Mobistar maakt meer klanten, minder winst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Eind september telde telecomaanbieder Mobistar meer dan 3,8 miljoen actieve klanten, dat is 1,6% meer dan het jaar daarvoor. Iets meer dan 2 miljoen klanten hebben een abonnement op mobiele telefonie. Het bedrijf verloor wel een heel groot aantal prepaidklanten. Mobistar wijt dat aan de zomercampagnes die concurrenten opgezet hebben, maar ook aan de de-activering van een aantal simkaarten in het MVNO-klantenbestand.

Mobistar mag een heel pak meer internetgebruikers verwelkomen. Eind september 2008 had het bedrijf bijna 54.000 klanten voor zowel internet via de klassieke telefoonlijn alsook mobiel internet. Een jaar later mag de telco 111.015 klanten bedienen met vast en mobiel internet.

De winst die het bedrijf maakt is ook licht gedaald. In dezelfde periode vorig jaar maakte het bedrijf nog 215 miljoen euro winst, eind september dit jaar bedraagt die nog 195 miljoen. De omzet bedraagt dit kwartaal 1.147,7 miljoen euro.

De gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU) is dan ook gedaald van 32,79 euro naar 31,31 euro. Ook daarvoor heeft de telco een uitleg: ‘De daling is voornamelijk te wijten aan de verlaging van de roamingtarieven in juli 2009 en de mobiele terminatietarieven in mei en juli 2008.’


Bron: http://wp.me/ptlGD-9V
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ik neem aan dat mobiel gebruik in België ondertussen wel verzadigd is. Meer klanten krijgen kan dus enkel door er van andere providers af te snoepen.
Je zou een grafiek moeten kunnen maken over de tijd heen om te zien welke van de 3 (technische) providers de meeste gebruikers heeft...
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

ik blijf voor altijd pre-paid, kun je elk moment overstappen zonder zever.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

brooklyn schreef:ik blijf voor altijd pre-paid, kun je elk moment overstappen zonder zever.
Ik heb mijn lesje nu ook geleerd. Was blij met het Proximus abonnement, maar had ik niet vastgezeten tot maart 2010, dan zat ik al lang op een ander.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”