Brexit is een feit

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 351 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer

Re: Brexit is een feit

Berichtdoor Sasuke » 2 weken 4 dagen 10 uur geleden (26 Jul 2022, 16:39)

Ik wacht nog altijd op bewijzen dat de Vlaamse economie sterker staat dankzij Waalse invloed. Tot die tijd ben/blijf ik voorstander van een ... VLEXIT ... (uit België welteverstaan)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding

Belgissschenaap
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Berichtdoor Belgissschenaap » 2 weken 4 dagen 10 uur geleden (26 Jul 2022, 16:42)

Sasuke schreef:Ik wacht nog altijd op bewijzen dat de Vlaamse economie sterker staat dankzij Waalse invloed. Tot die tijd ben/blijf ik voorstander van een ... VLEXIT ... (uit België welteverstaan)

Dachten de walen ook ten tijde van het hoogtepunt van industrieel België...

Conjunctuur is altijd een cyclus, gewoon kwestie van wanneer. Rollen zullen overvoldoende tijd altijd omdraaien.

Vandaar de belangrijkste wijsheid:
Diversifieer, of je hebt 100% kans om te verliezen.

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sasuke » 2 weken 4 dagen 10 uur geleden (26 Jul 2022, 16:46)

Mja ... zo kan je alles relativeren hé ... risico's zijn er om te nemen. En op dit moment (en al de afgelopen 20 jaar en volgens mij ook nog zeker de komende 30 jaar), is alles toch positief voor een Vlexit, zelfs al verliezen we Brussel ...
Afbeelding

Belgissschenaap
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Berichtdoor Belgissschenaap » 2 weken 4 dagen 10 uur geleden (26 Jul 2022, 16:54)

Dachten ze in UK ook.

Binnen 30j liggen we beiden al dichterbij onze finale rustplek, maar is er wel nog een wereld die we achter laten..

Je moet alles blijven relativeren, iedereen komt klaarblijkelijk met argumenten die helemaal gestaafd zijn op wat alsen en dergelijke.
De realiteit zal altijd iets relatief zijn, beetje dit en dat. Nooit 1 duidelijke lijn, da's eigen des mens. Waterbij de wijn, beetje strompelen.
Maar zonder dat kom je in onbekende waters, waar je geen spectrum meer hebt, maar uitersten.

Vlexit zal ook een exit uit Europa zijn, België de lidstaat van de Eu, zal blijven. Maar Vlaanderen is tot op heden geen lid.

Het is geen buffet

ivob
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer

Berichtdoor ivob » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (26 Jul 2022, 17:13)

Sasuke schreef:Mja ... zo kan je alles relativeren hé ... risico's zijn er om te nemen. En op dit moment (en al de afgelopen 20 jaar en volgens mij ook nog zeker de komende 30 jaar), is alles toch positief voor een Vlexit, zelfs al verliezen we Brussel ...

BXL zal dan nog het minste van jullie problemen zijn.
Uit de EU, uit de Nato, uit de VN,....
En dezelfde politici die het nu allemaal al beter doen zullen nieuwe handelsverdragen met al hun buurlanden en de rest van de wereld mogen gaan bedingen.
Hopelijk dan toch met een president aan het hoofd die meertalig is. De huidige beheerst niet eens zijn eigen moedertaal.

De Walo-BXL zullen het wel slimmer aanpakken. Gewoon België verder laten bestaan (met behoud van alle internationale verdragen en lidmaatschappen) en Vlaanderen mag het dan op zijn eentje verder zien te rooien.
Doe me er tegen 2024 nog eens aan herinneren dat ik voldoend borrelnootjes inkoop.
Laatst gewijzigd door ivob op 26 Jul 2022, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijdragen louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en kennis en is ter info. Navolging geen vereiste.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de persoonlijke situatie van anderen noch voor het onvermogen tot begrijpend lezen van derden, noch wat derden als reactie zelf bijfantaseren over mijn geschreven bijdragen. Who Dares Wins!

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sasuke » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (26 Jul 2022, 17:14)

Nee dat begrijp, wat ook de reden is dat ik niet op de NVA kan stemmen ... Vlaanderen zonder Europa zou zelfmoord zijn. Vlaanderen mét Europa is volgens mij alleen maar een succesverhaal ... er zijn geen resources (buiten grond) meer die interessant genoeg zijn in Wallonie om de geldstroom te verdedigen. Brexit (UK) is iets helemaal anders imho.

Maar ok ... we wijken af van de TS :)
Afbeelding

ivob
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ivob » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (26 Jul 2022, 17:20)

Wie A zegt moet ook B zeggen. Je kan niet beiden hebben.
Vraag de gemiddelde Brit, wanneer hij wars van nationalisme zijn mening eens kan zeggen, hoe positief hij de Brexit zelf ervaart.
Je kan je niet afscheuren van een land (wat een deel van de Vlaamse politici hun plan is) en de onafhankelijkheid uitroepen en dan het lidmaatschap claimen van de organisaties waar je zelf vrijwillig bent uitgestapt.
o.a. Spanje en Frankrijk,.... gaan dat nooit erkennen en hebben vetorecht.
Het leave kamp heeft hun achterban ook van alles wijsgemaakt dat eenmaal de Brexit een feit was gewoon bijeen gelogen bleek te zijn.
Zo anders is het er daar dus niet aan toegegaan.
Sommige mensen leren van de fouten van anderen. Anderen willen ze eerst zelf nog eens herhalen voor het echt duidelijk is.
Een Vlaanderen dat die weg kiest richt zichzelf bewust ten gronde. Je noemt het zelf zelfmoord maar blijft toch voorstander. Tja.
Van wat? De republiek Lemminggrad?
Je laatste zin maakt wel veel duidelijk. :-D Geen wingewest meer dus stoten we het af. :bang: De laatste der kolonialen?
Bijdragen louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en kennis en is ter info. Navolging geen vereiste.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de persoonlijke situatie van anderen noch voor het onvermogen tot begrijpend lezen van derden, noch wat derden als reactie zelf bijfantaseren over mijn geschreven bijdragen. Who Dares Wins!

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor CCatalyst » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (26 Jul 2022, 17:42)

ivob schreef:Vraag de gemiddelde Brit, wanneer hij wars van nationalisme zijn mening eens kan zeggen, hoe positief hij de Brexit zelf ervaart.

Ik vrees eerlijk gezegd dat de meningen niet veel veranderd zijn. Pro is nog altijd grotendeels Pro, Contra nog altijd grotendeels Contra. Boris Johnson heeft alle economische schade tot op heden behoorlijk vlotjes kunnen afschuiven op de COVID-19, hoewel er zeker ook een deel Brexit bij zat.

Bovendien, en dat moet zeker gezegd, zijn zowat alle onheilsvoorspellingen niet uitgekomen. De vrachtfiles aan het Kanaal zijn niet spectaculair groter geworden dan pre-Brexit, de chaos bij de douane is er niet gekomen, de financiële en verzekeringssector van de City is niet massaal vertrokken naar de EU, de symbolische Sunderland fabriek van Nissan draait nog steeds (ze hebben EU fabrieken gesloten in de plaats), en de rekken van de Britse supermarkten zijn niet minder leeg dan bij ons (en hebben evenmin gebrek aan EU-importproducten).

Het IMF voorspelt dat het VK de komende jaren zal wegzakken naar de traagste groeier van de G7, en dan zal het al duidelijker worden waar het aan ligt. Maar dan moet die voorspelling wel uitkomen ook, en eenmaal het zover is, is Boris al lang weg.

ivob
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ivob » 2 weken 4 dagen 9 uur geleden (26 Jul 2022, 17:51)

Ok, op naar de Vlexit dan.
Eerst nog een goede spindoctor vinden die +50% van de Vlamingen ook zo gek kan krijgen dat ze leugens voor de waarheid aanzien.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 4 dagen 7 uur geleden (26 Jul 2022, 19:43)

Het probleem van de Britten is nog maar begonnen. Er eens gaan rondlopen kan u snel veel duidelijk maken.

Britten zijn ook bijzonder trots en koppig, typisch bij eilanders. Ze klagen wel over bepaalde gevolgen maar als je hen dan wijst op de Brexit dan wuiven ze dat weg. Alsof het een lastige vlieg is, helaas zit de vlieg er even later opnieuw. Ze zeggen dan dingen als "waarom konden ze niet gewoon redelijk zijn" over de onderhandelingen waarmee ze bedoelen dat de EU gewoon wederom moest toegeven. Ze vinden het vanzelfsprekend dat voor het grote rijk een uitzondering wordt gemaakt. Een ander sprak alsof UK en USA hun voet naast elkaar konden zetten, ik moest ermee lachen maar die vent was bloedserieus.

Ik stond voor een gebouw van de NHS dat in slechte staat was. Ik zei al lachend dat het toch vreemd was dat ondanks al dat extra geld van Europa men het gebouw niet kon onderhouden, de kerel kon er niet mee lachen, iets wat zelden het geval is want meestal zijn ze sociaal en altijd in voor een joke.

Het grootste probleem was personeel. Elke zaak had volk tekort en kon niemand vinden. De jongeren trekken naar de steden, dorpen lopen leeg en zaken vinden geen personeel. Zeker de laagste jobs hebben het moeilijk, die werden door buitenlanders gedaan maar die moesten ze niet meer hebben. De Britse jongeren zelf doen liever ander werk of slapen uit als ze voor hun toekomst moeten kiezen.

Vandaag las ik dat hun alcoholprobleem door corona nog een graadje erger is geworden. Ik kan het bevestigen. Ze hebben meer pubs dan wat anders. Bestellen moet aan de bar want er is geen personeel. Het bier is lauw, zonder col en zonder smaak maar toch kappen ze het per halve liters binnen alsof de pub in de fik staat. Dat loopt dus zelden goed af en vaak krijg je opstootjes waardoor sommigen een buitenwipper zouden gebruiken die ze niet vinden.

Gisteren zag ik een klein stukje van het debat van de opvolgers van Johnson. Ik kende hen beiden amper maar na een paar zinnen was het al duidelijk dat de vrouw gewoon Johnson's waanzin wou verderzetten. De voordelen van de brexit zouden gewoon alles oplossen. Dit was een vrouw die dus tegen de brexit stemde maar nu alweer haar kar keerde. Wie gelooft die mensen nog geldt ook in de UK.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen

ivob
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ivob » 2 weken 4 dagen 3 uur geleden (26 Jul 2022, 23:45)

Dizzy schreef:Gisteren zag ik een klein stukje van het debat van de opvolgers van Johnson. Ik kende hen beiden amper maar na een paar zinnen was het al duidelijk dat de vrouw gewoon Johnson's waanzin wou verderzetten. De voordelen van de brexit zouden gewoon alles oplossen. Dit was een vrouw die dus tegen de brexit stemde maar nu alweer haar kar keerde. Wie gelooft die mensen nog geldt ook in de UK.

Nah, ze wil niet de nieuwe Janssen zijn maar gewoon Thatcher bis. Ze heeft zelfs al de inhoud van Margaret's kleerkast mogen herbruiken.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 3 dagen 16 uur geleden (27 Jul 2022, 10:42)

De NHS krijgt een nieuwe impuls, tot 8.000 jobs minder. Jobs, jobs, jobs zeggen ze dan hier :lol:

Afbeelding

Meer dan 300.000 mensen wachten al meer dan een jaar op hun operatie en 12.000 zelfs meer dan 2 jaar! Ik snap dat veel Britten naar de EU komen voor een behandeling want je bent er straks sneller aan dan behandeld. Helaas zijn ze uit de EU gestapt en met 8.000 jobs minder zal het ongetwijfeld sneller gaan.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor CCatalyst » 2 weken 3 dagen 15 uur geleden (27 Jul 2022, 12:02)

Laten we toch niet vergeten dat wachtlijsten bij ons ook een feit zijn, soms erg lang tot extreem lang (mentale gezondheidszorg bv).

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 3 dagen 13 uur geleden (27 Jul 2022, 13:50)

Die zijn er helaas in sommige domeinen ook bij ons, maar ik heb nog niet veel mensen naar het UK zien gaan daarvoor.

Ik zag toevallig een reportage over een behandeling van beenmergtransplantatie en in vitro. Ook daar werd België aangehaald als een land waar je dit gemakkelijker kon laten uitvoeren. Dat is win-win want zo wordt onze ongebruikte capaciteit ook rendabeler.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 1 dag 16 uur 33 minuten geleden (12 Aug 2022, 10:38)

https://www.tijd.be/politiek-economie/europa/algemeen/recordaantal-patienten-op-wachtlijsten-in-vk/10407069

In Groot-Brittannië staan 6,7 miljoen mensen op de wachtlijst voor routinebehandelingen in de ziekenhuizen van de Britse gezondheidsdienst NHS. Dat is het hoogste cijfer sinds de eerste tellingen 15 jaar geleden.

En dat met al die extra miljoenen na de brexit :lol:

Terug naar “Ander nieuws”