Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

HBO Max (WarnerMedia) gaat dit jaar naar Europa komen, in elk geval is Nederland erbij. Ook Sky Showtime (ViacomCBS) gaat Europa aandoen, ook al in Nederland dit jaar. België valt uit de boot.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

cadsite schreef:@Tomby, bedankt voor je info, dat is wat ik wilde weten.
Chukky2 schreef:Als ik dit hier zo lees is elke euro te veel om een dienst te nemen .
Wa voor ne zever is dat nu...
Ga je nu compassie hebben met mastodonten als netflix, disney, amazon,... ? Ik ben daarnet met mijn kinderen naar de plaatselijke bioscoop geweest om een Cinéart film te bekijken. Daar betaal ik gewoon de prijs voor omdat het correct is.
Ik wil gerust betalen voor goede zaken, maar ik zal ook mijn uiterste best doen om er voor te zorgen dat ik er het minimum voor betaal aan de multinationals die geld op overschot hebben.
Dat snap ik wel. Maar als ik de klassieke bioscoop erbij neem die voor mij t beste bereikbaar is (Kinepolis Gent) dan is dat toch echt verschrikkelijk duur. Ik heb op de website van Kinepolis een willekeurige film uitgekozen : 13.35 euro per persoon. Ga je even met 2 naar daar, dan ben je al 27 euro kwijt. Uiteraard zonder drank of iets om te sneukelen.

Koop je in de winkel een 2L fles cola, dan ben je 2.60 euro kwijt. Bij Kinépolis gok ik dat dit rond de 3 euro is per flesje van 0.5L?
Idem voor pakweg popcorn. Kleinste verpakking in Kinepolis ... 5 euro? In de popcornmachine thuis heb ik 250gr voor ... 0.7 euro.

Kortom : wat ben je tegenwoordig nog met 50 euro als je met 2 eens naar de cinema gaat? 27 euro voor de film. 10 euro voor popcorn. 6 euro voor drank. En wat er dan nog overblijft van je 50 euro ben je kwijt aan parking en toiletdames.

Je kan inderdaad ook naar kleinere cinema's gaan (die minimaal even goed zijn, misschien iets minder aanbod qua films, maar toch een pak gezelliger). Zo kan ik vanuit Wetteren evengoed de andere kant van de E40 uit rijden, richting Aalst. Ginds kost een film 8 euro per persoon. Scheelt toch snel een pak geld...

Vroeger heb ik pakken films (mogelijks illegaal ... ;-)) gedownload. En steeds gezegd dat als er een betaalbaar alternatief is ik dat zeker ga nemen. In België hebben we op heden pakweg 4 serieuze diensten : Netflix, Disney+, Streamz en Prime. En ja, de eerste 3 heb ik. Netflix en Disney van mezelf, Streamz via een account dat ik deel met mijn broer en ouders. In "ruil" deel ik mijn Netflix en Disney met hun. Nu zou je kunnen zeggen dat dit illegaal is, want dat een account bedoeld is per "gezin". Maar goed, ik denk dat iedereen wel eens cd's, dvd's of VHS heeft geleend / uitgeleend? Of vroeger zelf films van TV heeft opgenomen op VHS?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

cadsite schreef:Even een kleine zijsprong.
Mijn jaartje disney+ loopt af op 22/02.
Ik ga dit verder nemen, maar ben nog niet zeker of ik dit naadloos ga laten doorlopen.

Heeft iemand een idee of er bij disney+ een "kom aub terug, hier is xx% korting" systeem is?
Anders ga ik een paar dagen/weken geen klant zijn.
As you're an existing annual subscriber for your next renewal you will pay the current price of 69,99 € for another 12 months. You don’t have to do a thing.
Word verlengd aan discount veronderstel ik


Ander leuke zijn trouwens sooner / mubi / dalton / vicky
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

krisken schreef:Maar als ik de klassieke bioscoop erbij neem die voor mij t beste bereikbaar is (Kinepolis Gent) dan is dat toch echt verschrikkelijk duur.
Gelukkig bestaan er ook nog deftige bioscopen. Gent heeft er ook voldoende.
Ik ben met mijn dochters naar budascoop geweest. 3 x €6,50.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Chukky2 schreef:Als ik dit hier zo lees is elke euro te veel om een dienst te nemen .
Toch logisch dat er dan maar ene ooit weer gaat overblijven bv( Netflix) en dan ook nog pokke duur omdat er geen concurentie is
Één mens is een raar wezen en werkt het allemaal zelf in de hand.
Klopt niet. Mensen nemen net steeds meer diensten, soms zelfs verschillende tegelijk. Er is echter ook maar zoveel tijd en de content is niet altijd naar de zin van de consument. Het is gelukkig nog niet verplicht om streaming te nemen.

Een versplintering van het aanbod is ook niet altijd in het voordeel van de consument. Nu moet je wel switchen tussen diensten omdat alles verspreid is. Met een streamer als Spotify heb je dat veel minder, 1 bedrag voor zowat alle muziek. Dat is veel eenvoudiger voor de klant. Je kan dat trouwens ook combineren met concurrentie want net zoals er bij de muziek meerdere aanbieders zijn kan dit ook bij film/series. Ik denk dat er op termijn wel fusies zullen komen of oplossingen die de aanbiedingen combineren. Nu moet je voor elke dienst een app installeren die telkens anders werkt, 1 app die alle content groepeert is veel handiger.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Wij hebben "de kabel" buiten gebonjourd en betalen nu een eerlijke prijs voor massa's entertainment: TV Flow, Disney+, Netflix, Streamz (Black Friday deal & gedeeld met 2) & Prime (hebben we sowieso, voor het webshop gedeelte).

Totaal: €31
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wij doen het met 18€, vermits FTA satelliet signaal nog een belangrijke plaats inneemt hier (zie onderschrift)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

thomiwilli schreef:Wij hebben "de kabel" buiten gebonjourd en betalen nu een eerlijke prijs voor massa's entertainment: TV Flow, Disney+, Netflix, Streamz (Black Friday deal & gedeeld met 2) & Prime (hebben we sowieso, voor het webshop gedeelte).

Totaal: €31
Heb je natuurlijk geen Waalse/buitenlandse tv-zenders (Nederland/Frankrijk/Duitsland)...

Voor jouw persoonlijke situatie wellicht meer voldoende, voor anderen misschien niet hé.

Ik ken iemand die enkel VRT nu en VTM go gebruikt, voor hem is de kost 0 euro :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tv flowkan toch niet als stan alone genomen worden?
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

phil48 schreef:
thomiwilli schreef:Wij hebben "de kabel" buiten gebonjourd en betalen nu een eerlijke prijs voor massa's entertainment: TV Flow, Disney+, Netflix, Streamz (Black Friday deal & gedeeld met 2) & Prime (hebben we sowieso, voor het webshop gedeelte).

Totaal: €31
Heb je natuurlijk geen Waalse/buitenlandse tv-zenders (Nederland/Frankrijk/Duitsland)...
We hebben wel alle Waalse TV Zenders. Geen Nederlandse/Duitse inderdaad. Wij kijken hier dan ook alleen maar naar de Vlaamse zenders, en niet eens zo vaak. Dat is voor iedereen anders, natuurlijk.
Tv flowkan toch niet als stan alone genomen worden?
Inderdaad, TV Flow maakt deel uit van onze One.

Uiteraard is dat voor iedereen anders, ik beweer dan ook nergens dat iedereen m'n voorbeeld moet volgen. Via VTM Go en/of VRT Nu kijken verkiezen we hier niet, wegens reclame bij VTM, geen native Apple TV app bij VRT Nu & geen deftige GoPlay app voor Play zenders. In de toekomst kan dit natuurlijk wel een oplossing worden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Die Flow ziet er wel goed uit maar als het enkel met telenet internet kan is het zinloos met proximus fiber.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

thomiwilli schreef:Via VTM Go en/of VRT Nu kijken verkiezen we hier niet, wegens reclame bij VTM
Dit argument vind ik niet echt opgaan.
De reclame is er inderdaad, maar minder dan wanneer je lineair kijkt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

cadsite schreef:
thomiwilli schreef:Via VTM Go en/of VRT Nu kijken verkiezen we hier niet, wegens reclame bij VTM
Dit argument vind ik niet echt opgaan.
De reclame is er inderdaad, maar minder dan wanneer je lineair kijkt.
Men gaat cablecutten om 2 redenen, de reclame en de kosten. Als men nu bij het alternatief ook (teveel) reclame gaat plaatsen dan denk ik dat net die groep daar gevoelig voor is. Toen Netflix wou polsen hoe men op reclame zou reageren was het snel duidelijk dat net daarom veel mensen de dienst gebruiken.

Het is gratis met reclame of betalen om zonder reclame te kijken. Betalen EN reclame is dubbelop.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Het is gratis met reclame of betalen om zonder reclame te kijken. Betalen EN reclame is dubbelop.
Ik zeg toch niets anders?
VTMgo kost niets en geeft een beetje reclame.
Flow is bij mijn weten niet gratis, en laat veel reclame door.

Ik zeg dus: geef mij maar VTMgo met minder reclame dan bij lineaire TV.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd om iets van Streamz voor langere tijd "beschikbaar" te houden?
Met youtube-dl lukt het niet, had ik begrepen.
Maar misschien met andere tools?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Natuurlijk, gratis VTMGO + reklame is een logische deal. En zelf heb ik TVV in sept. 2014 vervangen door Netflix omwille van de keuze qua content, alsook de meer comfortabele manier van werken (niks meer opnemen, 1 afstandsbediening, etc...). Reklame, noch prijs, zijn ooit reden geweest om deze nationale programma's te vervangen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

cadsite schreef:
Dizzy schreef:Het is gratis met reclame of betalen om zonder reclame te kijken. Betalen EN reclame is dubbelop.
Ik zeg toch niets anders?
VTMgo kost niets en geeft een beetje reclame.
Flow is bij mijn weten niet gratis, en laat veel reclame door.

Ik zeg dus: geef mij maar VTMgo met minder reclame dan bij lineaire TV.
Klopt en je hebt ook gelijk in de vergelijking maar de stap van een beetje reclame naar een berg reclame hebben we al eens gezien. Ik vrees dus dat de deur al open staat.

Als VTMgo te populair wordt zal de druk toenemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dan doen ze maar.
Ik heb geen band met VTM.

Als ze de reclame effectief opvoeren is het gedaan met kijken.
Ik heb Disney+ en Netflix, en van tijd tot tijd Streamz. 't Is niet dat ik te weinig aanbod krijg zonder hen.

Ik denk dat ze dat zelf ook genoeg beseffen.
Daarnaast denk ik ook dat ze die reclame in VTMgo veel duurder kunnen verkopen dan de bulk op lineaire.
Laatst gewijzigd door cadsite 10 jan 2022, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd om iets van Streamz voor langere tijd "beschikbaar" te houden?
Met youtube-dl lukt het niet, had ik begrepen.
Maar misschien met andere tools?
Zo te zien gebruiken ze dezelfde DRM//infrastructuur als VTM Go en daarvoor zijn er ook niet direct tools beschikbaar.
Als je iets wil bewaren zal je moeten prullen met screenrecorders.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik had laatst ergens een DRM-film die ik wilde zien - op een niet-DPG platform - en waar ik dus voor moest betalen.
Je hebt dan de keuze tussen
- gedoe om vanuit een browser naar een TV te casten (hoe ga je pauzeren etc)
- iets fixen, waardoor het op mijn NAS komt

Veel kans zit er een key ofzo verstopt in het beeld, geen ambitie om het op torrent/NNTP te verspreiden, maar ik wil wel gewoon naar een TV-scherm kunnen kijken.

Uitgeverijen hebben ook soms extra content op hun (beveiligde - eerst inloggen) website staan.
Maar als de wifi niet stabiel is, heb je dikke pech. Dan heb je dus graag een offline versie.

Misschien moet ik toch eens een abonnement nemen, om het te testen :).
Ik heb vorig jaar 2 gratis codes laten wegkwijnen wegens "geen idee wat ik op dat platform zou willen zien" (behalve Xander De Rycke, niet aan gedacht).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ongetwijfeld raak je binnenkort wel aan een nieuwe "gratis" code.

Opvallend hoe ze tegenwoordig hun producten (o.m. Humo) al maanden pushen via formules als 6 weken voor 6 euro, 3 of 4 weken gratis of (ingeval van Streamz) één maand voor 1 euro.

Betekent dat ze niet blij zijn met het huidig aantal "betalende" abonnees.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Heeft er feitelijk iemand ervaring met HBO-max + VPN via usa bvb?
En liefst vanaf de android-box en niet via pc.
Dit weekend net niet op "buy" geklikt.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

heist_175 schreef:Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd om iets van Streamz voor langere tijd "beschikbaar" te houden?
Met youtube-dl lukt het niet, had ik begrepen.
Maar misschien met andere tools?
Het kan alleszins gedownload worden, want all hun "exclusieve series" staan op het internet zonder screen recording.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

phil48 schreef:Ongetwijfeld raak je binnenkort wel aan een nieuwe "gratis" code.

Opvallend hoe ze tegenwoordig hun producten (o.m. Humo) al maanden pushen via formules als 6 weken voor 6 euro, 3 of 4 weken gratis of (ingeval van Streamz) één maand voor 1 euro.

Betekent dat ze niet blij zijn met het huidig aantal "betalende" abonnees.
Humo was lange tijd gewoon gratis te lezen. Ik had een soort proefaccount maar dat bleef gewoon open staan. Ik kon dus alle Humo's lezen, ook deze buiten de proefperiode. Dat heeft lang geduurd eer ze dat door hadden. Anderzijds heb ik er weinig gebruik van gemaakt omdat er gewoon ook weinig goeds meer in staat. Jammer want vroeger ben ik lang abonnee geweest.

Dat het huidig aantal niet voldoende was gaven ze al aan bij de start die ambitieus was. Na al die acties is er echter weinig beterschap en denk ik zelfs dat mensen afhaken die al alles gezien hebben wat hen interesseert. Ik zie dat 2023 niet halen op deze manier.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

dragonflo schreef:Het kan alleszins gedownload worden, want all hun "exclusieve series" staan op het internet zonder screen recording.
Ook al tegengekomen, idd :).
Maar ligt dat aan het "screen recorden", of aan het feit dat er weinig "exclusives" zijn, die dus ook op andere platformen komen?

Anyway, als ik nog ergens een Streamz-code krijg bij een pakje boter of een bot radijzen, zal ik het eens proberen.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

cadsite schreef:
thomiwilli schreef:Via VTM Go en/of VRT Nu kijken verkiezen we hier niet, wegens reclame bij VTM
Dit argument vind ik niet echt opgaan.
De reclame is er inderdaad, maar minder dan wanneer je lineair kijkt.
Voor jou niet, voor mij wel ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

cadsite schreef:
krisken schreef:Maar als ik de klassieke bioscoop erbij neem die voor mij t beste bereikbaar is (Kinepolis Gent) dan is dat toch echt verschrikkelijk duur.
Gelukkig bestaan er ook nog deftige bioscopen. Gent heeft er ook voldoende.
Ik ben met mijn dochters naar budascoop geweest. 3 x €6,50.
Ik spreek over bioscopen waar het "mainstream" volk heen gaat. En ik denk dat we dan wel kunnen zeggen dat Kinepolis wint van alle andere bioscopen in het Gentse? Budascoop ken ik zelf niet, maar als dat de prijs is voor een film is dat wel een mooie prijs!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat die in Kortrijk ligt.

Gent heb je de sphinx, studios koop, en nog een aantal andere kleinere.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Buda... Kan idd wel ns Kortrijk zijn.

Studioscoop is aan t st Annaplein. Dat is nog te doen voor de mensen om er te geraken. Sphinx is aan de korenmarkt. Vanuit Wetteren dus een ramp helaas...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ga altijd naar Sfinx, de bus stopt letterlijk voor de deur en in de zomer parkeren we onze fiets onder de brug.

En dat aanbod in de kleine zalen is ook niet zo verschillend met de kinepolis. Ja, ze hebben niet de kinderfilms en Need for Speed 83,5 maar je kan er echt wel pareltjes zien en met minder volk die hun chips zit op te slurpen of die meer naar hun GSM kijken dan naar de film :lol:

En Gent heeft ondergrondse parkings genoeg. Wie echt wil kan zeer nabij staan maar een wandelingske in zo'n schone stad, wie slaat dat nu af. Alweer een reden om uw madam eens dicht bij u aan te trekken :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gent is zeker een mooie stad, maar heb meer en meer het idee dat het minder en minder te bieden heeft behalve (heerlijke) restaurants en café's. Maar dat lijkt me niet echt een discussie die we hier moeten houden :-)

Er zijn inderdaad een paar stadslijnen die daar voor de deur stoppen. Maar helaas is OV een no-go voor mij om naar een film te gaan. Vooral omdat ik 's avonds geen bus of trein meer terug heb. En laat me eerlijk zijn : ik wil me na een cinemabezoek ook niet haasten om er nog te geraken... Het moet dus vooral met de wagen bereikbaar zijn. Gent heeft een zeer ruim aantal parkings. Helaas is het prijskaartje er ook naar. Wat me ook opvalt is dat Gent zich een groen imago wilt geven, maar er amper ondergrondse parkings uitgerust zijn met laadpalen. En degene die er zijn (bvb op -2 en -3 op de vrijdagsmarkt) werken niet met de standaard kaarten gezien deze gereserveerd zijn voor de wagens van de stad zelf. Enkel parking Reep (op -2 dacht ik, kan ook -3 zijn) heeft een laadpaal die publiekelijk is. Altans : dat is de enige die ik tot hiertoe heb gevonden.

Maar nogmaals : dat zijn discussies die we best elders verder zetten. Ik ken de Sfinx (of Sphinx of hoe je het ook schrijft) vooral van de alternatieve films. Daarom niet minder goed overigens.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

heist_175 schreef:
dragonflo schreef:Het kan alleszins gedownload worden, want all hun "exclusieve series" staan op het internet zonder screen recording.
Ook al tegengekomen, idd :).
Maar ligt dat aan het "screen recorden", of aan het feit dat er weinig "exclusives" zijn, die dus ook op andere platformen komen?

Anyway, als ik nog ergens een Streamz-code krijg bij een pakje boter of een bot radijzen, zal ik het eens proberen.
met oude toestellen waar je een HDMI kabel kan op aansluiten en dan naar pc sturen en er een opname van maken.
via apple toestellen lukt het niet, heb zo kabels liggen voor van HDMI naar usb te gaan op pc.
op android nog niet geprobeerd....
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

krisken schreef:Gent is zeker een mooie stad, maar heb meer en meer het idee dat het minder en minder te bieden heeft behalve (heerlijke) restaurants en café's. Maar dat lijkt me niet echt een discussie die we hier moeten houden :-)

Er zijn inderdaad een paar stadslijnen die daar voor de deur stoppen. Maar helaas is OV een no-go voor mij om naar een film te gaan. Vooral omdat ik 's avonds geen bus of trein meer terug heb. En laat me eerlijk zijn : ik wil me na een cinemabezoek ook niet haasten om er nog te geraken... Het moet dus vooral met de wagen bereikbaar zijn. Gent heeft een zeer ruim aantal parkings. Helaas is het prijskaartje er ook naar. Wat me ook opvalt is dat Gent zich een groen imago wilt geven, maar er amper ondergrondse parkings uitgerust zijn met laadpalen. En degene die er zijn (bvb op -2 en -3 op de vrijdagsmarkt) werken niet met de standaard kaarten gezien deze gereserveerd zijn voor de wagens van de stad zelf. Enkel parking Reep (op -2 dacht ik, kan ook -3 zijn) heeft een laadpaal die publiekelijk is. Altans : dat is de enige die ik tot hiertoe heb gevonden.

Maar nogmaals : dat zijn discussies die we best elders verder zetten. Ik ken de Sfinx (of Sphinx of hoe je het ook schrijft) vooral van de alternatieve films. Daarom niet minder goed overigens.
Alle steden hebben last van minder organisaties/events door de crisis. Toch heeft een stad als Gent nog altijd veel meer te bieden dan vele andere plaatsen. Culinair is Gent top maar ik geniet ook van de sfeer en de café's en winkeltjes.

Hoe geraak ik dan thuis? Gent heeft ook een nachtnet. En parkeren kan ook nog altijd aan prijzen die vergelijkbaar zijn voor andere steden. Uiteraard wie niet wil bewegen zal meer betalen dan wie nog wat wil genieten van de stad en zijn eten/drank wil laten zakken. Ik wandel zelfs soms te voet naar huis, dat is een uurtje wandelen maar aangenaam als het weer het toelaat. Met de fiets is het een goed kwartier.

Ik let niet op de laadpalen maar ik heb wel gezien dat ze bij ons in de wijk er geplaatst hebben. Er is een pleintje met bakker, slager, bank en winkel zoals vroeger. Nu staan daar dus ook laadpalen. Anderzijds is het logisch dat als je verkeer uit het centrum wil dat je dan niet overal laadpalen gaat aanbieden maar eerder aan de rand. Ik denk ook niet dat uw wagen ontladen is als je van Wetteren naar Gent rijdt.

Sfinx biedt meer dan enkel alternatieve films maar het is vooral een andere beleving dan de massa-events bij kinepolis. Bij Kinepolis voel ik me echt een massaproduct dat zo weinig mogelijk moet kosten en waar geen werk/service aan mag verspild worden. Ik ben er dus niet meer geweest de laatste jaren. De laatste keer was in Brussel, we gingen naar de film en zagen geen mens van kinepolis, zo kil, niets van de warmte waarmee ik film graag associeer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Case32
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2021, 21:35
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 2 keer

Terug naar Streamz aub. Niet letterlijk hé !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://businessam.be/dpg-media-krijgt- ... subsidies/

DPG lijkt alvast voldoende diepe zakken te zullen hebben om Streamz nog jaren te helpen voortsukkelen... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik lees dat ze het geld vooral voor andere dingen gaan gebruiken, de gebruiksvriendelijkheid van Streamz wordt enkel genoemd.

Het is eigenlijk bijna walgelijk om te zien hoe bedrijven, die al winstgevend zijn, worden gesubsidieerd tot in het belachelijke. Als beloning sluiten ze een nieuwe ecologisch drukkerij en zetten ze de werknemers op straat, Vlaamse veerkracht noemen ze dat dan :)

Soit, zelfs met dat geld zal DPG niet geld blijven pompen in een bodemloze put. Dat geld gaat via omwegen naar de investeerders en de rest voor hier en daar wat usability dus. De Vlaming krijgt een pover aanbod in ruil tegen een hoge prijs. Als Streamz niet opbrengt zal het verdwijnen want DPG is geen liefdadigheidsinstelling.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ze mogen dan amper stemmen krijgen op nationaal niveau (CD&V), op europees vlak bedienen ze mee de geldkranen blijkbaar (Chris Peters, VP/EIB)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

De UI van streamz vond ik nu net niet het probleem...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Soit, zelfs met dat geld zal DPG niet geld blijven pompen in een bodemloze put. Dat geld gaat via omwegen naar de investeerders en de rest voor hier en daar wat usability dus. De Vlaming krijgt een pover aanbod in ruil tegen een hoge prijs. Als Streamz niet opbrengt zal het verdwijnen want DPG is geen liefdadigheidsinstelling.
Misschien hebben ze die bodemloze put wel nodig om te kunnen blijven wenen bij alle verschillende overheden?
Met uitspraken als "lokale content" trekt elke politicus toch de portefeuille van de maatschappij open? En DPG keert vrolijk uit aan de aandeelhouders :).
Binomi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2022, 06:56

Is de streamz app ook bruikbaar zonder betalende toegang?

Enkel de content van vrtnu en vtmgo dan zichtbaar, dezelfde content die gratis beschikbaar is in andere apps…
Dan zou deze app wel nuttig zijn

Nu 6 maanden gratis maar ik zie echt geen reden om te betalen, enige voordeel is dat men de vrtnu app niet moet casten naar een appleTV voor zaken die beide in aanbod hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”