PS4 spelletje kopen

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Mijn zoon wil een spelletje kopen voor zijn PS4.
Ik ben daar totaal niet in thuis, en herinner me met moeite hoe het vroeger ging, CD + key voor op de PC...

Call of Duty, Modern Warfare.
Hij wil het niet nieuw kopen, maar 2de hands, of online... (niet nieuw omwille van de prijs, en zijn beperkt budget).

Hij heeft al een bestaande account voor de gewone Call of Duty, waarmee hij (zijn woorden) al wapens heeft gekocht/verdiend, en wil die niet kwijtspelen. Hij zou dat kunnen gebruiken in Modern Warfare.

Waar moeten we op letten?
2de hands, fysiek (de DVD). Moet daar in de doos een key bij zitten? Of is de DVD voldoende?

Of online, ik kwam sites tegen waar ze accounts verkopen. Maar dan verliest hij (vermoed ik) wat hij al heeft verzameld op zijn account.

Wie zet me op de goede weg ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Bij een PS4 is alles gelinked aan je account.
Wat je zegt van accounts kopen, dan koop je inderdaad een login van iemand anders (al dan niet gehacked?) en er kunnen daar gekochte games aan gekoppeld staan en savegames.
Als hij ingelogd is met die account gaat hij niet aan zijn verzamelde/gekochte items kunnen en vice versa.

Als je een fysieke game koopt zit daar geen key of iets dergelijks in, een legitiem schijfje hebben is voldoende, dus je kunt gerust een game 2dehands kopen.
Bij een fysieke game moet je wel telkens de schijf in je playstation steken om het te kunnen spelen.

Je kunt ook games komen in de playstation store, dan koop je de game en die wordt gelinked aan je account, daarna kun je het spel downloaden, deze kun je dan spelen als je ingelogd bent op je PS4.
Een nieuw spel is meestal goedkoper op een fysieke drager, maar soms zijn er wel sterke promo's in de playstation store.

Prijzen van nieuwe fysieke games kun je gemakkelijk vergelijken op https://www.budgetgaming.nl/
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik mijd fysieke aankopen omdat je dan met dat schijfje weer moet klooien.
Koop je only bij sony dan krijg je het spel beschikbaar op je PS4. Er zijn regelmatig deals te doen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Dus duidelijk wegblijven van die accounts, daar doen we niet aan mee.

Blijft over, de volle pot betalen in de PS Store (of met een deal), of 2de hands vinden.

Zijn er "veilige" 2de hands bronnen?
Ik ken game mania, net naar gekeken, maar daar kost de gebruikte versie nog altijd 55 euro.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

ygeffens schreef:Ik ken game mania, net naar gekeken, maar daar kost de gebruikte versie nog altijd 55 euro.
Game mania zou ik mijden als je prijsbewust een game wil kopen. Zijn steeds bij de duurste soms zijn er wel deals als 2 games binnenbrengen en dan voor €25 een nieuwe game kopen.

Maar anders kijk ik vaak in de (onlineshop) van mediamarkt, dreamland, carrefour. Schilt soms 10€ a 15€ ten opzichte van game mania. Dacht dat fun ook laagste prijsgarantie doet dus als je het spel goedkoper vind in een fysieke belgische winkel dan passen zij hun prijs aan.
Je kan ook zoeken op 2dehands maar ik betaal soms liever iets meer en dat je zeker bent dat je geen slechte game disc koopt.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Gog veilige 2dehands, dat is vertrouwen op de verkoper, kijken als die goeie reviews heeft.
Maar als je echt de prijzen wat volgt kun je ze dikwijls nieuw goedkoper vinden dan gebruikt.

Tweakers pricewatch kijken, budgetgaming, nl.pepper.com komen er ook dikwijls spellen op.
Als je weet welk spel je wil hebben kun je gericht zoeken.

Hier kun je de prijzen van de ps store volgen: https://psdeals.net/be-store/ en eventuele alerts opzetten als er een bepaalde game in prijs zakt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op Facebook zijn er ook verkoopgroepen voor games. Zelf geen ervaring mee, en zoals met elke particuliere 2dehands verkoop moet je altijd uit je doppen kijken.

Zelf koop ik meestal digitaal. Ik koop bijna nooit nieuwe titels, en dan kun je op de PS Store heel regelmatig goede deals doen, vaak zelfs goedkoper dan schijfje 2dehands kopen. Ik volg hiervoor psprices.com . Door de prijshistoriek kan je vaak vrij goed inschatten wanneer een spel de volgende keer afgeprijsd zal zijn en hoeveel het zal kosten.

Nadeel van digitaal is dat je het natuurlijk niet kunt doorverkopen, wat jonge gasten wellicht juist wel willen doen omdat ze wellicht oudere games nooit meer spelen en toch nog een beetje geld willen recupereren voor een volgende aankoop.

Een voordeel is dan weer dat je digitale games gewoon altijd kunt spelen, want ze zijn gewoon 1 download away. Je bent als jonge gast bij een maat, en wil game X effen spelen ? Gewoon een account aanmaken op de console, inloggen op PSN, en je kan je game downloaden & spelen. Er zijn zelfs truuks om op die manier games te sharen, die ge/mis-bruik maken van het feit dat als een console ingesteld staat als je primary console, elke andere account op die console ook jouw games kan spelen. In mijn geval wordt dat op een legitieme manier gebruikt omdat we thuis zowel PS4 als PS5 hebben, en je kan met 1 aankoop dus perfect op beide consoles spelen, zelfs tegelijk.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Koop games enkel op het moment dat je ze gaat spelen.

Games staan tegenwoordig 6-7 in keer deal op een jaar. Is het niet op de psn store, dan is het bij Gamemania, Bol, Amazon, Mediamarkt, Carrefour, Dreamland, andere winkels.

Op disk zijn vaak de beste deals te vinden. Op de psn store is geen concurrentie, terwijl fysieke winkels wel concurrentie hebben.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Tomby schreef:Er zijn zelfs truuks om op die manier games te sharen, die ge/mis-bruik maken van het feit dat als een console ingesteld staat als je primary console, elke andere account op die console ook jouw games kan spelen. In mijn geval wordt dat op een legitieme manier gebruikt omdat we thuis zowel PS4 als PS5 hebben, en je kan met 1 aankoop dus perfect op beide consoles spelen, zelfs tegelijk.
Dan gok ik dat dit de NIET legitieme manier is ?
https://www.gamecards.net/product/call- ... rfare-ps4/
vooral om de uitleg die hier staat
https://www.gamecards.net/faqs/

Sorry, newbee vraagjes...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gamecards misbruikt inderdaad dat principe om massaal fake accounts aan te maken met telkens 1 game op, die ze wellicht in spotgoedkope regio’s kopen en dan via hun website doorverkopen. Als klant is het een enorm gedoe en ik snap niet waarom iemand daar zou kopen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Kan iemand me zeggen waarom bij deze aanbieding (2de afbeelding) er een verwijzing is naar 2FA codes ?

https://www.2dehands.be/a/games-en-spel ... ousPage=lr

Als je de DVD koopt is dat toch irrelevant ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad, als je de schijf hebt, is dit irrelevant. Meer zelfs, het is compleet idioot je backup 2FA codes zomaar openbaar te zetten, en die hebben ook niets met dit spel te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Games”