Streamz: Vlaamse Netflix

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer

Re: Streamz: Vlaamse Netflix

Berichtdoor Dizzy » 1 week 2 dagen 5 uur geleden (18 Feb 2021, 17:39)

Is een dwaze zaak inderdaad. Waarom zou je bang zijn om je aanbod te tonen? Da's gelijk een restaurant dat zijn ramen afplakt.

Vermits er al andere diensten deze inhoud tonen is er zeker vraag naar. Alsof je een abo gaat nemen om te zien wat ze hebben :roll:
terwijl elke film/serie die je zou aanstaan een reden kan zijn om WEL een abo te nemen.

Bij sommigen begrijp ik het maar al te goed. Het aanbod is zo mager dat het eerder een incentive is om geen abo te nemen, ja ik bedoel oa Telenet/Px en Streamz.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer

Berichtdoor cadsite » 1 week 2 dagen 5 uur geleden (18 Feb 2021, 17:42)

Dizzy schreef:Bij sommigen begrijp ik het maar al te goed. Het aanbod is zo mager dat het eerder een incentive is om geen abo te nemen, ja ik bedoel oa Telenet/Px en Streamz.

En net zij geven je dan 14 dagen of een maand gratis. :roll:

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 142 keer
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer

Berichtdoor fredo66 » 1 week 2 dagen 5 uur geleden (18 Feb 2021, 17:54)

Vreemd vond ik dat Jan de Lichte een korte tijd te bekijken was op netflix be vorig jaar ! Terwijl Streamz dat net als hun primeur beschouwde.
Op Netflix nl was (en is?) het trouwens ook te bekijken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Nokia 2.1 - Roku 3 - PS4 Pro

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 1 week 2 dagen 4 uur geleden (18 Feb 2021, 18:35)

Die serie was al verkocht aan Netflix voor er Streamz was. Het is een serie die al langer geleden gemaakt is.

Dat men inderdaad met gratis maanden leurt is enkel een teken dat het niet draait zoals het moet. Je geeft daarmee content gratis weg terwijl er al weinig is. De kans is groot dat de mensen alles wat hen interesseert al gezien hebben in die gratis periode. Bij Apple krijg je ook een jaar zelfs gratis bij een aankoop. Ik heb dat nu bij een ipad. Die mannen mikken duidelijk veel verder en hebben ook het kapitaal om verlies te slikken op deze afdeling. Maar ook zij zullen veel geld in content moeten steken om nadien de mensen bij zich te houden.

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 123 keer
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer

Berichtdoor Stroper » 1 week 2 dagen 4 uur geleden (18 Feb 2021, 19:05)

Dizzy schreef: Bij Apple krijg je ook een jaar zelfs gratis bij een aankoop. Ik heb dat nu bij een ipad. Die mannen mikken duidelijk veel verder en hebben ook het kapitaal om verlies te slikken op deze afdeling. Maar ook zij zullen veel geld in content moeten steken om nadien de mensen bij zich te houden.

't Gaat zelfs nog verder. Toen mijn gratis jaar bijna ten einde was, kreeg ik er 6 maand gratis bij. :lol: Al is het qua content daar nog erger dan Streamz. Buiten Beastie Boys Story en For All Mankind heb ik nog niet direct iets gevonden om te bekijken.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 11 uur 33 minuten geleden (23 Feb 2021, 11:42)

Vandaag een artikel in DS (helaas paywall) over het nieuwe aanbod van Disney dat slecht nieuws is voor Streamz.

Ook over het te lage aantal abo's gaat het:
441.000 kun je bezwaarlijk een exponentiële groei noemen, als je weet dat Streamz bij de lancering in september vorig jaar vertrok met ‘meer dan 400.000’ abonnees van Play – dixit Telenet-ceo John Porter. Die gaf toen ook aan een half miljoen abonnees voor Streamz ‘een niet erg ambitieuze doelstelling’ te vinden. Hij mikte zelfs op een miljoen abonnees.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 688 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 4 dagen 11 uur 7 minuten geleden (23 Feb 2021, 12:08)

Mja, heb het hier nogal geschreven. Disney 8,99 per maand en streamz 11,95 per maand. Aanbod Disney is top. Aanbod streamz is flop.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor Vaganzza » 4 dagen 10 uur 57 minuten geleden (23 Feb 2021, 12:18)

Zoals ik hier ook al meermaals zei: Streamz kan een succes zijn als het de all-in-one wordt van live tv + terugkijktv + streaming. Dan pas zal het van de grond komen gezien de kleine markt hier.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO

stefke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Berichtdoor stefke » 4 dagen 10 uur 52 minuten geleden (23 Feb 2021, 12:23)

Ze zijn toch niet slim geweest met investeren. Ze moeten opboksen tegen grotere spelers. Netflix, disney+ HBO amazon prime enz hoe denken ze tegen deze grote kapitaalkrachige wereldspelers op te kunnen.

In Nederland is er videoland. Daar kan je alle zender van Nl op bekijken en ook serie's en films. Je mag dus je abo opzeggen bij telenet of belgacom en tv vlaanderen. Prijzen bij videoland zijn goedkoper dan streamz..... Meer info https://www.videoland.com/nl/

Streamz is dus een doodgeboren kind, hoelang gaan ze het nog volhouden???

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer

Berichtdoor cadsite » 4 dagen 10 uur 42 minuten geleden (23 Feb 2021, 12:32)

Ik heb me laten vertellen dat er volgende week weer een maand streamz zit, deze keer bij de humo.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 9 uur 22 minuten geleden (23 Feb 2021, 13:53)

Will Tura gaat zijn oude hit heruitbrengen om Streamz te steunen: Hopeloos :lol:

Het zou inderdaad beter zijn dat er 1 Belgisch platform was met alles op maar dan moet men wel overeenkomen over de verdeling van de koek. Hoe werkt dat dan in Nederland? Hoe worden de inkomsten verdeeld?

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 241 keer
Uitgedeelde bedankjes: 330 keer

Berichtdoor wied » 4 dagen 8 uur 37 minuten geleden (23 Feb 2021, 14:37)

Werkt het wel degelijk in Nederland!? We hadden hier vroeger een draad over "doorspoelen van reclame" waarin duidelijk verwezen werd naar het lamentabele succes van de gezamenlijke zenders in dat land...
PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra 1&2 FTA

tien
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer

Berichtdoor tien » 4 dagen 8 uur 24 minuten geleden (23 Feb 2021, 14:51)

Dizzy schreef:Will Tura gaat zijn oude hit heruitbrengen om Streamz te steunen: Hopeloos :lol:

Hopelooz

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 4 dagen 8 uur 20 minuten geleden (23 Feb 2021, 14:55)

https://www.gaslicht.com/uitleg/16387

Of wat te denken van 6 maanden gratis... :-D
PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra 1&2 FTA

thomiwilli
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 2 keer

Berichtdoor thomiwilli » 4 dagen 8 uur 18 minuten geleden (23 Feb 2021, 14:57)

stefke schreef:In Nederland is er videoland. Daar kan je alle zender van Nl op bekijken en ook serie's en films. Je mag dus je abo opzeggen bij telenet of belgacom en tv vlaanderen.

Fout, alleen RTL zenders (Nederlandse VTM), die eigenaar is van Videoland. Veel RTL programma’s worden ook aangeboden op Videoland (zoals VTM programma’s op Streamz), maar belange niet allemaal. Andere Nederlandse zenders kan je niet live/uitgesteld kijken op Videoland.

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor Vaganzza » 4 dagen 8 uur 14 minuten geleden (23 Feb 2021, 15:01)

Eigenlijk zou je dat idee van een all-in-one vergelijken met NLZiet: https://www.nlziet.nl/nl/

7,95€ per maand

Streamz voor 12,95 per maand zou dan die exclusieve titels erbij moeten hebben naast live tv en terugkijk tv.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO

thomiwilli
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 2 keer

Berichtdoor thomiwilli » 4 dagen 8 uur 11 minuten geleden (23 Feb 2021, 15:03)

Vaganzza schreef:Eigenlijk zou je dat idee van een all-in-one vergelijken met NLZiet: https://www.nlziet.nl/nl/

7,95€ per maand

Streamz voor 12,95 per maand zou dan die exclusieve titels erbij moeten hebben naast live tv en terugkijk tv.

Dit zou inderdaad echt ideaal zijn! Hoop doet leven, zeker?

FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Berichtdoor FredjeFr » 3 dagen 13 uur 3 minuten geleden (24 Feb 2021, 10:12)

Streamz gaat pas echt succes kunnen hebben als ze live tv en alle uitgezonden programma's kunnen opnieuw opgevraagd worden.

Dat bestaat al zowat, maar enkel voor Telenetklanten: "Yugo", dat is dus live-TV en Streamz krijg je daar bij.

Ik heb Streamz ook één maand uitgeprobeerd, en moest tot conclusie komen: dit is géén 11,95 euro per maand waard.
Eerst en vooral, je hoort of ziet geen nieuwigheden, zoals Netflix die wekelijks hun aanbod uitbreiden.
Ze zouden beter 'Videoland' evenaren in plaats van los te barsten alsof ze Dé Vlaamse Netflix zijn.
Ze kunnen ook serie, die momenteel lopen op de zenders VTM, Play, Vrt, aan hun aanbod toevoegen. Ook de nieuwe afleveringen. Hierbij denk ik aan bvb Chicago Fire, Chicoga Med, en noem maar op. Je kan het weliswaar 'gratis' bekijken op de zenders zelf, maar je betaalt dan wel om het reklamevrij te bekijken.

En ik denk ook, omdat Telenet ertussen zit, dat het niet zal beteren met Streamz, diene Amerikaan wilt veel geld verdienen.
Vroeger had ik Filmnet, later werd dat Prime dat door Telenet overgenomen werd. In het begin zeg je: amaai, daar is veel aanbod, na een tijd (als je het meeste heb gezien) werd het povertjes: er kwam maar ongeveer 10 nieuwigheden per maand bij, en dat kostte toen ook veel geld.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 3 dagen 12 uur 10 minuten geleden (24 Feb 2021, 11:05)

Filmnet waren kanalen met vast schema, het was dus niet kiezen uit een catalogus. Niet te vergelijken dus en inderdaad de prijs was te hoog voor het aanbod en dus verlieslatend door te weinig abo's.

Ik snap dat telenet ende aandeelhouders geld willen verdienen maar als je niet inziet dat ed Vlaming heus wel begrepen heeft dat er naast Streamz veel anders en beter bestaat voor minder geld, tja. Dat is bijna de mensen voor onnozelaars nemen. De klok en de verliezen tikken gewoon verder.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 3 dagen 10 uur 15 minuten geleden (24 Feb 2021, 12:59)

Ach, ze weten daar best wat er speelt maar zij blijven het zaakje rustig verder uitmelken... :-D

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 3 dagen 8 uur 19 minuten geleden (24 Feb 2021, 14:55)

Logisch als de koeien mooi blijven staan terwijl ze gemolken worden :lol:

stevenvs
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor stevenvs » 1 dag 7 uur 30 minuten geleden (26 Feb 2021, 15:44)

Wat een joke is Streams.

Vandaag vertelde mijn zoon dat de serie die hij aan bekijken is een seizoen mist op Streamz.

Seizoen 1 & 2 staat erop, seizoen 3 niet en seizoen 4 & 5 weer wel :bang:

Terug naar “Ander nieuws”