hebt of niet. Tenzij je u zo vaak opdringt aan vrouwen dat je u de naam niet meer herinnert, maar dat zegt ook al veel.

@wat moet je dan doen
Toegeven wat je gedaan hebt en zorgen dat je de framing zelf in de hand hebt. Niet beginnen roepen op alles wat beweegt, want dat helpt niet.
Opnieuw: het gaat over iemand met heel veel macht. Wil je daar een roepende, hysterische leugenaar? Of iemand die tot inzicht is gekomen?
Ik ben geen fan van "oneindige" straffen, zie ook mijn reacties over de (Belgische) gevangenissen, maar als je iets fout doet en het inzicht ontbreekt, heb je wel een probleem als je dan in het justitioneel proces op de hoogste stoel wil gaan zitten.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ik wil wel even zeggen dat het liegen onder Ede niet ging over wat er 35 jaar geleden gebeurd was hé. dit waren vragen over zijn werk bij de toenmalige regering Bush. Enige tijd geleden, maar wel iets relevanter.

Naar mijn mening was heel dat sexueel misbruik gefocus volledig verkeerd. Niet om afbraak te doen aan de eventuele gebeurtenissen, maar een recente leugen over aanstellen en controleren van personen ligt mij veel zwaarder dan een moeilijk te bewijzen gebeurtenis van 35 jaar geleden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Trump wil handelsoorlog met China werkelijk tot het uiterste spelen,een oorlog waar hij nooit voordeel zal uithalen,vermoed ik.

https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... spartandhp
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.mijn-tv-gids.be/tv/52686591 ... nales.html

Interessant voor mensen die willen begrijpen waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Er is onrust in de NAVO,Trump zou van plan zijn zich daaruit terug te trekken,vergis je niet,dit is echt dramatisch nieuws voor Europa,de Democraten zullen er alles aan doen om dit te blokeren,maar ook in Tump zijn eigen partij zijn er tegenstanders voor zijn plannen.
Europa heeft nog steeds geen Europees leger,en dat komt vooral ook omdat de UK daar altijd erg is tegen geweest.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/29 ... t-de-navo/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef:Er is onrust in de NAVO,Trump zou van plan zijn zich daaruit terug te trekken,vergis je niet,dit is echt dramatisch nieuws voor Europa,de Democraten zullen er alles aan doen om dit te blokeren,maar ook in Tump zijn eigen partij zijn er tegenstanders voor zijn plannen.
Europa heeft nog steeds geen Europees leger,en dat komt vooral ook omdat de UK daar altijd erg is tegen geweest.
Dat het hier in heel Europa voor geen meter vooruit gaat is een understatement van jewelste. Ruim 70 jaar na het einde van de tweede wereldoorlog hebben we nog steeds geen Europees leger. En hoe lang bestaat de EU al? En wat heeft de EU al gedaan behalve eisen van GSM fabrikanten dat ze allemaal dezelfde stekker gebruiken? Groot gelijk dat de Amerikanen hun leger terugtrekken. Weer een smak geld bespaard voor hen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als de USA zal terugtrekken uit de NAVO, wat zal er dan gebeuren? Zal de NAVO uiteenvallen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wss wel :).
Dan gaan we "boeiende tijden" tegemoet. De Russen zijn zich al aan het opwarmen.
Trump zal er zeker mee besparen aan de ene kant, met uit de NAVO stappen, maar de kosten zullen nadien spectaculair stijgen.

Het is een zot en het zal een zot blijven, blijkbaar.

De fans van Trump op fit forum, die ooit nog victorie kraaiden omdat de beurskoersen kortstondig stegen na zijn aanstelling, hoor ik nu toch veel minder? Ondertussen kreunen elke dag meer bedrijven onder de handelsoorlog met China. De impact in de EU moet dan nog komen, hou u maar vast...
Wat de US erbij te winnen heeft, is niet echt duidelijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

US oogst wat ze zelf hebben gezaaid, maar ditmaal zijn de tafels gedraaid: Rusland, China en Turkije bereiden (via Venezuela) een soortement 2de varkensbaai voor :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hopelijk zijn we niet op dit soort soldaten aangewezen voor ons Europees leger:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/vide ... ~afd38c50/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Europa dient eigenlijk als buffer voor de US,daarom is het militair ook zo belangrijk voor hen,Trump ziet het anders,het kost teveel,maar de kost is veel groter,mocht het hier mislopen,en Amerika moet dan achteraf nog ingrijpen,gewoon omdat de Russen Europa als uitvalsbasis zouden kunnen gebruiken.

Men mag nog zo sterk zijn,het is altijd intresant om bondgenoten te hebben,Trump denkt duidelijk dat hij Rusland,China,N-Korea helemaal alleen aankan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ter informatie hier: Rusland ligt al in Europa 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

1 ding weet ik: luister nooit naar de Trump haters. Wat lees je dan Trump gaat dit niet winnen en dat niet winnen enz...

Welnu:

https://www.demorgen.be/buitenland/trum ... -bdd25124/

Ik las nog een ander artikel waar in stond dat China het ferm gevoelde die maatregelen vd VS, ze zijn dus weldegelijk aan het plooien nu.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ach, praat voor de vaak.
Luister je dan ook best nooit naar Trump? Omdat ie z'n muur nog altijd niet heeft? Omdat kolen nog steeds niet aan een revival bezig is, ondanks de subdisies? Omdat de lagere middenklasse nog steeds in het verdomhoekje zit?
Ach kom nou :).
Als je de pers wat volgt, lijkt het er net meer en meer op dat de Democraten geen geloofwaardige kandidaat klaar krijgen tegen de verkiezingen. Hoe desastreus Trump zijn presidentschap ook is, zijn herverkiezing is zeker niet onmogelijk.

Over de maatregelen tov China: iedereen voelt dat, ook de US bedrijven en de US inwoners. Of denk je dat de sojaboeren blij zijn dat ze nu van subsidies moeten leven, ipv gewoon een inkomen krijgen?
Trump heeft een punt door allerhande asymmetrische rechten/plichten van China aan de kaak te stellen, maar hij zou verder raken door bondgenoten te zoeken die aan hetzelfde zeel trekken, ipv iedereen tegen zich in het harnas te jagen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:Ach, praat voor de vaak.
Luister je dan ook best nooit naar Trump? Omdat ie z'n muur nog altijd niet heeft? Omdat kolen nog steeds niet aan een revival bezig is, ondanks de subdisies? Omdat de lagere middenklasse nog steeds in het verdomhoekje zit?
Ach kom nou :).
Als je de pers wat volgt, lijkt het er net meer en meer op dat de Democraten geen geloofwaardige kandidaat klaar krijgen tegen de verkiezingen. Hoe desastreus Trump zijn presidentschap ook is, zijn herverkiezing is zeker niet onmogelijk.

Over de maatregelen tov China: iedereen voelt dat, ook de US bedrijven en de US inwoners. Of denk je dat de sojaboeren blij zijn dat ze nu van subsidies moeten leven, ipv gewoon een inkomen krijgen?
Trump heeft een punt door allerhande asymmetrische rechten/plichten van China aan de kaak te stellen, maar hij zou verder raken door bondgenoten te zoeken die aan hetzelfde zeel trekken, ipv iedereen tegen zich in het harnas te jagen.
Jij haat dan ook alles wat rechts is.
Zeg me dan eens wie wel goed is in de VS of bij ons?
Nu gaan we het krijgen. Ben benieuwd.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Unicorn1 schreef:Jij haat dan ook alles wat rechts is.
Zeg me dan eens wie wel goed is in de VS of bij ons?
Nu gaan we het krijgen. Ben benieuwd.
Dat is een goeie, zeker om de dag mee te beginnen :-D .
Jij argumenteert dat China de handelsoorlog begint te voelen, ik antwoord dat ze het in de VS anders ook heel hard voelen en niet bepaald tevreden zijn.
Het enige antwoord dat je daar op kan verzinnen is mij persoonlijk aanvallen en poneren met wat ik al dan niet zou haten?
Haat is sowieso een slechte raadgever. Ik baseer me liever op cijfers, al zijn die ook niet zaligmakend (bv peilingen Brexit, Trump). Als "rechts" maatregelen neemt die onzinnig zijn, zal ik die bekritiseren, als links onzin verkoop net zo goed. Dat is ook de kritiek altijd op de pers en de media: bij een rechts bestuur zetten ze dat bestuur in de spotlight (= bekritiseren) en is de pers dus schijnbaar links, bij een links bestuur gaat het net andersom.

Uw vraag "wie wel goed is in de VS of bij ons" is compleet naast de kwestie en bevestigt de polarisatie. Ik ken niemand die "goed" is, of "slecht".
Geef me een politieker en je vindt sowieso goede en minder goede tot slechte maatregelen, acties, uitspraken, ... Het is dan aan ieder van ons om uit te maken wat er doorweegt: wat voor de ene een detail of bagatel is, is voor de andere een halszaak.

Ik lust Trump niet, hij liegt en bedriegt te veel (alle politici liegen wel wat, of verdraaien de waarheid), is hooghartig en spreekt laagdunkend over vrouwen. Soms is hij tevreden met een dode mus (bv Noord Korea), op andere momenten wil hij meer dan een deal inhoudt (bv Iran). Maar niet alles wat hij doet is slecht: asymmetrische rechten en plichten tov China, marktverstorend overheidsingrijpen (oa financiering) in China, ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:
Unicorn1 schreef:Jij haat dan ook alles wat rechts is.
Zeg me dan eens wie wel goed is in de VS of bij ons?
Nu gaan we het krijgen. Ben benieuwd.
Dat is een goeie, zeker om de dag mee te beginnen :-D .
Jij argumenteert dat China de handelsoorlog begint te voelen, ik antwoord dat ze het in de VS anders ook heel hard voelen en niet bepaald tevreden zijn.
Het enige antwoord dat je daar op kan verzinnen is mij persoonlijk aanvallen en poneren met wat ik al dan niet zou haten?
Haat is sowieso een slechte raadgever. Ik baseer me liever op cijfers, al zijn die ook niet zaligmakend (bv peilingen Brexit, Trump). Als "rechts" maatregelen neemt die onzinnig zijn, zal ik die bekritiseren, als links onzin verkoop net zo goed. Dat is ook de kritiek altijd op de pers en de media: bij een rechts bestuur zetten ze dat bestuur in de spotlight (= bekritiseren) en is de pers dus schijnbaar links, bij een links bestuur gaat het net andersom.

Uw vraag "wie wel goed is in de VS of bij ons" is compleet naast de kwestie en bevestigt de polarisatie. Ik ken niemand die "goed" is, of "slecht".
Geef me een politieker en je vindt sowieso goede en minder goede tot slechte maatregelen, acties, uitspraken, ... Het is dan aan ieder van ons om uit te maken wat er doorweegt: wat voor de ene een detail of bagatel is, is voor de andere een halszaak.

Ik lust Trump niet, hij liegt en bedriegt te veel (alle politici liegen wel wat, of verdraaien de waarheid), is hooghartig en spreekt laagdunkend over vrouwen. Soms is hij tevreden met een dode mus (bv Noord Korea), op andere momenten wil hij meer dan een deal inhoudt (bv Iran). Maar niet alles wat hij doet is slecht: asymmetrische rechten en plichten tov China, marktverstorend overheidsingrijpen (oa financiering) in China, ...
Zoals verwacht geen antwoord op mijn vraag.
En ja, Trump helpt hen met subsidies, ze zullen wel genoeg krijgen. Uiteindelijk zal Trump dat winnen,China is aan het plooien zoals ik al zei.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Unicorn1 schreef:En ja, Trump helpt hen met subsidies, ze zullen wel genoeg krijgen. Uiteindelijk zal Trump dat winnen,China is aan het plooien zoals ik al zei.
De subsidies zijn beperkt in de tijd.
Niet iedereen wil een leven leiden/lijden in afhankelijkheid van de overheid, zeker als het voordien (voor Trump keet begon te schoppen) allemaal prima draaide.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:
Unicorn1 schreef:En ja, Trump helpt hen met subsidies, ze zullen wel genoeg krijgen. Uiteindelijk zal Trump dat winnen,China is aan het plooien zoals ik al zei.
De subsidies zijn beperkt in de tijd.
Niet iedereen wil een leven leiden/lijden in afhankelijkheid van de overheid, zeker als het voordien (voor Trump keet begon te schoppen) allemaal prima draaide.
Je moet iets doen om het misbruik van China tegen te gaan. Trump is ermee bezig en er zou een hele grote deal komen.
Tttsss
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 10556.html

Amerikaans president Donald Trump heeft niet samengewerkt met de Russen om de presidentsverkiezingen van 2016 te beïnvloeden. Dat blijkt uit het langverwachte eindrapport van speciale aanklager Robert Mueller.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

pijnlijk
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Vrij vertaald democratische media hebben 2 jaar lang fake nieuws verspreid en Belgische media kopieerde mee.
Geloofwaardigheid media null! De media is zelf de grootste verspreider van fake nieuws en framing.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Maar wie zegt dat dit 'lang verwachte repport' niet is beinvloed ? (het zijn meestal de winnaars die de geschiedenis schrijven...)

Er zijn toch wat shady zaken gebeurt, en ook de statistieken waren op zicht vreemd.

het is niet omdat iets niet bewezen kan worden dat het niet is gebeurd.

maar je hebt ook gelijk dat de media hier alles overneemt van de meer linkse media in de USA
Greetz cyberbug

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

cyberbug schreef: Er zijn toch wat shady zaken gebeurt, en ook de statistieken waren op zicht vreemd
Zaken niet door elkaar halen. Het is een feit dat Rusland zich heeft ingemengd in de verkiezingen. Let op: ze hebben geen enkele stemcomputer gehackt en geen enkel resultaat veranderd (of toch niet dat we weten), ze hebben wel bijvooorbeeld advertenties gekocht (onder meer op Facebook) die in het voordeel van een bepaalde kandidaat waren die nu President is.

De aantijging hier ging erover dat Trump zogezegd die inmenging gevraagd had of op zijn minst samengewerkt had met Rusland daarin. Daarvoor wordt hij nu dus over de hele lijn vrijgesproken omdat er geen enkel bewijs werd gevonden.

Die Mueller is nogal een figuur met een lange staat van dienst, en niet het soort type dat zijn reputatie op het spel zou laten zetten door zijn werk niet goed te doen of door zich te laten beinvloeden. Scheiding der machten is heilig voor hem, en dat is de reden dat hij door zowel de Democraten als de Republikeinen gekozen werd om dit onderzoek te voeren. Mocht hij ooit door Trump beinvloed worden zou hij er de brui aan gegeven hebben en de media zou zeker geweten hebben waarom.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Al die andere medewerkers die zelfs al veroordeeld zijn komen uit datzelfde onderzoek he.
De onderzoeker heeft zijn werk gedaan.
Er zijn trouwens nog zaken hangende die de president wel aangaan, maar een zittende president mag je niet zomaar voor de rechter brengen, dus staan die on hold.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Vd 1ste seconde heb ik gezegd dat er niks van aan is en zo weze het alweer.

2 jaar lang Trump willen kapot maken, leugens verkopen, mag allemaal.
Tttsss
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

wat een cadeau voor de komende verkiezingen hebben ze die lul toch gegeven...!

drie jaar lang lopen zeiken over die zgn collusion, alsof het een spionnenroman betrof


terwijl er genoeg zaken zijn om Trump op aan te vallen; ik hoop dat er uit de kandidaten uit de DNC iemand opstaat die hem kan bekampen op inhoud, door terug een band op te bouwen met zij die zich verstoten voelen door heb beleid, zonder de racistische praat over te nemen
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik begrijp het triomfantalisme niet zo goed, zowat iedereen rondom Trump is veroordeeld voor allerlei smeerlapperij, en dan zou Trump hierin de overwinnaar zijn?
Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid, dat is pure logica.
Afbeelding

Ik hoop wel dat de Democraten in de nakende verkiezingen (ook) uit een ander vaatje tappen dan Trump/Rusland/etc.
Ik ben er nog niet zo zeker van dat deze zot geen 2de ambtstermijn gaat krijgen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Ik begrijp het triomfantalisme niet zo goed, zowat iedereen rondom Trump is veroordeeld voor allerlei smeerlapperij, en dan zou Trump hierin de overwinnaar zijn?
1) Het geasfalteerde pad naar impeachment is nu afgesloten. Er zijn nog paden, maar die zijn niet verhard en zijn voor de dems veel minder eenvoudig om te beklimmen.
2) De gemiddelde Trump stemmer ligt niet wakker van die anderen, ze kennen die meestal ook totaal niet en het web van personen rond hem is veel te complex voor de gemiddelde burger om te begrijpen. Velen zouden Trump wel de rug toekeren mocht Mueller tot een andere conclusie gekomen zijn.
3) Dit versterkt Trump's positie voor de herverkiezingen, het is het ultieme cadeau voor zijn "Fake News"-narrative die hij al zolang gebruikt. Veel Trump-stemmers en een deel onafhankelijken zien hierin een bevestiging dat de media een hetze voeren tegen Trump en dat hun berichtgeving niet te vertrouwen is.

Trump heeft wel degelijk een reden voor triomfantalisme, maar hij wint hier nog geen herverkiezing mee.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

De Obama haters zijn niet tevreden: ze stonden te roepen wo3, rode knop duwen, we gaan 10 oorlogen krijgen etc...
Ze zijn teleurgesteld nu, Trump doet niet wat oorlogsmakerke Obama heeft gedaan, Trump is geen goeie.
Al degene die staan te roepen van peace, racisme, verdraagzaamheid etc... laat nu net die de ergsten zijn.
Ze zijn pro Obama de oorlogsmaker vs Trump die nog niet 1 oorlog is gestart.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Men vergeet de handelsoorlogen en het feit dat de Amerikanen onderling nog nooit zo verdeeld waren.

Obama was zeker niet heilig maar deze oranje clown is ook niet echt wat het moet zijn om het eufemistisch uit te drukken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat de US voor een flink deel industrieel verpauperd zijn (lees verdeeld) verklaart wel Trump`s succes, maar is zeker niet zijn schuld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

De industriële neergang is inderdaad al veel langer bezig maar de verdeeldheid is zelden groter geweest. Hij speelt daar ook graag op in omdat het stemmen oplevert. Als je geen vijand hebt moet je hem desnoods zelf uitvinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp gans dat "Russische-inmenging" gedoe eigenlijk niet... Amerika doet zelf niet anders. Mochten er in Rusland verkiezingen zijn, mag je er donder op zeggen dat ze zelf ook wel hun favoriet gaan proberen bevoordelen. In het slechtste geval gooien ze hier en daar zelfs bommen om hun stroman aan het roer te krijgen. Als de democraten nu na reeds 3 jaar geen ander vaatje vinden om uit te tappen, maakt het eigenlijk enkel meelijwekkend
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nah, Rusland rekent er zelf mee af. Wie in Rusland durft op te komen tegen Putin "verdwijnt" plots of krijgt een of andere mysterieuze ziekte (veelal de gevolgen van stralingvergiftiging). Dat soort zaken zie je toch niet in de VS.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”