Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

iceke schreef:
heist_175 schreef: Dutroux, Ronald Janssens en de moordenaar van VanEspen liepen vrij rond omdat politie & justitie in een incompetent kader moeten werken.
Bullshit, die gaan altijd door de mazen van het net glippen....en ons politie systeem gaat altijd incompetent zijn, hoe goed we dat ook bijschaven.
Er zijn meerdere huiszoekingen geweest bij Dutroux, alleen was de politie te laks en werd informatie van andere zones niet gedeeld.
De politie was onderweg naar RJansens en is teruggekeerd omdat de fiets in Leuven gevonden was.
De moordenaar van VanEspen liep vrij rond omdat er de organisatie van wanneer de processen gingen plaatsvinden geoordeeld had dat na het snoeien in de beschikbare mensen, alle zaken die aan het geschrapte bureau toegekend werden, uitgesteld werden (en niet verdeeld volgens prioriteit).
heist_175 schreef: Er moet nu ook gewerkt worden, hoe houden we anders de sociale zekerheid (ziekte, hospitalisatie, pensioen) betaalbaar?
Door geen nieuwe Belgen meer in te slaan ?
Als je alle allochtonen en Belgen met allochtone roots uit onze economie zou verwijderen, dan zijn we de dag nadien failliet.
Allochtonen en mensen met allochtone roots dragen netto meer bij aan het BNP dan ze "eruit halen". Dat is een lastige waarheid die het buikgevoel uit VB-propaganda tegenspreekt.

Een Albanees wiens familie kapotgeschoten is in de oorlog van een paar jaar geleden, die wil vooral dat zijn kinderen naar school gaan en béter doen dan hijzelf en dus zal hij werken om dat gerealiseerd te zien.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dizzy schreef:Wat betreft de verloning van vrouwen is het zo dat ook na correctie van bepaalde verschillen de verloning lager is. Ik heb dit erover gevonden voor Nederland maar zo erg zal het niet verschillen voor België.
Heel dat artikel bevestigd dus dat de vergelijking net niet gebasseerd is op hetzelfde werk.

Men gooit gewoon alle lonen van mannen en vrouwen op een hoop, zonder te kijken naar werkregime, functie, anciënniteit, etc... en men gaat er dan vanuit dat vrouwen gediscrimineerd worden omdat de twee getallen niet exact hetzelfde zijn
Om dus echt te kunnen zeggen dat er een loonkloof is, moet je vrouwen en mannen met precies dezelfde baan en eigenschappen met elkaar vergelijken. Maar zo'n vergelijking lukt niet, zegt het CBS.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

MaT schreef:Heel dat artikel bevestigd dus dat de vergelijking net niet gebasseerd is op hetzelfde werk.

Men gooit gewoon alle lonen van mannen en vrouwen op een hoop, zonder te kijken naar werkregime, functie, anciënniteit, etc... en men gaat er dan vanuit dat vrouwen gediscrimineerd worden omdat de twee getallen niet exact hetzelfde zijn
Om dus echt te kunnen zeggen dat er een loonkloof is, moet je vrouwen en mannen met precies dezelfde baan en eigenschappen met elkaar vergelijken. Maar zo'n vergelijking lukt niet, zegt het CBS.
Klopt niet als je heel het artikel leest en ook de link in het artikel. Men heeft in het eerste artikel inderdaad de criteria gebruikt die men had en waarmee men dus kon vergelijken tussen landen maar het is daarom niet dat daarmee alles verklaard is. Ik weet in ieder geval dat ik liever als man betaald wordt dan als vrouw. Ze hebben mij ook nog niet gevraagd of ik kinderen wil en hoeveel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Deze keer heeft Trump echt wel iets stoms gedaan,door de terugtrekking v/e 100-tal soldaten heeft hij Erdogan de mogelijkheid gegeven om in Syrie binnen te vallen,en wat met zijn bondgenoten,die vier jaar lang zij aan zij gevochten hebben tegen IS.
Problemen zouden kunnen opduiken mocht Syrie-Iran,of Rusland er zich beginnen mee te bemoeien,zo een situatie is helemaal niet ondenkbaar.
Men weet altijd wanneer men een oorlog start,maar men kan nooit weten hoe deze zal aflopen.
Trouwens.als men Iran later wil aanpakken moet men ook op zoek naar bondgenoten,die zullen staan springen,met zo een move van Trump.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Deze keer? Het is een opeenstapeling van idiote beslissingen, puur gebaseerd op zijn stabiel genie en intuïtie.



Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Al meer dan 3 jaar zitten ze op Trump zijn kap en zelfs zeer erg, dag in dag uit, die man is echt zo dom niet ze.
Heel die EU hetzelfde. En dan krijg je dit, alhoewel.......dit is alweer een verkiezingsbelofte die hem heeft gehouden , di heeft veel jaren geleden al gezegd ik ga die troepen zo snel mogelijk er weg halen.

Dat Erdolfgan zo'n erg persoon is tja.... dat de EU dan maar eens wat doet dan, inplaats van dat ze altijd het handje vd VS nodig hebben.

Trump heeft daar ook niks mee te maken, dat is Bush en Obamala hun fout.

Wat de Koerden betreft, zonder de VS hadden ze nooit tegen IS gewonnen. Dat de EU maar eens de Koerden helpt nu.
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is niet omdat het een verkiezingsbelofte is dat het daarom een goede beslissing is.

Verminderen van veiligheidsvoorschriften, verlagen van milieunormen, inperking van rechten van vrouwen (ok, niet door hem rechtstreeks, maar wel door de GOP), uit bestaande internationale akkoorden stappen omdat het niet in de kraam past van america first, handelsoorlogen,...

OK, misschien is het effectief geen idioot... Maar wel een door hebzucht gedreven egotripper, met nul respect voor persvrijheid tenzij het in zijn kraam past.

En hij heeft zeker een rechtstreekse bijdrage geleverd aan de huidige opflakkering van de oorlog in Syrië.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

devilkin schreef:misschien is het effectief geen idioot.
Zowel in woorden als in daden heeft hij tot hiertoe vooral blijk gegeven van complete idiootheid.
Hoe je denkt een handelsoorlog te ontketenen waarbij het land dat je vertegenwoordigd kan winnen?
Na enige tijd blijkt dat dan ook: zowat alle landen die verbonden zijn aan de US en/of China maken aanstalten om in recessie te gaan. En er is maar 1 idioot die dat op zijn geweten heeft.

Niets van dolle bankiers en herverpakte CDO's deze keer, gewoon een zot die niet weet welke functie hij eigenlijk bekleedt.
Hoeveel ontslagen zou hij wereldwijd (incl USA zelf dus) veroorzaakt hebben en nog gaan veroorzaken?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hij heeft gvd groot gelijk in dat conflict... Hoe hij het aanpakt is wat anders :angel:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

iceke schreef:Hij heeft gvd groot gelijk in dat conflict
Er is een basis om op te acteren, enkel naar China toe en voornamelijk IP-gerelateerd.
Maar hij had veel beter
- de EU en andere bondgenoten buiten het handelsconflict gehouden
- de EU en andere bondgenoten overtuigd om mee in het China conflict te stappen, wat meteen een overdonderende meerderheid bij de WTO had gegeven

Nu staat hij alleen,
krijgt hij (meer en meer) kritiek vanuit eigen land
wordt hij door bondgenoten niet meer serieus genomen in handelszaken
Tel uit uw winst...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Unicorn1 schreef:Al meer dan 3 jaar zitten ze op Trump zijn kap en zelfs zeer erg, dag in dag uit, die man is echt zo dom niet ze.
En al 3 jaar lang heb je er die hem met hand en tand verdedigen en voor wie hij echt totaal niets verkeerd kan doen. Moet niet ver zoeken... :P

Als hij niet zo dom is, doet hij er anders wel veel voor om zo over te komen. Hoe nog altijd niemand daar bvb zijn Twitter speeltje afgepakt heeft, is me een raadsel.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind het nu zo erg,omdat zijn strijdmakkers van de laatste vier jaar nu het slachtoffer zijn,en ook omdat het langs de kant v/d US om een kleine 100 soldaten gaat,die daar zaten,(zonder eigenlijk iets te moeten doen)heel de wereld ziet nu hoe Trump omgaat met zijn bondgenoten.
Wij zijn ook bondgenoten van Trump,en ik zou maar vlug aan een EU strijdmacht beginnen te denken,en het zou best kunnen dat deze plannen in een stroomversnelling geraken door deze ontwikkelingen.
Ook niet vergeten het verhaal Iran,daar is Trump aan het zoeken naar 'bondgenoten' nu nog om controles uit te voeren,ik vraag me af hoeveel landen nu nog zullen toehappen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:Al meer dan 3 jaar zitten ze op Trump zijn kap en zelfs zeer erg, dag in dag uit, die man is echt zo dom niet ze.
En al 3 jaar lang heb je er die hem met hand en tand verdedigen en voor wie hij echt totaal niets verkeerd kan doen. Moet niet ver zoeken... :P

Als hij niet zo dom is, doet hij er anders wel veel voor om zo over te komen. Hoe nog altijd niemand daar bvb zijn Twitter speeltje afgepakt heeft, is me een raadsel.
Niks verkeerd kan doen?
Iedereen doet dingens waar ik het ook niet met eens ben.

Maar ik zou de troepen ook weg halen: dit is er via bush en obama, Trump heeft daar niks mee te maken.

Beter u de vraag stellen waar de EU nu weer zit?
Of moeten ze altijd het handje vd VS vastnemen?

Hij zal denken nu hebben ze het misschien eindelijk begrepen ze wat meer in defensie moeten bijdragen en niet de VS financieel het meest moeten laten opdraaien voor de NAVO!
Tttsss
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Amerika heeft het meeste geld uit aan defentie,maar vgl.met veel andere landen is ook Europa een big spender.Alleen spelen de landen in de EU nog altijd apart,in de meeste gevallen.(Belgie werkt heel erg samen met Nederland,en probeert dit nu ook met Frankrijk meer en meer te doen) samenwerking gebeurt vooral tussen de kleinere landen
Toch denken velen dat door de huidige gebeurtenissen er wel een Europese Militaire macht zal komen,vooral de UK heeft dit tot nu toe tegengehouden.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/10 ... oor-europa
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

De VS zal er altijd voor zorgen dat de EU afhankelijk blijft van haar schild. Ook na de koude oorlog blijven ze nood hebben aan een pro-VS Europa als buffer, al is het maar omdat ze zo nooit geisoleerd staan in de wereld.

Ze kunnen zeker stoer doen en dreigen met tarieven hier en daar, maar ze zullen de EU nooit afgeven aan een ander zonder hun ganse militair apparaat in te zetten om dat te voorkomen.

Verwacht dus maar niet te veel van die "Europese Macht," dat zal van binnenuit gesaboteerd worden en een doodgeboren kind zijn.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Democraten om hun best alweer: maar dit is nog zo slecht niet, ik zie her en wel wat Democraten stemmers die der niet mee kunnen lachen en zeggen dat ze Trump gaan stemmen volgende verkiezing, of Trump zal winnen weet ik niet maar er zijn bepaald aantal mensen die de media zoals CNN er ook beu is om iedere dag opnieuw Trump te zitten afbreken. Die link die ik nu post, ik zou het effe moete checken maar CNN heb ik het gistere niet zien posten:

https://www.washingtonexaminer.com/news ... ssion=true

Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik weet niets van stemmers, het is nog veel te vroeg voor polls van enige waarde,
ik weet wel dat zijn telefoontjes naar zowat de ganse wereld om hem dirt te bezorgen over de concurrentie bij de verkiezingen, on en off the record bij heel wat republikeinse senatoren tot zware bedenkingen geleid heeft.
Dat hij de Turken ondertussen de koerden laat aanvallen, snappen ook heel wat republikeinse verkozenen niet.

Dus zijn algemene populariteit zie ik niet snel omhoog gaan...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Het is dan ook geen populariteitswedstrijd. Zowel Clinton als Trump waren allesbehalve populair in 2016. Wie gaat winnen hangt puur af van hoe sterk ze hun doelgroepen kunnen motiveren om effectief te gaan stemmen. Dat bepaalt immers de resultaten in de swing states.

Het probleem met het vooruitschuiven van een suffige oude rijke witte man is dat het volledig haaks staat op de filosofie van de dems: kansen voor minderheden. Dat die man bovendien ouder is dan Trump, al eens vergeetachtig is (wat wel goed uitkomt als je een buitenlandse overheid gevraagd hebt om je zoon buiten vervolging te stellen), en bijlange geen rallies kan organiseren zoals Trump en evenmin op dezelfde toeloop van volk kan rekenen, is ook al niet goed. En je mag dan wel nog VP geweest zijn onder Obama, dat maakt je nog geen Obama; het enige voordeel is dat het je populair maakt bij African-Americans, maar die alleen bepalen de uitslag niet. Ik zie het hem momenteel echt niet klaarspelen eigenlijk, behalve obv een echte "anti-Trump" movement ipv een "Biden"-movement, maar dat heeft Clinton ook geprobeerd en we hebben gezien hoe dat afgelopen is. Minderheden motiveer je naar het stemhokje met hoop, niet met haat.

Een persoon als Warren heeft al een groot voordeel als vrouw en kan een veel betere "Change"-boodschap van hoop uitstralen daar ze niet verbitterd is zoals Clinton indertijd. Doch de rechtervleugel van de dems (waar het geld zit: Google, Apple en co dus) beginnen zich al ferm zorgen te maken over het feit dat ze polls begint te winnen van Biden want haar linkse retoriek over het belasten van bedrijven staat hen totaal niet aan. Wees maar zeker dat zij haar kansen zullen gaan saboteren als de trend van de polls zich doorzet. Google en Apple willen een establishment-figuur als Biden omdat ze weten dat ze aan hem veel geld mogen doneren in ruil voor wederdiensten - zoals het terugdraaien van importtarieven op smartphones - eenmaal hij in het Witte Huis zit. Google en Apple hebben de voorbije jaren altijd hun kandidaat gekregen. Maar het risico is dat de minderheden gaan afhaken als de narrative dat Warren aan de kant geschoven werd voor het geld de cyclus begint te domineren. Vroeger was de running mate een creatieve oplossing voor dit probleem - de running mate compenseerde de tekortkomingen van de kandidaat - maar vandaag telt dat veel minder. Bonuspunten als je zonder Googlen meteen kan zeggen wie Clinton's running mate was.

Een betere illustratie van het enorme probleem en de verdeling binnen de partij waar de dems mee worstelen ga je momenteel niet vinden. Met zaken als impeachment kan je je partij wel tijdelijk proberen achter een doel te scharen, maar nogmaals, of dat de minderheden in het stemhokje zal krijgen valt echt nog te bezien. Al gauw zal duidelijk worden of de dems dezelfde fout van 2016 zullen herhalen of niet.

Oh, en de Evangelisten en co? Die walgen nog steeds van Trump, maar zullen toch weer opdagen om op hem te stemmen. Want met Trump in het Witte Huis weten ze dat ze met rust gelaten worden. Hoop of haat motiveert hen niet, het is puur pragmatisme.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:Ik weet niets van stemmers, het is nog veel te vroeg voor polls van enige waarde,
ik weet wel dat zijn telefoontjes naar zowat de ganse wereld om hem dirt te bezorgen over de concurrentie bij de verkiezingen, on en off the record bij heel wat republikeinse senatoren tot zware bedenkingen geleid heeft.
Dat hij de Turken ondertussen de koerden laat aanvallen, snappen ook heel wat republikeinse verkozenen niet.

Dus zijn algemene populariteit zie ik niet snel omhoog gaan...
Beloftes houden. Trump wou die troepen volgens mij al langer weg, heeft dat ook gezegd voor de verkiezingen, ging nog niet omdat IS nog te sterk was.
Dit is niet Trump zijne shit ook, dat is Bush en Obama en dat Merkel en Verhofstadt en Macron maar ne keer iet doen nu inplaats van altijd handje moeten vastnemen vd VS.
Merkel en co zitten ook al heel de tijd op zijn kap, dan zal em al helemaal niet teveel naar die omkijken.

Ik vind dat hem groot gelijk heeft om weg te trekken, gaade der die troepen dan heel zijn leven houden? Wanneer is het dan oke om te vertrekken? Volgend jaar? Jaar nadien? Binnen 5 jaar? 10j?
Die mensen hebben ook gezin enz...

De EU kon al vele jaren de boel proberen oplossen, niks doen die, enige die doen zijn de sluizen open laten.
Men kan hier nog niet eens die illegalen in Brussel aanpakken en over hoeveel gaat het? 800 mensen? Of meer/minder?

Het is wel verdomde grappig en triest terzelfdertijd: eerst kakken op de man, nu afkomen allee Trump boehoehoe. Echt niet te schatten. Dat de EU maar eens toont wat ze kunnen, ben benieuwd.

En mocht Erdogan een normale persoon zijn zou dit nu ook niet gebeuren , ik denk niet dat Ataturk dit zou doen, ik kan mis zijn maar denk van niet.
Tttsss
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De zaak escaleert in Syrie,Assad stuurt troepen(Zijn leger bestaat al lang niet meer,maar door de steun van Iran(soldaten) en Rusland (tanks/vliegtuigen/ en ander zwaar materiaal) kan het gezien worden als een sterk leger.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/14 ... e-troepen/

Amerika heeft alles verspeeld daar in de regio,Trump trekt zijn manschappen terug zgz. een verkiezingsbelofte.Maar hij stuurt er wel 3000 naar Saudi Arabie om de olie intall. te beveiligen,kan iemand nog volgen??
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Amerika had er in de eerste plaats al niets te zoeken. Waar haal jij dat het Syrische Arabische Leger al lang niet meer bestaat?
Als alles een beetje meezit (en Turkije een beetje mee wil) kan de situatie in Syrië nu heel snel worden opgelost.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

LOL, dat hij niet zo goed is internationale aardrijkskunde, kan ik nog begrijpen, maar dit is toch echt wel triestig.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191024_04682371

Benieuwd hoe hijzelf of zijn aanhangers zich hier weer gaan uit lullen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Tomby schreef:Benieuwd hoe hijzelf of zijn aanhangers zich hier weer gaan uit lullen.

Die hadden het wws niet door. Zelf zegt hij dat het een grapje was maar dat is duidelijk niet zo.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

:-(
Tomby schreef:LOL, dat hij niet zo goed is internationale aardrijkskunde, kan ik nog begrijpen, maar dit is toch echt wel triestig.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191024_04682371

Benieuwd hoe hijzelf of zijn aanhangers zich hier weer gaan uit lullen.
Boeit niet.
De enige vraag die ik me stel is dat die daar geen mensen hebben die alles checken?

Voor de rest boeit me niet , het is Trump , mensen stemmen om andere redenen op de man.

Obama is slimmer dan Trump akkoord maar Trump is een betere president, geen oorlogsgek zoals Bush en Obama.
Ik wacht ondertussen al zeer lang op excuses vooral van al die haters die bezig zaten wo3 zal er zijn en die gaat op de rode knop duwen en tzal overal oorlog zijn en nog maar te zwijgen van al de rest, der is werkelijk niks van aan, integendeel.

Veel mensen stemmen op Trump omdat die kloten aan zijn lijf heeft en niet politiek correct is, mensen zijn dat beu, politici die hun beloftes niet houden enz... Trump doet wat zijn kiezers willen, ik heb nog maar zelden een politieker geweten die dat doet, al deed Salvini dat ook in Italie ondanks telkens veel tegen kanting, de poorten staan nu weer ferm open sinds Salvini vh toneel is verdwenen.

En ik moet zeggen ook dat politiek veel plezanter is geworden haha, als je naar bv Beke moet luisteren op een 1mei speech of op een congres, amaai zeg, zet er maar een bed mee een goed kussen.

Hier bij ons zijn het nog de grootste mietjes die er zijn.
Niks durven die, niks. Neem nu dat van in Spanje: niks, niks en niks doen die en dat moet dan de EU voorstellen? Dat moet dan die politiekers en partijen voorstellen die anders wel luid staan te roepen van mensenrechten en noem maar op, opeens tellen de mensenrechten niet als het niet in hun kraam past.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Zelfs als je naar de beloftes kijkt, is er wel wat aan te merken.
- Het aandeel criminelen in de deportaties in de US is scherp gedaald, net als het totaal aantal deportaties. Dat zag je onder Francken in ons eigen België ook: grove praat, of het fascisme af, maar de cijfers (opgevraagd door VB) toonden wel iets anders
Afbeelding
- Salvini stak meer tijd in zijn facebook feed dan in echt beleid. Hij heeft onderhandeld met drugsdealers en mensensmokkelaars, dat lijkt me wel wat grover dan vluchtelingen redden van de verdrinkingsdood.

Gewoon 2 voorbeelden, dankzij de pers komen die zaken (en de cijfers) ook naar boven.
Vandaar dat populisten zo tegen de pers zijn: zo kunnen ze de mensen niet meer eender wat vertellen.
Laatst gewijzigd door philippe_d 25 okt 2019, 10:31, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Maar misschien zijn er ook gewoon minder gedeporteerd omdat er minder binnenraken dan vroeger?

Trump heeft in afwachting van de muur veel meer CBP-eenheden op de grens geplaatst dan ooit het geval was, dat zal zich wellicht wel vertalen in minder illegale immigratie.

Ook probeert Trump het probleem van de criminaliteit meer aan de wortel aan te pakken door de drugsproblematiek in Mexico en co in te dijken. Natuurlijk niet altijd met bereidwillige medewerking van die landen, maar er zijn toch resultaten geboekt.

En tenslotte gaat men asielaanvragen voortaan ook in de landen van oorsprong behandelen ipv aan de grens, waardoor er minder reden zal zijn om de tocht te maken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Toch maar eens lezen:

https://www.trouw.nl/nieuws/immigratie- ... gle.com%2F

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/trum ... ~a9a9193c/

Vergeet niet dat Trump Mexico zwaar onder druk heeft gezet dit jaar ook nog eens en dat Mexico toch moeten plooien heeft en mee doet aan wat Trump heeft gevraagd om ervoor te zorgen dat er veel minder illegalen oversteken en het werkt ook.

Trump probeert de boel bij de wortels aan te pakken: het heeft geen zin om alleen te zeggen we sturen er weg maar aan de andere kant blijven ze massaal binnen komen.

Het verschil is dat Trump wel resultaat heeft en de boel effectief heeft aangepakt, Theo Francken niet.

Wat Salvini betreft: feiten zijn er toch ook: toen Salvini voor het zeggen had zijn er ook minder binnen gekomen en zelfs veel minder doden gevallen. Wat is er nu weer gebeurt? Salvini deruit en de poorten staan weer open, kom maar zeggen die der, de mensensmokkelaars en NGO'S die lachen zich kapot met die idiote politiekers en zien hun bankrekening goed stijgen.

Er is maar 1 oplossing om iets te veranderen en dat gaat alleen met mensen als Orban, Salvini , Filip Dewinter, Trump. Dat zijn de enige die echt eens de boel willen opkuisen.


Ik blijf erbij: oorlog gedaan = terug sturen, wat ook al niet gebeurt.
Men is heel Europa aan het omvolken en islamiseren.

De veiligheid van onze mensen doet er duidelijk niet toe;

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191025 ... gn=seeding

Feit nr zoveel.
Tttsss
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Dit topic werd gesplitst naar Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”